Webasto ei jaksa ku 3.min
Webasto ei jaksa ku 3.min
Webasto pöhisee vain n.3minuuttia ja sit off. Liekö kiertovesipumppu jumissa ..., mutta missä sellainen oikein sijaitsee Väyrys-farkussa (300tdt -98)
Nyt alkoi oikein muistisyövereissä raksuttamaan. Tässä taannoin alkusyksymmällä väsäilin erinäisiä asioita konehuoneenpuolella polttoaineletkujen vaihdon merkeissä, kokeilin aina välillä koekäyttöä yms ja silloin jossain yhteydessä kummastelin raksuttavaa ja surraavaa ääntä siinä ilmanputsarin alapuolella olevassa mötkylässä. Ehkä siitä on siis kysymys. Siihen menee letkuja kaksi ja yksi sähköpiuha. Lapsen nyrkin kokoinen purkkimainen mötky. Liekö se vai siinä alapuolella oleva mutkikkaampi juttu. Onkohan ensiapua vai meneekö suosiolla vaihtoon.
Kyselin uutta pumppua... ja kolmiputkinen kl-osista 125€ (bosch) ja 245€ (mb) Monemmat siis kolmeputkisia, (koska on lämmitettävä pesunestesäiliö). Tarjoosivat mielellään sitä liki 250€ maksavaa , mutta kai boschiinki voi luottaa mikäli se vaan passaa tähän automalliin, onhan se puolet edukkaampi, niin täytyyhän sen olla hyvä .
Kuvittelen kolmiputkisen pumpun irtoavan hintaan 125 €, vaikka KL:n setä epäilikin sopivuutta. Mokkulan sijainnista, olisko se siinä rintapellissä. Kun tutkailin iltasella ongelmaa niin siinä lähellä tuulilasia konehuoneen yläosassa on bosch:n laite, johon tulee pari putkea kylkeen ja yksi paksumpi alle. Ilmanputsarin alaosan seutuvilla on myös joku purkki jossa putkia tais olla kolme ja se on yhteydessä tähän boschin laitteeseen. Kun sen boschin laitteen vesiputkia puristeli ja laitetta kuulosteli niin uskoisin että se ei pelitä.
Mutta sitten se raksuttava havainto jo tuonnempaa. Kuskin puolella on purkki lähellä pesunestesäiliötä ja toinen siinä ilmanputsarin vieressä myös joihin menee ilmaletkun näköisiä pieniä putkia ja ne purnukat rapisee ja sirittää monta minuuttia ilmeisesti aina kun auton sammuttaa. Miten siihen tulisi suhtautua.
Mutta sitten se raksuttava havainto jo tuonnempaa. Kuskin puolella on purkki lähellä pesunestesäiliötä ja toinen siinä ilmanputsarin vieressä myös joihin menee ilmaletkun näköisiä pieniä putkia ja ne purnukat rapisee ja sirittää monta minuuttia ilmeisesti aina kun auton sammuttaa. Miten siihen tulisi suhtautua.
http://www.detali.ru/webcat1.aspx?MID=QZXiglu kirjoitti:nettisivusto itänaapurista.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tulee sitä nestettä jonkinverran, letkujen litistäminen luonnollisestikkin auttaa asiaan
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Tutkailin käsikopelolla ja korvalla pumpun toimintaa virrat päällä tarkemmin ja luulen että se toimii. Surraa ja kun pitää letkusta kii niin tuntuu värinänä veden liikekin. Närhenmunat naksutteli myös ja antoi vettä lämppärin suuntaan. Sitten webasto päälle ja tutkailemaan samat asiat mutta nyt ei ihan samalla tavalla saanut havaintoja tehdäkään. Taitaa vika ola jossain hukas edelleen. Liekö vikakoodia webaston näytöltä luettavissa. Kun kelloa painaa niin alakulmassa on M1 tms. onko se joku koodi viasta.
pa-pumppu?iglu kirjoitti:Tutkailin käsikopelolla ja korvalla pumpun toimintaa virrat päällä tarkemmin ja luulen että se toimii. Surraa ja kun pitää letkusta kii niin tuntuu värinänä veden liikekin. Närhenmunat naksutteli myös ja antoi vettä lämppärin suuntaan. Sitten webasto päälle ja tutkailemaan samat asiat mutta nyt ei ihan samalla tavalla saanut havaintoja tehdäkään. Taitaa vika ola jossain hukas edelleen. Liekö vikakoodia webaston näytöltä luettavissa. Kun kelloa painaa niin alakulmassa on M1 tms. onko se joku koodi viasta.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Oamssa on tullut sellaistakin vastaan että aina ei vesi lähde kiertämään vaikka pumppu käykin. Ilmeisesti pumpulle jää joskus ilmaa ja sen jlk vesi ei lähdekkään kiertämään kvpumpulla. Silloin myös webasto ei käy kuin sen pari minuuttia.
Tarkotus onkin muuttaa tuo kvpumpun paikka niin ettei siihen pumpulle voi jäädä ilmaa.
Tarkotus onkin muuttaa tuo kvpumpun paikka niin ettei siihen pumpulle voi jäädä ilmaa.
Eilen palasin webaston ääreen noin niinkun oikein asiaan perehtyäkseni, etsiskelin sulaketta moiseen ja en löytänyt mutta käytin kuitenkin liki jokaista sulaketta irti mitä pääsulakerasiassa oli. Irroitin sisälokaria jotta näkisi millainen pönttö siellä oikein kuuluisi pihistä, hiekalla ja ravalla oli kuorrutettu webasto koko lailla. En ruvennu enempää availemaan ja laitoin lokarin kiinni ja pönttö käymään. Sehän toimikin ylläriksi moitteetta. Erona ilmassa oli se että ei ollu pakkasta. Annoin pöhistä niin kauan ku se pihisee ja tunnin se kävi, niin kuin ilmeisesti kuuluu käydäkin. Mikähän lie se vika lieneekään. Tosin jos kv-pumpun hiilet alkaa olla finaalis niin eihän se tietty toimi kun suotuisissa olosuhteissa. Täytynee vielä tuumata tilannetta. Kannustavia ajatuksia ja ideoita asiasta luen mielelläni täältä, ja kiittelen tähänastisista kommenteista ja vinkeistä
Toimiikos se sitten jos kone ei ole ihan kylmä? Ittellä toimi muuten mainiosti paitsi silloin kun sitä olis tarvinnu eli kylmänä. Ihmettelin sitä pitkään, se kun puhusi hetken ja löi pois päältä, siinä vaiheessa kun olisi pitänyt laittaa vedet kiertoon tuli stoppi ja ilmakupla letkuun. Syy ei selvinnyt minulle koskaan, järjestelmä nimittäin piti paineen ja kaikki oli ok kunnes koitti tuota kirottua lämppäriä, olisiko ollut pumppu sitten huonossa kunnossa ja käytti ylikuumaksi nesteet jotka sitten ei päässeet kiertoon.
Mutta sitten kun auto oli edes vähän lämmin vielä että oli jonkun tunnin seissyt niin masiina pelasi ettei mitään, kovin suurta iloa siitä nyt ei sinällään ollut.
Mutta sitten kun auto oli edes vähän lämmin vielä että oli jonkun tunnin seissyt niin masiina pelasi ettei mitään, kovin suurta iloa siitä nyt ei sinällään ollut.
Niin, kolmena perättäisenä pakkas-aamuna ei laitteesta murhetta kummempaa irronnut ja nyt kun ollaan taas muutama aste plussalla niin toimi moitteetta. Täytyy odotella pakkasia, jotta pääsee tutkaamaan olisko samansuuntaisesta ongelmasta kyse.
Ennen pakkasia pesasin autoa runsaalla vedellä pyöräkoteloiden sisäpuolelta ja tietty pikainen sään kylmeneminen... ja pakkasyön seurauksena jääpuikkoa oli vähän joka puolella. Sinne vebaston päällekin päässee kuraa ja vettä sisälokasuojan aukoista ja mietinkin että voisko tällainen kosteus aiheuttaa jonkinlaisen sähköpuolen ongelman tai kontaktihäiriön vebaston ohjaukseen. Nyt ku kelit kesäänty ja jäät suli/vedet kuivu niin ongelma ikäänkuin poistui... tosin mulla ei oo hajuakaan minkälainen ohjaussysteemi webastossa on ja missä sijaitsee. Ja vaikea sinne puskurin sisään on mennä asiaa lähemmin tutkimaan.
Sukulaismiehellä on kokemusta webasto ongelmista ja korjauttaminen on kustantanut 350-1100 € /kerta. Järisyttävän kalliin oloista
Ennen pakkasia pesasin autoa runsaalla vedellä pyöräkoteloiden sisäpuolelta ja tietty pikainen sään kylmeneminen... ja pakkasyön seurauksena jääpuikkoa oli vähän joka puolella. Sinne vebaston päällekin päässee kuraa ja vettä sisälokasuojan aukoista ja mietinkin että voisko tällainen kosteus aiheuttaa jonkinlaisen sähköpuolen ongelman tai kontaktihäiriön vebaston ohjaukseen. Nyt ku kelit kesäänty ja jäät suli/vedet kuivu niin ongelma ikäänkuin poistui... tosin mulla ei oo hajuakaan minkälainen ohjaussysteemi webastossa on ja missä sijaitsee. Ja vaikea sinne puskurin sisään on mennä asiaa lähemmin tutkimaan.
Sukulaismiehellä on kokemusta webasto ongelmista ja korjauttaminen on kustantanut 350-1100 € /kerta. Järisyttävän kalliin oloista