W211 huollot

Vastaa Viestiin
Avatar
Waunumäki
Viestit: 44
Liittynyt: 07.10.2005 14:50

W211 huollot

Viesti Kirjoittaja Waunumäki »

Mitä mahtaa pitää sisällään W211 cdi:n A, B ja C huollot? Mistä löytyisi oikeata tietoa huoltokohteista? (muuta kuin Vehon tai Länsi-auton huollon auton ympärikävelytarkistukset)
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1767
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Eikö nuo tiedot löydy huoltovihosta?

Täällä myös mutta nämä on amerikkalaisille, huoltoväleissä ainakin jotain eroja.

http://forums.mbworld.org/forums/showthread.php?t=92554
jsl300
Viestit: 21
Liittynyt: 23.11.2006 21:37

Huoltokoodeja

Viesti Kirjoittaja jsl300 »

ASSYST PLUS huoltokoodit, jotka ovat vähän erilaisia kuin em linkin jenkkien FFS Plus. A, B ja C ovat käytännössä vain pieni, vähän isompi ja iso huolto. Huoltoilmoituksen tullessa mittaristoon, saat mittaristosta esille nämä allaolevat numerokoodit, jotka kertovat itse huoltotoimet. Huolto yleensä tekee näistä ne varsinaiset huoltohommat ja lisätöitä ei tehdä ellei asiakas halua tai ole erityistä tarvetta (esim jarrupalat).

Service item Additional operations Completed
Service 1 With the display in the Instrument Cluster
Check the Brake pads for lining thickness, Check the condition of the Brake discs.
Service 2 Every 30,000 km / 2 years
Vehicle front / vehicle rear
Check operation and condition of trailer hitch.
Service 3 Every 60,000 km / 2 years
Engine compartment
Check poly-V-belt for wear or damage
Replace compressor poly-V-belt (Engine 113.990)
Replace air-cleaner insert (Engine 113.990, 642)
Rotate air cleaner element 180° - once at the first service 3 (Engine 646, 647, 648)
Service 4 Every 60,000 km / 2 years
Engine compartment
Replace combination filter (without C-AAC)
Service item Additional operations Completed
Service 5 Every 60,000 km / 2 years
Engine compartment
Replace combination filter (with C-AAC)
Service 6 Every 2 years
Check bodywork for paint damage
Underside of vehicle
Chassis and load-bearing body components: Check for damage and corrosion
Engine compartment
Renew brake fluid
Service 7 Every 5 years
Passenger compartment
Clean slide rail and slide block for Tilting/Sliding roof
Service 8 Every 3 years
Passenger compartment
Clean and lubricate guide mechanism for Panoramic sliding roof
Service 9 Every 80,000 km / 4 years
Engine compartment
Replace air cleaner insert (112, 113.967/969, 271, 272, 628)
Replace fuel filter (628, 642, 646, 647, 648)
Replace spark plugs (271 – except code 924-Bivalent natural gas drive)
Service item Additional operations Completed
Service 10 Every 100,000 km / 4 years
Engine compartment
Replace spark plugs (112, 113, 272)
Service 11 Every 120,000 km / 4 years
Engine compartment
Replace air cleaner insert (646, 647, 648)
Service 12 Every 250,000 km / 15 years
Engine compartment
Replace fuel filter (112, 113, 271, 272)
Replace coolant (Gasoline engines)
Check mixture of coolant (Diesel engines)
Service 13 At each service
Engine compartment
Engine oil and filter change
(112, 113.967/969, 113.990, 271, 272, 628, 642, 646, 647, 648
Service 14 Engine compartment
Check and correct fluid level
Brake system
Windshield washer system (incl. Summer/winter cleaner)
Check engine hood latch and latch hook for ease of operation.
(Replace components as necessary)
Service item Additional operations Completed
Service 14 cont.. Vehicle interior
Function test
Horn, headlamp flasher, indicator lamps, symbol lighting and interior lights
Audible warning system
Windshield wipers, windshield washer system, headlamp cleaning system
Check hydraulic unit for Sensotronic Brake Control (SBC)
Reset service indicator in Instrument cluster
Wheels, brakes
Correct tyre inflation
Vehicle front end, vehicle rear end
Check wiper blades
Trunk
Check trunk lighting
Service 15 Engine compartment
Visually check for leaks – Major assemblies, damaged components, line routing and chafing
Check and correct fluid level
Brake system
Power steering
Windshield washer system (incl. Summer/winter cleaner)
Replace spark plugs (271 – with code 924 Bivalent natural gas drive)
Service item Additional operations Completed
Service 15 cont.. Replace fuel filter (646 with code 921 – with rapeseed oil operation
Check engine hood latch hook for ease of operation. (Replace components as necessary)
Vehicle interior
Brake test on dynamometer or road test.
Test parking brake and run in brakes as specified. (Pay attention to vehicles with 4MATIC, ASD)
Function test
Horn, Headlamp flasher, indicator lamps, symbol lighting and interior lights
Audible warning system
Windshield wipers, windshield washer system, headlamp cleaning system
Check seat belts and buckles for signs of external damage and for proper function
Check hydraulic unit for Sensotronic Brake Control (SBC)
Reset service indicator
Service item Additional operations Completed
Service 15 cont.. Wheels, brakes
Inspect wheels for damage and splits, measure tread depth, enter in mm, rotate wheels around according
to condition
Outer Centre Inner
FL ……… ……… ………
FR ……… ……… ………
RL ……… ……… ……...
RR ……… ……… ……...
Check brake pad thickness (Remove front wheels on 211.026/028/065/070/076/080/082 083/226/265/270/276/280/282/283 616)
Correct tyre pressures
Underside of vehicle
Visually check for leaks in major assemblies, damaged components, line routing and chafing
Check play of front axle joints, inspect rubber boots
Check condition of flexible couplings
Check track rod and drag link linkage for play, check rubber boots
Service item Additional operations Completed
Service 15 cont.. Vehicle front and rear end
Check headlamp range adjustment system (not for xenon headlamps)
Check and correct headlamp setting (for xenon headlamps)
Check wiper blades
Trunk
TIREFIT puncture sealing compound- check expiration date
Check spare wheel tyre pressure
Check trunk lighting
Service 20 Once at 60,000 km
Underside of vehicle
Transfer case – oil change (4-MATIC)
Automatic transmission – oil / filter change
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Viimeksi muokannut asdf, 20.2.2012 11:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jsl300
Viestit: 21
Liittynyt: 23.11.2006 21:37

Re: W211 C-huolto

Viesti Kirjoittaja jsl300 »

PaHa kirjoitti:Tulossa w211 C-huolto.
Näyttää seuraavaa:

Service 1 eli lisätyöt:
exh. -gas analysis ja general inspection
Mitä nämä ovat? Pakokaasutesti ja yleistarkistus.. Pakollisia eivät ilmeisesti ole?

TOisaalta jos on katsastus tulossa niin tämä pakokaasutesti kuittaa katsastuksen testin. Yleistarkastus on yleistarkastus, mutta voidaan tarvita esim ruostumattomuustakuun ylläpitoon.

Service 2 vetokoukun mekanismin putsaus ja voitelu

Service 3 moniurahihnan tarkistus
Valohoitoa eli vain tarkastus

Service 5 raitisilmasuodattimen vaihto
Ilmeisesti aika hankala ja kallis kun autossa 4kanava ilmastointi?

Eiköhän ole samanlainen filtteri kuin muissakin ja vaihto vie minuutin.

Service 13 moottoriöljyn ja suodatin vaihto

Service 14 Mikäs tämä on? Pieni huolto kun SBC jarrut luki mercedes-lehdessä. Mitä tarkoittaa / sisältää?

Taitaapi olla töpselin kautta luettavaa tietoa jarrujen toiminnasta

Autossa kun on saksankielinen huoltokirja niin ei nuo ihan avaudu itsestään..
Ei kukaan viitsisi kuvata / kirjata niitä huoltojen sisältöä? :roll:
Eikös huoltojen ja numeroiden sisällöt käy aika hyvin ilmi tuosta listasta edeltä. Osan kohteista voi hyvin tehdä itse (filtterit, nesteet jne), mutta töpseli on huollossa aika paljon kiinni autossa ja sen kautta tehdään iso osa diagnostiikasta/tarkastuksista. Voihan sitä tilata vain tarvittavat tarkastukset ja esim ruostetakuun edellyttämät tarkastukset jos haluaa ja tehdä loput itse.
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Viimeksi muokannut asdf, 20.2.2012 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jsl300
Viestit: 21
Liittynyt: 23.11.2006 21:37

Re: W211 C-huolto

Viesti Kirjoittaja jsl300 »

PaHa kirjoitti:
jsl300 kirjoitti:Voihan sitä tilata vain tarvittavat tarkastukset ja esim ruostetakuun edellyttämät tarkastukset jos haluaa ja tehdä loput itse.
Lähinnä tuo jarrujen takuu mietityttää tuossa tee-se-itse tai ei merkkiliike huolloissa. Ruosteesta ei ole vielä tietoakaan.

Noissa minulle tulevissa huolloissa (C-huolto ja Service 1, 2, 3, 5, 13, 14) ei ilmeiseseti ole mitään jarrutakuuseen liittyvää huoltoa. Ei ilmeisesti ainakaan jarrunesteiden vaihtoa, joka on tärkeä takuun kannalta?

Ottaako veho vastaan tuollaisia puoleksi itse tehtyjä / muualla huollettuja autoja?
Omat moottoriöljyt ainakin saa viedä veholle jos haluaa.

Pystyykö nuo huollot kuittaamaan yksitellen pois, mitkä on tehty. Esimerkiksi: Service 2, 3, 5 ja 13.
Ja veholla kuittaavat loput tekemättömät kun tekevät?

Miten paljon huolto saa mennä yli ilmoitetun km-määrän, ilmeisesti menee lopuksi jotenkin lukoon jos paljon ylittyy?

Sattuisiko täältä löytymään ketään niin ystävällistä kaveria joka esim. valokuvaisi service kohtien sisältämät työt??? Siis jos jollakin sattuisi löytyä suomenkielinen huoltovihko.. :wink:
En jättäisi tekemättä jarrutarkistuksia/huoltoja Veholla, koska SBC yksikön mennessä vaihtoon lupasivat vaihtaa ilman veloitusta, näin minulle sanoivat, mutta ei vielä mennyt vaihtoon. JOs huollot tämän osalta tekemättä niin eivät ehkä vaihdakaan.

Minulla eivät paljoa sanoneet jos huolto oli muutaman 100 km yli määrätyn, mutta jos tonnikaupalla menee pitkäksi niin enpä tiedä.

Huoltokirjassa ei huoltojen tarkkoja sisältöjä ole. Sen vuoksi etsinkin netistä aiemmin ketjussa olleet selitykset, jotka ovat olleet selkeimmät löytämäni.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Niin ja sitten jos vielä lisäksi käytetään järkeä:
Pa-suodattimille ei ajeta 80tkm suomen oloissa, ilmasuodatin vaihdetaan silloun kun güntherin ohjelma suosittaa kääntämään 180 astetta.
Ja vaihteistoöljykin pitäis vaihtaa!

Järki käteen, ilman suodatin maksaa alle 30€, tukkeutuneen suodattimen takia rikkoutunut turbo maksaa töineen 2000-3000€ :idea:

Sama pätee kaikissa muissakin huoltokohteissa. Long-life huollot eivät ole teknisen puolen ideoimaa touhua vaan markkinoinnin joka haluaa näyttää miten halpaa uuden auton pito on huoltojen osalta....... sinne 200tkm asti :wink:
Avatar
dealer
Viestit: 28109
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin ja sitten jos vielä lisäksi käytetään järkeä:
Pa-suodattimille ei ajeta 80tkm suomen oloissa, ilmasuodatin vaihdetaan silloun kun güntherin ohjelma suosittaa kääntämään 180 astetta.
Ja vaihteistoöljykin pitäis vaihtaa!

Järki käteen, ilman suodatin maksaa alle 30€, tukkeutuneen suodattimen takia rikkoutunut turbo maksaa töineen 2000-3000€ Idea

Sama pätee kaikissa muissakin huoltokohteissa. Long-life huollot eivät ole teknisen puolen ideoimaa touhua vaan markkinoinnin joka haluaa näyttää miten halpaa uuden auton pito on huoltojen osalta....... sinne 200tkm asti
Tässä toinen rasvanäppi kuittaa, olen juuri samaa mieltä.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kompaan edellisiä **lukkuja :lol:

EI oo pitkä aika ku yks ML 270 CDI :n valitus oli ku ei kulje. No asiaahan oli tutkittu, ööö jossakin aikas lailla, ja tulivat johtopäätökseen, että se virisofta ny pitää ottaa ensiksi pois :twisted:
Tutkailtiin ja Staari sano et o pikkuse liika vähä ahtoja.
Putsari käteen ja....köh.....pikkuse oli rutussa ja sontaa nii täys ku olla ja voi. Tätäkin autoa oli HUOLLETTU OHJELMAN MUKAAN :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3835
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Lucky-Dog kirjoitti:Putsari käteen ja....köh.....pikkuse oli rutussa ja sontaa nii täys ku olla ja voi. Tätäkin autoa oli HUOLLETTU OHJELMAN MUKAAN :lol:
Tuliko putsarin vaihdolla kuntoon?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tulihan se sillä kuntoon, eipä siellä hyrrä pahemmin pyöri ellei tavaraa mene sisään ja tule ulos.
Ongelma ilmeni lähinnä kovemmissa vedoissa. Ihan vastaavia juttujahan on esim. setä tiilerillä tullut vastaan.

Muutoinkin toi suodattimien vaihto tuntuu monessa paikkassa olevan se hankalin homma, mukaan lukien raitisilmasuodattimet.
Varsinkin nämä uudet v -koneisten dieselien ilmanputsarien vaihdot, niiden vaihtamiseen kun täytyy nähdä hiukan vaivaakin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Käsittääkseni merkkiliikekin on jättänyt uusista malleista pois tämän assyst-plus huoltosysteemin, koska ei siitä oikeasti kukaan saa ihan täyttä selvää.
Pari tuntia menee huolto-ohjelmaa selvitellessä ja vartti kun vaihdetaan öljyt koneeseen ja käännetään sitä ilmansuodatinta 180 astetta :lol:

Meillä ainakin on pääpiirteittäin pyyhitty pers¨¨tä tuolla MB:n omalla ohjelmalla. Huolto-ohjelmat menee huoltovälinäytön mukaan, muut suodattimet ja voimansiirron öljyt vaihdetaan auton käyttöolosuhteiden mukaan 40-80tkm + mikä vuoden aika. Ja toki asiakkaan suostumuksella/ mieltymyksellä. Esim Raikkari ja ilmasuodatin on helppo käyttää pois ja tarkistaa kunto. Samalla helppo myös nakata hyllystä uusi jos näyttää pahalta.

Jatkossa paljon helpompi katsoa kun huoltokirjaan merkataan milloin mikäkin suodatin ja öljy on vaihdettu ihan selkokielellä. Ei asiakkaan välttämättä kuulu tietää eikä useimpaa edes kiinnosta mikä on huolto 14 tms. Suurempaa kiinnostusta herättää vaihteistöljyn kunto ja milloin on pa-suodatin vaihdettu, ettei tuu kalliita remontteja ja välille jäämisiä oman välinpitämättömyyden takia.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3835
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Katselin tuosta W211:stä tulevaa huoltoa. Laitan tähän huoltonäytön ehdotelmat jos näistä olisi muillekin hyötyä. Perushuoltoon kuuluu monissa kohteissa pelkkä tarkastus ja varsinainen huoltotyö tehdään lisätyönä.

Huoltokohteet (Service Items ja numero monitoiminäytöltä)
3: Moniurahihnan tarkastus/vaihto
4: Yhdistelmäsuodattimen (raitisilmasuodatin) tarkastus/vaihto
6: Korin ja alustan tarkastus. Jarrunesteiden vaihto 2 vuoden välein (SBC-jarrullisissa tehdään Starilla tai jos ei käytettävissä, niin merkkikorjaamolla) .
9: Ilmansuodattimen tarkastus.
13: Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
14: SBC-jarrujen tarkastus (tehdään Starilla tai jos ei käytettävissä, niin merkkikorjaamolla). Starin raportin pohjalta toimenpiteet.

Lisätyöt (Addit. work)
1: Jarrupalojen ja levyjen tarkastus/vaihto
3: Ilmansuodattimen kääntö 180 astetta ensihuollossa
4: Yhdistelmäsuodattimen (raitisilmasuodatin) vaihto 60 tkm / 2 vuotta
6: Jarrunesteiden vaihto. (SBC-jarrullisissa tehdään Starilla tai jos ei käytettävissä, niin merkkikorjaamolla). 2 vuotta
9: Polttoainesuodattimen vaihto. 80 tkm / 4 vuotta (Suomessa joka vuosi)
11: Ilmansuodattimen vaihto. 120 tkm / 2 vuotta (Suomessa joka vuosi)
12: Jäähdytysnesteen vaihto. 250 tkm / 15 vuotta (Sininen litku)
13: Moottoriöljyjen ja suodattimen vaihto (jokaisessa huollossa kilometreistä riippumatta)
Exh -gas analysis: Pakokaasutesti (katsastuksessa)
General Inspection: Katsastus
S211 320CDI
Viestit: 714
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

:D :D :D
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3835
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

W211.004 200CDI VM:-05; Miksi vaihdattaa öljynsä 15 tkm välein :?:

Onko tuohon starilla muutettu vaihtoväliksi 15 tkm vai mistä johtuu että ei pääse 20 tkm yhdellä vaihdolla?

Öljylaaduksi olen öljynvaihdossa ohjelmoinut 229.5.
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1767
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti:W211.004 200CDI VM:-05; Miksi vaihdattaa öljynsä 15 tkm välein :?:

Onko tuohon starilla muutettu vaihtoväliksi 15 tkm vai mistä johtuu että ei pääse 20 tkm yhdellä vaihdolla?

Öljylaaduksi olen öljynvaihdossa ohjelmoinut 229.5.
Et maininnut että edellisestä huollosta kuitenkin alle 2 vuotta eli auto pyytää uutta huoltoa nimenomaan kilometrien perusteella?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3835
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:W211.004 200CDI VM:-05; Miksi vaihdattaa öljynsä 15 tkm välein :?:

Onko tuohon starilla muutettu vaihtoväliksi 15 tkm vai mistä johtuu että ei pääse 20 tkm yhdellä vaihdolla?

Öljylaaduksi olen öljynvaihdossa ohjelmoinut 229.5.
Et maininnut että edellisestä huollosta kuitenkin alle 2 vuotta eli auto pyytää uutta huoltoa nimenomaan kilometrien perusteella?
5 kuukautta ja näitä pätkiä olen tällä autolla jo pari ajanut ja molemmilla kerroilla 15 tkm, pääosin maantieajoa.

Tuo 15 tkm seuraavan huoltoon tulee heti huoltoindikaattorin nollauksen jälkeen näkyville, kun katsoo seuraavan huollon ajankohtaa.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kyllä se maailma muuttuu Eskoseni, ku aikoinaan vaihdeltiin 3-5000 tkm välein ja ny on suuri huoli kun ei voi ajaa 20 000 km :lol:

Mun mielelestä ei kannata uskoa mitään laitteita, ajaa loppuun asti niin näkee mikä se vaihtoväli on :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1767
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti:
5 kuukautta ja näitä pätkiä olen tällä autolla jo pari ajanut ja molemmilla kerroilla 15 tkm, pääosin maantieajoa.

Tuo 15 tkm seuraavan huoltoon tulee heti huoltoindikaattorin nollauksen jälkeen näkyville, kun katsoo seuraavan huollon ajankohtaa.
Omalta osaltani ei ollut tarkoitus ottaa kantaa järkevään huoltoväliin eikä sitä minusta myöskään kysytty joten jatkaisin spekulointia siitä miksi auto ei anna ajaa pidempää huoltoväliä. En muista ulkoa mitkä ne lähtöarvot oli mutta vaikuttaisi siltä että nollaus ei ole aktivoinut sitä pidempää vaihtoväliä jos heti nollauksen jälkeen näyttää 15 000 km. Oma kottero eri malli mutta muistaakseni se näyttää huollon jälkeen 25 000 ja sillä saa nätisti ajellen körötellä liki 30 000, ja sen olen ajanutkin.

Pitäisi tutkia korjaamokäsikirjaa ja/tai testeriä simulaattorilla jos sieltä selviäisi voiko sen pidemmän vaihtovälin aktivoitumisen estää versiokoodauksella. Toivottavasti joku osaa suoraan vastata ja selittää mistä on kyse.
Viimeksi muokannut tähtikuljettaja, 21.6.2012 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3835
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kiitos vastauksista Tähtikuljettajalle ja Lucky-Dogille. Edellisellä väykyllä ajoin vastaavaa ajoa 300-500 tkm mittarilukemat 20 tkm öljynvaihtovälillä ja moottori pelasi hienosti. Nyt harmittaa tuo rahan tuhlaus 15 tkm öljynvaihtoihin. Toki voisi ajella sen 20 tkm ja antaa huoltoindikaattorin huomautella, mutta haluasin tietää syyn että miksi tämä auto haluaa vaihdattaa öljyt 15 tkm välein.

Huoltoväli on useamman huollon ja resetin jälkeen ollut tuo kiinteä 15 tkm.

Jos jollakin on tietoa, että onko tuo huoltoväli tässä mallissa ohjelmoitavissa esim. Starilla, niin kiitän tiedosta. Samoin otan ilolla tiedon vastaan, jos voitte neuvoa että mitä olen tehnyt väärin.

Huoltoilmoitukset olen nollannut mittaristosta ja ilmoittanut sinne että öljylaatu on 229.5.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Voi olla, että auto on käynyt esim. merkkiliikkeen huollossa ja sielä ei ole värkit kohdallaan ja tai tms. se on ruksattu Starilla 15 tkm ja hoblaa tilaan 8)

Ei olisi eka tapaus :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3835
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Lucky-Dog kirjoitti:Voi olla, että auto on käynyt esim. merkkiliikkeen huollossa ja sielä ei ole värkit kohdallaan ja tai tms. se on ruksattu Starilla 15 tkm ja hoblaa tilaan 8)

Ei olisi eka tapaus :wink:
No tuolta pohjalta lähdetään jatkamaan harjoituksia.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Huolsin autoani ,kaikki öljyt +suodattimet vaihettu.
Huoltonäytön nollaus ei mennyt kuin oletin,mikä meni vikaan?

Nyt näytölle tulee käynnistyksen jälkeen SERVICE E +,ja km lukema.

Onko jarrupalat loppu?
Voiko tuon näytön nollata ratista vai vaatiiko piuhan päässä käyntiä?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3835
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Autosi on ilmeisesti 2005 tai uudempi?

+ merkki tarkoittaa tuon alla olevan kuvan mukaan pelkästään jarrupalojen tarkastusta ja E=5 tunnin huoltoaika. Huollon varsinaiset yksityiskohdat löytyvät sieltä ITEMS-valikosta.

Minun auto on 2005 ja siinä nollaus menne niin että sieltä huoltovalikosta etsitään CONFIRMATION ja sieltä valitaan COMPLETE SERVICE, niin kaikki huoltokohteet nollautuvat. Toki niitä voi nollailla yksittäinkin.

Kuva[/img]
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Nyt on oikea lukema seuraavaan huoltoon.
Ratin valikoista se onnistui,kysyi jopa öljylaadunkin,kun on tuo hiukkassuodatin.

Tässä ohjeet lopussa ihmetyttää mitä tehdä viimeisen tekstin jälkeen,pitää ootella jotta tietokone tekee omat hommansa.

http://www.youtube.com/watch?v=FwQy1ud37gc


-05 320 cdi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3835
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Meissenkeri kirjoitti:W211.004 200CDI VM:-05; Miksi vaihdattaa öljynsä 15 tkm välein :?:

Onko tuohon starilla muutettu vaihtoväliksi 15 tkm vai mistä johtuu että ei pääse 20 tkm yhdellä vaihdolla?

Öljylaaduksi olen öljynvaihdossa ohjelmoinut 229.5.
Tähän löytyi ratkaisu, kun käytin autoa Starin nokassa. Minun ajoilla tuo öljynvaihtovälin korjaus 15 tkm:stä 20 tkm:n säästää yhden öljynvaihdon vuodessa, jota pidän merkityksellisenä.

Starin Assyst valikon määrittelyistä löytyy alla olevan kuvan mukainen moottoriöljyn laatukerroin-määrittely. Minun autossa siellä oli valinta "1" = vakioöljy ja se pakottaa öljynvaihtovälin viiteentoistatuhanteen kilometriin.

Vaihdoin öljyn laatukertoimeksi valinnan "1.33" = 229.5/229.51 niin kuin olen käyttänytkin ja samantien ajotietokone muutti jo olemassa olevan huoltovälin niin että nykyisillä öljyillä tulee ajetuksi 20 000 km.

Mittaristosta kyllä valitsin edellisenkin huollon yhteydessä öljylaaduksi 229.5, mutta joko mittaristo-ohjelmassa on bugi, tai sitten tuo Starilla tehtävä valinta pakottaa kuitenkin öljylaaduksi 229.3, jota Assyst nimittää vakioöljyksi ja tekee sen 15 000 öljynvaihtovälin.

Kuva
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Miten saa nuo tulevat huolto numerot näkyviin 2004 mallissa? Nyt näkyy vain 5500km d service. :O

Tietääkö joku mitä tuo d huolto pitää sisällään?
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

No niin huolto tehty;

- Moottoriöljyt ja suodatin
- PA suodatin
- Raitisilmasuodatin
- Peräölyt
- Ohjaustehostimeen lisätty nestettä
- Jarrunesteet vaihdettu

2h töitä reilut 300€, ei mielestäni paha 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”