w202 vaihto v70 hulluko????apuva

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dracone
Viestit: 47
Liittynyt: 04.10.2005 13:42
Paikkakunta: Naantali

w202 vaihto v70 hulluko????apuva

Viesti Kirjoittaja Dracone »

Terve!

Autokuume otti ja iski taas kun aurinko alkoi porottelemaan. Kävin koeajelemassa kasan autoja, ja volvo v70 classic vm 2000 yllätti. Hyvin varustein ja tosi näpsäkän olonen peli. 2,5 litrainen kone 170 hv:llä (bensa) vei laitetta mukavasti. Mutta muutama kysymys jos täältä myös volvotuntijoita löytyy eli :

- Kun tulin risteykseen ja jarrutin rivakammin, automaatti päästi ihan hetkellisesti pysähtyessä kierrokset niin alas että kori hiukan tärisi (eli n. 500 rpm ehkä?). Onko tämä normaalia bensavolvossa?

Muuten volvo toimi hienosti mutta tuo asia jäi vähän epäilyttämään. Ajettu on 220tkm, ei tietoa onko vaihdettu vaihteiston öljyt. Huollot tehty ajallaan, huoltokirjassa leimat. Uskaltaako tuollaista ostaa vai onko se täys pommi ?

Ajattelin siis vaihtaa oman C-mersun, 220 TD, autom. 97 tuohon. Väliin sais joitain tonneja laitella..

V70 hyvät puolet (vrt. w202)

- Hiljaisempi
- Jämäkämpi ja raskaampi (!)
- Mukava kone

ja huonot puolet :
- Takapäässä nitinää (kuten kaikissa v70:ssä kuulemma)
- Aika kalliit huollot(pitääkö paikkansa?)

Eli auttakkee..en saa unta, enkä keskityttyä mihinkään kun nyt nakottais niin kovasti, ja tästä taudistahan ei parane kuin tukulla seteleitä..
If you want peace, prepare for war...
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Voe hyvät hyssykät sentäs, siun kanssaas.
No kuitenni käyppä vilaseen tällaases osottees ko: www.volvolandia.com
luulis sieltä löytyvän nuiden uudempien volvojen tuntijoita.

Mutta se takapiän vikvinähän voi johtua vuan siittä että ne muovi hälpättimet on tullunna tiensä piähän, tai sitte siel o ruostetta jousen alapiässä, tai ne iskarin yläpiän kumit o loppu, tai....tai...tai...

Ja olekko sitte iha varma jotta se hihna o vaihettu, siis iha oikeesti eikä vua leimalla? No sen kyllä näkköö ku silimän pohjala kahtoo.

Sitte siinä alustassa o vuan neljä viis kohtaa jokka tuppaa iän mukana vähä olee huonos hapes, eikä niitä näje enneko kulkine o "pukilla".

Mutta jos muute kulukoo ko "juna" eikä vie eikä vejätä mihinkää nii mikä jotta ei.

Mutta kääppä vilasemas volvolandiassa, ja muistaakseni piäsöö vilasee iliman että nimme laittaa minhinkää, ja mene sinne voorumii ettet iha heti mee myyntiosioon, no ohan siellä se korjaamo osioki.

Mutta iha ite piätät.

Ite oon väkertäny ja ajellu volvoilla viimesen 15 vuotta, ja vanhin on ollunna vm-/70 ja uusin vm 90 joka oli huonoin, ja mallina ollu vuan 140 tahi 240 sarjaa, muutama 700 sarjaa o kävässy tuossa pihas mutta on aikas nopiaan siittä kadonnu jonnekki, niihi elä laita siroja näppejäs ne o maailma lopu vehkeitä kaikkine vikoinee ja ruosteineen.

Sähkö hilpaketta nii palajo jotta ei oo ruattalaaset ees niitä kaikkia osannu sinne ees suunnitella, saatikka sitte masentaa.

Mutta jos hyvältä tuntuu nii itehän sillä ajelet, ja mikäs sitä tyyräilessä ohan volle kuiteski suht hyvä kulkine.
Terveisin: pupetti&vintiöt.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ellei vetotapa häiritse niin siitä vaan vaihtamaan.
Polttoaineenkulutus pompsahtaa.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Vaihtamaan vaan jos siltä tuntuu :idea:

Eipä tuo w202 220td:kään mikään erikoinen menopeli ole, että tuskin korkealta tipahtaa jos vaihtaakin? Kulutus varmaan nousee , mutta onhan V70 myös suuremman kokoluokan auto ja ehkä hieman ripeämpikin kuin nykyinen w202:sesi :roll:

En tiedä onko kone sama kuin 850 2.5 20V -96 :?:
Jos on niin siitä löytyy juttua jostain foorumin syövereistä. Meillä nimittäin oli tuollainen volvo :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Dracone
Viestit: 47
Liittynyt: 04.10.2005 13:42
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Dracone »

Kiitos jälleen vastauksista. Ihmeen volvomyönteistä porukkaa kyllä täällä :) Ajattelin että josko myyjä teettää tuohon viel autom ölppien vaihdon, kuskin istuin verhouksen korjauksen sekä jakopään hihnan vaihdon varman varoiksi, ni vois kyllä kaupat syntyäkkin.eikai 220tkm v70 ihan lopussa vielä ole...
If you want peace, prepare for war...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ihmeen volvomyönteistä porukkaa kyllä täällä
Eipä tässä kärsi mennä volvoja moittimaan ottaen huomioon oman ajoautoni tuossa avatarkuvassa. :mrgreen:

Ei vaan, mulla oli 850tdi eikä autosta juuri pahaa sanottavaa jäänyt mieleen.
Saispa semmosen nelivetosena ...
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

Olen omistanut kaksi volvoa joista toinen oli 10 venttiilinen bensa, nykyään v70 tdi. Sitä en ymmärrä miten voit sanoa että volvo olisi mersua hiljaisempi??? Meillä 124 250D vm.1986 ja voi tunnustaa reilusti että kyllä mersu on hiljainen volvoon verrattuna. Automaattilaatikko ei yleensä saa volvossa kiitosta ja on voi jopa sanoa heikko lenkki. Jonkin verran on ollut ongelmia vetolevyn kiinni pysymisessä ja ei ole mitenkään kauhean nätti käytökseltään laatikko muutenkaan. Rengas ja muu melu tulee esteettä volvon kabiiniin ja tänään kun ajelin rouvan mersulla vajaa pari sataa kilometriä niin voi sanoa että nautin joka kilometristä. Hienoja on mersut autoina. Etupää on volvossa raskas josta johtuen myös nivelien vaihtoa on reippaasti enemmän kuin mersuissa. Jos Volvo mitä olet ostamassa on varustettu nivomat järjestelmällä niin voi hyvää äitienpäivää en tiedä missä lienee ollut volvo tehtaan insinöörit silloin kun on kuorman mukaan säätyvästä jousituksesta joku ruvennut puhumaan. 124 mersussa se toimii mutta volvossa ei nivot toimi, kaput poikkeuksetta ja iskarit maksavat yli 600e jos menee vaihtoon. Kaverilleni vaihdoin viime viikolla nivot pois ja monroet tilalle ja lesjöforsin kuormajouset siihen loppui keuliminen volvosta. Rupesi jo erehdyttävästi muistuttamaan autoa asennoltaan. Hyvä käyttöauto kuitenkin jos ajattelee hintaa ja sitten yksi valtti että ei ruostu helposti koska sinkitty kori. Takapäässä yleensä nitisee takaselkänojat kun hankaavat lukkolaitteiltaan korissa oleviin vastineisiin. Huollot ei ole sen kalliimpia kuin muihinkaan autoihin koska ei vaadi volvon liikkeelle vientiä jos ei ihan välttämättä halua. Sinne jos viet niin silloin voit varautua kalliisiin hintoihin. Tämä vapina/tärinä mistä puhuit risteykseen tultaessa on ostettu ominaisuus jotkut puhuvat että moottorin kumityynyt olisi loppu mutta kun ei vaikuta sekään vaikka vaihtasit ne uusiin. Tärinä ei ole joka kerta tapahtuvaa vaan silloin tällöin ilmenevää joka ei ole ainakaan itselläni särkenyt vielä autoa.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Kaasuläppä kannattaa selvittää onko vaihdettu, seon kallis ja tuon ikäsestä se tahtoo hajota ennemmin tai myöhemmin.
Alapallot+raidepäät kuluu, muuten alusta kestää.
Laatikon öljyn väristä pystyy vähän sen kuntoa päätteleen.
Jos ei kulje niin kromaa se.
syysmies2
Viestit: 10
Liittynyt: 16.7.2006 23:16

Viesti Kirjoittaja syysmies2 »

pupetti kirjoitti:

Ite oon väkertäny ja ajellu volvoilla viimesen 15 vuotta, ja vanhin on ollunna vm-/70 ja uusin vm 90 joka oli huonoin, ja mallina ollu vuan 140 tahi 240 sarjaa, muutama 700 sarjaa o kävässy tuossa pihas mutta on aikas nopiaan siittä kadonnu jonnekki, niihi elä laita siroja näppejäs ne o maailma lopu vehkeitä kaikkine vikoinee ja ruosteineen.
Anteeksi, menee vähän Off topiciksi mutta minusta 700-sarja ja ruoste
eivät sovi samaan lauseeseen. Noihan ovat ainakin 87 vuoden jälkeen
todella huonoja ruostumaan. Tuolloin autoihin tuli sinkitys ikkunoihin
asti.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sitä en ymmärrä miten voit sanoa että volvo olisi mersua hiljaisempi??? Meillä 124 250D vm.1986
W202 farkku ei ole hiljaisimmasta päästä mersu. :roll:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
SirHenkka
Viestit: 53
Liittynyt: 17.2.2006 18:43
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SirHenkka »

dealer kirjoitti:
Sitä en ymmärrä miten voit sanoa että volvo olisi mersua hiljaisempi??? Meillä 124 250D vm.1986
W202 farkku ei ole hiljaisimmasta päästä mersu. :roll:
no höh mä kun luulin että ne kaikki on hiljaisia w116,w123,w124,w210?
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

syysmies2 kirjoitti:
pupetti kirjoitti:

Ite oon väkertäny ja ajellu volvoilla viimesen 15 vuotta, ja vanhin on ollunna vm-/70 ja uusin vm 90 joka oli huonoin, ja mallina ollu vuan 140 tahi 240 sarjaa, muutama 700 sarjaa o kävässy tuossa pihas mutta on aikas nopiaan siittä kadonnu jonnekki, niihi elä laita siroja näppejäs ne o maailma lopu vehkeitä kaikkine vikoinee ja ruosteineen.
Anteeksi, menee vähän Off topiciksi mutta minusta 700-sarja ja ruoste
eivät sovi samaan lauseeseen. Noihan ovat ainakin 87 vuoden jälkeen
todella huonoja ruostumaan. Tuolloin autoihin tuli sinkitys ikkunoihin
asti.
Kylkyl, kyllä ne soppii yhteen ja nehän kuuluu yhteen.
Eipä ole etteeni vielä tullut 700 sarjan volvoa vuosilta 82-89 jossa EI olisi ollut ruostetta niin että se häiritsee leimaukkelia.
Se sinkitys siinä pellin piääl ku varisoo poijes jollei sitä alustaa hoija eli laita massaa, sen verta monta 700 sarjan volvoa olen pohjasta tutkinu ja joutunu niitä paikkaamaan, mutta toki niistäki löytyy yksilöitä joille ei tarvihe mittää tehä eli ovat ehjiä.

Mutta ne milijoonat sähköviat nuissa malleissa on kyllä käsittämättömiä, muute saattais olla hyväki peli ajelulleen mutta ku välillä pallaa vaikka mitä valoja mittaristossa ja sitte ei yhtäkkiä pala mikkään, eikä nopeus mittari toimi, ja jos toimii illalla nii aamulla ei ennää toimihe, ku se toimi lähti jonkun mukkaan.

Ulukomuodoiltaan kauniita autoja, mutta sen pakkelin allonki sitte vaikka mitä, viimeisin 760 minkä laitoin toiminta kuntoon omasi takapiässä betonipaikkauksenki, jonka tyynesti jätin paikoilleen ku eivät olleet sitä katastuksessa huomanneet.

Mutta ota vuan se volvo ja niitä etupenkkejä on romuttamot viärällään.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

no höh mä kun luulin että ne kaikki on hiljaisia w116,w123,w124,w210?
Se on vähän että mihin vertaa ... w124 on hiljainen nykykotteroihin verrattuna, suurin ero on rengasäänissä jotka on monessa nykyautossa hämmästyttävän häiritsevät.
w210 uudempana vielä hiljaisempi.

w202 farkulla kun lähtee ajamaan niin ei tule sitä mersumaista tunnetta että tämäpäs lipuu hiljaa liikenteessä, kai se isompi takaosa jotenkin "kaikuu" ja korostaa rengasääniä jne ... hankala selittää mutta kokeillen sen kyllä huomaa.

Omalla E300TD:llä ajaessa ei juuri huomaa tienpinnan muutoksia vaikka alla on talvirenkaat, taas Skoda Felicialla ero metelissä on suuri esim. käännyttäessä työmatkallani Savontien karkealle asvaltille.
Vastasataneella lumella tuntuu että nythän tämä purkki kulkee ihan sukkasillaan. :D
jakkeri
Viestit: 13
Liittynyt: 29.7.2007 16:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jakkeri »

Aiheeseen etäisesti liittyen:

Minkähänmoinen kapistus tuo s202:n 200 kompressori tekniikka on? vm-98 ja facelift malli. Onko kalliita "ominaisuuksia"? Tuollaista tarjottiin vaihdossa ja vähän meinaa kiinnostaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”