W203 C 220 käyntihäiriöt

Vastaa Viestiin
kawasaki12
Viestit: 2
Liittynyt: 13.12.2007 20:59
Paikkakunta: Kirkkonummi

W203 C 220 käyntihäiriöt

Viesti Kirjoittaja kawasaki12 »

Mikä on kun mersu (c 220 cdi -03 96000) on nyt sammunut aika ajoin tyhjäkäynniltä yllättäen itsekseen. Lähtee kuitenkin käyntii heti normaalisti. Kaksi kertaa sammahtanut noin puolen tunnin sisällä startista aamulla ja kertaalleen parin tunnin ajon jälkeen, kun auto seisoi ehkä puoli tuntia ja lähdin uudestaan liikkeelle. Noin 3 min startista pihalla lämmin auto sammahti ja lähti kuitenkin normaalisti käyntiin ilman mitään erikoista. Polttoaine suodatin vaihdettu nyt kahdesti ja jälkimmäisellä kertaa tankki myös tyhjennetty ja putket suodattimelle puhdistettu. Ei siis jäätymisongelma kai, pakkastakaan ei ole ollut kuin 10 max ja viimeiselle sammumisella 0 C. Niin ja kerran nyki liikkenne valoista lähdettäessä, yritti kai sammua...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ongelman aiheuttajaa on mahdotonta paikallistaa oireiden perusteella, mitä vikatesti kertoi ?
Vai oletko testauttanutkaan ?

Johtosarjavikaa, suutin hajoamassa, railputken painevahti/anturi jne ... eikä vikatestikään todennäköisesti kerro osaa jonka vaihtamalla vika korjaantuisi.

Tervetuloa foorumille.
kawasaki12
Viestit: 2
Liittynyt: 13.12.2007 20:59
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja kawasaki12 »

Autolla ajettu nyt viimeisen sammumisen jälkeen 2000 km eikä mitään propseja. Testerissä ei ole käyny, vaikka veholla olikin tankin tyhjennyksessä ja suodattimen vaihdossa aikaisemmin. Vesi tai kosteus oli alunpitäen niin vahva epäilys vian aiheuttajaksi ja voinee se olla vieläkin. Kiersin syksyllä euroopassa ja itä-euroopassa, niin josko olis saanu pahaa dieseliä. Kerran tosiaan on sammunut puhdistuksen jälkeen, niin voisko tuo olla, että vesipisara pyörii edelleen suuttimessa tai jossain siinä alueella. Sitähän ei ole putsattu. Toinen mitä on mietitty, että jos pa-järjestelmän alipaine letkussa on jossain hiertymää ja sieltä pääsis jossain tilanteessa ylimääräistä. Auto on tosiaan sammunut tyhjäkäynnillä sen kolme kertaa kuukauden aikana, niin eikö silloin tyhjäkäynnillä alipainekkin ole heikoimmillaan. Sitten on joku anturi moottorin ja vaihdelaatikon välillä joka vois kerätä likaa, mutta siihen en ole koskenut. Veholla olivat vahvasti sitä mieltä, että testerillä ei nää tätä vikaa. Mitään erikoista ääntä, humpausta yms ei ole ja auto toimii ja vetää niinkuin sen pitääkin. Erikoista, mutta eiköhän tuo aikanaan selviä... I hope so
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”