Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Noh kun tuo Kaapokin tuli pihalle kaapista ja kertoi tuosta vantasiastaan saada jokin takamoottoriauto, vaikka nyt sitten Ponsse ja "ihan vaan vaimolle", niin josko rohkaisisin itsekin mieleni :oops:

Nokun minä olen tuossa jo jonkin aikaa kuutioinu. Ja varovaiseen sottaillu. Jopa ihan kahellukin (niinno ihan vaan pikaseen).

Mitenhän se olisi semmonen... Ee kait, raskiskos tuota nyt kuitenkaan. Etes ajatella.

Nii että vani. :shock: Tai siis ei nyt välttämättä servoletti, mutta semmonen ameriikkalaisvalmisteinen runkoalustainen pakettiauto. No niitä semmosia joilla yleisen turvallisuuden vuoksi ei saa ajjaa kun kaheksaakymppiä, ja joissa on paraimmillaan ihan kokonainen kone, eikä semmonen eurooppalainen halakastu puolikas.

Tiisseli kait sen häätysi olla, eihän sitä pensalla raaski, kalliiksi tulloo. Se jos servoletti olisi niin luonnollinen valinta olisi kaiten 6.2D. Vaikka eipään silti, minä oon kyllä hyvin vapaamielinen noissa moottoriasioissa, ei kait semmonen jäläkiasennettu tatsunin suoratiisselikuutonenkaan ihan mahoton olisi. Mitähän tiisselikoneita niissä voorteissa ja totkeissa lie on? :nocando:

Kertokaahan nyt kaverit, kun puolet teistä kuitennii on vanahoiksi pieruiksi ikääntyneitä jenkkirakkareita että miten se olisi pöljää tuommosta hommata lääkkeeksi neljänkympinkriisiinsä? :pappa:

Niinno istumapaikkoja pitäisi tietysti olla viijelle, vaan eikös niitä vaneripenkillisiä pakettiautoja ole suomenniemi riesoiksi asti täynnään?

Vaikka eipä näistä minun vantasioinneista niin, mutta oishan se mukava kuulla totuuksia ja lekentoja asian tiimoilta. Ja vihijeet siittä notta "naapurilla olisi tuommonen joutilaana, halavalla lähtis" voisi kanssa aiheuttaa ainahi huonontuneita yöunia keskivertovatuloijalle. :kuume:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Voi parkaa, mulla oli kolomekymppisenä Jeeppi.

Toivuin siitä.
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Hyvät on jovihavalla unenlahjat. :shock:
Miehen tyylin sopii parhaiten Wagoneer Valmetin 4,2-litraisella dieselillä. (85 hv).
Ei kannata heti 200D jälkeen hypätä liian ärhäkkääseen menopeliin. :ope:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
namnam
Viestit: 1304
Liittynyt: 17.11.2007 14:29
Paikkakunta: Nauvo

Viesti Kirjoittaja namnam »

Joo, Wagoneer sai teinit laulamaan täällä nostalgisia pilkkalauluja...

Se on varmasti paras talviauto Suomen oloihin...

Pontiakki olis kuitenkin vaimolle kivampi, vai miten se oli?
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jovihava kirjoitti: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...


Perverssi :eec:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinno istumapaikkoja pitäisi tietysti olla viijelle, vaan eikös niitä vaneripenkillisiä pakettiautoja ole suomenniemi riesoiksi asti täynnään?
Joo, §57 mukasia on 11843 ajoneuvoa että eiköhän nuista yks piisaa jovihavallekki.
Sätkästäänkö farkkumersusta kaupat niin saat käsirahaa staarkrahvtin ostoon ? :idea: :lol:
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

OSTA OSTA OSTA :!: 8)

Kyllähän semmosella ajelee... jopa sen takamoottorisen jälkeen! :shock:
Itsellä oli myös hieman kyseisiä perversioita tuossa taannoin. Yhtä jos toista kävin puoli tosissani katsomassakin.

Esim. Seinäjoen Käyttöautolla oli varsin siisti yksilö tuolloin, ja menin sitä serkku poika matkassa zoomailemaan... Jäi kaihertamaan pahasti mieltä tuo auto. Viikolla sitä siinä sitten ajattelin, ja samassa serkku soitti ja kehui vaihtaneensa autoa. :lol: No, onhan tuolla saanut sitten ajella, ja mukavahan siellä taaempanakin on kenailla limsapullo kourassa telkkaria katsellen. :D
On muuten hyvin jalkatilaakin! :ope:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

VR:kö nuita Walmetgoneereja rakennutti aikonaan ettätuota paljonkohan niitä on tehty/hengissä? Yhden oon nähny livenä, 35" renkaita laittelin siihen. Pakko oli pyytää raottamaan pannuhuoneen ovea, kun ei kuulostanut jenkkitiiseliltä. Ko. yksilöön oli laitettu vielä ämpärin kokoinen ahistin konneen kuppeelle, ja ahtoa ihan piisaavasti. Olis ihan metka itelläkin. P.S. Eikös tuommosessakin ollut Valmet 611, eli 6,6 litranen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Re: Salainen haave, amerikanetumoottoriportteri, mmm...

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

jovihava kirjoitti: Tiisseli kait sen häätysi olla, eihän sitä pensalla raaski, kalliiksi tulloo. Se jos servoletti olisi niin luonnollinen valinta olisi kaiten 6.2D. Vaikka eipään silti, minä oon kyllä hyvin vapaamielinen noissa moottoriasioissa, ei kait semmonen jäläkiasennettu tatsunin suoratiisselikuutonenkaan ihan mahoton olisi. Mitähän tiisselikoneita niissä voorteissa ja totkeissa lie on? :nocando:
Tuota noin käy hyvä mies ajamassa ensin GM:n Vani datsunin tai valmetin koneella. jos ei oo perämurikkaan välityksiä vaihdettu niin ei jaksa nurmikolta liikkeelle lähteä :hang: ja toisekseen TH700 aski polttaa pakkansa tuon seurauksena ainakin pakista :? Kyllä se betonimylly 6.2D on ehdoton minimi ja ei tuokaan kyllä ko koppia lusuimmalla 130hv:n versiolla paljo 200D:tä rivakammin liiku :ope:

Foorti vois powersmokella eikun strokella (7.3) olla ihan hauska, käy ainaskin paljon seksymmin kuin 6.2D. Liekkö Sitten pässinpään vania gumninsin 5.9:llä :?: tuo on asiallinen pannu.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Osta osta, itekki joskus nuorempana semmosesta haaveillut, nyt on mielessä vaan lintat :D

Sulla vaan kosahtaa työpaikan roikkapaikalla sitten sulakkeet kun pittää olla lohkossa ainakin kaks tai kolme kierukkaa ja vaihelootalla oma :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :D :shock:


-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Ai niin tärkein unohtu ei yllytys ja kuumeennosto :whisper: :kuume:
Niin nuo GM:n vanit on kyllä aika lököisiä pelejä maantiellä, joo ei niillä hoppuilla, mutta eipä niitä hiervesti tarvitse kaitsea että tiellä pysyyy. Ja mikä parasta tila riittää, ja emäntään on sen verta väliä että se ei aina yllä huitasemaan :justiina:
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Vahva EI ainakin tuollaiselle nisunasudieselöidylle detroittilaiselle! Heti tuli mieleeni karmeat kuvat -59 avo Eldoradosta Cedricin 2,8 D:llä.... :eec: :huh: :protest:

Kaverilla oli tuollainen -83 caprice 5,7DX:llä, ihan nätistihän sekin kävi, ja liikkui sen mitä liikkui, mutta mukavasti. 8) Chevy Van 6,2D:llä olisi todella komea vehjas, anna mennä vaan, kerran sitä vaan eletään. :D

Caprice vei normikaupunkiajossa n. 13-14L/100km. Jos siis nyt capricea ja vania voi tuossa suureessa verrata keskenään.... :lol:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Itellä kokemuksia 6.2diesel vanista(ajoin sillä vajaa 60tkm puolessa vuodessa) ja nykyisestä 6.5TD suburbanista...(3kuukautta ja 17tkm)
tuo Vani meni ainakin maantiellä todella pienellä naftalla kun otti huomioon auton painon ja tuulenvastuksen...matkassa pääsi helposti 10l/100km :shock: kaupungissa meni 13-15l/100km ja sitten kun ilman lämpöjä täräytti -40 asteen pakkasesta käyntiin niin kulutus pomppas 40l/100km :lol:(nelikko suburban vie matkassa 11,3 ja kaupungissa 14,5-17l/100km mutta painoa tosin 4tonnia) Näistähän sitten menee järjestään vaihdelaatikot sököksi,itsellä hajos tuosta vanista aski ja nykyisestäkin on jo aski korjattu vaikkei ole edes ajettu kuin vajaa
200 000mailia...
mutta jos olet ehtinnyt tottua jo siihen ettei Mersua tartte aina joka viikko ropata niin voin suositella että pysy nykyisessä merkissä... näissä amerikan ihmeissä tuntuu riittävän joka viikoksi jotain pientä remppaa ja paranneltavaa, joka viikko tuntuu menevän vähintään 100-200e pelkästään autoon naftoihin tai osiin kun jotain "pientä" ilmenee mutta tuo ison diesel kasin jyminä on vaan niin mieltä rauhoittavaa kuunneltavaa 8)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10584
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ole erilainen ja osta...
Klikkaa tähän ja tutustu valikoimaan 8)

Tiisseli kasi, oih... :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

nokun kaikki sannoo että OSTA OSTA niin mää sanon että ÄLÄ OSTA :!: oon kaikilta tutuilta kysyny jolla on ollu tuollaanen vani, että tekeekö sellaasella mitään niin ne ainakin heti suoraan että saa joka aamu jännittää pääsekö töihin asti tälläkään kertaa vai tippuuko siitä vanista kampiakseli maantielle :shock: tai jotain muuta yhtä kivaa. joo eipä siinä onhan ne ihan mukavia ajella pitkää matkaa ja eikä ne vissiin vie kauheesti löpöä vie kun hiaceen vertaa. tämä oli sitten vain mun mielipide, kaikki saa ajella mun puolesta sellaasella autolla kun haluaa :pappa:
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

190dee kirjoitti:nokun kaikki sannoo että OSTA OSTA niin mää sanon että ÄLÄ OSTA :!: oon kaikilta tutuilta kysyny jolla on ollu tuollaanen vani, että tekeekö sellaasella mitään niin ne ainakin heti suoraan että saa joka aamu jännittää pääsekö töihin asti tälläkään kertaa vai tippuuko siitä vanista kampiakseli maantielle :shock: :pappa:
No tuo kampiakselin tippuminen on kyllä ihan mahdollista 6.2:ssa :shock: Lankomies auko kerran yhtä vanin konetta missä oli yhden veivin pultit antautunu ja kangenalapää tuli öljypohjanläpi :happy: Muutama kiertokangen ja runkopukin pultti lähti käsin auki :shock: Meitä lankomiehen kanssa nauratti, auton omistajaa ei :happy:
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Kun itse painiskelin saman ongelman kanssa, niin kävin ajelemassa myös Fordin vastinetta, eli Econolinea 7,3 litraisella turbodieselillä.

Ja jos ei itse usko, niin kannattaa käydä kokeilemassa; On kone aivan erimaata Chevyn 6,5td:n verrattuna. Vetää (tuollaiseksi autoksi..) ihan eläimenlailla, eli ohittamistakin uskaltaa harrastaa melko pieniin väleihin.

Autonahan tuo Ford on muutamia kertaluokkia myydympi ja arvostetumpi tuolla Amerikan puolella, mutta jostain syystä niitä vähemmän tuotu tänne pohjolaan. Tekniikka aivan eri tavalla suunniteltu, eli suuri on kaunista ja puhuvat, että kestävämpää.

Kannattaa tutustua, jos tuollaista Amerikan lotjoa on etsimässä.

(ulkonäkö ym on sitten aina katsojan silmissä...)
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

190dee kirjoitti:nokun kaikki sannoo että OSTA OSTA niin mää sanon että ÄLÄ OSTA :!: oon kaikilta tutuilta kysyny jolla on ollu tuollaanen vani, että tekeekö sellaasella mitään niin ne ainakin heti suoraan että saa joka aamu jännittää pääsekö töihin asti tälläkään kertaa vai tippuuko siitä vanista kampiakseli maantielle :shock: tai jotain muuta yhtä kivaa. joo eipä siinä onhan ne ihan mukavia ajella pitkää matkaa ja eikä ne vissiin vie kauheesti löpöä vie kun hiaceen vertaa. tämä oli sitten vain mun mielipide, kaikki saa ajella mun puolesta sellaasella autolla kun haluaa :pappa:
tälläistä kommenttia en itse ole vielä koskaan kuullut :shock: :lol: naapurien kettuillut olen kuullut että eihän jenkki paskat lähde edes pakkasessa käyntiin... :lol: Niinpä vaan ensimmäisillä pakkasilla joutu antamaan jo virtaa tästä "jenkkipaskasta" naapuruston muutaman vuoden vanhalle Volvolle jossa webasto oli ollut käytössä ja akku tyhjentynyt :lol: kyllä sitä aamusella oli naapurikin nöyränä kun apuvirtaa tuli pyytämään kun jenkkilotjake tärähti kerrasta tulille :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Juu, kantsii jättää ne "haaveilut", noita on nähty senverran että eipä voi kellekään haluta niin paljon pahaa että oikein suosittelemaan menisi. :shock:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Malm kirjoitti:Sulla vaan kosahtaa työpaikan roikkapaikalla sitten sulakkeet kun pittää olla lohkossa ainakin kaks tai kolme kierukkaa ja vaihelootalla oma :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :D :shock:


-Risto
Kaverilla on vanissa2 lohkolämmitintä, vaihelaatikonlämmitin ja akkulaturi pyörii muuten sähkömittari joutuseen :lol:
Eikä se oo tuota vania myyny, ei hennonu :lol:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

No kyllä kaverilla on toi batzeri 6.2 turbo mosalla pelannut paremmin kuin hyvin ja uskomaton lähteen käyntiin kelillä kun kelillä, tai no jotain pientä epä olennaista sähköjen kanssa mutta aina on perille vienyt :D
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

No jovihava jos chevivanin laitat niin ehtottomasti 5.7 EFI pesnakasilla, eikä mitään 6.2 diselin irvikuvia. 5.7 EFI on taloudellinen paljon ajavan valinta! :pappa:

Oulusta Seinäjoelle ja takaisin 5.7 EFI:llä meni 80 litraa. Jopa 300E-24 nöyrtyy tämän kaikkien janoisten sankarin edessä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Muutamia vuosia sitten ittellä oli 89 vani 6,2 tiisselillä ja eipä tuossa vuoteen/25tkm ollu öljynvaihtoja kummempaa laitettavaa.Mukava peli ajella eikä tuolla nyt tientukkona pyöri senenempää kuin vanhalla tiisselimersullakaan :nocando: Hyvät yksilöt noista vanhakoppasista vaneista alkavat olla aika harvassa tai hirvittävissä hinnoissa,toisella silmällä oon varovasti seuraillu tarjontaa josko vielä toisen sais :whistle:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

namnam kirjoitti:Voi parkaa, mulla oli kolomekymppisenä Jeeppi.

Toivuin siitä.
namnam kirjoitti:Joo, Wagoneer sai teinit laulamaan täällä nostalgisia pilkkalauluja...

Se on varmasti paras talviauto Suomen oloihin...

Pontiakki olis kuitenkin vaimolle kivampi, vai miten se oli?
Minäpä kerkesin ensin, minulla oli metsänvartijajeeppi jo kaksvitosena :wink: Enkä ole ihan täysin toipunut siitä vieläkään, tuommonen jättää nuoreen mieleen syvät orkoset. Kuuntelihan sitä AMC:n kuutosen huminatakin paremman puutteessa :!:

Nostalgisia pilkkalauluja? Nyt tarvijaa kyllä avittaa, ei tule mieleen kun naapurin sierra näin äkkijätkälle :oops:

...niin ja hilijanen viljanen ja viljasen pontiakki. Isselle minä sitä kaappia ajattelin, vaimo haluaa ajaa Volovolla :shock:
Ruoja kirjoitti:Hyvät on jovihavalla unenlahjat. :shock:
Miehen tyylin sopii parhaiten Wagoneer Valmetin 4,2-litraisella dieselillä. (85 hv).
Ei kannata heti 200D jälkeen hypätä liian ärhäkkääseen menopeliin. :ope:
"Mautonta, mutta sopii tyyliin"
- Hulkkonen, hullu suomalainen


Ohanse äreän kuulonen yhistelmä :shock: miinuskahestakympistä tulille poksautettuna. Valametin koneella se jopa onnistuukin, taisi olla sillä viijatin nelostiisselillä vähän sitkaampi paikka :lol:

Ruoja on kyllä tyylin suhteen meleko oikeassa, mutta kun valitettavasti pittää näitä autovalintoja tehhä muunkin kun imagokysymysten pohialta :(

Arvasinhan minä notta täältä näkemystä tähän löytyy, kiitosta vaan :)

Nukkummaan lähtee tämä, jatkellaan aamulla :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

Ite tuli ajeltua parilla vanilla tuossa kun kortin sain, ei tosin omilla. Empä moiti autoja yhtään.. Naapurin ja kaverin 6.2 dieseliillä. Mukavastihan nuo tuntu tiellä pysyvä ja mahtavia ajettavia´, kovimmillaki pakkasilla tarkeni. Lämpö karkas vaa nopiaa ku sivu ovia aukoovat. Naapurin vani oli dieselöity joskus ja mittari näytti mitä sattuu.. tais näyttää 30km liia vähä että siinäpä olis ollu pollariille selittämistä, 110km/h 80 lätkällä... Tuntuihan tuo myös lähtevän risteyksestäkin aika mukavasti, tangomarkkinoolle vein väkiä joskus ja liikenne valoosta piti keriitä pitkän letkan erelle kun ei huvittanut väliin ruveta änkemään, olipa lentää kupit takana nurin kun tinttas kerran starcraftin kaasu pohojaa :lol: Ja olihan tuon AUTON murinaa mukava kuunnella, olihan tuossa kaverin autossa suora putkisto erestä taakse että toihan se mukavat saundit.. Eikös se kumminki niin oo että autot lähtöö 8kasista8...V8 8) Itseä kiinnostais tuommone 60-luvun muskeli... Mustang Fastback olis kiva vaikka onki foortti...
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Easy Rider kirjoitti:VR:kö nuita Walmetgoneereja rakennutti aikonaan P.S. Eikös tuommosessakin ollut Valmet 611, eli 6,6 litranen?
In Finland Wagoneers (starting from late 70's) were usually sold with a Valmet 411 Diesel engine (4.4 Litres Max. power 82hp DIN/rpm 2200, Torque 306Nm DIN/rpm 1460). Typical mileage with this engine was around 29 MPG (8.2L/100Km) and if a turbo was installed by the owner, mileage improved even more (8L/100Km).
Lainattu tuolta: http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Wagoneer

Olen nähnyt joskus sellaisen myös livenä; miehevät äänet oli. :shock:
Niiettä jovihava: _ :cry: _
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ruoja kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:VR:kö nuita Walmetgoneereja rakennutti aikonaan P.S. Eikös tuommosessakin ollut Valmet 611, eli 6,6 litranen?
In Finland Wagoneers (starting from late 70's) were usually sold with a Valmet 411 Diesel engine (4.4 Litres Max. power 82hp DIN/rpm 2200, Torque 306Nm DIN/rpm 1460). Typical mileage with this engine was around 29 MPG (8.2L/100Km) and if a turbo was installed by the owner, mileage improved even more (8L/100Km).
Lainattu tuolta: http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Wagoneer

Olen nähnyt joskus sellaisen myös livenä; miehevät äänet oli. :shock:
Niiettä jovihava: _ :cry: _
No tuossa jonka olen nähnyt oli kyllä kutoskiisseli ja Valmetin tekemä. Oliko sitten kenen laittama ja 611 vai 612 en ossoo sannoo. Kuullut vain huhupuhheita, että VR olisi laittanut 611:sia noihin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Voortin ECO-NO-Lineä vaan alle... Saadan sentään litrat kohalleen, ettei tuollasiella kiinakokoisella alle seittemän litraasella taravi yrittää kierrätellä, että saa kiihtymään... :)

Ikävän vähä nuita voortsoneja on tänne rantautunu, vaikka ei nää euroopan voortit kyllä nappaa "laadullaa" yhtään... :x Ei haittais vaikka niitä oiskin vähempi... :lol:

Ja eiks se alle kuuslitrane tiisseli o paska, ku se on siitä viispisteseiskasta bensasta tehty, vai mites se meni? Ei kumminkaan kuulema kestä niinku toi yli kuuslitrane...

Jonkin sortin amerikanportteri itteäki himottais, saas nähä koska sellaseen on vaan aikaa ja varoja... Vai pitääkö se tyytyä rinttereihin, ostaa vielä toisen niitä... :twisted: Mut se ameriikan moottori ois vaan paree... 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Vensku_ kirjoitti: Ja eiks se alle kuuslitrane tiisseli o paska, ku se on siitä viispisteseiskasta bensasta tehty, vai mites se meni? Ei kumminkaan kuulema kestä niinku toi yli kuuslitrane...
Tota noin on ollut joskus nokan alla Oldsin 5.7 diesel ja 5.7 pensa lohko rinnakkain ja ei niitä kyllä voi toisiinsa sotkea...tai voi runkolaakerit tai k-kangen alapään laakerit on saman kokoiset :wink: Ne jotka näiden kanssa roplaa niin ihmettelee että mistä tuo pensasta tehty juttu oikee tulee :?: Joo Oldsin 5.7 diselistä on kaksi versiota D ja uudempi vahvistettu DX jos on asiallisesti kunnostettu niin kyllä tuo kestää (siis eihän näin vanhoja patoja ole enää aukaisemattomia liikenteessä). Olen vähän niillä linjoilla että ei tuo 6.2D kestoltaan sen kummosempi (kansi, pumppu ja runkopukkivikoja (jos ei pultit auki niin sitten pukki repeää lohkosta)).

Itellä oli 6.2D K5 koppasessa 4x4 blazerissa ilman murheita :wink:
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Asiaa sivuten tuohon pensasta tehty juttuun. Jos vanha Volkkarin 1.6L pensa ja diesel lohko lyödään eteen niin mistä erotat ne toisistaan :?:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”