W203 (C200/220/270) osto-ohjeita

Vastaa Viestiin
Kyosti
Viestit: 5
Liittynyt: 27.1.2008 13:44

W203 (C200/220/270) osto-ohjeita

Viesti Kirjoittaja Kyosti »

Kyselin jo tuolla yleisessä ryhmässä (viewtopic.php?t=19802) ostamisvinkeistä, mutta tämä ryhmä lienee oikeampi?

Kyösti
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

No jos noin vähän ajettua olet katselemassa, niin eikai niistä tarvitse kuin kunto ulkopulisesti tarkastaa ja mahdolliset mälläykset selvittää...niin onhan noin paljon ajettuun jo eka huoltokin pitänyt tehdä mahdollisesti myös toinen :D eli kannattaa kysäistä vehon huoltohistoria.

Oma mieltymys on kanssa että ehdottomasti avantgarde tai elegance ja automaatilla niin ja metallivärillä jos vain saat (pitäsi olla lujempi nano lakka noissa 2005:ssa ja uudemmissa metallivärisissä). Voiman eron kyllä 220 ja 200:n välillä kyllä huomaa...mutta ei ihan must jos vain muuten auto on ok (niin sama konehan noissa on joten lastutus poistaa tuskaa jos sitä ilmenee).
biff
Viestit: 21
Liittynyt: 16.4.2007 21:50
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja biff »

Osta 270 niin ei tarvi ihmetellä tukkiutuneiden paikkojen kanssa. Lisäksi ohituskiihtyvyys on kunnossa.
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

niin no jos ikähaarukka on 2005 - 2006 niin ei taida 270CDI:tä löytyä :roll: pitää tyytyä 320CDI:n :happy:
Avatar
goslar
Viestit: 84
Liittynyt: 25.2.2006 21:48

Viesti Kirjoittaja goslar »

Itse ihastuin C-sarjaan, kun mielessä oli diesel BMW vuonna 2004. Liikkeessä satuin istumaan C200 dieseliin joka oli 8 kk vanha ja ajettu 40 tkm. Siitä se lähti.

Eli autona pidin siitä kovasti. Sisusta oli viihtyisä, automaatti toimi loistavasti ja ajettavuus talvellakin huippuluokkaa. Aikoinaan ko. malli keräsi ajettavuudesta ja käsiteltävyydestä täydet kympit TM-lehden talvitestissä.

Varoituksen sanoja tuli asiantuntijoilta nyky MB:n kestävyydestä. Valitettavasti ne minun kohdallani osoittautui todeksi. Alustan osia uusittiin. Sähkövikoja: pissapoika, radio, takavalot sekä penkin sähkösäätö. Maalipinta oli myös yllättävän heikkolaatuinen. Suuri osa vioista tuli omistamisen loppuvaiheessa ja kävin korjaamolla kahden kuukauden aikana viidesti!

Tuo 200-malli on laiska, varsinkin automaatilla. Se sopi minun ajotyyliini, mutta suosittelen vähintään 220 mallia jos et halua itse suorittaa viritystä.

Tuota mersua olisin pitänyt pitkään jos noita ongelmia ei olisi ollut. Onni onnettomuudessa oli se, että möin autoni keväällä, ja sain kunnon hinnan. Kiitos vähät kilometrit. Nyt onkin mukava lähteä autokaupoille kun verotkin muuttuivat. Tämä väliaika mennäänkin nooakin aikaisella neloskopan Golfilla...
Kyosti
Viestit: 5
Liittynyt: 27.1.2008 13:44

Viesti Kirjoittaja Kyosti »

goslar kirjoitti:Liikkeessä satuin istumaan C200 dieseliin joka oli 8 kk vanha ja ajettu 40 tkm.
Ilmeisesti kyseessä oli sitä faceliftiä edeltävä malli? Olen jonkun verran selaillut viestejä, ja w203:n facelift tehtiin huhtikuussa 2004.
goslar kirjoitti:Varoituksen sanoja tuli asiantuntijoilta nyky MB:n kestävyydestä. Valitettavasti ne minun kohdallani osoittautui todeksi.
Onkos muilla kokemuksia näistä facelift -w203:sta, onko tilanne vikojen suhteen parempi?
Avatar
goslar
Viestit: 84
Liittynyt: 25.2.2006 21:48

Viesti Kirjoittaja goslar »

Aivan totta. Eli tuo minun autoni oli rekisteröity joskus loppuvuodesta -03. Maalipintaan tuli ilmeisesti parannus, ja toivon mukaan muuhunkin laatuun. Toki yksilöissä on eroja, ja C-mersu ei minun tietääkseni kärsi ainakaan uudemmissa malleissa niin pahoista ruosteongelmista kuin E-sarjalainen. Vaikka vielä Audiin ja Volvoon lienee matkaa.

Ja painotan vielä sitä, että auto on muuten todella mielyttävä. Voisi sanoa käteen käyvä. Lisäksi pidin vanhemman mallin sisustuksesta enempi kuin uuden; 204 mallin. Pienellä "tuunauksella" 203 mallista saa todella hyvän näköisen. Nämä ulkonäkökysymykset on sitten täysin oman makuni mukaisia juttuja.

Jos saisin varmuuden laadun paranemisesta, kävelisin oitis etsimään juuri tuollaista Sinun etsimääsi autoa.
Kyosti
Viestit: 5
Liittynyt: 27.1.2008 13:44

Viesti Kirjoittaja Kyosti »

Kuvaja kirjoitti:niin no jos ikähaarukka on 2005 - 2006 niin ei taida 270CDI:tä löytyä
Näin näyttää olevan. Miten olis sitten 2003-2004 270 CDI:n laita? Mitä pitäis erityisesti tutkailla?
Kyosti
Viestit: 5
Liittynyt: 27.1.2008 13:44

Re: W203 (C200/220/270) osto-ohjeita

Viesti Kirjoittaja Kyosti »

Mitäs mieltä olette tästä:
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... id=1505640
Tuotu Saksasta.
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Re: W203 (C200/220/270) osto-ohjeita

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Kyosti kirjoitti:Mitäs mieltä olette tästä:
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... id=1505640
Tuotu Saksasta.
Ihan ok, näköinen peli. Hinta sama kuin suomi autolla, mutta tuossa on extraa täysnahat ja HF. Alla näyttää olevan avarin vakio vanteet, huom. takavanne leveämpi kuin etunen kuten myös kumi, tästä ei kaikki pidä. sanovat että uraherkkä, mutta mielestäni ei pidä paikkaansa, jossain on vika jos luikertelee.
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Re: W203 (C200/220/270) osto-ohjeita

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Kuvaja kirjoitti:takavanne leveämpi kuin etunen kuten myös kumi, tästä ei kaikki pidä. sanovat että uraherkkä, mutta mielestäni ei pidä paikkaansa, jossain on vika jos luikertelee.
Parin kuukauden kesärenkailla ajon perusteella voin sanoa että ainakaan tuo meikäläisen w203 ei urista välitä vaikka takana on 255/35-18 ja edessä 225/40-18 kumit :roll:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”