Roiston rassi - Löytöjä kovalevyltä

Vastaa Viestiin
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Mika.S kirjoitti:

Eikös siellä oo ihan vakiona muovinen "pohjapanssari" joka ylettyy vaihdelaatikon taakse :idea:
No sehän omassakin, mutta tarkoitin rautaa, onko sille kiinnityspaikkoja kun eikös noihin sellaisiakin saa?
® Mesen Porkkana-klubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jussi L. kirjoitti:No sehän omassakin, mutta tarkoitin rautaa, onko sille kiinnityspaikkoja kun eikös noihin sellaisiakin saa?
Tjaa. Kun en ole panssaria käsissä pitänyt, niin suoraan en osaa sanoa. Etupalkissa on kuitenkin melko jämäkät kiinnityskohdat.

Niijjoo... Ei ole vissiin alkuperäinen tuo pohjamuovi. Öljynlaskureikä siinä on mutta on parikymmentä senttiä öljypropusta taaksepäin. :lol: Varmaan pitää joku öljynvaihtopumppu hommata.
jomi kirjoitti:Mä pääsin syksyllä tolla omallani cruise päällä n. 9.6 maantiellä Vantaa-Joensuu välin.N. 12 palaa siististi kaupungissa ja monoo antamalla käy tankissa pyörre.
Onko sullakin sama konstruktio, eli farkku 5-v automaagilla? Ovatko kierrokset samaa luokkaa (2800 rpm @ 110 km/h)?

Tuossa XUX taisi jo ilveillä, että tässä autossa ei sitä ecomony-mittaria tarvitse, koska leikkiessä polttoainemittari liikkuu silmissä. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Roisto kirjoitti:Tuossa XUX taisi jo ilveillä, että tässä autossa ei sitä ecomony-mittaria tarvitse, koska leikkiessä polttoainemittari liikkuu silmissä. :lol:

t.
Risto
Sama vika :supersad:


:lol:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Roisto kirjoitti:
jomi kirjoitti:Mä pääsin syksyllä tolla omallani cruise päällä n. 9.6 maantiellä Vantaa-Joensuu välin.N. 12 palaa siististi kaupungissa ja monoo antamalla käy tankissa pyörre.
Onko sullakin sama konstruktio, eli farkku 5-v automaagilla? Ovatko kierrokset samaa luokkaa (2800 rpm @ 110 km/h)?

Tuossa XUX taisi jo ilveillä, että tässä autossa ei sitä ecomony-mittaria tarvitse, koska leikkiessä polttoainemittari liikkuu silmissä. :lol:

t.
Risto
No,enpäs lukenutkaan niin tarkkaan,toi oma USA versioni on ensinäkin sedan joten kait vähän kevyempi.Lisäksi siinä ei ole kuin 4-pykäläinen vaihteisto kädettömille.Kierroksia 110 nopeudessa en ole niin tarkkaan syynännyt,mutta olisko jossain 2600 paikkeilla :?: .Pitääpä kokeilla ja katsoa.

Ot.Tosin kun lähden meiltä kotoa niin tossa Hämeenlinnan väylällä on 80 km/h ja viime lauantaina näin kun kaarsin rampilta kirkkaan välähdyksen.Muutaman sadan metrin päässähän se kamera-auto oli kuvailemassa pahiksia :huh:
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Jussi L. kirjoitti:
Mika.S kirjoitti:

Eikös siellä oo ihan vakiona muovinen "pohjapanssari" joka ylettyy vaihdelaatikon taakse :idea:
No sehän omassakin, mutta tarkoitin rautaa, onko sille kiinnityspaikkoja kun eikös noihin sellaisiakin saa?
Enpä tuosta rautasesta tiiä :?
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tässäpä Roistolle näitä tietoja oman auton osalta:

Perävälitys 3,69 ja vaihteisto 5-v. autom. 722.5

suurimmalla (5.) vaihteella:
100 km/h -> kierrokset noin 2500 r/min
110 km/h -> kierrokset noin 2700 r/min


Eikös nuo mene aika samoihin sinun autosi kanssa?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Eldorado kirjoitti:Tässäpä Roistolle näitä tietoja oman auton osalta:

Perävälitys 3,69 ja vaihteisto 5-v. autom. 722.5

suurimmalla (5.) vaihteella:
100 km/h -> kierrokset noin 2500 r/min
110 km/h -> kierrokset noin 2700 r/min


Eikös nuo mene aika samoihin sinun autosi kanssa?

hmm, oon aina ollut siinä uskossa että tuo 5 tomaatti pitää kierrokset erittäin alhaalla motarilla.

oma 124 e300dt pitää tuossa satkussa (mittarinopeus, renkaat 225-45-17) kierroksia ~2400
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

epk kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:Tässäpä Roistolle näitä tietoja oman auton osalta:

Perävälitys 3,69 ja vaihteisto 5-v. autom. 722.5

suurimmalla (5.) vaihteella:
100 km/h -> kierrokset noin 2500 r/min
110 km/h -> kierrokset noin 2700 r/min


Eikös nuo mene aika samoihin sinun autosi kanssa?

hmm, oon aina ollut siinä uskossa että tuo 5 tomaatti pitää kierrokset erittäin alhaalla motarilla.
Eipä se noin hitaalla perällä oikein onnistu. Tai sitten pitäs viitonen olla todellinen loikkari. ja sitten tulee väännönkesto eteen. Toki 2.65:lla asia olisi täysin erilainen. :D
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no juu , mitäs se 4 vaihteinen tomaatti kiertää kutosbensoissa yleensä, 12 ja 24 tappiset ?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Eldorado kirjoitti:Eikös nuo mene aika samoihin sinun autosi kanssa?
Aikalailla kyllä.
epk kirjoitti:no juu , mitäs se 4 vaihteinen tomaatti kiertää kutosbensoissa yleensä, 12 ja 24 tappiset ?
Riippuu koneesta ja korimallista. 320:ssa pitäisi kiertää aikalailla saman verran kuin tuo viitonen. Nelosissa (ja 5-v manuaaleissa) on 3,06 perä.

Sitten... 300-24 (E/TE):ssä on 5-v automatin kanssa myös 3.69. 300-24 E:ssä (vaimitennemerkinnätmeni) on 3,27 manuaali ja 4-v autom. 300-24 TE:ssä taas vastaavasti 3,46. :shock: Siinä saa moottori jo haipakkaa. :lol:

Juurikin tästä syystä juurikin kyseenalaistin viitosautomaatin järkevyyttä 320:ssä. :?

t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 18.2.2008 0:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

GPS:llä E280 -93 4-v. meni näin kierroslukumittarin mukaan:

r/min km/h
2000 73
2500 92
3000 109

Satasessa kierrokset noin 2700 ja 120 vastaavasti 3300. :shock: Jaksaisi mennä pienemmilläkin ja voisi näkyä bensalaskussakin.

E: Mittarivirhekin 195/65 renkailla tuli katsottua. Mittarissa 100, todellinen 93. Mittarissa 120, todellinen 113.
Viimeksi muokannut PK, 12.2.2008 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve taas,

Männä viikonloppuna vaihdoin pirssiin kuskin turvatyynyn kontaktikierukan. Nyt ei valo enää vilkahtele. Vanhassa oli johdin poikki – kierukasta löytyi pari ihmeellistä vekkiä, joista toisen kohdalta ei virta aina kulkenut. Aikaa hommaan meni tunteroinen.

Ei niin hyvää, ettei jotain huonoakin...

Moottorista on alkanut kuulua tässä parin päivän aikana outoa rohinaa. Maailmanpelastuspumpun (ilmapumpun) tienoilla näkyy pientä metallinsilppua. Pitänee käyttää hihna irti ja tarkastaa apulaitteet ja eritoten tuo pumppu.

Voi olla, että hihnan löysyttäminen riittää tarkastuksen ajaksi. Jos kuitenkin hihna pitää irrottaa, niin visko ilmeisesti pitää myös käyttää irti. Se on nähtävästi kiinni kuusiokolopultilla. Onko pultin koosta tietoa? Mersun numero avaimelle löytyy numero 103 589 01 09 00 mutta koosta ei WIS puhu mitään. Onko väliä, minkäkokoisella tapilla viskon lukitsee vai tarvitseeko sitä lukita ollenkaan, jos hihna on vielä kireällä? Ainakin magneettikytkimellisessä keskipultti irtoaa, kun hihna on paikoillaan.

Sitten pumppuun. Jos pumppu on rikki, niin helpoin tapa korjata tilanne lienee tempaista koko mööpeli varaston hyllylle ja asentaa autoon lyhyempi remmi. Onko kukaan moista operatsioonia tehnyt ja osaisi näin kertaheitolla kertoa oikean hihnan pituuden? Auto -93/-94 vuodenvaihteesta ja on varustettu ilmastoinnilla. Selasin EPC:tä ja moottoreissa on niin monenlaista hihnapyöräkombinaatiota, että hihnojakin näyttää olevan miljuunia erilaisia. :(

Hihnan kiemurtelukaavioista päätellen yläpuolinen vapaarulla ja sen kannatin ovat erilaiset riippuen siitä, onko moottorissa ilmapumppua vai ei. Liekö tuolla mitään seksuaalista merkitystä, jos noita ei vaihtaisikaan. Taitaa hihnan sovittaminen mennä mittanauhahommiksi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tuohon tenavaan sovittelin sitä samanlaista myllyä nokkaan ja huomasin saman eron ylävasemmassa vapaarullassa, muutaman sentin eri kohdassahan se on. En ruvennut edes mittailemaan remmiä sille kun tuulettajan akselin laakerikin oli ottanut hieman siipeen, ja sehän on samassa kilvessä kuin se rullakin. Otin siis 103:sesta sen tuulettajan ja rullan kiinnityspalikankin, se ei kuitenkaan ole aivan passeli 104:ään. Yksi kilven kiinnityskorva on eri kohdassa (alaoikea) joten kilpi on nyt kolmella pultilla kiinni ja yksi pultti menee vain jakopään kannen läpi. Myöskin laturi tulee ilmeisesti eri kohtaan, laturin kiinnikekin tuli vaihdeltua. Näin sain oman kasattua 103 remmillä ilman sitä tuhnupumppua, pelannee ilmastoidussa samalla lailla, vain pidemmällä nauhalla. Koneesta en tosin vieläkään ole ottanut savuja, joten en tiedä tuleeko sitä hihnastakin saati sähköistä. :lol: Ai niin ja se ilmaputkikin sai lähteä sieltä pakosarjojen välistä, sinne tuli tulppa tilalle. Viskon pultti ihan normikova oisko 40-45mm pitkä ihan oikeakätinen m10 ja 8mm kuusiokolo, kilotavaraa. Jos ei viskoa lukitse niin hihna voi luistaa. Laakerikannesta hihnapyörän takaa kello 1-2 korvilta eli termarin puolelta löytyy kolo josta sen hihnapyörän saa laipan reiästä lukittua, olikohan mulla 4 tai 5mm kuusiokoloavain siellä tappina.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Tuohon tenavaan sovittelin sitä samanlaista myllyä nokkaan ja huomasin saman eron ylävasemmassa vapaarullassa, muutaman sentin eri kohdassahan se on....
Kiitti vinkeistä.

Muuten... Joko hävitit sen pumpun? Miltä siinä laakerit tuntuivat? Meinaan, että olisiko helpoin tapa korjata se pumppu vaihtamalla tilalle toinen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kyseles Aki P:ltä jos on tallella ja ehjä sen koneen pumppu. Ei tullut mukana.

Eikös se ole aika turha kapistus loppujen lopuksi? Ihmeelliseksi mennyt autotekniikka, kun tuupataan pakokaasua ja ruokaöljyä sekä viinaa koneeseen ja ilmaa sekä kusta pakoputkeen. Sotii maalaisjärkeä vastaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Roisto kirjoitti:
Jussi L. kirjoitti:No sehän omassakin, mutta tarkoitin rautaa, onko sille kiinnityspaikkoja kun eikös noihin sellaisiakin saa?
Tjaa. Kun en ole panssaria käsissä pitänyt, niin suoraan en osaa sanoa. Etupalkissa on kuitenkin melko jämäkät kiinnityskohdat.

Niijjoo... Ei ole vissiin alkuperäinen tuo pohjamuovi. Öljynlaskureikä siinä on mutta on parikymmentä senttiä öljypropusta taaksepäin. :lol: Varmaan pitää joku öljynvaihtopumppu hommata.

t.
Risto
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 075&SGN=04 Onkos tuo nyt se näätiäissuoja? Oikeen sähköt vedetty! :twisted:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Otan osaa ilmapumpun vuoksi :(
Minullahan meni myös se tässä joku aika sitten, mutta onneksi Aki P:ltä löytyi korvaava tilalle (ettei vaan olisi se Easy Riderin koneen pumppu?). Eli itse hoidin asian vaihtamalla. Seuraavan kerran kyllä sovittelen vain lyhyempää moniurahihnaa.

Nii juu, tuohonhan saa laakerin korjaussarjaakin, muistaakseni. Hinta vain oli melko suolainen kun Veholta kyselin.
Ja minulta taitaa löytyä kiinnileikannut pumppu (se hihnapyörän laakeri leikkasi kiinni) jostain autotallista jos tarvitaan elimenluovuttajaa :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Onkos tuo nyt se näätiäissuoja? Oikeen sähköt vedetty! :twisted:
Juu'u. Antaa tärskyn konehuoneeseen kömpiville turkinaluille. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Kyseles Aki P:ltä jos on tallella ja ehjä sen koneen pumppu. Ei tullut mukana.

Eikös se ole aika turha kapistus loppujen lopuksi? Ihmeelliseksi mennyt autotekniikka, kun tuupataan pakokaasua ja ruokaöljyä sekä viinaa koneeseen ja ilmaa sekä kusta pakoputkeen.
:lol: Ja maailma pelastuu. Kait se niin on. Hassuilta vaan välillä tuntuvat konstit.

Pitääpä katsoa, saisiko huomenillalla viskon irti, jotta pääsisi irrottamaan hihnaa, jotta pääsisi tarkistamaan rullien kunnot. Vanhassa oli sentään vielä tilaa työskennellä. :wink:

Näyttää se keskipultti olevan 8 millisellä kannalla. Mistähän löytäisi sopivan työkalun. :? Joku jämäkkä kuusiokolopala, siihen pikku lenkki ja putkenpätkä jatkoksi. Pala löytyy helposti kaupasta. Putkenpätkä voi olla kovemman etsimisen takana. Rautakauppaan.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Saattaa olla helpompi lorottaa kyyläri tyhjiin ja ottaa irti, ja serpentiinit sitten mäjelle.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

piirrä kuva siitä avaimesta mulle niin teen sulle sen viikon loppuna :idea:
ja laita myös se avain koko siihen :!:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Minä muuten irroitin pumpun irroittamatta viskoa. Löysäsin vain hihnankiristintä, pumpun pultit auki ja pumppu irti.
Olihan se hihna hieman tiukka vetää takasin uuden pumpun rullalle, mutta nahkavyön avulla sekin meni. Ja sitten kiristämään hihnankiristin. :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Komia on Roiston uusi lossi, mutta mikä ihme se tuo "ilmansaastepumppu" oikein on?

Nimim. minäkö tyhmä :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

touhottaja kirjoitti:piirrä kuva siitä avaimesta mulle niin teen sulle sen viikon loppuna :idea:
ja laita myös se avain koko siihen :!:
Puolen metrin lattarautaan päähän n.9-9,5mm reikä, reikään 8mm kuusiokoloavaimesta laikattu muutaman sentin tappi ja hitsillä kiinni, siinä se. Tosiaan voi olla helpompaa vain irroittaa kylmennin ja avata valmiilla työkaluilla, se pultti voi olla tiukassa ja kanta täys p4skaa. :arrow: Näljääntyy helposti v*tuiksi se pehmyt kanta. :arrow: Hitsihommia ja lämpövaurion vaara tai porailua. Ja silloin viimeistään on syyläri napattava poies. Mahtuisko lie edes hieman sivuun se kylare jos jättää lootan putket kiinni? :nocando: Vois koettaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jiipee kirjoitti:Komia on Roiston uusi lossi, mutta mikä ihme se tuo "ilmansaastepumppu" oikein on?

Nimim. minäkö tyhmä :lol:
Se pumppaa koneen lämmetessä ilmaa pakoputkeen jotta katit lämpiäisivät nopeammin toimintalämpötilaansa ja maailma säästyy katastrofilta! :lol: Hihnarattaalla on vastaava makneetikytkin kuin ilmastoinnin kompuralla, joten ei syö voimaa muulloin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Mahtuisko lie edes hieman sivuun se kylare jos jättää lootan putket kiinni? :nocando: Vois koettaa.
Kyllähän sillä syylärin irrotuksella vähän lisätilaa saa mutta kun tuossa on ilmastointikin, niin suoraa näköyhteyttä pulttiin ei saa, jos ei pura pois ilmastoinnin kennoa :arrow: widdumainen operaatio ja ei mielellään päästäisi kaasuja pois.
dry kirjoitti:Minä muuten irroitin pumpun irroittamatta viskoa. Löysäsin vain hihnankiristintä, pumpun pultit auki ja pumppu irti.
Pääsikö siihen kiristimen isoon keskipulttiin käsiksi ilman viskon purkua? Hihnahan ei löysty, jos sitä ei pikkuisen avaa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Roisto kirjoitti:Pääsikö siihen kiristimen isoon keskipulttiin käsiksi ilman viskon purkua? Hihnahan ei löysty, jos sitä ei pikkuisen avaa.

t.
Risto
M103:ssa niukin naukin, mutta eikös tuo ole M104? Varmaa en osaa sanoa.
Viskon ympäriltä otin sen sisemmän muovin pois, oli hieman enemmän tilaa näprätä :roll:
Aikaa amatööriltä meni 3-5 tuntia, useine kahvi- ja tupakkitaukoineen, mutta onneksi oli joku pyhäpäivä, ei ollut töitä :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

dry kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Pääsikö siihen kiristimen isoon keskipulttiin käsiksi ilman viskon purkua? Hihnahan ei löysty, jos sitä ei pikkuisen avaa.

t.
Risto
M103:ssa niukin naukin, mutta eikös tuo ole M104? Varmaa en osaa sanoa.
Viskon ympäriltä otin sen sisemmän muovin pois, oli hieman enemmän tilaa näprätä :roll:
Aikaa amatööriltä meni 3-5 tuntia, useine kahvi- ja tupakkitaukoineen, mutta onneksi oli joku pyhäpäivä, ei ollut töitä :D
Siinähän on siinä termarin-tehostajan tanhuvilla se kiristimen vääränskätinen ruuvi. Ruuvia löysälle ja jollain vänkäraudalla rullaa löysemmälle, vai saiko sillä ruuvilla peräti peruutettua sitä kirijää, ja hihina pois joltain rattaalta, sittenhän se lähtee muiltahi. Vaan on siinä mahoton pujottelu. Onkos siinä joku keskipulttihi joka pitää tämmätä kiinni kun hihna on kohallaan? Siinä tapauksessa mulla se pitää vielä tehdä, eikä ollut vanhassakaan koneessa kyllä kiinni jos vaikka pitäisikin olla. :arrow: Tutkimaan...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Onkos siinä joku keskipulttihi joka pitää tämmätä kiinni kun hihna on kohallaan? Siinä tapauksessa mulla se pitää vielä tehdä, eikä ollut vanhassakaan koneessa kyllä kiinni jos vaikka pitäisikin olla. :arrow: Tutkimaan...
Joo. Ainakin näissä vanhemmissa -> 9/94. Samantyylinen systeemi kuin M102:ssa ja M103:ssa. Se keskipultti lukitsee sen kiristyksen, eikä sille säätömekanismille tule niin paljon rasitusta. Ei tarvi avata kuin puolisen kierrosta.
dry kirjoitti:M103:ssa niukin naukin, mutta eikös tuo ole M104?
Oliko sulla se saastepumppu 103:ssa? :shock: Olin luullut, että nämä viheliäiset tulivat vasta 104:een.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Roisto kirjoitti:Oliko sulla se saastepumppu 103:ssa? :shock: Olin luullut, että nämä viheliäiset tulivat vasta 104:een.

t.
Risto
Mikälie Sveitsinmalli M103 johon se on asennettu :x
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”