Tiileriparka :(

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mou
Viestit: 1190
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Pappi kirjoitti:Juuri sellainen kuin auton pitää ollakin. Pääsee paikasta a paikkaan b ja ei herätä mitään tunteita puolesta tai vastaan.
Hyi! Silleen japanilaisittain lyhyesti lausuttuna. :lol:
TimoV kirjoitti:Tuota X-typeä nelikkona olen pohtinut tuon Eemelin tilalle. Britit on jotenkin elegantteja ja kolme Range Roveriahan minulla on ollutkin , nykyinen mukaanluettuna.
Sama täällä. Mobilea ja Blockettia selatessa yllättynyt ettei ne ole sen kalliimpia. Tosin vaan kolmi'litraisia katsellut että en tiedä sitten onko diiselit kalliimpia. Hyvänäkönen auto mun mielestä Vähän kuin XJ mutta pienempi.
Nykyiset...
'07 CL63, '04 Mondeo V6
Ollut joskus...
'04 SLK55 AMG, '05 CLK55 AMG, '94 A8 V8, '00 CLK55 AMG, '92 850i V12, '96 Mustang SVT Cobra 32V V8, '92 TownCar 4.6i V8, '78 Capri 2.9i BOA Cosworth, '77 Capri 2.8i
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3040
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Diiselien hinnat pelkistetysti, että hieman yli 300 tkm ajetut, hinnat pyörii haarukassa noin 2000-3300€ alle 300 tkm ajetut alkaen 3300€ ja ylöspäin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9536
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Lexus. https://www.nettiauto.com/lexus/rx/11119779 Samalla saisi metsästysauton. 🤫
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole meidän jahtimailla sellaista le-xus-ntokenttää että tuo kääntyisi maastossa takaisin tulosuuntaan puita kaatamatta :( eikä jaguaarista saa pienikulutuksista pikkupakua oikein millään :( mutta muuten herrat ovat ilmanmuuta mielenkiintoisten autojen tiimoilta keskustelemassa 8)
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

https://www.nettiauto.com/skoda/felicia/11127037

Oijoijoi. Just leimattu, vuoden vanha jakopää ja tuulilasi :rock:

Ei uskalla edes kysyä toisiko puoliväliin vastaan :nerd: jotenkin niin mukava olisi pitkästä aikaa rymmyyttää työmatkaa felizialla :supersad: :kuski:
Avatar
TimoV
Viestit: 222
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Nii että mistä osoitteesta voi valkotakit tulla noutamaan? :lol:
BMW E61 525xd, 09
W211 200cdi, 04
W163 ML55AMG, 02
Range Rover, 2.5dse, 97
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rauhallisesti nyt siellä :pappa: 8)

Asiasta kukkalaatikkoon, niin enpä minä ole ainut jota Feliciat kiinnostaa enemmän kuin väyryset ja ceet, meinaan tällä topikilla yli 450000 :shock: lukukertaa ja vastaavanmoisella "välillä väyrysellä" 40000 lukua :lol:
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva

Ceratolla työmatkaa tällä viikolla.
Otinpa vikatestin, ABS valo kun on toiminut ylinopeusindikaattorina eli syttyy noin 105km/h nopeudessa ja myös kyseisenlaisen hurjastelun jälkeen kertoo minulle että edellinen auton lainaaja ei ole talvirajoituksissa pysynyt, eli jää käynnistyksen jälkeen palamaan kunnes nopeus ylittää ehkä 20km/h :arsespank:

Vasemman puolen etu pyörintänopeusanturista oli vikakoodia.

Aiemmin on myös löytynyt nakutustunnistimen vikakoodi, ja niin nytkin oli vikamuistissa.
Se aiheuttaisi ongelmia katsastuksessa, paitsi minähän otan possintesterin leimalle mukaan ja vaikka vänkärin penkiltä nollaan vikamuistin kun katsuri testaa muita asioita. No, tosipuheessa siitä seuraisi ehkä :banni: koska osajärjestelmiä ei olisi tarkistettu.
Enemmän tämän suhteen kiinnostaa se, poistuisiko hienoinen nykiminen 95 bensaa käyttäessä uudella tunnistimella - ja ehkä polttoaineenkulutus pienenisi kun kaikki on kunnossa.

Siispä tilasin sekä ABS- että nakutustunnistimen. Hinnat on yhteensäkin kympeissä, että eipä ole isoista kyse.
Moottoriöljyt tuli vaihdettua. Tilavuus peräti 3,3 litraa.

Vuoden kiailut / noin 10000 kilometriä ja lämmityslaitteen puhallin piti vaihtaa. Helpolla on päästy, ennenkaikkea siinä että aina lähtee liikkeelle kun tarvetta on.
Katsastuksessa selviää mitä muuta joutuu tekemään, ja tietysti nuo em. anturit nyt joka tapauksessa.
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nakutustunnistin ja ABS anturi asennettu.
Ajan myötä selviää oliko vaikutusta, ei tullut kokeiltua työmatkalla nostella nopeutta niille main missä valo aiemmin syttyi ja tankissa on ysikasia eli nykimistä ei muutenkaan ole ollut. Seuraava tankillinen ysiviitosta.
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Itse olen kia, eikun kai sattunut kiailemaan sellaisella säällä ettei ole tarvinnut tuulilasia pestä, mutta vaimo on valitellut ettei pyyhkijät pyyhi kunnolla nyt kun sillä muutamana päivänä työmatkaa ajoi.
Asia tuli tarkistettua, ja tottavie kummassakaan sulassa ei ollut jäljellä ollenkaan sitä ... no, sulkaa, mikä lasia pyyhkisi :shock: :D

Nyt on uudet Valeot paikallaan ja voinee ajaa sateellakin.
typhooninp*skan tilalle
Kun cerato oli nosturilla ABS anturin vaihdossa tuumailin ääneen typhoonista että tuokin joutaisi myydä josta työkaveri innostui hintaa kyselemään.
Arvelin että viidelläkympillä sen saa, jolloin piti heti lyödä kättä päälle.

Selailin kaikenlaisia led-paneeli-nettisivuja mutta lopulta maltoin mieleni, nythän ei enää minunkaan työmatkalla pimeää ole ennen syksyä.
Sitten laitetaan Waven kaveriksi jotain "vähän" kirkkaampaa :twisted:
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer vuosi sitten kirjoitti:
Kuukauden kuluttua leimalle.
... sopiva hetki käyttää Kiaa katsastuksessa.
Korjauskehotus toisesta rekisterikilven valosta ja suullinen maininta takajarrujen tehoerosta sekä seisonta- että käyttöjarrulla. Kuitenkin jarrut laillisissa lukemissa eli hyväksytty ja ajoaikaa 22.4.2020 saakka.

Taakse olikin vaihdettu vasta toinen satula, se on uuden näköinen.
Onko sitten vaihdettu vain sille puolelle palat - tai laitettu vanhat joissa pinnat hiilestyneet jarrun laahatessa, sitäpä en ole tutkinut. Eikä tarvitsekaan kun toimii riittävän hyvin näin - ja vaihtosatulan hinta taisi olla 70€ nurkilla eli jos sen seuraavalle leimalle joutuu vaihtamaan niin ei haittaa. Josko auto sitten enää meillä on.

Kuva

Vapaapäivä ja ajattelin käyttää Kiaa leimalla.

Huomioita:

- iskarien lukemat tarkalleen samat kuin vuosi sitten
- kilometrejä kertynyt vajaa 10000 vuodessa
- takajarrut ovat muuttuneet paremmiksi omia aikojaan, jonka arvelisin johtuvan siitä että niitä oli remontoitu juuri ennen auton meille tuloa ja nyt jotain tasaantunut - oliko vaihdettu vain toiselle puolelle palat, kuten satulakin tms. Hyvä näin joka tapauksessa.
- pakokaasutestissä HC meni heti hyvin alas, CO:n osalta piti käytellä jonkin aikaa että sai sen 0,20 tasolle.
- rekisterikilpivalo ei ole korjaantunut itsestään, mutta se toimii ajoittain. Lamppua ei voi vaihtaa rikkomatta koko valoa, koska ruuvit on kannoiltaan niin ruostuneet.
- taannoin vaihdettu nakutustunnistin oli tarpeellinen korjaus, enää ei ollut tullut siitä vikakoodia. Huomaa ajossakin että toimii paremmin, veto on mielestäni alakierroksilla raikkaampaa. Vielä en ole tankannut 95:a.
- Traficom on jumittanut pitkin aamua, huomasin kotona ja konttorilla tarvitsivat rekisteriotteen että sai katsastuksen aloitettua. Ehkä sen vuoksi seuraavaksi katsastusajankohdaksi on lappuun tullut 26.3.2021 vaikka oltiin kuukauden aikaikkunan sisällä ja olisi pitänyt tulla 22.4.2021 (edellisessä paperissa oli 22.4.2020). Ei haittaa, sattui vaan silmään...

Kuva
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...laitetaan Waven kaveriksi jotain "vähän" kirkkaampaa
Ajattelin että se kirkkaampi voisi olla X-Vision Optima 12.
https://auton.fi/tuote/x-vision-optima- ... 3-1845-06/
Jos nyt mitään, katsotaan syksymmällä.
- taannoin vaihdettu nakutustunnistin oli tarpeellinen korjaus, enää ei ollut tullut siitä vikakoodia. Huomaa ajossakin että toimii paremmin, veto on mielestäni alakierroksilla raikkaampaa. Vielä en ole tankannut 95:a.
Nyt on ajeltu 95:llä. Ei ongelmia.
ja ehkä polttoaineenkulutus pienenisi
Sekin on toteutunut. Hieman pidempääkin ajoa sisältäneen tankillisen keskikulutus oli alle seitsemän, vaan enpä tarkemmin muista kun en heti mihinkään muistiin laittanut. Aiemmin on aina mennyt yli seiskan.
Nyt kauppareissua / vaimon alle 10 km työmatkaa tankillinen ja kulutus tasan 8. Ilmastointi vienee hieman ylimääräistä, kelit kun on olleet helteiset. Aiemmin ei ole tullut mittailtua pikkuajon kulutusta.

Yhdestä feliciastakin soittelin tuossa kesän korvalla. Pyyntihinta oli 600 ja auto 50 km päässä. Olisin viittäsataa ollut valmis maksamaan, jos viitosvaihde ei huutele ja auto muutenkin sillä tavalla OK, felician-OK.
Hinnasta ei (asiallinen) myyjä ollut valmis tinkimään, eikä oikein suostunut kertomaan mitään auton kunnosta.
Jäi sitten, eikä tullut otettua yhteyttä myöhemminkään kun auton hintaa oli tiputettu neljäänsataan.

Tuli äsken Nettiautoa selatessa mieleen kun joskus edellisellä työpaikalla olin silloiseen Feliciaani vaihtamassa jakopään remmiä vapaapäivänäni.
Muuan korjaamon asiakas tuli juttusille ja ihmetteli siinä suureen ääneen että tämmösiäki autojako vielä korjaamolle tuodaan laitettavaksi ?
Myöntelin siinä että kyllähän se korjaamon hinnoilla jakopään laitosta tulee auton hintainen huolto tällaiseen kotteroon, mutta kaipa jotkut tykkää vielä näillä ajaa 8)
Siinä asiakas kurkki sisälle skodaan ja puisteli päätään 8)
En tiedä kertoiko kukaan hänelle sivummalla että omaa autoaanhan se siinä laitteli :whistle:

Saattoi olla sama yksilö josta muuan katsastusmies sanoi leimalla käyttäessäni että joutas paaliin, ei sillä ettäkö olisi mitään vikaa löytänyt, mutta ei tainnut hoksata kenen pirssi kun haalarit päällä työajalla käytin.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9536
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eilen muistelin yhden matkustajan kanssa felicioita. Heillä oli ollut perheen ykkösautona melkeen uutena hankittu lankkupenkki. Muuten ei kuulemma muistikuvia hirveesti ollut kuin se, että perheen autolomalla oli takapuoli puutunut.

Keskustelun päätteeksi meidät ohitti sopivasti ruosteenraiskaama fellu. Kumpikin katsottiin haikudella perään ja revettiin nauruun.

Joskus näinkin😂
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään jututin pitkästä aikaa muuatta vanhempaa herrasmiestä joka oli aikoinaan paljonkin mukana reserviläistouhuissa mutta myöhemmin jättäytynyt niistä pois. Huomasin siinä pihalla että hän on liikkeellä Ceratolla ja jutusteltiin vähän aiheesta.
Ilmeni että Martti on ostanut auton uutena 15 vuotta sitten ja vaimonsa kanssa ajellut sillä hieman yli 200000 kilometriä, toisena autona heillä maasturi.

Väitti ettei autossa ole ollut yhtään vikaa, siis ei kerrassaan yhtään mitään.
Jarrupaloja tietysti vaihdettu, akku ainakin kertaalleen, mutta ei yhtään niveltä eikä ollut ollut käyntihäiriöitä tai vikavalojen palamisia. Aina mennyt katsastuksestakin läpi ensinäytöllä ilman ennakoivaa tarkastusta tai korjausta.

Huvitti kyllä, ei ole paljon tullut noiden omistajia jututettua.

Hänen poika oli ostanut uudemman Kian (Ceed) ja siinä on kuulemma ollut vikaa yhtenään.

No, eipä tiedä kultaako aika muistot tms. eikä sillä nyt väliä, ajattelin kuitenkin kirjoitella tänne kun niin aiheeseen sopii.

------------

Aina kun tulee felicia myyntiin niin se on jossain kouvolan jeerassa :evil: nytkin olisi yksi halpa ja niin kaunis myyntipuhekin
Kauhee sisältä ja päältä.
ettei auto voi olla kuin hyvä :kuume: mutta kaukana, nouto maksaa enempi kuin auto :shout:

---------------

Wanha kunnon AIO-226 sen kun porskuttaa 8) näkyy leimatun taas toukokuussa, pikku maininnalla ajovalojen korkeussäädön toimimattomuudesta :lol: mittarissa 455236 kilometriä.
Siis tämän viestiketjun aloituskuvan felicia.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4237
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Meiltä tulee myyntiin felizzia, kunhan ensin käyn leiman siihen hakemassa, juttuahan siitä jo olikin, kun siellä kävästiin, speksejä ei varmaan tarvoo sen kummemmin laittaa, mitään uutta siihen ei ole lisätty. otanpa yhteyttä kun on leimalla käyny, jos vaihdossa löytyy joku farkku, niin väännetäänpä sitä sitten, ei tarvii mersu olla, kunhan vaimolle kelpaa...ja minun sekä pojan silmiin katsottavaks. :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pupettipa soittelee kun felic... siis aika on kypsä :pappa:
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4237
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Juu soittelen..varmaan jo huomenna, kun tiilerillä enempi tietoa satalankuista :)
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer kirjoitti:
...laitetaan Waven kaveriksi jotain "vähän" kirkkaampaa
Ajattelin että se kirkkaampi voisi olla X-Vision Optima 12.
https://auton.fi/tuote/x-vision-optima- ... 3-1845-06/
Jos nyt mitään, katsotaan syksymmällä.
Juuei. Ostin

https://www.valostore.fi/tuote/led_lisa ... _storm_20/

ja katsotaan mitä sillä näkee, kunhan vielä kelit tästä pimenee.

Optima ei ole näyttänyt hintansa arvoiselta kun sitä ovat kokeilleet, Storm taas puolestaan on erittäinkin hyvän oloinen hintaluokassaan.
Optiman hinnalla saa kolme Stormia. Jos jonkin muun olisin tilaillut, niin X-Vision D-Maxx...
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pesin moottoritilan, ajoin 20 metriä ja sen jälkeen Kia oli joitain päiviä ajamatta.
Seuraavan käynnistyksen jälkeen käynti oli hetken epämääräistä, mutta en oikein ehtinyt tajuta kävikö kolmella vai mitä, kun painoin kaasua vähän enemmän ja käynti tasaantui.
Tuon jälkeen ei ole häiriöitä ilmennyt, useaan kertaan on ajettu.

Siivoilin sisätiloja.
Sonaxin aineilla kojelaudan ym. muoviosien puhdistus - ja niitähän tällaisessa riittää, muoviosia.
Pesin etupenkit huuhtelulaitteella, hieman pyykinpesuainetta veteen.
Matot pesin painepesurilla ja lattiat imuroin, sekä yhden kohdan pesin huuhtelulaitteella - mitä lie tummaa sotkua joskus kaatunut / levinnyt siihen. Lähtihän tuo aika hyvin.

Päältäkin pesin, harvoin tulee pestyä. Vahatakin oli tarkoitus, mutta katon, konepellin ja takaluukun vahaamisen jälkeen yllätti sade ja eilen taas oli niin kuuma päivä ettei viitsinyt jatkaa, kun ei ollut pakko.

Otsonointilaitetta käytin sisällä puolisen tuntia.

Lasit pitää pestä ennen talvea sisältä ja vahata loppuun. Auto lähti pojalle lainaan, kun 124 vesipumppu äityi vuotamaan nestettä niin ettei voi ajaa.
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer kirjoitti:Helpolla on päästy
Tänään saattoi tulla kialle matkan pää, nimittäin vaimo lähti käymään naapurikaupungissa ja soitteli matkalta että taisi mennä auto rikki, yhtäkkiä hyytyi kun oli saanut juuri risteyksestä satasen vauhtiin kiihdytettyä.
Kävin hinaamassa kotipihaan ja starttausääni oli helpohko :shock: :evil: , raotin jakopään koppaa ja remmi on poikki.
Se ihmetyttää, kun näytti että on selältään hankautunut ja yhdessä kohtaa pitkittäin uraa, että onko jäljet tulleet juuri hajoamishetkellä vai onko jokin pettänyt vähän aiemmin jakopäässä.
Remmillä ja kiristimellähän ei ole ajettu paljon, kun ne vaihdoin silloin kun ostin auton.
Ei ole kyllä montaa omalle kohdalle asentajaurani varrelle sattunut sellaisia, että asiakas olisi tullut kertomaan jakopään hajoamisesta sen vaihdon jälkeen. Tässäkin vielä varsin yksinkertainen, ei mitään erikoisia kiristimiä tms. Sillä ajattelen, että hajosiko jokin muu paikka, esim. nokka-akseli ensin ja sen takia jakoremmi poikki.

Jos joku tietää varmaksi että tuon moottori (1,6 16v bensa -05) hajoaa jakopään pettäessä, tai toisinpäin että ei hajoa, voisi kertoa niin tiedän irrottelenko koppaa sen enempää.

Hintansa auto kyllä on "haukkunut", mutta mieluusti olisin vielä nuorimman tyttären tällä opettanut ajamaan.

Pupetille feliciaviestiä :idea: :idea: :arrow: :arrow:
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Feliciasta sovittu alustavasti kaupat :kuski: :ope:
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihdoin Kiaan jakohihnan, kiristimen, tukipyörän
Kaivelin jostain vihtiä sen verran että avasin jakopään koppaa enemmän.

Kiristinpyörä on jumissa, oletettavasti laakeri leikannut kiinni. Hämmentävää, laatuosia merkin puolesta kuitenkin, lie ollut Contin osat. No, katsotaan kun puran lisää onko tosiaan noin, nyt pääsee vain meisselillä kokeilemaan ja pyörä ei liikahdakaan. Remmin selkään on kulunut sellainen jälki että kiristinpyörään se on hangannut hetken ennen katkeamista. Tuskin siellä nyt mitään välissäkään voi olla.

Avasin myös venttiilikopan, ja yllättäen näyttää ettei ole tullut vaurioita moottoriin; venttiilivälyksiä ei ole ylen määrin, eli 0,30 liuska ei mennyt yhteenkään väliin. Hydrauliset nostimet tietysti.

Mikäs sen mukavampaa, pitää hankkia uudet jakopään osat ja laitella kuntoon.
Myöhemmin ehtii rähistä nyt hajonneen kiristinpyörän myyneelle liikkeelle :twisted:

Rahallisesti vika ei ole suuri, jos tosiaan on selvitty muuten vaurioitta. Hihna, kiristin ja tukipyörä maksavat nelisenkymppiä koko kasa.
Osien vaihto on helppo juttu, tosin nyt sen joutuu tekemään ilman nosturia kotipihassa kun ei tullut heti hinattua pajalle. Enää ei viisti lähteä hinailemaan.
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin :shock: oudommaksi vaan menee, tai sitten helpottaa :lol:

Kiristinpyörän laakeri ei ollut jumissa, vaan tällainen löytyi, eli kiristinjousen pää on hangannut pyörän lähes kahteen osaan

Kuva

Kuva

Tuossahan sen pitäisi olla, mutta siinä ei ole juuri jälkeäkään

Kuva

Tukipyöräkin on sen näköinen että edelliskuvan ongelma on vaivannut jo pitkään. Tai yleensäkin, nuo pyörät on aivan kauhean näköiset ottaen huomioon minkä aikaa on olleet paikallaan. En ymmärrä, jakopää on kuitenkin erittäin hyvin suojattu, ja pyörät ON vaihdettu...

Kuva

Purkaessani ja ongelman löytyessä ja sitä selvitellessä alkoi palailla toissakevään jakopääremontti mieleen.
Kyllähän se niin oli, että jouselle joutui vääntämään hurjan paljon esijännitystä ja mietinkin siinä että miksi niin, kiristin ei ollut aivan samanlainen kuin aiemmin paikallaan ollut. Nyt kun tuota kokeilee paikalleen niin tosi hankala saada edes toisella pultilla kiinni niin että jousi olisi oikeassa välissä.

Mitään erikoista meteliä tuosta ei ole syntynyt, ihme kyllä. Ei toki ole kuunneltukaan erikseen, mutta vaimo on tällä ajellut ja hän kyllä mainitsee jos jotain poikkeavaa olisi. Koskaan ei saa tietää kauanko jousi oli väärässä paikkaa, se on kuitenkin varmaa ettei se tuohon ole jakopäätä kasatessa jäänyt, niin näköpaikallakin on vielä.

Sitten varsinaiseen asiaan; face haluaa tarjota väkisin tällaista ryhmää, syykin näkyy kuvassa ?

Kuva
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 545
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Kun noita rilloja katsoo niin tulee mieleen, kuuluuko asentajan tapoihin sivellä uudet osat akkuhapolla?

Ei ihan heti tule mieleen, että tuon näköisiä osia olisi tullut vastaan edes pitkään seisoneesta moottorista.

Varmaakin tuon jousenpään sorvaama metallipöly ruostuttanut paikat. :pappa:
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nyt muuten CHS osuit varmastikin oikeaan :idea: niinhän se täytyy olla !
Luulisin että jätän jousen kokonaan pois kasatessa, jos kiristin on juuri samanlainen kuin kuvassa ja muistikuvani oikea siitä että jousen pää on aika täpärällä kiristimen rautaa vasten kun kaikki on muuten kohdallaan.
Jousihan ei enää kiristimen molempien ruuvien kiristämisen jälkeen vaikuta mitenkään mihinkään, kiristin lukittuu pysyvästi siihen kohtaan.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2063
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

On kyllä kertakaikkisen kumma tapaus, en ole koskaan edes kuullut että olisi tuollatavoin hajonnut :shock:

dealer kirjoitti:
Jousihan ei enää kiristimen molempien ruuvien kiristämisen jälkeen vaikuta mitenkään mihinkään, kiristin lukittuu pysyvästi siihen kohtaan.
Sanoisin, että näemmä paikalleen jätetty jousi voi vaikuttaa johonkin aika raskaastikin :lol:
W639
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Äläpä nyt ala :happy: mutta odotan mielenkiinnolla kun saan uudet osat, pitää ottaa kasausvaiheesta kuvia.
Sehän onkin sama mille kireydelle remmin laittaa, kun sen kestää katketa moottorin hajoamatta :idea: kuitenkin tuolla lähialueilla ajellaan mitä ajellaan, niin jos rouva taas joskus soittaa että "mikähän tähän tuli" niin eikun kommentoi että taasko sinä sen hajotit ja :arrow: hinaamaan 8)

(jos kestää, ei nyt ihan varmoja olla vielä...)
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiai !!!
Se käy, se käy, se kertakaikkiaan käy.... :pumppu:

Uudet osat tuli ja aivan samanlaiset on kuin entisetkin. Ei se nyt niin täpärälle jää kiristimen jousen pää, että lipsahtaisi pois, kun kaikki on kasattuna. Kiristyshän tapahtuu niin että kasauksen jälkeen pyöritetään moottoria käsin pari kierrosta ja sitten käytetään kiristimen pultteja hieman löysällä, en vaan hoksaa missä vaiheessa jousi on jäänyt tai mennyt väärin paikalleen viime kerralla, mutta suotta kai sitä enempää pohtimaan. Merkitään rasti kohtaan "asennusvirhe" :(

Sää oikuttelee. Aurinko paistoi, kunnes olin siinä vaiheessa että laittaisin apulaitehihnat paikalleen. Alkoi pisaroida ja parin minuutin päästä tuli vettä taivaan täydeltä, silloin olin jo sateensuojassa.

Sisällä huutelin vaimolle että sopivasti kahviaika, kun alkoi vettä sataa, johon hän vastasi että just napsautin keittimen päälle. Siitäpä käsiä pesemään ja kuuntelemaan sateen huminaa, hurjasti tuli vettä.
Sitten olohuoneeseen ja vaimo kyselemään että mitenkäs tuo susukin takasivulasi, meneeköhän sinne autoon vettä :shock: :ää: :huh: :escape: :hang:
Aamulla nimittäin aloin asennella tummempia tummennuskalvoja SJ:hin, ja takasivulasit kun on neljällä ruuvilla kiinni niin helpointa irrallaan laittaa. Sitten toiseen lasiin sisällä pöydällä kalvoa laitellessa tuli viesti että jakopään osat saapuneet, ja eikun niitä hakemaan ja lasiasia unohtui tyystin :evil:

Näkyy taas aurinko pilkistävän, niin jatkamaan ceratoremonttia, mennessä sivuovi auki susukista että tulee enimmät vedet ulos :idea: :arrow:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2063
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

dealer kirjoitti:Kiai !!!
mennessä sivuovi auki susukista että tulee enimmät vedet ulos :idea: :arrow:
Se on tiilerin susuki sitten keskimääräistä paremmassa kunnossa :ope:
Muistan kun aikanaan ammattikoulussa parsittiin samanmoista leimalle, niin siinä yksilössä ei olisi kyllä tarvinnut pelätä veden jäävän sisälle seisomaan :lol:
W639
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minähän hitsasin siitä reiät tukkoon, niin kyllä susuki vettä pitää :no:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”