Legenda nimeltä VW kupla

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Legenda nimeltä VW kupla

Viesti Kirjoittaja daerok »

Kaikki tai ainakin vanhemmat foorumilaiset muistanevat ilmiön , joka suomessa ja monessa muussakin maassa sai uskomattoman kansansuosion eli 60-70 ja vielä 1980 luvullakin kaikkien rakastama kupla volkkari. Itsellä ensimmäinen oma auto oli juuri tälläinen valkoinen paholainen vuodelta -66.En tiedä mikä siitä teki niin hienon auton? Kuuden voltin sähköjärjestelmä oli muistaakseni vm-67 asti eli sai ajaa pitkillä vaikka kokoajan,ei juurikaan häikäissyt valot vastaantulijoita.Auto oli laiska kulkemaan ja kylmä talvella ym..ym,mutta joku siinä vain oli.124 mersussa on mielestäni sama järjellä selittämätön tunne kun sillä ajelee.Mitä mieltä arvoisat meseläiset ovat asiasta?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

W123:sessa on samaa tunnelmaa. :wink:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Totta,kaikissa vanhemmissa mersuissa...uudemmista ei kokemusta muuta,kuin pelkääjän paikalta!
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Meillä on korjaamolla entistämistyön alla valkoinen kupla vm -68 :shock:

Aikaisemmin tehtiin automaattivaihteinen junankeula bussi :roll: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jonkun vuosimallin kuplassa on kuulemma niin heikkotekoinen laturinremmi, että se räpsähtää poikki jos painaa kaasun nopeasti pohjaan. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Minullahan on kupla vuosimallia -64, loistopeli. Pitäisi kuvata autoa kun saisi ajoiksi. :( On seissyt tallissa vuodesta -95, ja saa seistä jatkossakin. 8) Jääpähän meikäläisestäkin jotain muuta kuin pelkkä p*skanhaju jälkipolville. :D Kovasti sitä on ostateltu, jokunen viikko sitten soitettiin Salosta ja kyseltiin kauppojen mahdollisuutta. Pieni se tämä maailma on. :shock:

Ihan omanlaisensa auto, vähän niinkuin rättärikin. Samanlaista tunnelmaa saa muista autoista hakea, eikä löydä. 8)

Niinno onhan siinä se 150hv++ konekkin kyllä...
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Sami R kirjoitti:W123:sessa on samaa tunnelmaa. :wink:
Kuinka? :shock:

Meillä oli kuplia kun olin ihan skidi. Mieleen ovat jääneet etenkin samaan aikaan hallinnassa olleet "champagnerin värinen" metallikulta -74, joka oli tullut suoraan ensimmäiseltä omistajalta, vähän ajanut sukulaismies kyseessä. Kuplaan köytetty turvaistuimeni oli semmoinen tabakin värinen ja velour-verhoiltu 8) Se toinen kupla oli hieman palanut isolohko "hansablau" -73, joka piti laittaa kuntoon muttei sitä ehditty saamaan ikinä työn alle.

Siitä goldenista on aika hyviä kuviakin, mutta ei satu olemaan skannattuna kuin yksi pimeä huono ja siinäkään se ei mesen takaa näy :? :arrow: http://photobucket.com/albums/v640/w123/Creat0001.jpg
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

HVM kirjoitti:Minullahan on kupla vuosimallia -64, loistopeli. Pitäisi kuvata autoa kun saisi ajoiksi. :( On seissyt tallissa vuodesta -95, ja saa seistä jatkossakin. 8) Jääpähän meikäläisestäkin jotain muuta kuin pelkkä p*skanhaju jälkipolville. :D Kovasti sitä on ostateltu, jokunen viikko sitten soitettiin Salosta ja kyseltiin kauppojen mahdollisuutta. Pieni se tämä maailma on. :shock:

Ihan omanlaisensa auto, vähän niinkuin rättärikin. Samanlaista tunnelmaa saa muista autoista hakea, eikä löydä. 8)

Niinno onhan siinä se 150hv++ konekkin kyllä...
:shock: miksei arvon herra ajele sillä natsipakastimella enää kesäisin??
Ei kai vain ole vanhuus iskenyt? :huh: :mrgreen:
BMW E31 V12
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

aikoinaan liimasin -69 1500 kuplaan split window takalasin. kehys oli kuplassa joka oli tasoitettu bolinder-munkten pyöräkuormaajalla 20cm korkeaksi lätyksi. näppäsin kehyksen irti isolla rälläkällä ja yamaha dt125:n tarakalla kuskasin lasia 20km rikospaikalle. lekaa palaseen ja MIG-liimaa saumoihin :twisted:

muita kuplia pihassa oli 1302 ja 1303. näin jälkeen päin kuplista ei ole mitään hyvää sanottavaa, kiitos pienen häkämyrkytyksen. kivoja katsella, käyttöarvo tänäpäivänä pyöreä 0. 100 eurolla saa parempia autoja. aikansa kupla.
Datsuni on mun ratsuni.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

stanger kirjoitti:
HVM kirjoitti:Minullahan on kupla vuosimallia -64, loistopeli. Pitäisi kuvata autoa kun saisi ajoiksi. :( On seissyt tallissa vuodesta -95, ja saa seistä jatkossakin. 8) Jääpähän meikäläisestäkin jotain muuta kuin pelkkä p*skanhaju jälkipolville. :D Kovasti sitä on ostateltu, jokunen viikko sitten soitettiin Salosta ja kyseltiin kauppojen mahdollisuutta. Pieni se tämä maailma on. :shock:

Ihan omanlaisensa auto, vähän niinkuin rättärikin. Samanlaista tunnelmaa saa muista autoista hakea, eikä löydä. 8)

Niinno onhan siinä se 150hv++ konekkin kyllä...
:shock: miksei arvon herra ajele sillä natsipakastimella enää kesäisin??
Ei kai vain ole vanhuus iskenyt? :huh: :mrgreen:
Vähemmän se kuluu kun seisoo. :D Se on pitkän tähtäimen sijoitus. :pappa: Voisipa sillä kai ajellakkin, on vain jäänyt ottamatta liikenteeseen, kait... :roll:
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Harmittaa vietävästi,kun sillon aikanaan tuli myötyä ne kuplat rahapulassa poes...täytyy kahtoo ku tässä rikastuu jos jostain saes hommattua semmosen 60-lukulaesen "helemen" :cry: :cry: :1: Niin ja HVM:lle ,muista tarkistaa jäähdytysnesteet ennen ku lähet kuplalla baanalle
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Eka autoni oli 1973 kupla 1300 ja se oli mukava peli. Kulkevuudeltaan W123 200D kaltainen, tosin 200D menee motarilla paljon kovempaa. Perä edellä sekin iloisesti työnsi talvella ja joskus vesisateellakin (185/65-15 takakummit) .Silloin meinaa teho puhui! <60hepoa...

:lol:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Uula
Viestit: 276
Liittynyt: 31.10.2005 16:18

Kuppelwagen

Viesti Kirjoittaja Uula »

Säälittävä tapaus!
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

itsellä on kupla vuodelta 72 ja parisen vuotta sen olen jo omistanut. ja ainakin tällä tuntumalla mikä minulla on niin en pysty vertaamaan ajonautintoa W124:seen, valitettavasti. kupla on omanlainen auto ja siksi ajokokemus on omanlainen... ei sitä pysty vertaamaan :wink:
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Minun ensimmäinen auto oli myös kupla. Se oli vuosimallia 63 ja 125tkm ajettu lähes tuosteeton. Oli se hieno peli... Se oli minulla aika monta vuotta mutta sitten myin sen asiasta ymmärtävälle joka osasi arvostaa vanhusta ja luultavasti museoi sen. Siinä oli sentään alkuperiset dokumentaatiot ja heebelit jäljellä, jopa tehtaan alkuperäinen varaosa/huoltohinnasto. Minusta nuo uudemmat kuplat on jo rumia, eli 65 menee nipin napin vielä mutta ei uudempi. En enään muista tarkkalleen missä vuosimallissa tapauhtui mitä muutoksia mutta muistaakseni jossain 64-65 vaihtui etuvilkut isompiin ja ikkuinoita taas kasvatettiin. Splittari tai ovaalihan olisi ollut se hienoin.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Wike kirjoitti:Minun ensimmäinen auto oli myös kupla. Se oli vuosimallia 63 ja 125tkm ajettu lähes tuosteeton. Oli se hieno peli... Se oli minulla aika monta vuotta mutta sitten myin sen asiasta ymmärtävälle joka osasi arvostaa vanhusta ja luultavasti museoi sen. Siinä oli sentään alkuperiset dokumentaatiot ja heebelit jäljellä, jopa tehtaan alkuperäinen varaosa/huoltohinnasto. Minusta nuo uudemmat kuplat on jo rumia, eli 65 menee nipin napin vielä mutta ei uudempi. En enään muista tarkkalleen missä vuosimallissa tapauhtui mitä muutoksia mutta muistaakseni jossain 64-65 vaihtui etuvilkut isompiin ja ikkuinoita taas kasvatettiin. Splittari tai ovaalihan olisi ollut se hienoin.
Minulla on viimeisin pienillä ikkunoilla oleva malli, eli muutos tapahtui -65. Ovaalista takalasista luovuttiin muistaakseni -59, sitä en enää muista milloin ovaalista tehtiin yksiosainen. Joskus 50-luvun alkupuolella kumminkin. :roll:
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Jotenkin muistan että splittarista siirryttiin ovaaliin 57? Voipi olla että muisti heittää ja se olisikin ollut jo aikasemmin... Joskus osasin nuokin muutokset/vuosiluvut ulkoa :D
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

HVM kirjoitti: Minulla on viimeisin pienillä ikkunoilla oleva malli, eli muutos tapahtui -65. Ovaalista takalasista luovuttiin muistaakseni -59, sitä en enää muista milloin ovaalista tehtiin yksiosainen. Joskus 50-luvun alkupuolella kumminkin. :roll:
Eikö niistä 2-osaisen takalasin jämistä tehty lapioita ja kun lapioita oli tarpeeksi niin lasi muutettiin 1-osaiseksi?! :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”