Webasto ei jaksa ku 3.min

Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Webasto ei jaksa ku 3.min

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Webasto pöhisee vain n.3minuuttia ja sit off. Liekö kiertovesipumppu jumissa ..., mutta missä sellainen oikein sijaitsee Väyrys-farkussa :?: (300tdt -98)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mulla kiertovesipumppu on siinä ilmanputsarin kotelon alla. weba tosiaan ei tohise kuin sen kaks-kolme minuuttia jos pumppu ei toimi.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Nyt alkoi oikein muistisyövereissä raksuttamaan. Tässä taannoin alkusyksymmällä väsäilin erinäisiä asioita konehuoneenpuolella polttoaineletkujen vaihdon merkeissä, kokeilin aina välillä koekäyttöä yms ja silloin jossain yhteydessä kummastelin raksuttavaa ja surraavaa ääntä siinä ilmanputsarin alapuolella olevassa mötkylässä. Ehkä siitä on siis kysymys. Siihen menee letkuja kaksi ja yksi sähköpiuha. Lapsen nyrkin kokoinen purkkimainen mötky. Liekö se vai siinä alapuolella oleva mutkikkaampi juttu. Onkohan ensiapua vai meneekö suosiolla vaihtoon.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu siinä kvpumpun yläpuolella suodatin kotelon kyljessä on pakokaasunkierrätyksen ja hukkaportin ohjaus venttiilit. kvpumppu on siellä kotelon alla. Joutuu ottamaan ilmansuodatin kotelon kokonaan pois.

kvpumppu kannattaa vaihtaa uuteen. Jos ei ole mielenkiintoa tehdä sinne uusia hiiliä. :D
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Kyselin uutta pumppua... ja kolmiputkinen kl-osista 125€ (bosch) ja 245€ (mb) Monemmat siis kolmeputkisia, (koska on lämmitettävä pesunestesäiliö). Tarjoosivat mielellään sitä liki 250€ maksavaa , mutta kai boschiinki voi luottaa mikäli se vaan passaa tähän automalliin, onhan se puolet edukkaampi, niin täytyyhän sen olla hyvä :wink: .
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

no se mb:n omakin on bosch :wink:
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Noissa pumpuissa pystyy nuo päädyt vaihtamaan keskenään.Tosin tuo 3 putkinen on halvempi kuin 2 putkinen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaksiputkisen hinta lienee 65 euron paikkeilla KL:ssä ?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Onko varaosanumeroa tiedossa?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Kuvittelen kolmiputkisen pumpun irtoavan hintaan 125 €, vaikka KL:n setä epäilikin sopivuutta. Mokkulan sijainnista, olisko se siinä rintapellissä. Kun tutkailin iltasella ongelmaa niin siinä lähellä tuulilasia konehuoneen yläosassa on bosch:n laite, johon tulee pari putkea kylkeen ja yksi paksumpi alle. Ilmanputsarin alaosan seutuvilla on myös joku purkki jossa putkia tais olla kolme ja se on yhteydessä tähän boschin laitteeseen. Kun sen boschin laitteen vesiputkia puristeli ja laitetta kuulosteli niin uskoisin että se ei pelitä. :roll:

Mutta sitten se raksuttava havainto jo tuonnempaa. Kuskin puolella on purkki lähellä pesunestesäiliötä ja toinen siinä ilmanputsarin vieressä myös joihin menee ilmaletkun näköisiä pieniä putkia ja ne purnukat rapisee ja sirittää monta minuuttia ilmeisesti aina kun auton sammuttaa. Miten siihen tulisi suhtautua. :?
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Niin, ja olisko jollain se nettisivusto itänaapurista jossa oli niitä mersujen räjäytyskuvia. Mulla vaihtu duunitietsikka taannoin ja en ottanut talteen siellä muistissa olevia tärkeähköjäkin saitteja. Ajattelin että josko sieltä löytäis oikein kuvaa em. ongelmaan liittyen
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

iglu kirjoitti:nettisivusto itänaapurista.
http://www.detali.ru/webcat1.aspx?MID=QZX
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

osa 68 ja 83. toinen on pumppu kaiketi

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 180&SGN=05
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Osa 68 on ne "närhenmunat" eli magneettiventtiilit jotka ohjaavat lämmintävettä kiertoon siis lämmityslaitteen kennolle,näistä kun nyppäät sen liittimen irti niin pitäis tulla kabiiniin täysillä kuumaa ilmaa,mikäli kiertovesipumppusi toimii.Osa 83 on se kv pumppu.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Jo selkis. Vielä pikku juttu. Kuseeko pumpunirroitus heti kaikki nesteet pellolle ja kärsiikö niitä letkuja litistää veden valumisen estämiseksi. Ja olisko joku asiallinen niksi evääksi otsalampun valossa tehtävään vaihtotyöhön liittyen. :wink:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tulee sitä nestettä jonkinverran, letkujen litistäminen luonnollisestikkin auttaa asiaan 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Tutkailin käsikopelolla ja korvalla pumpun toimintaa virrat päällä tarkemmin ja luulen että se toimii. Surraa ja kun pitää letkusta kii niin tuntuu värinänä veden liikekin. Närhenmunat naksutteli myös ja antoi vettä lämppärin suuntaan. Sitten webasto päälle ja tutkailemaan samat asiat mutta nyt ei ihan samalla tavalla saanut havaintoja tehdäkään. Taitaa vika ola jossain hukas edelleen. Liekö vikakoodia webaston näytöltä luettavissa. Kun kelloa painaa niin alakulmassa on M1 tms. onko se joku koodi viasta. :cry:
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Voihan olla että se sun kvpumppu aina välillä toimii,näin mullakin tekee eli siis välillä jumittaa :) Voisko tuo M1 olla memory 1 siis esitalletettu ajastus.En usko että webun kello näyttö kertoo vikakoodeja.Tosin en mä noistakaan mitään tiedä.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

iglu kirjoitti:Tutkailin käsikopelolla ja korvalla pumpun toimintaa virrat päällä tarkemmin ja luulen että se toimii. Surraa ja kun pitää letkusta kii niin tuntuu värinänä veden liikekin. Närhenmunat naksutteli myös ja antoi vettä lämppärin suuntaan. Sitten webasto päälle ja tutkailemaan samat asiat mutta nyt ei ihan samalla tavalla saanut havaintoja tehdäkään. Taitaa vika ola jossain hukas edelleen. Liekö vikakoodia webaston näytöltä luettavissa. Kun kelloa painaa niin alakulmassa on M1 tms. onko se joku koodi viasta. :cry:
pa-pumppu?
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos höyrystin on rikki Webasto käy jonkin aikaa ja sammuu, tosin muutaman kerran jälkeen ei käynnisty lainkaan ennenkuin vikakoodit nollataan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oamssa on tullut sellaistakin vastaan että aina ei vesi lähde kiertämään vaikka pumppu käykin. :shock: Ilmeisesti pumpulle jää joskus ilmaa ja sen jlk vesi ei lähdekkään kiertämään kvpumpulla. Silloin myös webasto ei käy kuin sen pari minuuttia.

Tarkotus onkin muuttaa tuo kvpumpun paikka niin ettei siihen pumpulle voi jäädä ilmaa.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Eilen palasin webaston ääreen noin niinkun oikein asiaan perehtyäkseni, etsiskelin sulaketta moiseen ja en löytänyt mutta käytin kuitenkin liki jokaista sulaketta irti mitä pääsulakerasiassa oli. Irroitin sisälokaria jotta näkisi millainen pönttö siellä oikein kuuluisi pihistä, hiekalla ja ravalla oli kuorrutettu webasto koko lailla. En ruvennu enempää availemaan ja laitoin lokarin kiinni ja pönttö käymään. Sehän toimikin ylläriksi moitteetta. Erona ilmassa oli se että ei ollu pakkasta. Annoin pöhistä niin kauan ku se pihisee ja tunnin se kävi, niin kuin ilmeisesti kuuluu käydäkin. Mikähän lie se vika lieneekään. Tosin jos kv-pumpun hiilet alkaa olla finaalis niin eihän se tietty toimi kun suotuisissa olosuhteissa. Täytynee vielä tuumata tilannetta. Kannustavia ajatuksia ja ideoita asiasta luen mielelläni täältä, ja kiittelen tähänastisista kommenteista ja vinkeistä
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tuntuu olevan noissa lämppäreissä vähän joka toisella "vikaa" heti tollain 10 vuoden käytön jälkeen.Suunnitelmissa olis aukasta jossain vaiheessa oma lämmitin ja kurkata tuonne sisään.Toisaalta taas jos veis suoraan ammattilaisen hoiviin vois kuitenkin säästää hyvin todennäköisesti rahaa :)
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Toimiikos se sitten jos kone ei ole ihan kylmä? Ittellä toimi muuten mainiosti paitsi silloin kun sitä olis tarvinnu eli kylmänä. Ihmettelin sitä pitkään, se kun puhusi hetken ja löi pois päältä, siinä vaiheessa kun olisi pitänyt laittaa vedet kiertoon tuli stoppi ja ilmakupla letkuun. Syy ei selvinnyt minulle koskaan, järjestelmä nimittäin piti paineen ja kaikki oli ok kunnes koitti tuota kirottua lämppäriä, olisiko ollut pumppu sitten huonossa kunnossa ja käytti ylikuumaksi nesteet jotka sitten ei päässeet kiertoon. :roll:
Mutta sitten kun auto oli edes vähän lämmin vielä että oli jonkun tunnin seissyt niin masiina pelasi ettei mitään, kovin suurta iloa siitä nyt ei sinällään ollut. :?
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Niin, kolmena perättäisenä pakkas-aamuna ei laitteesta murhetta kummempaa irronnut ja nyt kun ollaan taas muutama aste plussalla niin toimi moitteetta. Täytyy odotella pakkasia, jotta pääsee tutkaamaan olisko samansuuntaisesta ongelmasta kyse.

Ennen pakkasia pesasin autoa runsaalla vedellä pyöräkoteloiden sisäpuolelta ja tietty pikainen sään kylmeneminen... ja pakkasyön seurauksena jääpuikkoa oli vähän joka puolella. Sinne vebaston päällekin päässee kuraa ja vettä sisälokasuojan aukoista ja mietinkin että voisko tällainen kosteus aiheuttaa jonkinlaisen sähköpuolen ongelman tai kontaktihäiriön vebaston ohjaukseen. Nyt ku kelit kesäänty ja jäät suli/vedet kuivu niin ongelma ikäänkuin poistui... tosin mulla ei oo hajuakaan minkälainen ohjaussysteemi webastossa on ja missä sijaitsee. Ja vaikea sinne puskurin sisään on mennä asiaa lähemmin tutkimaan.

Sukulaismiehellä on kokemusta webasto ongelmista ja korjauttaminen on kustantanut 350-1100 € /kerta. Järisyttävän kalliin oloista :?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sulake nro 25 on webastolle.
Vikamuisti nollaantuu kun käyttää sen pois. Sen jlk weba taas pelaa. Tai ainakin yrittää tulille.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Missä se sulake nro 25 sijaitsee. En mielestäni sellaista löytänyt ainakaan pääsulakerasiasta. Siellä taisi olla 1-20 ja sitten 40-45. Tai sitten hämärä tekas tepposen, tai sitten en erota numeroita tai sitten ... :?:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siinä se on konehuoneessa siinä missä on muutkin sulakkeet.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Tutkitaampas huolella se rasia. Näyttääkö webaston käyttöpaneeli/näyttö jotain vikakoodeja ja jos näyttää, niin miten ne saa näkyviin. :?:
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Webasto on ny kuitenkin taasen toiminut aivan moitteetta ku kelit taas pakastu ja ilmeni ihan tarvettakin pöhisijän käyttöön. Mikälie sitten vikana olikaan, ei tohi vielä kuitenkaan nuolaista ennen kuin tipahtaa... :?: :shock: :? :nerd:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”