Tiileriparka :(

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juniori lähti eilen pihasta ja soitti hetikohta että sattui pikkupikku :ope: lipsaus, että skoda on justiinsa sen verran vain :ope: pois tieltä ettei omin voimin nouse takaisin.
Lähdin väyrysellä auttamaan, ja niinpä oli fel-itsia ensimmäisessä mutkassa sisäkaarteen puolella ojaluiskassa perä menosuuntaan.

Ihan julmetun liukas kyllä olikin keli, jäinen tie ja vajaan kympin pakkanen ja tuuli puhalteli.

Köysi vetokoukkuun ja väyrysen perään, skodalla pakittaen ja väyrysellä ESP pois päältä sutien nousi kuin nousikin tielle.
Vauriot rajoittuvat henkiselle puolelle.
Vauhtia siihen kohtaan ei skodalla, tai millään autolla siinä kelissä, ole saanut juuri mitään.
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

dealer kirjoitti:Kävin lueskelemassa foorumia löytääkseni ohjetta mihin johtoon ja millainen vastus piti laittaa että felicia hehkuttaa puolilämpimänäkin.
En päässyt uusinta viestiä :roll: pidemmälle kun piti käydä hakemassa iltapalaa, ja sitten googletin muuten vaan ja löysin vastauksen:

Lämpötila-anturi on nelinapainen, johdot ovat ruskea, ruskea, keltainen ja punainen. Ruskeat ovat maadoituksia, keltainen lämpömittarille ja punainen moottorinohjaukselle.
Punainen johto poikki ja väliin noin 150 ohmin vastus (ei liene tarkkaa arvon kanssa)

Tämä lähti siitä kun MercMan kyseli käynnistysongelmasta ja vastaus löytyi FFP foorumilta nimimerkin (myös mesellä) c-son kirjoittamana :lol:
Juu kiitos tästä ohjeesta ja löysin myös kun liityin ffp foorumille. Vielä en o kokeillut ku caddy on lähtenyt hyvin käyntiin mutta vaatii vaa aina toisen kerran kääntää virta nii hehkuttaa kunnolla
® Mesen Porkkana-klubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:niinpä oli fel-itsia ensimmäisessä mutkassa sisäkaarteen puolella ojaluiskassa perä menosuuntaan.
Noin ne itselläkin yleensä on etuvetopelit olleet ojassa. Perä lähtee vähän irti ja sitten jos keventää vähän kaasua, lähtee perä enemmän irti :arrow: pyörähtää. Ei jotenkin mahdu takavetoiseen tottuneen päähän etuvetoisen kujeet. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ojanpenkalla käyminen oli kerryttänyt lunta vanteisiin ja tänään työmatka (pihan talvivarmimmalla autolla lähdin kun pakkasta kolmattakymmentä 8) ) oli aikamoista ravistusta :evil:

Laiskuus vaivasi niin en alkanut työpaikalla vanteita siivoilemaan vaan täristelin samalla tapaa takaisin kotiin :evil:

Moottoriöljyt pitäisi vaihtaa. Niillä ajettu yli 10tkm. Kilometrejä ei nyt kovin nopeasti kerry, kun on muita autoja ajossa...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihdoin tänään moottoriöljyt ja tein huoltotarkistuksia seuraavaa omistajaa vaten, kun myin Felician pois :(
Aika näyttää vieläkö tulee joskus ostettua tällainen säästöpossu. Vajaan yhdentoista vuoden ajan näitä on lähes koko ajan ollut 1-2 autoa pihassa ja ajossa.

:byebye:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mihin tämä maailma on menossa. Feliciaton talo 😔
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Äläpä pappi muuta virka :supersad:

Yksitoista vuotta on kulunut ensimmäisen Felician hankkimisesta.

Tänään hyppäsin jälleen auton suhteen aivan tuntemattomaan, ja tyypillistä kyllä äkkipikainen kauppa enempää miettimättä :happy:

Istuin työpaikalla kirjoittelemassa koneelle huoltoa kun sivukorvalla kuulin tiskiltä kommentin:
"Ostakaapa tuo auto multa pois..."
ja eräs meidän entinen työharjoittelijahan se siellä posmensi autokauppa-asiaa.

Tässä vaiheessa pitäisi siirtyä kauemmas ja odottaa rauhassa että henkilö on poistunut, mutta ei :ttu:

Eikun kyselemään että mitäkä että mikä auto, ja selvisi että kyseessä on minulle outo merkki mutta ehkä sopivan kokoinen laite opetusautoksi.
Seuraava kysymykseni oli
"Pellaako ilimastointi?"
ja erittäin yllättävä vastus siihen
"Joo pellaa"
oletuksena minulla toki ettei kyseisessä saippuarasiassa ole ilmastointia.

"Lähetäämpä koeajolle"
"Selevä"

ja siinä sitten muutaman kilometrin lenkillä todettiin että autohan on kytkimeltään kevyt ja helppo, vaihteensiirto sujuva ja muutenkin ajossa näppärän oloinen vehje. Moottorissakin tehoa reipas sata hevosvoimaa niin pirteästi kiihtyy pikku vaihteilla.

Siispä nopea pikku tinkaus ja kaupat lukkoon, huomenna saa "auton" ajoon. Jospa sitten kuviakin, lopummalla viikkoa :D
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

:D No sehän ei voi olla sitten mikään muu kuin peugeot? :ope:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

piippu kirjoitti::D No sehän ei voi olla sitten mikään muu kuin peugeot? :ope:
epek :roll: :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

hotari kirjoitti:
piippu kirjoitti::D No sehän ei voi olla sitten mikään muu kuin peugeot? :ope:
epek :roll: :shock:
EiPystyEiKykene? :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei pysty pösöä. Ne ei ole niin tuntemattomia :mrgreen:

Tällainen:
Kuva

ABS valo paloi ostaessa, ajoaikaa pari kuukautta. Testeri kertoi että etu oikea pyörintänopeustunnistin vikoo, uusi anturi hintaan 29€ ja absit pelaa.
Täydellinen huoltokirja ensimmäiseltä omistajalta kertoo että viimeksi syksyllä 2018 vaihdettu moottoriöljyt, suodatin ja ilmansuodatin jonka jälkeen ajettu noin 8000 kilometriä. Kirja kertoo myös että jakohihnan vaihto on pikapuoliin ajankohtaista sekä kilometrejä että kulunutta aikaa tarkastellen, joten tilasin jokapään osat. Samalla moottoriöljyn vaihto ja sytytystulpat, kunhan tässä ehtii...
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

tärpätti piili :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Jallmari
Viestit: 55
Liittynyt: 16.7.2011 23:57
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Jallmari »

Vähän kromilistaa etusäleikköön niin ei erotu muista niin pahasti. :lol:
Ford Fiesta ST 2020
ex: W205 220 Bluetec 2014
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

Tärpätti on tätä päivää; valitettavasti (?).

Mielenkiinnolla seurataan tätäkin piiliä.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

diilerin tuntien tää saattaa kestää pihassa jopa 2 kuukautta :D
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Jos autoo tarttee ittensä liikuttamiseen, eikä autoilu muuten herätä tunteita, on tommoset korean tötteröt pienellä pensakoneella fiksummasta päästä ostoksia.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Erinomainen valinta opetuskäyttöön. Varmasti helppo omaksua hallintalaitteet yms. Eikä herätä ainakaan vihantunteita muissa autoilijoissa.

Mittoja kun katson niin taisit kuitenkin mahtua etupenkille istumaan? Takapenkille ei varmaan sitten paljoa jalkatilaa jäänyt.

Kokemuksla odotellen. 😎
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mitenkä Dealeri saako udella henkilökohtaisuuksia..? Sulla kun noi autot tuntuu vaihtuvan suht tiheään niin mitenkä vakuutusyhtiö on suhtautunut harrastukseen? Mulla meinaan ei OP uskonut selitystä harrastustoiminnasta ja laittoi mut pannaan. Jouduin ottamaan vieraasta yhtiöstä vakuutuksen tohon jouluna hankkimaani Sysleriin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole ollut ongelmia vakuutusyhtiöiden(kään) kanssa. Tosin en ole mitenkään uskollinen tietylle yhtiölle vaan otan vakuutuksen sieltä mistä halvimmalla saa, ja yllättävän usein sattuu eri yhtiö kuin edelliset vakuutukset.

Pappi, mahtuu etupenkille mutta hieman taaemmas pitäisi penkkiä saada. Muuten ei ole ahdasta ajaa / istua.
Hotari kirjoitti:tärpätti piili
No kun ajattelin että jos tällä kertaa jotain muuta kuin Felicia.
Vaatimuksina siis enemmän kuin kaksi paikkaa (kaksi opetuslupaoppilasta yhtä aikaa, ei sentään joka ajoa erikseen kummankin kanssa...) ja pieni vero.

Aamulla oli pakkasta reipas 20 astetta kun lähdin kiailla töihin. Ensimmäisen kilometrin tuli lämmityslaitteesta jääkylmää vaikka auto oli ollut puolitoista tuntia roikassa. Sitten alkoi lämmetä, mutta lämmityslaite sai olla lämmönsäädön osalta täysillä koko matkan. Loppupäästä pakkasta oli 25 astetta. Lämmintä ei lisää toki kaivannut, mutta ei ole niin lämmin kuin Felicia. Lasit pysyi täysin sulina ja puhallin sai olla kakkosella (2/4)
Valot on näemmä H4, omituiselta tuntuu kun lähivalot sammuu kaukovaloilla. Niinpä ne on felicioissakin.
Hese kirjoitti:diilerin tuntien tää saattaa kestää pihassa jopa 2 kuukautta
Tarkoitus olisi pitää ainakin loppuvuoteen tai 2020 lopulle, riippuen siitä saako opetuslupalaiset erityisluvan ajokorttiin 17-vuotiaana.
Mikäli sattuu löytymään hyvä bensa 202 manuaalivaihteisena ESP:llä ostan kyllä sellaisen ja kiai joutaa pois.

Huomenna jakopäätä, öljyjä, tulppia, parempia renkaita jne. Jos jaksaa aamusta taas Ylivieskaan :kuski:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

dealer kirjoitti: Valot on näemmä H4, omituiselta tuntuu kun lähivalot sammuu kaukovaloilla. Niinpä ne on felicioissakin.
:shock: Omalle kohdalle ei ole sattunut kuin Fiat Mirafior, jossa lähivalot jää palamaan H4:ssa pitkien rinnalle....vai miten iso aukko minulla taas sivistyksessä? :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

piippu kirjoitti:
dealer kirjoitti: Valot on näemmä H4, omituiselta tuntuu kun lähivalot sammuu kaukovaloilla. Niinpä ne on felicioissakin.
:shock: Omalle kohdalle ei ole sattunut kuin Fiat Mirafior, jossa lähivalot jää palamaan H4:ssa pitkien rinnalle....vai miten iso aukko minulla taas sivistyksessä? :oops:
Ei varmaan kummonenkaan aukko. Tiileri lie meinaa juur sitä että nykyautoilija on enempi tottunu siihen että lähivalo jää palamaan, H4:ses ei "kuulukkaan" jäädä.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sitähän se meinaa. Normitoiminta H4:lle, mutta kuskista tuntuu oudolta kun on tottunut hooseiskoihin ja sen semmoisiin.

Vaihdoin Kiaan jakohihnan, kiristimen, tukipyörän, ohjaustehostimen hihnan, moottoriöljyt ja suodattimen, sytytystulpat.
Tarkistin vaihteistoöljyt. Olisipa sen tiennyt proppua avaamattakin että tarpeeksi on, kun ei yhtään vuoda mistään. Tai sitten ettei ole pisaraakaan enää :twisted:
Jakopään laitossa meni alun toista tuntia. Osa siitä ihmetellessä miksi moottorin päätykorvakko piti ohjeen mukaan irrottaa, kun ei se minkään tiellä sitten ollutkaan. Tosi helppo jakopää kuitenkin. Apulaitehihnoja on kolme...em. tehostimen remmi on 13x650 kiilahihna ja se oli murtunut joten uusi tilalle.
Ilmastoinnille on oma moniurahihna, ja sitten vielä kolmas laturi - vesipumppu. Kiristyssysteemit on toteutettu fiksusti, mitä ei aina voi sanoa. Remmien määrä ihmetyttää, kaipa sille joku selitys olisi.
Yleensäkin tällaisen huolto on äärimmäisen helppoa. Öljynvaihdossa ei tarvitse purkaa mitään ylimääräistä ja suodatin on helpossa paikkaa. Ilmansuodatin on naps ja kops neljällä klipsillä, sisäilmasuodatin hanskakotelon takana minuutissa vaihdettava ilman työkaluja.
Ilmastoinnissa oli noin 75% aineesta jäljellä. Huollon jälkeen sitä on ohjeen mukainen 500 grammaa. Ilmastointi toimii :kuningasajatus:
Alla on nyt uudet Michelin ....mikäsemallioli, neloset. Koko 195/65/15" eli pykälää isompi kuin otteessa (185/65/15"). Mittari näyttää 80 niin todellista vauhtia on 78-79.

Kaikki huolto-osat ja ABS anturi on maksaneet yhteensä noin 110 euroa. Ei voi sanoa kalliiksi, kun on öljyt ja jakopää kasassa mukana :wink:

Kuukauden kuluttua leimalle. Pakokaasutestin otinkin valmiiksi, hyvin toimii katalysaattori :idea:
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Sehän kuulostaa vallan kopsakalta peliltä, noiden huoltojen helppous ei varmastikkaan haittaa.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ajovaloautomatiikan omituisuus huvittaa, tosin systeemi on kai ihan käteväkin.
Ajovalothan syttyy automaattisesti katkaisija 0-asennossa mutta mittarivalot ei, eikä kaukovalot toimi kuin vilautuksen osalta.
No, sitten jos kääntää viiksen päästä ajovalot päällä-asentoon (mikä ? kakkosasento ?) niin mittarivalot tietysti syttyy ja kaukovalot toimivat tarvittaessa.
Katkaisijan voi näemmä jättääkin valotpäällä-asentoon jolloin palamaan jää seisontavalot ja mittarivalot kun sammuttaa auton, ja edelleen jos ottaa avaimen pois virtalukosta.
Vaan sitten kun avaa oven sammuu valot. Syttyvät taas, mittarivalot ja kai seisontavalotkin, kun laittaa avaimen virtalukkoon lähteäkseen ajamaan.

Muuta raportoitavaa ei nyt justiin ole :pappa: paitsi ohimennen voisi mainita että eilen unohdin kiitellä auton pikkulokeroiden määrää ja kas tänä aamuna löysin yhden lisää :happy:
On radion alla ja kojelaudassa ratin ja oven välissä pikkulokerot, keskikonsolin alla tilaa ja kaksi mukitelinettä kyynärnojan edessä ja matala kotelo kyynärnojan sisällä, ja tosiaan löytyi vielä kyynärnojasta alempaa isompi lokero kun painaa lukitusta eri kohdasta kantta avatessaan.
Ovessa on kotelo tavaroille ja sen etuosa muotoiltu pullo / mukitelineeksi. Kaikkia noita kun matkalla hyödyntää tulee pysähdyttyä riittävän usein tauolle, meinaan k*settaa vähän väliä kun joka puolella mukeja ja pulloja mistä ryystää energiajuomaa.

Tankkausta odotellessa kolistellaan kialla työmatkaa :kuski:

Melkein harmittaa kun päivä on jo niin pidentynyt :lol: meinaan sopisi kivasti puskuriin kilven alle Genesis 800 tms :twisted:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kia on ollut ainakin meillä varsin positiivinen yllätys, rouva on nyt ajanut Sportagella n. 55000 km, eikä ole vielä puhunut vaihdon tarpeesta.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mikäs tuo Kia on muuten mallinimeltään ja vanhako vuosimalli?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kia Cerato. Lausutaan käsittääkseni "Kia, se raato" 8)

Vuosimalli on -05 ja mittarissa 220000 kilometriä. Moottori on 1,6 bensa 16V jotain vähän päälle 100hv. Muuten hyvin samantapainen kuin samanikäinen corolla, mutta tojota on vielä rumempi.

Ensimmäinen tankkaus, keskikulutus 6,8.
Oletin että yli seiskan menisi joten täytyy olla tyytyväinen. Työmatkaa ja 3-4 kauppareissua, paikallaan käyttelyä vain pakokaasutestin verran.

Hurja tunne lähteä ajamaan vaimon farkku 211:lla kun on pelkästään tällä ajellut vajaan viikon. Mersu tuntui todella, todella luksusautolta. No, onkin se sitä useimpiin muihin verraten.
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

hotari kirjoitti:tärpätti piili :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Mikäs polttoaineessa on taas vialla? Halvat verot ja vakuutukset, eikä vie polttoainetta kun nimeksi. Jos vetoat taas siihen iänikuiseen "köyhän täytyy hehkuttaa", niin ei. Rahamiehet nykyään hehkuttaa :lol:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kia tuntuu toimivan oikein hyvin.
Tehostimen hihnaa jouduin kiristämään sen alettua kylmänä kiljahdella, kun uusi hihna oli asettunut pyörille.
Takaluukun ulkopuolisen avausnapin puuttumiseen on jo tottunut, kun sisällä on avausnappi erittäin hyvässä paikassa ratin vasemmalla puolella.
Ovi-plim-plom on äärimmäisen ärsyttävä, kun vaikka auton käydessä avaa oven.

Tankkailtu lisää ja nyt kulutus on ollut aika tasan seiskaa. Ikävä verrata esim. pihassa seisovaan 320cdi väyryseen jonka kulutus on ollut 6,9 vastaavassa ajossa.
Siksi ikävä, kun väyrysen vero on noin 800€ vuodessa ja Kian 240€. Vakuutuksissa ei suurta eroa ole, paitsi jos ajattelee niin ettei pidä Kiassa vapaaehtoista vakuutusta lainkaan / väyrysessä on oltava, kun ei automaattia sovi hinata jos jotain sattuu.
Tien päällä toki niin erilaiset autot kuin olla voi, väyrysessä voimaa kuin keskikokoisessa kylässä ja muutenkin mukavampaa ajamista. No, se siitä, ei anneta harmittaa :supersad:
mahtuu etupenkille mutta hieman taaemmas pitäisi penkkiä saada. Muuten ei ole ahdasta ajaa / istua
Nyt parin viikon työmatkojen jälkeen olen todennut että vakkari olisi lähes välttämätön. Oikea jalka väsyy kaasulla. Vasemmalle on onneksi hyvä tuki.
Jos saan penkkiä helposti siirrettyä kiinnitysten osalta taaemmas tilanne voi toki helpottaa hieman. Katsotaan...

Renkaat, uudet Michelin nastat, on aivan hämmästyttävän hyvät pidolleen. Ei ole kertaakaan ABSit rutisseet risteyksissä, ja on pitänyt oikein kokeilla kiertoliittymissä miten reippaasti niistä voi ajella. Ero muissa pihan autoissa oleviin nastarenkaisiin on suuri.
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

dealer kirjoitti:Tankkailtu lisää ja nyt kulutus on ollut aika tasan seiskaa. Ikävä verrata esim. pihassa seisovaan 320cdi väyryseen jonka kulutus on ollut 6,9 vastaavassa ajossa.
Siksi ikävä, kun väyrysen vero on noin 800€ vuodessa ja Kian 240€. Vakuutuksissa ei suurta eroa ole, paitsi jos ajattelee niin ettei pidä Kiassa vapaaehtoista vakuutusta lainkaan / väyrysessä on oltava, kun ei automaattia sovi hinata jos jotain sattuu.
Tien päällä toki niin erilaiset autot kuin olla voi, väyrysessä voimaa kuin keskikokoisessa kylässä ja muutenkin mukavampaa ajamista. No, se siitä, ei anneta harmittaa :supersad:
Tätä samaa "dilemmaa" pohdin itsekin ennen tuon varmasti jo ruosteisen väyryskolmekakskymppisen diisselin hankintaa. Pienemmällä bensakirpulla pääsisi satavarmasti halvemmalla. Olin jo pidemmän aikaa halunnut tuollaista isompikoneista, ja onhan se wanhaksi autoksi aivan erittäin mukava auto ajaa etenkin pidempää maantieajoa. Ja tuossa sattui olemaan vielä joku parempi ohjaus (paljon kevyempi kuin toisessa meidän väyrysessä), niin se on todella helppo ajettava. Enkä ole vielä katunut :roll:.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”