Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuten tuolla land cruiser ketjussa kirjottelin niin tuli myytyä tuo viimeisin cruiseri ja katselin noita ihan loppupään j80 cruisereita varsin huonoin tuloksin.
Yksikin mielenkiintoinen vehe oli myyty sveitsiin :shock:

Päädyin sitten itsellekkin erikoiseen ratkaisuun. Pihaan tuli tuollanen "wannabe" maasturi.
2006 vuoden Volvo XC70 Oceanrace sinisenä D5 nakuttajalla ja "muka" nelivedolla.

Yksi syy moiseen oli se kun olen nyt puolisen vuotta jyrrännyt työmatkaa (82km/päivä) tuollaisella puolimiljoonaa ajetulla diiseli avensiksella ( :shock: )
Niimpä päätin vähän panostaa tuohon työmatka mukavuuteenkin.

Tällä se nousi aika reippaasti. Ainakin vielä tuntuu siltä :D
Ensimmäinen auto muuten jossa ratin saa just mieleiseen asentoon ilman kikkailuja.

Täytynee fiksailla tuo avekki kuntoon ja pistää taipaleelle sekin. Halpa sillä on kyllä ajella, paku ja 2.0d4d niin kustannukset ei päätä huimaa kun keskikulutus on ollut nyt talvella vähän reilu 6l/100km. Kesällä meni vitosella.


Noo spämmätään nyt alotukseen kuiten kuviakin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

ps. En ymmärrä tuota vokkelon insinöörin päähänpistoa tehhä ratista keskeltä musta ja kehältä vaalea... olis etes toisinpäin :ei_tajuu:
Viimeksi muokannut Mika.T, 01.2.2020 13:44. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 1869
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Komia 8)
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9531
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

En oo ihan varma tuosta ratista mutta niitä on ollut monenvärisiä tarjolla. Kahtelee vaihtoratin. Purkuautoissa hyvin tarjolla.

Muuten värimaailma on asiallinen. Vaalea verhoilu on helpompi pitää puhtaana kuin tumma, ainakin minusta.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu. Ratin kehä onkin tarkotus vaihtaa mustaksi.

Tuossa lähipurkaamolla näyttikin olevan soppeleita useampia. Täytyy käyä tutkimassa minkälaisessa kunnossa ovat.
Samoten pari ikkunanappulaa täytyy vaihtaa ehjiksi kun on nupit murusina.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kävimpä ostamassa alle uudet renkaat, sinne jäi vapinat ja vipatukset :D

Nuo alla olleet olikin jotkin matalaprofiiliset nakit. Nyt on alla korkeampi rofiiliset jotka näihin xc malleihin kuuluukin.
En alkanu leveydellä hulluttelemaan, 215/60/17 meni alle.
65 rofiilia kattelin myös mutta myyjä meinotteli etteivät mahdu taakse kun ottaa kaaren etureunaan kiinni.
Niin se vaan näyttääkin kun kattelee noita alle laitettuja, halkasijaltaan isompi ei kyllä mahdu jos ei muokkaa noita sisäkaarien muoveja.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eilispänä tuli ajeltua maakuntareissu tuolla tornio/muoniojokivarressa 650km eikä tunnu missään.
Aika mukava on kyllä ajoasento kun tuollainen siirtymä ei puuduta paikkoja ollenkaan.,oli siinä toki pari pysähdystä välillä.

Nopeusmittari on nyt näillä renkailla varsin tarkka. Satasesta heittää vaan +2kmh ja matkamittari ei heitä ollenkaan kun gps:n lukemiin vertaili :shock:


Moottoriöljyt vaihtelin viikonloppuna kun viimeisin huoltokirjan merkintä on 250tkm kohalla eikä sen jälkeen ole mitään mainintaa mistään. Mittarissa napottaa nyt lukemat 282500km

Tuossa välissä on kuitenkin vaihdettu kaikki jarrulevyt ja palat+takapyörälaakerit.

Muutenkin pitää kaikki voimansiirron öljyt alkaa tässä vaihtelemaan.
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Uudet laatikko öljyt huuhtelulla sisään varsinkin jos ei ole mitää merkintöjä toimenpiteestä
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9531
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tässä korimallissa taitaa olla vielä Ardic? Toimiessaan hyvä lämmitin mutta vikaantuessaan työläs korjautettava kun käytetään vain Volvoissa. Mikan kaltaiselle rasvanäpille ei varmaan tuottane ongelmaa.

Jos enemmän alat näiden kanssa puljaamaan niin tämä kannattaa ostaa:
https://www.ebay.com/itm/Newest-VIDA-DI ... SwZ2tcJKjP
Pitää sisällään kaikki korjausohjeet ja varaosanumerot saa myös kaivettua. Maksaa kyllä hintansa takaisin aika pian. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

RATSUNI kirjoitti:Uudet laatikko öljyt huuhtelulla sisään varsinkin jos ei ole mitää merkintöjä toimenpiteestä
Tämä onkin ihan tehtävälistan kärjessä. Jospa viikonloppuna saisi läträttyä noiden kanssa. Tämähän on Ruotsin tuontia ja siellä tuo loovaöljyjen vaihto ilmeisesti kuuluu huolto-ohjelmaan toisin kuin Suomessa.
En ole juurikaan aikaa uhrannut tuon vihkosen tarkempaan syynäämiseen joten ei ole tietoa onko niitä loova öljyjä vaihdettu koskaan.
Aika tummaa soosia siellä oli mitä tarkistusproppua raotin.

Tuo testerihomma olis hyvä mutta täytyy nyt tutkiskella onko tuo ohjelmiston toimintaan saattaminen niin järjetön homma kuin useimmissa muissakin merkkitestereissä...
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9531
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Oman kokemuksen ei ole rakettitiedettä laittaa toimintaan.

Hankin tuohon käyetyn läppärin win7:lla ja pidin sen vain testerinä. Olisi ollut valmis paketti mutta möin sen kesällä pois.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Täytyypä perehtyä tuohon(kin) aiheeseen joskus paremmin.

Löysin tallin perukoilta 12litraa joskus aikanaan mersun sähköloovaan ostettua loovaöljyä jossa sattui olemaan myös tähän sopivat hyväksynnät. No ne tuli läträttyä heti tuon loovan läpi.
Eka tyhjäksi ja sitten 5kertaa peräjälkeen pari litraa sisään ja käyttöä hetki, ja taas tyhjäksi ja täyttöä ja käyttöä...

Aika mustaa paskaa sieltä kyllä aluksi tuli mutta onneksi viimeisellä kerralla alkoi väri muistuttaa jo ihan suhtkoht tervettä ATF:ää.
En nyt tiä muuttuiko tuo laatikon käytös miksikään mutta ompahan mielenrauhaa hetkeksi.
Täytyy joskus läträillä lisää, nyt saa kuitenkin hetken olla sen puolesta rauhassa.

Samalla tarkastin kulmavaihteen öljyn. Se oli ok mutta tietysti tummunut jonkin verran mitä nyt pienellä letkun pätkällä sai täyttöropusta imastua.
Taas yksi vokkelin insinöörin päähänpisto. Ei tyhjennysroppua :!: Mitä v#¤%ttua
Avatar
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 1869
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Paas yv siit avensiksesta hintoineen, vois ohuesti kiinnostaa..
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Magge--
Viestit: 530
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Pappi kirjoitti:Tässä korimallissa taitaa olla vielä Ardic? Toimiessaan hyvä lämmitin mutta vikaantuessaan työläs korjautettava kun käytetään vain Volvoissa. Mikan kaltaiselle rasvanäpille ei varmaan tuottane ongelmaa.
Ardic on todella yksinkertainen purettava ja huollettava. Pitkulainen savustuspöntön näköinen vehje josta parin pultin aukaisulla sisuskalut ulkona. Osia tosiaan ei niin yleisesti saa kuin muihin merkkeihin mutta saa kuitenkin kohtuu hyvin, ebersbächer omistaa nykyään ardicin ja valmistaa osat. Joissakin audeissa käytetään myös tuon tyypin ardicia.
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
9-5 2.0t -00
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Paloilmapuhallin siihen täytyy jossain vaiheessa uusia. Pari kertaa vikissyt kuivuuttaan mitä tuossa kuunnellut.
Tuli tuossa loovaöljyjä läträtessä tutkittua ja näytti olevan aika helpossa paikassa kun etupuskurin vaan nappaa irti.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9531
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tarviiko edes irroittaa puskuria? Eräs volvohörhö nappasi ardicin kolostaan pois irroittamalla vain puskurin kuoren. Pahalta näytti kun muovi oli mutkalla, mutta sieltä se muljahti kuin poron vasa valkeelle hangelle.

Vesitilan pohjaa kannattaa seurata. Miehekkäät savut pukkaa kun päästää veden läpi. Vrcf: llä joku oli laittanut vähän jämerämmän pohjan... Taitaa kestää auton loppuiän.

Varaosia: https://www.autosahkotyotahonen.fi/ardic-lammittimet/
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 1869
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Pappi kirjoitti:Tarviiko edes irroittaa puskuria
Ainakaan ite en ole joutunut vastaavan ikäsissä s/v sarjalaisissa purkaa. Eikä tuo iso pieti ole irrottaakaan, samalla pesee keulasta kennot puhtaaksi.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kirjotellaampa tännekkin kuulumisia.
Jylliksen alkumatka minun ohjaamana ei ole mennyt ihan ongelmitta...

Parisen viikoa sitten ilmeni tasavauhdissa kummallista nykimistä, jota tässä nyt on metsästetty ja putsattu/huolleltu paikkoja mutta tuo kummallinen satunnainen nykiminen vaan on ollut ja pysynyt.
Samalla kun tuo nykimiskohtaus ilmenee, tulee mittaristoon viesti "huolla moottori"
Mutta moottorin vikavalo ei ole syttynyt.

On vaihdettu ilmansuodin/polttoainesuodin mutta ei. Satunnaisesti nykii.

Nakkasin sitten kojelautaan orkkissoittimen tilalle tuollaisen 2din androidin jossa oli jo valmiiksi asennettuna Torque ohjelmisto ja kun romukasoja pengoin niin sieltä löytyi jo W220 ässän aikana hommattu OBD bluutuutti palikka.

Sieltähän sitä livadataa pääsi mittarein tutkimaan ajossa.

Noita seuraten tulin siihen tulokseen että kun auto alkaa tasavauhdissa nykimään niin EGR sekoilee omiaan ja ahtopaine nousee ajotilanne huomioiden aivan älyttömyyksiin. Vastaavasti koneeseen menevä ilmamäärä taas putoaa :nocando:

Alla pari kuvaa samassa tilanteessa, ja samassa paikassakin muutaman tunnin välein.
Molemmat kuvat 110kmh mittarissa vakionopeussäädin päällä.


Tässä normaali tilanne vakkarilla 110kmh mittarissa. Auto kulkee kivasti pikkukaasulla.
EGR kiinni. =100% raitista ilmaa koneeseen.

Kuva



Tässä sama vauhti vakkarilla, Sama paikka.
EGR sekoilee omiaan. Kova ahtopaine ja EGR auki ja nykimistä havaittavissa.
Moottorin ääni myös sellainen että töihin joutuu.

Kuva

Tuossa yks ilta aloin sitten aukomaan mm EGR venttiiliä ja kaasuläppää. Noissa ei mitään paskaa sisällä ollut. Kaasuläppää en edes kerennyt irrottaa kun huomasin että ECU:n toinen johtosarja hankaa kaasuläpän runkoon...


Noh puhkihan se oli ittensä hinkannut...
Harmi kun ei tullut otettua kuvia siitä kun purin tuon suojaverkon pois tuosta päältä. Kaksi johtoa siellä oli jo kuparit esillä. Toinen oli käytännössä poikki ja johto hapettunut pilalle pieneltä matkalta. Sinne muutaman sentin pätkä uutta johtoa tinaten kiinni ja sukka päälle.
Puhki olevat johdot lähti ECU:lta koneelle päin joten voi olla että liittyvät tuohon EGR:n ohjaukseen.

Kuva

Tuohon kaasuläpän kannen terävään klipsiin hankautunut.

Kuva

Nyt on meny jo useampi sata kilometriä ilman nykimisiä mutta mittaristo ilmoittaa silti joka startissa että "huolla moottori heti"
EGR livedatakin käyttäytyy jotenkin loogisemmin. Ei seilaa eestas miten sattuu.
Häätyy käyä jossaki testerin päässä tutkimassa tarkemmin mitä tuo haluaa.


Torque näyttää tällaisia koodeja. Mutta ei osaa kuitata noita.

Kuva
Avatar
Magge--
Viestit: 530
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Hmm, meillä on myös ollut satunnaista nykimistä tuossa volvossa, erityisesti kostealla kelillä kun ajaa polkimella reilua 90km/h, vakkarilla ei sitä tee.
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
9-5 2.0t -00
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Näissä tuntuu tuo nykiminen olevan "aika yleistä" kun noita nettifoorumeita lueskeli ko. aiheesta. Ja sellaisen käsitys jäi noista jutuista että enempi juuri D5:sen vaiva.
Ennen oli kaikki paremmin. Ei diiseliautot nykineet kun oli mekaaniset syöttöpumput :lol:

Nykiminen tuntuisi ainakin tässä yksilössä loppuneen tuon johtosarjan korjaamisen jälkeen. Sehän on tietysti täysi arvotus kauanko menee nykimättä.
Veikkaisin että seuraavaan hitupöntön tyhjennyspolttoon saakka...

Kaverin autocommilla katteltiin vikakoodeja. Olihan siellä vaikka ja mitä, mutta ei tietoa ovatko kuinka vanhoja.
Nollattiin kaikki pois ja täytynee joskus tutkia uudelleen mitä sinne ilmestyy.
Hitupöntön vastapaine oli aivan olematon, joten voisi olettaa että se on vielä voimissaan.

Tuon nollauksen jälkeen ei muuten ole mittaristoonkaan tullut häiriötekstejä. :idea:
Samoin keskikulutusmittaus on tippunut yhden tankillisen aikana 0.5l/100km. Ostaessa nollasin tuon keskikulutusmittauksen ja se on näyttänyt nyt ~vajaan 5000km matkalta 7.5-7.7l/100km. Tänään töistä ajellessa se tippui jo lukemaan 7.0l/100km :shock:
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Minulla nykimisvaivat katosi polttoainesuodattimen vaihdolla ja suuttimien tarkistuksella(ohivuoto)
Ajotietokoneen kulutuslukemat ovat "hiukan" suuntaa antavia. Omaan keskikulutukseen 4,4l/100km joudun lisäämään n. 1,3l niin osuu laskemalla olevaan kulutukseen

Perusjuttu noiden johtosarjojen hikkautuminen puhki. Yhden jo purkuun menossa olevan D5 saatiin pelastettua aikoinaan johtosarjan korjauksella.
ko. auto saattoi sammua yhtäkkiä, tehot pois, vikavaloja kuin joulukuusessa.
Viallinen johtosarja löytyi vahingossa johtonippuja heilutellessa auton käydessä
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mitäpä sitä paskettia. Ei toimi.

Viikon meni nykimättä mutta perjantaina töistä tullessa alko taas nykimään samanlaisessa tilanteessa kuin aiemminkin.
110kmh vakkarilla, ykskaks alkaa turbon vislaus kuulumaan sisälle ja siitä jo tiesi että kohta alkaa nykimään ja mittaristoon tulee häiriöteksti.
No niinhän ne tuli...

Kuva

Tuollaiset löyty.
Nollattiin pois ja 15km päästä lävähti sama paska tauluun.
Illemmalla pasahti vielä vikatilaan. Kiva oli ajella 150km kämpille kun vetoa ei ole yhtään.
Avatar
Magge--
Viestit: 530
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Tuo happitunnistin näyttää tutulta.. Nimim:

Kuva

Kuva

Kuva

Ja sitten ajonaikaisen nollauksen jälkeen tulee välittömästi tämä:

Kuva

Ja jos pienillä vaihteilla kiihyttää kaasupohjassa niin ahdot piikkaa 1.6barissa jolloin myös tallentuu tuo 1517 eli liian suuri ahtopaine mutta se taas johtuu jumivista vnt-siivistä.
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
9-5 2.0t -00
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla ahtaa torquen mukaan täyskaasulla 1.5bar. Piikkaa 1.6:ssa mutta ei ahtopaineesta ole tullut vikakoodia. vielä...

Täytynee tilata tuo lambda uusi ja vaihtaa. EGR vena voi olla että menee sähköpuolen putsaamisella. Minun tuurilla ei.
EGR:n irrottaminen taisi olla näissä aika työmaa, Kerkeäis vaan joskus perehtymään siihen.
Avatar
Magge--
Viestit: 530
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Mika.T kirjoitti:Mulla ahtaa torquen mukaan täyskaasulla 1.5bar. Piikkaa 1.6:ssa mutta ei ahtopaineesta ole tullut vikakoodia. vielä...

Täytynee tilata tuo lambda uusi ja vaihtaa. EGR vena voi olla että menee sähköpuolen putsaamisella. Minun tuurilla ei.
EGR:n irrottaminen taisi olla näissä aika työmaa, Kerkeäis vaan joskus perehtymään siihen.
Voi olla että D5 erilaiset ahtopaine kartat kuin tässä 2.4D mallissa.

EGR on tosiaan aika ikävän työläs irroittaa...
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
9-5 2.0t -00
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Uus lambda paikallaan.
EGR:n sähköpuolen käytin auki ja putsasin sen eipä siellä juuri mitään paskettia ollu mutta tulipa rassattua tuota asentotunnistinta eestaas puhdistussprein kera.

Ei mitään muutosta mihinkään.
Nykii ja nyökkii välillä kuten ennenkin.
On nämä vaan pirun hyviä vehkeitä... Miksei näitä ole kaikilla? :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9531
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tasakaasulla antaa ajaa vaikka maaliman tappiin mutta kovemmassa poljennassa vikatila? Voihan tämä olla hakuammuntaa mutta suuttimet oireili samalla tavalla meillä ”vihreessä”. Testiin ja tuomiota kuuntelemaan?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 6329
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Päinvastoin.

Polkea kestää vaikka miten mutta nopeampi tasavauhti on myrkkyä. Eli vakkarilla satasta niin ei mene montaa kilometriä ennenkuin alkaa joku tökkiä.

Nyt illalla kävin uudelleen ~40km lenkin. EGR pysyi nyt koko reissun täysin kiinni ja auto kulki "kuin sukkasilteen" ihan olemattomalla kaasun painamisella.
Tasavauhdissa myös ahtopaine pysyi nyt järkevissä lukemissa, eli 0.4-0.6 vähän maastosta riippuen. Hetkellinen kulutus näytti nyt ~5-7l/100km

Esim päivällä kun ajelin töistä kämpille (42km) niin EGR oli kokoajan auki ja seilasi eestaas 20-80% ja ahtopaine huiteli 100kmh vauhdissa 1-1.2kilossa kokoajan. Samalla hetkellinen kulutus napottaa 9-11l/100km lukemissa...

Aivan ihme sekoilua.

Vielä ei tosiaan kukaan ole osannut sanoa mitä ohjelmassa tapahtuu kun hitupöntön poltto on käynnissä?
Viimeksi muokannut Mika.T, 09.4.2019 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9531
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Shamaanille töitä. 🤭
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ohjelmointi egr ja hitupönttö pois lisää voimaa siten toimii
egr tekee ainakin tuon juurikin tasakaasulla ajaessa että menee vikatilaan
useita volvoja tehty
Audi A8
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3354
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Mika.T kirjoitti:
Polkea kestää vaikka miten mutta nopeampi tasavauhti on myrkkyä.
Tämä se oli oman foorumielämäni alkuaikoina olla sellainen kovasti kummaksuttu asia kun ei muunlaisesti kuin talla pohjassa liikkuneita kartanojylliksiä tien päällä moni nähnytkään. :D

Taitaa olla sisäänrakennettu ominaisuus joka sitten koulii kuskista pedon irti. :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”