Tiileriparka :(

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Pappi kirjoitti:Autowikin mukaan Favorit oli vielä ihan omansa ja Felicia ensimmäinen VAG konsernin hetelmä...

Onhan noilla eroa kuin yöllä ja päivällä. Ainakin omaan silmään.

"Škoda Felicia oli Škodan valmistama henkilöauto. Se on kehitetty Škoda Favoritista, mutta on ulkomuodoltaan paljon kehittyneempi. Felicia on ensimmäisiä Škodan yhteistyössä Volkswagenin kanssa kehittämiä autoja. Felicia tuli myyntiin vuonna 1995 ja sitä myytiin vuoteen 2000 asti. Aiemmin samaa mallinimeä oltiin käytetty jo 60-luvulla. Felician edeltäjä oli Škoda Favorit ja seuraaja huomattavasti kehittyneempi Škoda Fabia."

LÄHDE: http://www.autowiki.fi/index.php/%C5%A0koda_Felicia

:)
Ja Autowiki kertoo myös:

Favoritin esittely sattui maailmanpoliittisesti aktiiviseen kauteen, ja kun auton tuotanto pääsi kunnolla vauhtiin, itäeurooppa oli jo kovaa vauhtia siirtymässä pois Neuvostoliiton alaisuudesta. Vuonna 1991 Tsekkoslovakia pyrki eroon tehottomista valtionyrityksistä, ja samalla Škodasta. Škodan osti VAG-konserni, ja pian tämän jälkeen Favoritiakin modernisoitiin mm. laadukkaammilla VAG-peräisillä komponenteilla sekä pienillä ulkonäkömuutoksilla. Varsinainen suuri muutos tapahtui 1995, jolloin Favoritin tuotanto loppui ja tilalle tuli Favoritiin pohjautuva Felicia.

Lähde: http://www.autowiki.fi/index.php/Skoda_Favorit

Huom mm. verhoilumateraali vaihdettiin VAG konsernin vastaaviin ja sen takia 93 malleista etiäpäin on sen laatu aivan toista kuin aiemmissa Favriiteissa...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10585
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Yleisesti ottaen omaan silmään tuo felicia on huomattavasti nykyaikaisempi kuin favorit. Kokonaisuus ratkaisee, ei yksittäiset komponentit.

Jatketaan. :-)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer kirjoitti:Tosi jämäkkä feliciaksi, varmaan iskarit tuoreehkot.
Takana on toisella puolella jokseenkin uusi iskari ja jousi, toisella puolella varmaan alkuperäinen ainakin iskari. Edessä kertaalleen vaihdetut iskarit.

Vaihdoin moottoriöljyt, mittarissa 362016 km. LiquiMoly 5w30, näkyi olevan luokituksen mukaista eli purkin kyljessä oli maininta "vw". Eihän niillä numeroilla niin merkitystä ole :idea:

Edit; lämmityslaitteen säätimien polttimot vaihdoin myös. Kaksi 1,2w lasikantaista, vaihtotyö 1 minuutti.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Akku oli 65Ah muutaman vuoden vanha, vähän tuntui laiskalta pyöritys ja testeri kertoi käynnistystehoksi vain 63%. Tallissa oli vielä yksi käytetty hyvä mersun alkuperäisakku, se pienempi AGM joka juuri ja juuri sopii Skodan telineeseen. Siispä sellainen paikalleen.

Konepeltiä avatessa osui käsi ylimääräiseen katkaisijaan kojetaulun alla. Lisävalot eivät siihen reagoineet, mutta seuraavalla käynnistyksellä huomasin ettei hehkuttanut kuumana lainkaan kuten nämä eivät alunperinkään tee, ja starttausta tarvittiin pidempään.
Katkaisin oli jäänyt eri asentoon kuin aiemmin, ja sillä on kytketty lämpöanturin johtoon vastus joka toiminnassa ollessaan aiheuttaa sen että kuumanakin hehkutetaan ja käynnistyminen on nopeaa.
Sitä en tosin tiedä onko kyse juuri hehkutuksen tarpeesta, vai kenties jostain "puolisähköisen" Lucas-pumpun jutusta johon lämpöanturin huijaaminen vaikuttaisi.

Renkaita tässä on muuten puljattu vuosien varrella onnistuneesti niin että sekä kesä- että talvirenkaista kaksi on felician ja kaksi jetan/golfin vanteilla.
Ojalan laskuopin mukaan noista kuitenkin saa kaksi samanlaista vannesarjaa niin että kummassakin on 4 keskenään samanlaista vannetta :idea: :lol:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tankkauksen keskikulutus 6,1 litraa. Jonkin verran joutokäyntiä, pakkasilla tullut lämmitettyä ennen ajoon lähtöä.

Laitoin taakse uudet talvirenkaat, Michelin nastat koossa 175/70/13".
Sen verran kuitenkin oli entiset kuluneet, ja kun tällä ajaa muutkin kuin minä. Ei sillä että paras kuljettaja perheessä olisin.
Laitoin felicianvanteille, niitähän meillä lojuu joka lautapinon pressun painona kun ei ole kaikkien myytyjen mukaan edes kehdannut tuputtaa kolmea sarjaa ja monen mukana on kolme sarjaa tullut.
Tahtoo sanoa että edellisessä viestissä mainittu sekavannestus on korjattu talvirenkaiden osalta.
Vanteiden leveys on tasan puolet niistä vanteista joita olen ajatellut 123:een kesäksi taakse.

Samalla vaihdoin öljyt vaihteistoon. Reilut kaksi litraa Mobil VS200, kun sattui moista työpaikan varastosta löytymään ja hintakin muotoutui sopivaksi; kysyin pomolta että miten kun tällaista löytyi eikä ole neljään vuoteen yhtään myyty, ja kun tuo nettohintakin ottaa minulla pumpusta :arrow: hinta muotoutui sopivaksi skodakuljettajan kukkarolle :lol:
Toinen vaihtoehto olisi ollut ATF dexron II jota näissä on myös ongelmitta käytetty.

Moniurahihna näkyy olevan pykimillä, eli 5PK1220 tarvitsee hankkia. Kahalla suunnitellut toimitukset 22.2. ja KL:lla ei maassa myöskään eli käynpä huomenna vaikka paikallisessa varaosaliikkeessä kyselemässä.

Aiemmin kuvatun hapettuman poistoon tilasin karkeampaa tavaraa eli uuden takakaaren, 18 € / netto.
Maalia ostin paukkupullollisen (9,5 €) valmiiksi, toivottavasti ei ehdi kuivua purkkiin ennenkuin saan aikaiseksi kaarta korjata :pappa:

Tiedä häntä vieläkö tälle talvea viitsisi laittaa paremmat lisävalot keulille, kun ei silmälasiliikkeessäkään ollut edullisia pimeänäkölaseja jollaisilla pääkaupunkiseudun autoilijat kuulemma lisävaloja korvaavat.
oulaistenliikenne.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:Reilut kaksi litraa Mobil VS200 ... nettohintakin ottaa minulla pumpusta
Pitää kyllä olla hyvää ainetta. Viron pojilta löysin hinnan ja sielläkin oli kolme kymppiä / litra. :shock:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Dealer; kunhan saat parikymmentä vuotta lisää mittariin, niin huomaat miten näkökenttä kirkastuu laseilla ja saat siinä sivussa lisävaloista täyden hyödyn. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarvinneeko enää eläkeiässä autoa ajaakaan, ei ainakaan työmatkaa toivottavasti 20 vuoden päästä.
dealer eilen kirjoitti:Moniurahihna näkyy olevan pykimillä, eli 5PK1220 tarvitsee hankkia. Kahalla suunnitellut toimitukset 22.2. ja KL:lla ei maassa myöskään eli käynpä huomenna vaikka paikallisessa varaosaliikkeessä kyselemässä.
Kävinpä. Tiskillä oli nuori neitokainen palvelemassa.

"Päivää"
"Päivää"
"Viispeekootuhakakssattaakakskytä"
"Täh ?"


jne...

Hihna löytyi ja hyvä niin, 5PK1219. Hintaa 14,20 euroa.
Vaihdoin kuin vaihdoinkin irrottamatta moottorin alapuolista peltisuojaa.
Ei tarvitse kuin 15mm lenkkiavaimen kiristimen löysäämiseksi ja lehmän hermot :shout:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10585
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tässähän se olisi... Huom kilometrit.

Pitiköhän lähteä koeajolle ihan vaan vanhoja muistellen 8)

http://www.nettiauto.com/skoda/felicia/7795886
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käyhän Vesku kokeilemassa 8) voi pitkästä aikaa järkyttääkin, tai sitten ei.

Vielä lisävalot korvaavista silmälaseista, kyllä niitä olemassa on mutta ei vaan täällä kaupoissa:

Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10585
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuskin järkyttää... Siinä korppukahveja nauttiessa antaa pyöriä tyhjäkäyntiä niin saa lasit sulaksi ja pääsee lämpimällä autolla ajamaan.

Periaatteessa voisi käydäkin kun viikolla sattuu olemaan vapaapäivä, ilman lastenhoitoa :roll:

Kilometrit tuossa ei ole mitään, jos kaikki on mittarissa. Kuka nyt Skodan mittaria ruuvaisi :lol:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10585
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tänään kävin katsomassa tuota Skodaa Iisalmessa. Uskottava se oli... Mittarissa alle 170tkm. Takakaaret ja luukku "ruosteettomat".

Sen verran oli kuitenkin kiire, että koeajo jäi tekemättä. Jos nyt olisi auton tarve niin tietäisin minne suunnistaisin... Erittäin vahva vaihtoehto työmatkan kulkineeksi. 8) Tuskin koeajo olisi mitään pettymystä tuottanut... Päinvastoin. :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pappi kirjoitti:Erittäin vahva vaihtoehto työmatkan kulkineeksi. 8) Tuskin koeajo olisi mitään pettymystä tuottanut... Päinvastoin. :D
Onhan se kolina eri tasolla Volvoon verrattuna tai jos ei, Volvolla on taso tippunut. Sokota ei ole kovin hiljainen...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Tuollaisella kun syksyn pimeässä ajelee, kannattaa kääntyä takaisin "taajama loppuu" -merkin kohdalla. Terveisin nimim. Alastaron peuramiehet.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Peurajahtiasiasta kuulisin mieluusti enemmän :lol: :ope:
Sokota ei ole kovin hiljainen...
On jopa hiljainen joskus, kun vertaa fokuksiin ja jariksiin ym. Ei varmastikaan, kun vertaa uudempaan Volvoon.
Viimeksi muokannut dealer, 12.5.2016 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Joo, toki! Mä ajelin viime lokakuun loppupuolella Lapualta Turkuun Viikkarin Gracelle illan pimeässä. Siinä Alastaron paikkeilla huomasin Mersun hyvien pitkien valojen ansiosta että nyt tuolla mettässä jokin liikkuu. Ei muutaku liinat kiinni ja toivotaan parasta. Peura sieltä tuli, pysähtyi mettänreunaan hetkeksi ja loikki sitten tien yli. Kyydissä oli oma perhe + anoppi.

Hyvät valot, jarrut ja ylipäätään tukeva auto on kivoja juttuja siinä vaihees ku tulee jotain yllättävää eteen. Ei halvat käyttömaksut niin lämmitä sydäntä jos meinaa henki lähteä. Naapuri joskus yli 20v sitten kajautti Volvo 940 sedanilla peurakolarin, Volvosta katosi koko etupää.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

C-Klasse kirjoitti:Joo, toki! Mä ajelin viime lokakuun loppupuolella Lapualta Turkuun Viikkarin Gracelle illan pimeässä. Siinä Alastaron paikkeilla huomasin Mersun hyvien pitkien valojen ansiosta että nyt tuolla mettässä jokin liikkuu. Ei muutaku liinat kiinni ja toivotaan parasta. Peura sieltä tuli, pysähtyi mettänreunaan hetkeksi ja loikki sitten tien yli. Kyydissä oli oma perhe + anoppi.

Hyvät valot, jarrut ja ylipäätään tukeva auto on kivoja juttuja siinä vaihees ku tulee jotain yllättävää eteen. Ei halvat käyttömaksut niin lämmitä sydäntä jos meinaa henki lähteä. Naapuri joskus yli 20v sitten kajautti Volvo 940 sedanilla peurakolarin, Volvosta katosi koko etupää.
Alastarolta noi meidänkin pakkasessa olevat peurat on kotoisin. Eli Etelä-Pirkanmaalta Turun suuntaan (ihan sinne Alastarolle asti) on kyllä sellainen reitti, että itse en mielelläni lähde tuonne ajamaan pimeällä vaikka olisi mikä auto tai millaiset valot. Peuroja on nääs niin p*rkeleesti. Onneksi peura on niin pieni, että henki ei lähde, mutta kyllä se törmätessä peltihommiksi menee ja v*tuttaa varmasti. Ja onhan tuolla liikenteessä noita muita autoilijoita, jotka käyttäytyvät yhtä johdonmukaisesti kuin peurat, joten niitäkin saa varoa ja odottaa milloin ne tulee Felician tai muun auton kyljestä sisään.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Velipoika asuu turussa ja täältä Tampereen suunnalta kun sinne ajelee niin tuo Suomen peurakeskittymä kyllä aina herkistää vaistoja. Tähän mennessä ollaan menty Sprintterillä ja sen keulaan voi tuollaisen pikkuotuksen ottaakkin mutta nyt kun spritteriä ei enää ole niin pitää ajella rauhallisemmin.

Varsinkin tuolla pikku ceellä jossa on alkuperäiset tuikut keulalla.
® Mesen linttaklubi
Avatar
GW
Viestit: 142
Liittynyt: 26.5.2007 13:29
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja GW »

bercedes menz kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:Joo, toki! Mä ajelin viime lokakuun loppupuolella Lapualta Turkuun Viikkarin Gracelle illan pimeässä. Siinä Alastaron paikkeilla huomasin Mersun hyvien pitkien valojen ansiosta että nyt tuolla mettässä jokin liikkuu. Ei muutaku liinat kiinni ja toivotaan parasta. Peura sieltä tuli, pysähtyi mettänreunaan hetkeksi ja loikki sitten tien yli. Kyydissä oli oma perhe + anoppi.

Hyvät valot, jarrut ja ylipäätään tukeva auto on kivoja juttuja siinä vaihees ku tulee jotain yllättävää eteen. Ei halvat käyttömaksut niin lämmitä sydäntä jos meinaa henki lähteä. Naapuri joskus yli 20v sitten kajautti Volvo 940 sedanilla peurakolarin, Volvosta katosi koko etupää.
Alastarolta noi meidänkin pakkasessa olevat peurat on kotoisin. Eli Etelä-Pirkanmaalta Turun suuntaan (ihan sinne Alastarolle asti) on kyllä sellainen reitti, että itse en mielelläni lähde tuonne ajamaan pimeällä vaikka olisi mikä auto tai millaiset valot. Peuroja on nääs niin p*rkeleesti. Onneksi peura on niin pieni, että henki ei lähde, mutta kyllä se törmätessä peltihommiksi menee ja v*tuttaa varmasti. Ja onhan tuolla liikenteessä noita muita autoilijoita, jotka käyttäytyvät yhtä johdonmukaisesti kuin peurat, joten niitäkin saa varoa ja odottaa milloin ne tulee Felician tai muun auton kyljestä sisään.
Olen tuota väliä ajanut myös aika useasti ja ihmetellyt niitä peuravaarakylttejä, kun en vielä kertaakaan ole peuraa tuolla välillä nähnyt. Pitänee koputtaa puuta.. Hyvin asiasta on tuolla tieosuudella ainakin varoitettu.
200 CDI klassikko varusteilla
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

GW kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:Joo, toki! Mä ajelin viime lokakuun loppupuolella Lapualta Turkuun Viikkarin Gracelle illan pimeässä. Siinä Alastaron paikkeilla huomasin Mersun hyvien pitkien valojen ansiosta että nyt tuolla mettässä jokin liikkuu. Ei muutaku liinat kiinni ja toivotaan parasta. Peura sieltä tuli, pysähtyi mettänreunaan hetkeksi ja loikki sitten tien yli. Kyydissä oli oma perhe + anoppi.

Hyvät valot, jarrut ja ylipäätään tukeva auto on kivoja juttuja siinä vaihees ku tulee jotain yllättävää eteen. Ei halvat käyttömaksut niin lämmitä sydäntä jos meinaa henki lähteä. Naapuri joskus yli 20v sitten kajautti Volvo 940 sedanilla peurakolarin, Volvosta katosi koko etupää.
Alastarolta noi meidänkin pakkasessa olevat peurat on kotoisin. Eli Etelä-Pirkanmaalta Turun suuntaan (ihan sinne Alastarolle asti) on kyllä sellainen reitti, että itse en mielelläni lähde tuonne ajamaan pimeällä vaikka olisi mikä auto tai millaiset valot. Peuroja on nääs niin p*rkeleesti. Onneksi peura on niin pieni, että henki ei lähde, mutta kyllä se törmätessä peltihommiksi menee ja v*tuttaa varmasti. Ja onhan tuolla liikenteessä noita muita autoilijoita, jotka käyttäytyvät yhtä johdonmukaisesti kuin peurat, joten niitäkin saa varoa ja odottaa milloin ne tulee Felician tai muun auton kyljestä sisään.
Olen tuota väliä ajanut myös aika useasti ja ihmetellyt niitä peuravaarakylttejä, kun en vielä kertaakaan ole peuraa tuolla välillä nähnyt. Pitänee koputtaa puuta.. Hyvin asiasta on tuolla tieosuudella ainakin varoitettu.
Tuurilla mennään... :shock:

Olen nähnyt tuolla aivan helvatasti peuroja ja joutunut joitakin kertoja jarruttamaan täydestä vauhdista pysäyksiin, jotta on vältetty törmäys. Tämä siis tilanne vaikka olen liikkunut autolla tai fillarilla (olen melkein ajanut peurakolarin myös fillarilla, melkein tuntui peurankarva jo suussa). Kuinkahan monta kertaa olen mahtanut ajanut tuolla peurojen keskellä ilman, että olen havainnut tienpenkalla olevaa elukkaa...ei uskalla edes ajatella.

Tuosta Turun tieltä kun noustaan pois niin johan alkaa peurat vilistää silmissä (niitä on välillä laumoittain pelloilla ja joskus ne juoksentelee tien yli). Jos ajaa täältä Pyhäjärven eteläpuolta Vammalaan (ei siis Turun tietä) niin silloin ollaan oikeastaan peurojen kotikentällä eli valkohäntäpeura a.k.a. laukonpeura on "kotoisin" Vesilahdelta eli Laukon kartanolta, jonne niitä on "istutettu" aikoinaan ja sieltä lähteneet levittäytymään.

Ensi viikollakin pitäisi olla parina päivänä Turussa ja melko varmasti jään Turkuun yöksi, ettei joudu ajamaan aamuin illoin pimeässä tuota tietä.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

C-Klasse kirjoitti:Ei halvat käyttömaksut niin lämmitä sydäntä jos meinaa henki lähteä.
Juuei ! Tässä on hyvää listaa turvavarusteista autossa johon mieluusti ottaa perheenkin kyytiin:
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... stems.html

Vähän vielä joutuu odottelemaan että tuollaisen saa viidelläsadalla eurolla kolmosautoksi :(
oulaistenliikenne.fi
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Toki ymmärrän. On mullakin ollut nahkatakin hintainen Saab 900i vielä vuonna 2004. Avasin vaan toisen näkökulman aiheeseen "työmatka-auto". Eihän sitä renkaiden hinnalla paljoa voi autoa saada kaupan päälle :(
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sepä se.
Eihän tuon toki tarvitsisi muutaman satasen auto kolmosautonkaan olla, mutta kun kolikossa on sekin puoli että feliciaa ei tarvitse koko ajan korjata - jos jotain on niin ei ainakaan mitään hankalaa vikaa.
Ei ainakaan mitään useamman sadan euron vikaa, se olisi mahdotonta :ope:

Joku loppupään W202 olisi tietysti varustettu ESP:llä, muttei sen kummemmin kestä hirveä (peuraa) tuulilasilla.

Kolmatta autoa tarvitsee lähinnä siksi kun juniorilla on nyt kevätpuolella lomat intistä vähän pitempiä (nytkin 9 päivän vlv+kl+kl+kl+kl+kl+vlv mitälie :shock: ) eikä pelkästään viikonloppuja.

Peura-aiheesta vielä; oli tuossa Haapavesi-Ylivieska välillä 10 vuotta sitten hirviä ja paljon. Yhden hirvikolarin tapahtumapaikalle tulin juuri sen tapahduttua, tojota oli ojassa ja hirvi löytynyt myöhemmin vainaana maastosta läheltä. Karvoja, pakkasnestettä ja p*skaa oli ilmassa.
Kuskille ei onneksi käynyt mitään.
Pari viikkoa erään huhtikuun aikana oli joka aamu ja ilta hirvi tai hirviä tiellä. Pahimmillaan 7 hirven lauma. Onneksi ei tarvitse (lisä)valottomalla autolla syyspimeässä ajaa, joskus ihmetyttää miksi moni muu niin tekee tuollakin tiellä.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10585
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aiheeseen liittyvä video. Kuvattu tuosta 50m pihalittyymästä kun läksin töihin.
https://www.youtube.com/watch?v=j23JAE7csW4

Se kerta kun vitostiellä seikkailin hirven kanssa jäi tallentamatta. Onneksi.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer kirjoitti:Tankkauksen keskikulutus 6,1 litraa.
...................
Aiemmin kuvatun hapettuman poistoon tilasin karkeampaa tavaraa eli uuden takakaaren, 18 € / netto.
Maalia ostin paukkupullollisen (9,5 €) valmiiksi, toivottavasti ei ehdi kuivua purkkiin ennenkuin saan aikaiseksi kaarta korjata :pappa:

Tiedä häntä vieläkö tälle talvea viitsisi laittaa paremmat lisävalot keulille..........
Aamulla tankkasin ja tällä kertaa 5,7.

Takakaaren hitsaaminen tuntui kyllästyttävältä remontilta ja hitsissä oli pikku tilapäinen puute joten sain kuningasidean ja liimasin kaaren paikalleen koriliimalla ja popniiteillä :twisted:
Korjaus on oikeinkin kelvollinen huomioon ottaen millaiseen autoon se on tehty, sitä paitsi se on myös siistin näköinen kun vertaa siihen että en taatusti olisi viitsinyt pakkeloida ja siistiä hitsattua paikkaa kunnolla, kun itse hitsaaminenkin otti nupista jo etukäteen :whistle:
Sitäpaitsi hitsaaminen onnistuu myöhemmin tuosta vaan jos ilmenee ettei kyseistä kohtaa saa koriliimalla ja pellillä korjata :(

Paukkupullomaalin värisävy oli erinomaisen yhteensopiva auton maalipinnan väriin, liekö aiemmin maalattu kyseisillä paukkupulloilla koko kosla kertaalleen ? :roll:

Paikkaus:
Kuva

Toinen takakaari oli täysin pintaruosteessa muttei laho, hioin puhtaaksi, pohjamaalasin ja pintamaali päälle. Sen verran laajasti suhuuttelin että aiempi ei-niin-samanvärisellä punaisella tehty korjaus peittyi kokonaan. Puskurin vieressä saa olla nuo kuprut...
Kuva

Eipä tälle talvelle tullut lisävaloja vaihdettua. Vähän ollut ajoa tällä kun 124 liikenteessä opetusautona.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

dealer kirjoitti: vlv+kl+kl+kl+kl+kl+vlv mitälie :shock: )
Poeka siis ampuu ku Häyhä, kirmaa ku jänes, ossaa ajatella ja tottelee puhetta. :idea: Ei oo suotta ollu penskana kotosalla. Verenperintö lie hyvästikin iskostunut. :D

Mulla tuli lopulta kiirus pitää kaikki köllit ja vellit pois. Oliko nuita lopen pari viikkoa... :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suunnilleen :lol: tosin kotiolojen vaikutuksesta en olisi kovin varma.
Vanhemmalla pojalla jäi inttiaikanaan kooälliä pitämättä aika paljon, ammunta kun sujui ja prikaatin- ja Suomenmestaruuksista jaettiin lomia runsaasti.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Viimeisen parin-kolmen viikon aikana kävin luovuttamassa kamat ja olin viimeisen yön kassulla. Olin töissä :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

dealer kirjoitti:Suunnilleen :lol: tosin kotiolojen vaikutuksesta en olisi kovin varma.
Vanhemmalla pojalla jäi inttiaikanaan kooälliä pitämättä aika paljon, ammunta kun sujui ja prikaatin- ja Suomenmestaruuksista jaettiin lomia runsaasti.
Meillä valmentajat uhkasi jotta jos ei kaikki Prikaatin mestaruuskisojen mitalit tule ammuntavalmennettaville niin ei yhellekkään mitään KL:iä vaan kaikille pekkaa vähintään vastaava määrä. :wink:

Vaan eipä siinä perusveijareilla paljoa ollut jakoja kun oltiin melkein asuttu ratalla kuukausitolkulla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sattui taas sellainen tankkaus että oli tripissä ajetut kilometrit.
Keskikulutus 5,2 ja tässä suurin osa opetusajoa, jossa ajallisesti yli puolet maantieajoa 60-70-80 km/h rajoitusten mukaan.

Toinen eturengas vioittui, runkovika. Ratti vatkasi hitaasti ajaessa ja tietysti sitten tärisi kovemmassa vauhdissa. Edessä olikin vanhat - tosin pinnaltaan ja nastoiltaan hyvät - Kumhot. Vaihdoin tilalle vielä vanhemmat mutta ehjät Nokian ykköset, kun moiset vanteilla valmiiksi oli.
Toivottavasti säätiedotus suosii kesärenkaita viikon päästä. Nyt vielä ei.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”