Roiston rassi - Löytöjä kovalevyltä

Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Roiston rassi - Löytöjä kovalevyltä

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Tässä on jo muutama henkilö kysellyt, millaisella kulkupelillä Roisto nykyään ajelee. Valotetaan asiaa siis vähän, kun sain kotteron pestyä ja otettua muutaman valokuvan.

Olin jo pitkään etsiskellyt 124-farkkua ilmastoinnilla ja automaagilla. Pari kandidaattia on lipsahtanut ohi suun mutta palttiarallaa kolme viikkoa sitten huomasin, että Kempeleläinen autoliike tarjotteli Nettiautossa kriteerit täyttävää autoa. Otin heti Eldoradoon yhteyttä, kiinnostaisiko iltapäivän ratoksi pienet koeajot ja kiinnostihan sitä.

Suuntasimme 230:n nokan kohti Kempelettä ja perillä löysimme savunharmaan E 320 T:n 5-vaihteisella automaatilla, ilmastoinnilla (R134a), ortopedipenkeillä ja Webastolla :shock:. Auton mittarissa oli pikkuista vajaa 200 tkm ja huoltokirjassakin on leimoja tähän asti. Kunto vastaa aikalailla oletettuja kilometrejä. Auto on tuotu Saksasta Suomeen vuonna 2004. Tuolloin mittarissa oli palttiarallaa 160 tkm.

Moottori kävi tasaisesti eikä maalipinnassa ollut paljon valittamista. Oikeassa takaovessa on yksi skraidu mutta oikeastaan muuta vakavampaa ei ollut. Aikamme kiertelimme mutta sitten päätimme ottaa auton alle ja siirtyä moottoribaanalle koeajolle. Ensimmäinen survaisu kaasupolkimesta muistutti kyllä yhdestä puutteesta – ASD olisi kyvä olla. Tämän huomasin myös, kun ensimmäistä kertaa yritin peruuttaa autotallista pois – voimaa on sen verran, että kaasua pitää annostella pienin jalanliikkein. :D

Pirssi kulki kevyesti ja suoraan – muut tunteet alkoivat voittaa järjen ääntä, joka koetti supattaa, että en minä tätä autoa oikeasti tarvitse. :D Kaupat kuitenkin tehtiin, ja nyt olen siis kahden auton loukussa.

Kuvia:
Kuva Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva


Speksejä:

Koodi: Valitse kaikki

VIN       WDB1240921FXXXXXX
Model     E320T
Chassis   1240921FXXXXXX
Engine    104992 XX XXXXXX
Transmission   722503 XX XXXXXX
Approx. year   1993
Heating   0-23506925
Lights    HELLA
Wiper     BOSCH
Dealer    Wuerzburg branch (235)
Interior  (cloth) fabric black+anthracite+graphite (001)
Paint     
 702      smoke silver metallic 
Options
 221      left front seat, electrically adjustable
 260      elimination of model designation on rear lid 
          (kontissa kyllä lukee E 320, liekö laitettu jälkeenpäin)
 281      steering wheel with sports design (390 mm dia.) 
          and gearshift lever in leather trim 
 291      airbag for driver and front passenger 
 300      storage box in front tray 
 406      single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right 
 425      5-speed automatic transmission 
 515      Becker radio (AM/FM - USA) radio MB Classic with 
          traffic news decoder (VK) 
 541      double roller blind used as luggage and passenger guard 
 551      anti-theft warning system 
 570      folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest
 585      Behr air conditioner and electric window lifters (front doors) 
 598      heat-insulating glass for side window panes and heated 
          rear window pane (esg), 
 620      emission control system vehicles with catalyst technique 
 673      high-capacity battery
 682      fire extinguisher (jäänyt matkan varrelle)
 859      model update 
Pari asiaa on löytynyt: takasivuikkunoiden reunoista on löytynyt ruostetta (pitänee korjauttaa), kuskin airbägin kontaktispiraali pätkii (osa hankittu), etukallistuksenvakaajan kumit kuluneet (pitävät vähän ääntä, osat hankittu). Ei varmaan tekisi pahaa fiksata jossain välissä ainakin puolien johdot – muutaman anturin johdot ovat alkaneet pykiä.

Epätasaisella pinnalla takapäästä kuuluu enemmän kuminaa kuin vanhassa. Lisäksi märällä ilmalla renkaista lentävä vesi suhisee pyöränkoteloissa. Ilmeisesti 1987 on alustaan laitettu enemmän suojamassaa kuin 1994.

Plussia:
-Moottori (220 hv, 310 Nm)
-Kulkee suoraan
-Ilmastointi
-Kunto hyvä
-Sivuvilkut oikeilla paikolla (loppuvat Papin ja Samarialaisen irvistelyt sivuvilkuista) :D
Miinuksia:
-Bensaa kuluu edellistä enemmän
-Ei ASD:tä (olisi tosi hyvä)
-Ei persgrillejä (olisi ihan hyvä)
-Ei tempomaattia (tulen toimeen)

t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 19.1.2014 21:22. Yhteensä muokattu 34 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Luulis tolla jo ehtivän ja kelpaavan reissata :boing_boing:
Onne uudelle autolle :!:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Sehän oli siisti kuin sika pienenä :shock:. Mikä tuo punainen nappi tuossa webaston ohjainlaitteen vieressä on?
Kein siknatuur
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sampo N. kirjoitti:Sehän oli siisti kuin sika pienenä :shock:. Mikä tuo punainen nappi tuossa webaston ohjainlaitteen vieressä on?
Se on joku ledi. En ole vielä saanut selville, mitä virkaa sillä on. :?

Autossa on muitakin jänniä sähkökytkentöjä. Ihmettelin yhdessä topikissa vänkärin jalkatilassa olevaa metalliboksia, josta lähti pikkurillin paksuinen nippu ohuita johtoja. Käytin sitten radion irti ja johdon toinen pää oli siellä – se oli vanhan autopuhelimen johto ja boksi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Kivan näköinen paketti. Itse pidän tuosta väristä/väriyhdistelmästä.

Onneksi olkoon uudesta hankinnasta :D
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Samanlainen lediviritys samassa paikassa on myös minun autossani.
Ledi tosin puuttuu-- vain kaulus jäljellä. :lol:
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Onko jälkiasennettua varashälytintä? Eiköhän tuo sellaisen ledi ole ja vilkkuu kun hälytin aktiivinen.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

PK kirjoitti:Onko jälkiasennettua varashälytintä? Eiköhän tuo sellaisen ledi ole ja vilkkuu kun hälytin aktiivinen.
Onhan siinä mutta ei se silloinkaan vilku. Varashälyttimen ledi on sijoitettu näppärästi oikean takasivuikkunan kulmaan. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Jos siinä on jo toinen häly menossa? Meitin autossa joku Boschin hälytin vuodelta -93 ja just tuohon on ledi tökätty.
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Mulla on alkuperänenhäly ja ledi on tuossa samassa paikassa

Kuva

Aurinko ilmeisesti polttanu ledin keltaseksi mut kyllä se punasena vilkkuu ku hälytin on päällä :roll:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

orkkis hälyn vilkku on sisävalonkatkaisijan vieressä !!! tuo ledi on ratin vieresssä on joku jälkiasennus hässäkkä.

kalvot pois niin tulee asianmukaisen siisti 8) mitäs muuten maksoi jos saa kysyä ?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Roiston reippaampi rassi

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Roisto kirjoitti: -Sivuvilkut oikeilla paikolla (loppuvat Papin ja Samarialaisen irvistelyt sivuvilkuista) :D
Mie en oo siun sivuvilikuista ollu huolissani :wink: Samassa paikkaa muuten on minullakin ledi... :? autossa on hälytin, jälkiasennus.

ONNEA JA TURVALLISIA KILOMETREJÄ!
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Re: Roiston reippaampi rassi

Viesti Kirjoittaja dry »

Pappi kirjoitti:...Samassa paikkaa muuten on minullakin ledi... :? autossa on hälytin, jälkiasennus.

ONNEA JA TURVALLISIA KILOMETREJÄ!
Jep, samoin. Tosin se hälypäällä-ledi on kuskinpuoleisessa A-pilarissa ja tuo ledi kertoo onko ajonesto päällä vai pois :idea:
Ja onnea täältäkin melkeen sisäänajetulle autolle :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Ei ole tosihaan pöllömpi väri, lykka till, vai miten se oli
No Merc at the moment
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Omistajan tuntien tämä ajopeli ei pääse kulahtamaan seuraavien vuosien aikana. 8)
Onnea matkaan, tuuppas Ylivieskan miittiin näyttämään pirssiä. :D
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

On kyllä siistin näkönen pirssi. Onnea roistolle autosta ja autolle, kun sai noin hyvän omistajan.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Onneva ryhdikkäälle laitteelle. Jännän näkösiä nuo nappulat nuissa penkkien säädöissä. :shock: :D
BMW 318d -09
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

On tosiaan niin hienossa kunnossa että kalvot pakkaavat hyppimään verkkokalvoille.. Hmmm, köh, sanoo--
:pappa:
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Ei muuta kuin vetää etusivutkin miedolla kalvolla niin ei tarvitse poies ottaa mitään ja ulkonäkö vaan paranee. 8)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

J.T.S kirjoitti:Onneva ryhdikkäälle laitteelle. Jännän näkösiä nuo nappulat nuissa penkkien säädöissä. :shock: :D
Sille rullalle ja niille kolmelle selkäpussin napille en ole keksinyt käyttöä, kun noja tuntuu jo oletusarvoisesti ihan hyvältä. Sivupussukoiden säätö on kyllä näpsä ominaisuus – sivuttaistukea on ihan eri malliin kuin normipenkeissä. :D
epk kirjoitti:mitäs muuten maksoi jos saa kysyä ?
Pyynti oli 8900 ja siitä sitten muutama satanen pois.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Minkäs paksuisia siinä on pakoputket, ja miten se putkisto on konstruoitu? Meinaan vaan että paljonkohan mulla jää 2,6:sen rööri ahtaaksi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Minkäs paksuisia siinä on pakoputket, ja miten se putkisto on konstruoitu? Meinaan vaan että paljonkohan mulla jää 2,6:sen rööri ahtaaksi.
On se ainakin vahvempaa jöötiä kuin 2,3:ssa. Äkkipäätä EPC:stä katsottuna on 260 langissa ja E 320:ssa sama takapönttö. Sedaneissa on sitten eri pöntöt. Kaipa kuitenkin lienevät samaa kokoluokkaa. Sitten on eri asia, onko 201:een laitettu ohkaisemmat röörit.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ohan se, heeno laitoshan se, ja luonnossa vielä hienompi kuin kuvissa :!:

Pakko kertoa tämä.

Olin nimittäin Benillä ajelemassa kotiopäin kaapuntista, kun kommari pärähti, kassoin että sieltä soittaa Eldo Raadola. Vastailin tyyliin hojohojo, ja Eldo ehdotteli kahvenjuontia, mikä tyypillisesti minulle passaa aina kun mitenkään mahollista. Yritin vängätä että voisin ajella omallani jonnehin, mutta jostain syystä hartaana toiveena oli että odottelisin kotona että het tulisivat Roiston kanssa hakemaan, johon lopulta sitten suostuin

Hyvää aavistamatta tehin odotellessa sitä mitä avatar antaa ymmärtää, siten että sain aikiaseksi juurikin tuon poseerauksen poikiin pyörähtäessä pihhaan.

Kampesin kyytiin ja morjestelin kaverit, Eldo totesi jotain suuntaan että tultiin tällä ROISTON kulkineella, joka ei sitten minulla yhtään soittanu kelloja. Siinnä ajeltiin Nesteelle iliman että minä mittään tajusin, ja vasta Nesteen pihassa, kun Eldo totesi Roistolle että nuo kynsikupit varmaan saa lähtä, niin viimein puupääkin tajusi että hemmetti, sehän on eri auto :shock:

Nokun Roiston edellinenkin auto on kuin pakasta repäisty, ja kyseistä laitosta olin ihaillut vain joskus hämärissä, ja minoon muutennii tyylisokea :idiot: Kysykää vaikka vaimolta :roll:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Siisti ja hieno peli, kateellinenkin saattaisin olla, jos tuossa olisi se hehkuvalokin mittaristossa :lol: Mutta kun ei ole, niin ei muuta kuin hyviä kilometrejä vaan :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

No niin. Nyt on saatu vanha kiesi uudelle omistajalle ja voi keskittyä uuden tuunaukseen. Kynsikupit, gromiset peilin taustat sekä bling-bling lämpötilansäädinten ja vaihdekepin ympärykset on jo irrotettu. Jos joku tarvii, niin saa ilman edestä. Kepin ympärys on varattu XUX:lle (enpä eilen muistanut sille sitä antaa) ja lämppärin renkulat on pistetty roskiin.

Toissailtana aloitin ulkolämpömittarin ja (alkup) lisävalojen johtojen asennuksen. Eilispäivä oli vapaata ja homma jatkui (tarkoitus oli kulkea asioilla, mutta miten kävikään :oops:). Nyt näkee taas ulkotilan lämpötilan. Lisäksi lampuilta valoboksille on vedettu peukalon paksuinen johtonippu. Releet odottavat vielä virtaa ja kytkemistä. Vedin saman tien lisäpitkän herätteen maadoitusjohdon keskikonsolille vaihdekepin juureen. Jos saisi aikaiseksi dremelöidä lahopuuhun katkaisijan mentävän reiän.

Kuveja ei taaskaan tullut tuossa tohinassa otettua. XUX:i otti releistä yms. hilppeistä kyllä kuvia, kun silläkin alkoi persottamaan moinen viritelmä. Kiitos XUX:i asennusavusta.

Jouduin irrottamaan valojohdon asennusta varten oikean puolen umpion, koska umpio on paketoitu imuilmanottokuvun sisälle. Eli alakautta ei pääse lähellekään umpiota. Sanoisin irrotusta aika kettumaiseksi. Keskimmäisen ruuvin kanta oli kuuden millin päässä ilmastoinnin puhaltimen kotelon ruuvin kannasta. Irrottaessa ruuvi ei meinannut tulla pois ja paikoilleen asentaessa se tipahti kolme kertaa moottorin suojamuovin päälle. :ttu: Onneksi pakissa oli semmoinen pitkän varren päässä oleva magneetti. :ope:

Oli muuten melkoinen johtoviidakko ratin alla. Sen valokytkimen vieressä olleen ledin käyttötarkoituskin selvisi. Ratin alla on sijainnut jonkun firman hälytinboksi mutta nyt se oli disabloitu ja jonnekin takapenkin alle asennettu VDO. Sinällään jännää, että nyt on menossa jo kolmas häly: alkuperäinen, tuo joku (Bosch / Siemens) ja VDO. En ole kyllä testannut, onko tämä nykyinen kauko-ohjaus hälytin vai pelkkä keskuslukonohjaus (ei ole viitsinyt tallissa huudattaa :lol:).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Upea peli Roistolla. Kelpaa ajella polliiseja karkuun :wink:

Onkos muuten 124 panssarille kiinnityspaikat, eli jos pohjaan semmosen ostaa, saako sen kiinni johki vaiko pitääkö itse viritellä ?
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Jussi L. kirjoitti:Upea peli Roistolla. Kelpaa ajella polliiseja karkuun :wink:

Onkos muuten 124 panssarille kiinnityspaikat, eli jos pohjaan semmosen ostaa, saako sen kiinni johki vaiko pitääkö itse viritellä ?
Eikös siellä oo ihan vakiona muovinen "pohjapanssari" joka ylettyy vaihdelaatikon taakse :idea:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mika.S kirjoitti:Eikös siellä oo ihan vakiona muovinen "pohjapanssari" joka ylettyy vaihdelaatikon taakse :idea:
On siellä joku muovi mutta en ole ajatellut tarkemmin, kuinka kauas se ulottuu.

Moottori on koteloitu tiiviimmin kuin exässä. 230:ssä oli pelkkä pohjamuovi, joka ruuvattiin etupäästään semmoisiin pellinsuikaleisiin. Tässä on tukittu myös sivut ja kiinnityksetkin ovat jämäkämmät.

OT:

Muutamia lenkkejä on ajettu ja kulutuslaskelmat ovat oikean suuntaiset. Bensa kelpaa 230:een verrattuna eri tahtiin – ehkä jopa enemmän kuin oletin. Maantiellä pääsee hissutellen juuri ja juuri kymmeneen litraan. Olisin olettanut että kulutus olisi ollut talvirajoituksilla lähempänä 9,5:ttä. :nocando:

Muutenkin olen ihmetellyt, miksi tuohon on pitänyt laittaa viisivaihteinen laatikko. Manuaalissa (5 suora) ja nelipykäläisessä on 3,06 välitteinen perä. Tässä on sitten speksien mukaan 3.69, mikä olisi ihan järkevä. Kokonaisvälitys olisi luokkaa 2,8 (5-v 0.75). Satasessa moottori kiertäisi noin 2300 rpm, mikä kuulostaisi myös kohtuulliselta.

Omassa kotterossa on kuitenkin satasessa vähän alle 2500 rpm. 110 mittarinopeudessa (käytännössä noin 105) kierroksia on jo noin 2700. Perävälitys olisi silloin luokkaa 3.9. Näin laskien olisi lähestulkoon sama, jos alla olisi 722.3 harvemmalla perällä. En ole vielä käynyt katsomassa, mikä lukema perän kylkeen on lyöty – löytyykö sieltä speksien mukainen 3.69 vai jotain muuta. :?

Muutenkaan en voi käsittää, miksi ihmeessä tämmöisen koneen perään on pistetty noin lyhyet välitykset? :evil: Edellinenkin kulki 110 km/h 2500 kierroksella ja siinä oli tehoa sekä vääntöä kuitenkin ihan eri malliin. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
wuokila
Viestit: 380
Liittynyt: 07.12.2006 16:58
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja wuokila »

Ei kai tuo edellinen enteile kognitiivista dissonanssia?

Kerrassaan upea peli omaan silmääni.
2103, 99, 4 x Talbot
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Muutamia lenkkejä on ajettu ja kulutuslaskelmat ovat oikean suuntaiset. Bensa kelpaa 230:een verrattuna eri tahtiin – ehkä jopa enemmän kuin oletin. Maantiellä pääsee hissutellen juuri ja juuri kymmeneen litraan. Olisin olettanut että kulutus olisi ollut talvirajoituksilla lähempänä 9,5:ttä. :nocando:

Muutenkin olen ihmetellyt, miksi tuohon on pitänyt laittaa viisivaihteinen laatikko. Manuaalissa (5 suora) ja nelipykäläisessä on 3,06 välitteinen perä. Tässä on sitten speksien mukaan 3.69, mikä olisi ihan järkevä. Kokonaisvälitys olisi luokkaa 2,8 (5-v 0.75). Satasessa moottori kiertäisi noin 2300 rpm, mikä kuulostaisi myös kohtuulliselta.

t.
Risto[/quote]

Mä pääsin syksyllä tolla omallani cruise päällä n. 9.6 maantiellä Vantaa-Joensuu välin.N. 12 palaa siististi kaupungissa ja monoo antamalla käy tankissa pyörre.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”