mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

BMW näyttää mallia MB:lle dieselien kehityksessä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 18.10.2014 8:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

C250 CDI oli markkinoille tullessaan olevinaan kova sana 204-hevosvoimaisena; nyt ottaa Voorttikin jo 2-litraisesta 210hv:
http://tekniikanmaailma.fi/uut.....tehodiesel
_________________


Viimeinen muokkaaja, Laaksonen pvm 18.10.2014 19:30, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1188
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 18.10.2014 14:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olihan se. Siitä vaan on jo 6 vuotta kun se kone esiteltiin. Sehän on pitkä aika.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mulqvist



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1731
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 18.10.2014 16:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taitavat kaikki nykyään keskittyä enemmän siihen että nykyisellä tehotasolla pysytään karsien kulutuksen puolelta kaikki mahdollinen poies.
_________________
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 24.10.2014 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mazda näyttää osaamistaan:
http://tekniikanmaailma.fi/uut.....eusennatys
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 11.11.2014 8:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

VW korottaa panoksia lupailemalla 270 hv versiota 2-litraisesta dieselistään:
http://www.auto-motor-und-spor.....56029.html Shocked
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuikku
Mersutohtori



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 317

 LähetäLähetetty: 25.11.2014 0:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

.
Hyvä litrateho dieseliin.
Kolmilitraisena samalla virillä neljäsataa heppaa, mikä vielä muutama vuosi sitten tuntui käsittämättömän kovalta saavutukselta.
... Ja on kait se sitä vieläkin, kun eipä tunnu tuo bemari pikku ahtimella haluavan millään sinne tehoa nostattaa ... Laughing
_________________
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 25.11.2014 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mersu on viime vuosina Formulahuumassaan viettänyt melkoista hiljaiseloa diesel-uutuuksien rintamalla (raskasta kalustoa lukuunottamatta). Tulevan E:n (W&S213) pitäisi uusien R6:ien myötä kuitenkin tuoda asiaan muutoksen:


koko lehti luettavissa tästä:
http://www.world-of-files.net/.....9fegj543l1
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3823
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 25.11.2014 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nopeasti katottuna tuo uusi E-malli on sen näköinen että saatan jättää väliin ja kestotestaan W212:sta sen ajan että josko seuraaja olisi vähemmän ufon näköinen.

Tosin on näihin ennenkin silmä tottunut kun niitä alkaa tienpäällä näkymään Embarassed
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 26.11.2014 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laaksonen kirjoitti:
VW korottaa panoksia lupailemalla 270 hv versiota 2-litraisesta dieselistään:
http://www.auto-motor-und-spor.....56029.html Shocked

juttua suomeksi:
http://tekniikanmaailma.fi/uut.....-passatiin
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 19.12.2014 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Myös Audi pysyttelee kehityksen kärjessä tarjoamalla seuraavaan A4:een Passatin 240 hv 2-litraisen:
http://www.auto-motor-und-spor.....how_item=2
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuikku
Mersutohtori



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 317

 LähetäLähetetty: 23.12.2014 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

.
Oliskohan mersun OM651,ssä jokin tekninen juttu, jonka takia tehot on nyt "jäissä", normaalistihan nämä mersun kaksilitraiset on olleet siellä kehityksen kärjessä, kaikin tavoin.
Tilanne mersulla on pikkumoottorin suhteen sellainen, että OM651 on jo otettu varmaan kaikissa mahdollisissa malleissa, missä mahdollista, käyttöön, eikä päivitystä kuulu.
Tuplaturbo paketti on ollut jo kohta kymmenen vuotta sekin käytännössä muuttumattomana, sprintteristähän se sen tulo alkoi, ei mitään uutta täälläkään, samat jutut "yhden ahtimen malleissakin", vitosta "vähän paremman ahtimen" kehitys alkoi, alipaineesta vaan siirrytty sähköön.
Eipä siinä, hyvä moottori.
Toiset vaan menee vasemmalta ja oikealta ohi ...
En millään usko, että varmaan maailman paras tieto/taito on yht äkkiä jonnekkin hukattu ...
_________________
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 23.12.2014 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

OM629-V8:n poistuttua tuotannosta, on Mersu pysytellyt ha-dieseleissään "turvallisesti" 300 hv:n alapuolella Audin & BMW:n jo hipoessa 400 hv:n maagista rajaa. Tuleva E (W213) tuo mukanaan uuden OM656-koodia tottelevan +300 hv-diesel R6:n, josta varmaankin nykyisen OM651:n tullessa elinkaarensa päähän "leikataan" uusi 4-sylinterinen diesel-kone 2-litraisena ja jonka huipputeho luultavasti oleilee jossain nykyisen OM642-V6:n tietämillä (+250 hv). Rolling Eyes
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 25.1.2015 23:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hondalta 1,6 ltr 160 hv:
http://www.worldcarfans.com/11.....and-9-seed
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 18.3.2015 8:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jotkut muistavat ehkä tämän SLK:n 3-turboisen diesel-proton:

http://www.auto123.com/en/news.....ncept-cars
nyt kuuluu Schnitzeriltä hurjia:

http://www.worldcarfans.com/11.....-tri-turbo Shocked
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuikku
Mersutohtori



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 317

 LähetäLähetetty: 19.3.2015 7:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

.
No, se noin neljäsataa tuntuu paljolta - ja toisaalta sitähän se onkin.
Mutta mutta, kyllä se oikeasti vasta sillä riuhtoo juurikin noissa "parkkipaikka vauhdeissa", alle satasessa.
Reilummassa vauhdissakin tieten lähtee, mutta se on näillä nykyisillä jousituksilla semmoista vähän eleetöntä odottelua vaan.
Kunhan varoo kosteita kohtia ja semmoisia maalattuja viivahässäköitä, niistä se lähtee lapasesta helposti.
Mutta mukavahan se on, että dieseli on kelvannut ihan "oikeaan" urheiluautoon voimanlähteeksi ja jopa hintakin jo keksitty.
_________________
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 29.7.2015 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

408 hv (300 kW) and around 800 Nm:
http://www.worldcarfans.com/11.....o-debut-in
4 turbolla
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 01.8.2015 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laaksonen kirjoitti:
408 hv (300 kW) and around 800 Nm:
http://www.worldcarfans.com/11.....o-debut-in
4 turbolla

Juttua suomeksi:
http://www.tuulilasi.fi/uutise.....ja-ahdinta
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 09.8.2015 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

G-Power BMW 435d xDrive Biturbo-Diesel - 380 hv:

http://www.auto-motor-und-spor.....87656.html
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
650000tuttavuus

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 20 Tam 2007
Viestejä: 1925

 LähetäLähetetty: 09.8.2015 11:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

onko Bimareissa myös ilmajousitus vai mikä systeemi ? Pussitko paukkuu ?
Eilen aamulla vaan oli yks citymaasturin oloinen BMW niin allapäin, ettäh.
Keula lösötti kummaltakin puolen. Rikkoontunut kuulemma jokapäiväisessä ajossa tosikoloista soratietä pitkin.
_________________
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 07.10.2015 9:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

VW näyttää mallia MB:lle dieselien huijauksessa

VW:n dieselhuijaussakandaali on näköjään saanut jo oman, pitkän Wikipedia-artikkelinsa (ei vielä suomeksi):
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_scandal
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 08.10.2015 9:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laaksonen kirjoitti:
VW näyttää mallia MB:lle dieselien huijauksessa

VW:n dieselhuijaussakandaali on näköjään saanut jo oman, pitkän Wikipedia-artikkelinsa (ei vielä suomeksi):
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_scandal

VW ei aio anoa 2-litraiselle diselilleen ensi vuodeksi USAN ympäristöviraston hyväksyntää:
http://www.autonews.com/articl.....16-diesels
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuikku
Mersutohtori



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 317

 LähetäLähetetty: 13.10.2015 8:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

.
Mersun 420cdi antaa 400hv ja +900nm kaikki saastelaitteet vielä paikoillaan, kun oikein puristaa kaikki mehut irti.
Tämä tulee siis ihan "tavallisella" ahdintekniikalla.

Kun ahtimia lisätään sarjaan, saadaan enemmän ahtopainetta pienemmällä viiveellä. Suurempi ahtopaine tarkoittaa suuremman moottorin ilmamäärää pienemmässä moottorissa. Ja siis suurempaa tehoakin. Huono puoli tässä on se, että samalla tekniikka menee sekä käsitteellisesti, että toiminnallisesti ja mekaaniselta toteutukseltaan niin vaikeaksi ymmärtää, jotta olen ihan sataprosenttisen varma, että merkkiliikkeessäkin jää toimintahäiriöt korjaamatta.
_________________
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 14.10.2015 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nelisylinteriset BMW TwinPower Turbo -dieselmoottorit.
85 kW (116 hv), 110 kW (150 hv), 140 kW (190 hv) ja 160 kW (218 hv)
http://www.bmw.fi/fi/fi/newveh.....nderdiesel Shocked
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 04.11.2015 23:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

BMW lupaa pysyä dieseltekniikassa:
http://www.motor1.com/news/594.....el-engines
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 16.11.2015 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jaguar nostanut 3-litraisen XJ-dieselin tehon 221 kW:hen (300 hv):
http://www.nettiauto.com/uudet...../xj/114903
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuikku
Mersutohtori



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 317

 LähetäLähetetty: 21.12.2015 10:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tuikku kirjoitti:
.
Mersun 420cdi antaa 400hv ja +900nm kaikki saastelaitteet vielä paikoillaan, kun oikein puristaa kaikki mehut irti.
Tämä tulee siis ihan "tavallisella" ahdintekniikalla.

Kun ahtimia lisätään sarjaan, saadaan enemmän ahtopainetta pienemmällä viiveellä. Suurempi ahtopaine tarkoittaa suuremman moottorin ilmamäärää pienemmässä moottorissa. Ja siis suurempaa tehoakin. Huono puoli tässä on se, että samalla tekniikka menee sekä käsitteellisesti, että toiminnallisesti ja mekaaniselta toteutukseltaan niin vaikeaksi ymmärtää, jotta olen ihan sataprosenttisen varma, että merkkiliikkeessäkin jää toimintahäiriöt korjaamatta.


Kehitys kehittyy.
Viimmeisimmästä S420cdi,stä suodattimien poiston jälkeen noin 413/1000.
Softamuutoksella, esim katit vielä paikoillaan.
Vakio voimansiirtokin.

535d tuplaturbo bemarista paremman coolerin ja isomman ahtimen muokkauksen jälkeen noin 480/950.
Suodatin tästäkin poistettu, muuten pakoputki vakio.
Vakiotekniikalla lähti noin 420hv samasta autosta.
~400 tuhatta ajettu, eli ei aivan uusi enää, mersumaiset kilometrit ...
Voimansiirtoon teetätetty muutoksia Siekkisellä.

Puimuri vielä keulilla ....
_________________
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
mainosmestari


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 9023
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 10.1.2016 14:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mersun uutta rivi-6 dieseliä (OM656) odotellessa on BMW tuonut uuden 7:n myötä 6-sylinterisen B57:n korvaamaan N57:
https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_B57 Rolling Eyes
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuikku
Mersutohtori



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 317

 LähetäLähetetty: 23.4.2016 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

.
Puimuri 550d, farkku, noin 880/470
Kaikki saastelaitteet paikoillaan ja toiminnassa.



_________________
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3823
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 23.4.2016 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aika paljon Shocked

Tarkemmin katsottuna, onko tuo ihan normaalia että moottorin ja takapyörien väliin hukkuu noin 70 kW?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuikku
Mersutohtori



Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 317

 LähetäLähetetty: 24.4.2016 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

.
Joo, hyvä huomio.
Enpäs hoksannut kirjoittaa että tuo oli nelikko ja automaatti, isot renkaat.
_________________
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Seuraava
Sivu 9 Yht. 11

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit