mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Roiston rassi - Löytöjä kovalevyltä
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4859
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 27.1.2008 22:09    Viestin aihe: Roiston rassi - Löytöjä kovalevyltä Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Terve,

Tässä on jo muutama henkilö kysellyt, millaisella kulkupelillä Roisto nykyään ajelee. Valotetaan asiaa siis vähän, kun sain kotteron pestyä ja otettua muutaman valokuvan.

Olin jo pitkään etsiskellyt 124-farkkua ilmastoinnilla ja automaagilla. Pari kandidaattia on lipsahtanut ohi suun mutta palttiarallaa kolme viikkoa sitten huomasin, että Kempeleläinen autoliike tarjotteli Nettiautossa kriteerit täyttävää autoa. Otin heti Eldoradoon yhteyttä, kiinnostaisiko iltapäivän ratoksi pienet koeajot ja kiinnostihan sitä.

Suuntasimme 230:n nokan kohti Kempelettä ja perillä löysimme savunharmaan E 320 T:n 5-vaihteisella automaatilla, ilmastoinnilla (R134a), ortopedipenkeillä ja Webastolla Shocked. Auton mittarissa oli pikkuista vajaa 200 tkm ja huoltokirjassakin on leimoja tähän asti. Kunto vastaa aikalailla oletettuja kilometrejä. Auto on tuotu Saksasta Suomeen vuonna 2004. Tuolloin mittarissa oli palttiarallaa 160 tkm.

Moottori kävi tasaisesti eikä maalipinnassa ollut paljon valittamista. Oikeassa takaovessa on yksi skraidu mutta oikeastaan muuta vakavampaa ei ollut. Aikamme kiertelimme mutta sitten päätimme ottaa auton alle ja siirtyä moottoribaanalle koeajolle. Ensimmäinen survaisu kaasupolkimesta muistutti kyllä yhdestä puutteesta – ASD olisi kyvä olla. Tämän huomasin myös, kun ensimmäistä kertaa yritin peruuttaa autotallista pois – voimaa on sen verran, että kaasua pitää annostella pienin jalanliikkein. Very Happy

Pirssi kulki kevyesti ja suoraan – muut tunteet alkoivat voittaa järjen ääntä, joka koetti supattaa, että en minä tätä autoa oikeasti tarvitse. Very Happy Kaupat kuitenkin tehtiin, ja nyt olen siis kahden auton loukussa.

Kuvia:





Speksejä:

Koodi:
VIN       WDB1240921FXXXXXX
Model     E320T
Chassis   1240921FXXXXXX
Engine    104992 XX XXXXXX
Transmission   722503 XX XXXXXX
Approx. year   1993
Heating   0-23506925
Lights    HELLA
Wiper     BOSCH
Dealer    Wuerzburg branch (235)
Interior  (cloth) fabric black+anthracite+graphite (001)
Paint     
 702      smoke silver metallic
Options
 221      left front seat, electrically adjustable
 260      elimination of model designation on rear lid
          (kontissa kyllä lukee E 320, liekö laitettu jälkeenpäin)
 281      steering wheel with sports design (390 mm dia.)
          and gearshift lever in leather trim
 291      airbag for driver and front passenger
 300      storage box in front tray
 406      single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right
 425      5-speed automatic transmission
 515      Becker radio (AM/FM - USA) radio MB Classic with
          traffic news decoder (VK)
 541      double roller blind used as luggage and passenger guard
 551      anti-theft warning system
 570      folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest
 585      Behr air conditioner and electric window lifters (front doors)
 598      heat-insulating glass for side window panes and heated
          rear window pane (esg),
 620      emission control system vehicles with catalyst technique
 673      high-capacity battery
 682      fire extinguisher (jäänyt matkan varrelle)
 859      model update


Pari asiaa on löytynyt: takasivuikkunoiden reunoista on löytynyt ruostetta (pitänee korjauttaa), kuskin airbägin kontaktispiraali pätkii (osa hankittu), etukallistuksenvakaajan kumit kuluneet (pitävät vähän ääntä, osat hankittu). Ei varmaan tekisi pahaa fiksata jossain välissä ainakin puolien johdot – muutaman anturin johdot ovat alkaneet pykiä.

Epätasaisella pinnalla takapäästä kuuluu enemmän kuminaa kuin vanhassa. Lisäksi märällä ilmalla renkaista lentävä vesi suhisee pyöränkoteloissa. Ilmeisesti 1987 on alustaan laitettu enemmän suojamassaa kuin 1994.

Plussia:
-Moottori (220 hv, 310 Nm)
-Kulkee suoraan
-Ilmastointi
-Kunto hyvä
-Sivuvilkut oikeilla paikolla (loppuvat Papin ja Samarialaisen irvistelyt sivuvilkuista) Very Happy
Miinuksia:
-Bensaa kuluu edellistä enemmän
-Ei ASD:tä (olisi tosi hyvä)
-Ei persgrillejä (olisi ihan hyvä)
-Ei tempomaattia (tulen toimeen)

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)


Viimeinen muokkaaja, Roisto pvm 19.1.2014 22:22, muokattu 34 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pega

Ajokoira & Häntäheikki


Liittynyt: 30 Tou 2006
Viestejä: 3654
Paikkakunta: Rajis

 LähetäLähetetty: 27.1.2008 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Luulis tolla jo ehtivän ja kelpaavan reissata boing boing
Onne uudelle autolle Exclamation
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sampo N.
Virallinen Oikolukija

parisuhdepatologi


Liittynyt: 05 Lok 2005
Viestejä: 6256
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

 LähetäLähetetty: 27.1.2008 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sehän oli siisti kuin sika pienenä Shocked. Mikä tuo punainen nappi tuossa webaston ohjainlaitteen vieressä on?
_________________
Kein siknatuur
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4859
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 27.1.2008 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sampo N. kirjoitti:
Sehän oli siisti kuin sika pienenä Shocked. Mikä tuo punainen nappi tuossa webaston ohjainlaitteen vieressä on?

Se on joku ledi. En ole vielä saanut selville, mitä virkaa sillä on. Confused

Autossa on muitakin jänniä sähkökytkentöjä. Ihmettelin yhdessä topikissa vänkärin jalkatilassa olevaa metalliboksia, josta lähti pikkurillin paksuinen nippu ohuita johtoja. Käytin sitten radion irti ja johdon toinen pää oli siellä – se oli vanhan autopuhelimen johto ja boksi.

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
h5



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 4072

 LähetäLähetetty: 27.1.2008 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kivan näköinen paketti. Itse pidän tuosta väristä/väriyhdistelmästä.

Onneksi olkoon uudesta hankinnasta Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
romu
Orkkis-entusiasti



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1172
Paikkakunta: OULAINEN

 LähetäLähetetty: 27.1.2008 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Samanlainen lediviritys samassa paikassa on myös minun autossani.
Ledi tosin puuttuu-- vain kaulus jäljellä. Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PK
Autoencyklopedia



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1481

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 0:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko jälkiasennettua varashälytintä? Eiköhän tuo sellaisen ledi ole ja vilkkuu kun hälytin aktiivinen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4859
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 0:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

PK kirjoitti:
Onko jälkiasennettua varashälytintä? Eiköhän tuo sellaisen ledi ole ja vilkkuu kun hälytin aktiivinen.

Onhan siinä mutta ei se silloinkaan vilku. Varashälyttimen ledi on sijoitettu näppärästi oikean takasivuikkunan kulmaan. Laughing

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PK
Autoencyklopedia



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1481

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 0:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos siinä on jo toinen häly menossa? Meitin autossa joku Boschin hälytin vuodelta -93 ja just tuohon on ledi tökätty.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.S
Ruosteen surma



Liittynyt: 22 Huh 2006
Viestejä: 1377
Paikkakunta: Haapajärvi

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 0:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla on alkuperänenhäly ja ledi on tuossa samassa paikassa



Aurinko ilmeisesti polttanu ledin keltaseksi mut kyllä se punasena vilkkuu ku hälytin on päällä Rolling Eyes
_________________
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
epk
Herrastuunari



Liittynyt: 07 Mar 2005
Viestejä: 2334
Paikkakunta: 02

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 7:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

orkkis hälyn vilkku on sisävalonkatkaisijan vieressä !!! tuo ledi on ratin vieresssä on joku jälkiasennus hässäkkä.

kalvot pois niin tulee asianmukaisen siisti Cool mitäs muuten maksoi jos saa kysyä ?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 8628

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 8:09    Viestin aihe: Re: Roiston reippaampi rassi Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Roisto kirjoitti:

-Sivuvilkut oikeilla paikolla (loppuvat Papin ja Samarialaisen irvistelyt sivuvilkuista) Very Happy


Mie en oo siun sivuvilikuista ollu huolissani Wink Samassa paikkaa muuten on minullakin ledi... Confused autossa on hälytin, jälkiasennus.

ONNEA JA TURVALLISIA KILOMETREJÄ!
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4312

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 8:17    Viestin aihe: Re: Roiston reippaampi rassi Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pappi kirjoitti:
...Samassa paikkaa muuten on minullakin ledi... Confused autossa on hälytin, jälkiasennus.

ONNEA JA TURVALLISIA KILOMETREJÄ!
Jep, samoin. Tosin se hälypäällä-ledi on kuskinpuoleisessa A-pilarissa ja tuo ledi kertoo onko ajonesto päällä vai pois Idea
Ja onnea täältäkin melkeen sisäänajetulle autolle Very Happy
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pp d
Dieselspesialisti

käärmekäsi


Liittynyt: 25 Mar 2005
Viestejä: 2236
Paikkakunta: Ylivieska

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 9:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ole tosihaan pöllömpi väri, lykka till, vai miten se oli
_________________
W 163 "Mölli"
W 108
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25673

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 9:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Omistajan tuntien tämä ajopeli ei pääse kulahtamaan seuraavien vuosien aikana. Cool
Onnea matkaan, tuuppas Ylivieskan miittiin näyttämään pirssiä. Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ArPi
Lievä Eskoriihelä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1073
Paikkakunta: HML

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On kyllä siistin näkönen pirssi. Onnea roistolle autosta ja autolle, kun sai noin hyvän omistajan.
_________________
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
J.T.S
Peräkylän pimentäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 3429
Paikkakunta: Syrjäkylä

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 17:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onneva ryhdikkäälle laitteelle. Jännän näkösiä nuo nappulat nuissa penkkien säädöissä. Shocked Very Happy
_________________
BMW 318d -09
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
romu
Orkkis-entusiasti



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1172
Paikkakunta: OULAINEN

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On tosiaan niin hienossa kunnossa että kalvot pakkaavat hyppimään verkkokalvoille.. Hmmm, köh, sanoo--
pappa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PK
Autoencyklopedia



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1481

 LähetäLähetetty: 28.1.2008 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei muuta kuin vetää etusivutkin miedolla kalvolla niin ei tarvitse poies ottaa mitään ja ulkonäkö vaan paranee. Cool
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4859
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 29.1.2008 10:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

J.T.S kirjoitti:
Onneva ryhdikkäälle laitteelle. Jännän näkösiä nuo nappulat nuissa penkkien säädöissä. Shocked Very Happy

Sille rullalle ja niille kolmelle selkäpussin napille en ole keksinyt käyttöä, kun noja tuntuu jo oletusarvoisesti ihan hyvältä. Sivupussukoiden säätö on kyllä näpsä ominaisuus – sivuttaistukea on ihan eri malliin kuin normipenkeissä. Very Happy

epk kirjoitti:
mitäs muuten maksoi jos saa kysyä ?

Pyynti oli 8900 ja siitä sitten muutama satanen pois.

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 29.1.2008 12:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minkäs paksuisia siinä on pakoputket, ja miten se putkisto on konstruoitu? Meinaan vaan että paljonkohan mulla jää 2,6:sen rööri ahtaaksi.
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4859
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 29.1.2008 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider kirjoitti:
Minkäs paksuisia siinä on pakoputket, ja miten se putkisto on konstruoitu? Meinaan vaan että paljonkohan mulla jää 2,6:sen rööri ahtaaksi.

On se ainakin vahvempaa jöötiä kuin 2,3:ssa. Äkkipäätä EPC:stä katsottuna on 260 langissa ja E 320:ssa sama takapönttö. Sedaneissa on sitten eri pöntöt. Kaipa kuitenkin lienevät samaa kokoluokkaa. Sitten on eri asia, onko 201:een laitettu ohkaisemmat röörit.

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 30.1.2008 6:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ohan se, heeno laitoshan se, ja luonnossa vielä hienompi kuin kuvissa Exclamation

Pakko kertoa tämä.

Olin nimittäin Benillä ajelemassa kotiopäin kaapuntista, kun kommari pärähti, kassoin että sieltä soittaa Eldo Raadola. Vastailin tyyliin hojohojo, ja Eldo ehdotteli kahvenjuontia, mikä tyypillisesti minulle passaa aina kun mitenkään mahollista. Yritin vängätä että voisin ajella omallani jonnehin, mutta jostain syystä hartaana toiveena oli että odottelisin kotona että het tulisivat Roiston kanssa hakemaan, johon lopulta sitten suostuin

Hyvää aavistamatta tehin odotellessa sitä mitä avatar antaa ymmärtää, siten että sain aikiaseksi juurikin tuon poseerauksen poikiin pyörähtäessä pihhaan.

Kampesin kyytiin ja morjestelin kaverit, Eldo totesi jotain suuntaan että tultiin tällä ROISTON kulkineella, joka ei sitten minulla yhtään soittanu kelloja. Siinnä ajeltiin Nesteelle iliman että minä mittään tajusin, ja vasta Nesteen pihassa, kun Eldo totesi Roistolle että nuo kynsikupit varmaan saa lähtä, niin viimein puupääkin tajusi että hemmetti, sehän on eri auto Shocked

Nokun Roiston edellinenkin auto on kuin pakasta repäisty, ja kyseistä laitosta olin ihaillut vain joskus hämärissä, ja minoon muutennii tyylisokea idiot Kysykää vaikka vaimolta Rolling Eyes
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vanja-eno

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2735
Paikkakunta: Träskenda (Norra-Kervo)

 LähetäLähetetty: 30.1.2008 9:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Siisti ja hieno peli, kateellinenkin saattaisin olla, jos tuossa olisi se hehkuvalokin mittaristossa Laughing Mutta kun ei ole, niin ei muuta kuin hyviä kilometrejä vaan Very Happy
_________________
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4859
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 06.2.2008 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Terve,

No niin. Nyt on saatu vanha kiesi uudelle omistajalle ja voi keskittyä uuden tuunaukseen. Kynsikupit, gromiset peilin taustat sekä bling-bling lämpötilansäädinten ja vaihdekepin ympärykset on jo irrotettu. Jos joku tarvii, niin saa ilman edestä. Kepin ympärys on varattu XUX:lle (enpä eilen muistanut sille sitä antaa) ja lämppärin renkulat on pistetty roskiin.

Toissailtana aloitin ulkolämpömittarin ja (alkup) lisävalojen johtojen asennuksen. Eilispäivä oli vapaata ja homma jatkui (tarkoitus oli kulkea asioilla, mutta miten kävikään Embarassed). Nyt näkee taas ulkotilan lämpötilan. Lisäksi lampuilta valoboksille on vedettu peukalon paksuinen johtonippu. Releet odottavat vielä virtaa ja kytkemistä. Vedin saman tien lisäpitkän herätteen maadoitusjohdon keskikonsolille vaihdekepin juureen. Jos saisi aikaiseksi dremelöidä lahopuuhun katkaisijan mentävän reiän.

Kuveja ei taaskaan tullut tuossa tohinassa otettua. XUX:i otti releistä yms. hilppeistä kyllä kuvia, kun silläkin alkoi persottamaan moinen viritelmä. Kiitos XUX:i asennusavusta.

Jouduin irrottamaan valojohdon asennusta varten oikean puolen umpion, koska umpio on paketoitu imuilmanottokuvun sisälle. Eli alakautta ei pääse lähellekään umpiota. Sanoisin irrotusta aika kettumaiseksi. Keskimmäisen ruuvin kanta oli kuuden millin päässä ilmastoinnin puhaltimen kotelon ruuvin kannasta. Irrottaessa ruuvi ei meinannut tulla pois ja paikoilleen asentaessa se tipahti kolme kertaa moottorin suojamuovin päälle. ttu Onneksi pakissa oli semmoinen pitkän varren päässä oleva magneetti. ope

Oli muuten melkoinen johtoviidakko ratin alla. Sen valokytkimen vieressä olleen ledin käyttötarkoituskin selvisi. Ratin alla on sijainnut jonkun firman hälytinboksi mutta nyt se oli disabloitu ja jonnekin takapenkin alle asennettu VDO. Sinällään jännää, että nyt on menossa jo kolmas häly: alkuperäinen, tuo joku (Bosch / Siemens) ja VDO. En ole kyllä testannut, onko tämä nykyinen kauko-ohjaus hälytin vai pelkkä keskuslukonohjaus (ei ole viitsinyt tallissa huudattaa Laughing).

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MercMan
W123-Spesialisti



Liittynyt: 03 Maa 2006
Viestejä: 597
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 08.2.2008 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Upea peli Roistolla. Kelpaa ajella polliiseja karkuun Wink

Onkos muuten 124 panssarille kiinnityspaikat, eli jos pohjaan semmosen ostaa, saako sen kiinni johki vaiko pitääkö itse viritellä ?
_________________
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.S
Ruosteen surma



Liittynyt: 22 Huh 2006
Viestejä: 1377
Paikkakunta: Haapajärvi

 LähetäLähetetty: 09.2.2008 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jussi L. kirjoitti:
Upea peli Roistolla. Kelpaa ajella polliiseja karkuun Wink

Onkos muuten 124 panssarille kiinnityspaikat, eli jos pohjaan semmosen ostaa, saako sen kiinni johki vaiko pitääkö itse viritellä ?


Eikös siellä oo ihan vakiona muovinen "pohjapanssari" joka ylettyy vaihdelaatikon taakse Idea
_________________
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4859
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 11.2.2008 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.S kirjoitti:
Eikös siellä oo ihan vakiona muovinen "pohjapanssari" joka ylettyy vaihdelaatikon taakse Idea

On siellä joku muovi mutta en ole ajatellut tarkemmin, kuinka kauas se ulottuu.

Moottori on koteloitu tiiviimmin kuin exässä. 230:ssä oli pelkkä pohjamuovi, joka ruuvattiin etupäästään semmoisiin pellinsuikaleisiin. Tässä on tukittu myös sivut ja kiinnityksetkin ovat jämäkämmät.

OT:

Muutamia lenkkejä on ajettu ja kulutuslaskelmat ovat oikean suuntaiset. Bensa kelpaa 230:een verrattuna eri tahtiin – ehkä jopa enemmän kuin oletin. Maantiellä pääsee hissutellen juuri ja juuri kymmeneen litraan. Olisin olettanut että kulutus olisi ollut talvirajoituksilla lähempänä 9,5:ttä. nocando

Muutenkin olen ihmetellyt, miksi tuohon on pitänyt laittaa viisivaihteinen laatikko. Manuaalissa (5 suora) ja nelipykäläisessä on 3,06 välitteinen perä. Tässä on sitten speksien mukaan 3.69, mikä olisi ihan järkevä. Kokonaisvälitys olisi luokkaa 2,8 (5-v 0.75). Satasessa moottori kiertäisi noin 2300 rpm, mikä kuulostaisi myös kohtuulliselta.

Omassa kotterossa on kuitenkin satasessa vähän alle 2500 rpm. 110 mittarinopeudessa (käytännössä noin 105) kierroksia on jo noin 2700. Perävälitys olisi silloin luokkaa 3.9. Näin laskien olisi lähestulkoon sama, jos alla olisi 722.3 harvemmalla perällä. En ole vielä käynyt katsomassa, mikä lukema perän kylkeen on lyöty – löytyykö sieltä speksien mukainen 3.69 vai jotain muuta. Confused

Muutenkaan en voi käsittää, miksi ihmeessä tämmöisen koneen perään on pistetty noin lyhyet välitykset? Evil or Very Mad Edellinenkin kulki 110 km/h 2500 kierroksella ja siinä oli tehoa sekä vääntöä kuitenkin ihan eri malliin. Laughing

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wuokila



Liittynyt: 07 Jou 2006
Viestejä: 380
Paikkakunta: Hki

 LähetäLähetetty: 11.2.2008 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei kai tuo edellinen enteile kognitiivista dissonanssia?

Kerrassaan upea peli omaan silmääni.
_________________
2103, 99, 4 x Talbot
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jomi



Liittynyt: 15 Lok 2005
Viestejä: 299
Paikkakunta: Jollas Knysnäs H:ki

 LähetäLähetetty: 11.2.2008 18:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Muutamia lenkkejä on ajettu ja kulutuslaskelmat ovat oikean suuntaiset. Bensa kelpaa 230:een verrattuna eri tahtiin – ehkä jopa enemmän kuin oletin. Maantiellä pääsee hissutellen juuri ja juuri kymmeneen litraan. Olisin olettanut että kulutus olisi ollut talvirajoituksilla lähempänä 9,5:ttä. nocando

Muutenkin olen ihmetellyt, miksi tuohon on pitänyt laittaa viisivaihteinen laatikko. Manuaalissa (5 suora) ja nelipykäläisessä on 3,06 välitteinen perä. Tässä on sitten speksien mukaan 3.69, mikä olisi ihan järkevä. Kokonaisvälitys olisi luokkaa 2,8 (5-v 0.75). Satasessa moottori kiertäisi noin 2300 rpm, mikä kuulostaisi myös kohtuulliselta.

t.
Risto[/quote]

Mä pääsin syksyllä tolla omallani cruise päällä n. 9.6 maantiellä Vantaa-Joensuu välin.N. 12 palaa siististi kaupungissa ja monoo antamalla käy tankissa pyörre.
_________________
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi BMW 318 TI Open Air CAB, Triumph Thunderbird
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Seuraava
Sivu 1 Yht. 14

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit