W203 270Cdi - millainen auto?

Vastaa Viestiin
Twinturbo
Viestit: 6
Liittynyt: 14.4.2008 14:19
Paikkakunta: Lappi

W203 270Cdi - millainen auto?

Viesti Kirjoittaja Twinturbo »

Morjesta vaan!

Juu elikkäs olen ihan uusi tällä foorumilla, sillä on hiukan päässyt mersukuume iskemään päälle. Auton vaihto olisi tässä kohtapuolin edessä ja tuntuu että valinta on niin niin vaikeaa. Mutta ainakin se on varma, että enää ei mitään aivan nuhapumppua laiteta, vaan voimapuoli saisi olla kohtuu kunnossa. Olen pitemmän aikaa katsellut tuota Mersun C-sarjaa ja se on ulkonäöllisesti ainakin minun silmääni. Mutta olen sitten kuullut ja jopa nähnytkin siitä sanottavan pahaa, koska on kuulemma niin lapsentautivikainen ettei toista.

Olen lueskeskellut täällä foorumilla aika ahkerasti tuosta w203 sarjasta, ja tuntuu että 200cdi ja 220cdi, ovat melko ongelmatapauksia. On käynnistysvikoja jne...sen tarkemmin en tiedä, ei ole omakohtaista kokemusta. Tällaiset kieltämättä lietsovat melko paljon mielialaa, ja tuleekin mieleen että pitäisikö unohtaa koko w203 sarja.
Olen lukenut jonkin verran jo aiempia juttuja 270cdi:stä, ja olen ymmärtänyt että vaikuttaa ihan ok peliltä, oli joitain pieniä tyyppivikoja, mutta ei ilmeisesti sen kummempaa.

Nyt haluaisinkin tietää, onko teillä tietoa 270cdi, iältään 01- 04, onko millaisia tekniikkavikoja, tai tyypivikoja, ja onko kuinka paha ottaan ruostetta itseensä.

Kiitoksia jo etukäteen.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Re: W203 270Cdi - millainen auto?

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Twinturbo kirjoitti:...Mersun C-sarjaa ... olen sitten kuullut ja jopa nähnytkin siitä sanottavan pahaa, koska on kuulemma niin lapsentautivikainen ettei toista. ...
Tämä on ainakin "esson-baari" tason juttuja, tai ainakin eräs nimeltämainitsematon ruotsalais-tehdas pystyy paaljon parempaan. :D
No joo, täysin ongelmatonta autoahan ei olekkaan. Itse olen tykännyt tuosta bensa-203:sta paljon, mukava, "käteen sopiva" auto.
Tuosta korroosio asiasta sen verran, että näissä tuo takuu kyllä toimii ja vastaavia "korroosio-vaurioita" löytyy kyllä muistakin merkeistä. Paitsi niistä ei puhuta, eikä niitä korjata takuuseen. :roll:
2004-faceliftin yhteydessä 203:een tuli ns. "nano-lakkapinta" jonka pitäisi olla tuota entistä jonkin verran kovempi (Kiiltävämpi se ainakin on), samalla sisustaa ja ulkonäköä päivitettiin. Itse katselisin nyt face-liftin jälkeisiä malleja.

Niin ja tervetuloa foorumille. :D
BMW 318d -09
Twinturbo
Viestit: 6
Liittynyt: 14.4.2008 14:19
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Twinturbo »

Joo niin minäkin uskon että esson baari meininkiä nuo huhut. Olen tässä pitänyt sellaisena budjetin ylärajana 30 000e, että jos tolla sais jonkun näköisen 270cdi hommattua. Elikkäs oliko nyt niin, että alle 2004 vuosimallin w203 ei kannate alkaa edes katsomaan?

Entäpä miten olisi tuon w203 hommaus tuolta saksan maalta. Mahtaisikohan sieltä löytyä paremmin ja etullisemmin?
Twinturbo
Viestit: 6
Liittynyt: 14.4.2008 14:19
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Twinturbo »

Niin ja mitenhän tuossa 270cdi:ssä paikat kestää, jos sen lastuttaa. Minulla on ollut useita VAG konsernin turbodiiseleitä ja ne on kaikki ollut lastutettuja eikä ole ollut niiden kanssa kyllä ongelmia ja paikatkin on kestäny. Mutta kuinkahan 270cdi:ssä. Kun lastun lisäyksen kanssa vääntö nousee yli 400Nw.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jokunen 270 / w203:kin on tehty ja meleko monta muuta 270 CDI:tä.
Vielä ei ola isompia huollon tarpeita ilmennyt :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle minunkin puolestani.

200-220-270 cdi on suunnilleen samat viat ja viattomuudet, suurimassa vaan yksi sylinteri enemmän.

W203 ei ole paha ruostumaan jos verrataan W210:iin.
Etuakseliston tukivarret ovat kulutustavaraa, lämmityslaitteesta löytyy heikkona kohtana muovivipuja jne ... mallista löytyy omat vikakohtansa mutta ei mitään ihmeellistä.

Ei voida sanoa että 203 olisi mersumalli jossa on erityisesti lastentauteja.

Paikat kestävät tehonlisäyksen ihan hyvin.
Twinturbo
Viestit: 6
Liittynyt: 14.4.2008 14:19
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Twinturbo »

No juu onhan noita suomen puolellakin noita w203 melko paljon, mutta ei löydy hirveän montaa 270cdi, jolla olisi mittarissa max. 100 - 120 000. Ja sitten jos sattuu löytymään niin hintaakin on sitten kolmen kympin paremmalla puolen. Mutta tuossa pisti vain silmään, kun oli tuonti 270cdi -04 ja hyvillä varusteilla ja ajettu oli hiukan päälle 110 000, niin hintaa oli vain alle 20 000e.......että että.....
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Twinturbo kirjoitti:Mutta tuossa pisti vain silmään, kun oli tuonti 270cdi -04 ja hyvillä varusteilla ja ajettu oli hiukan päälle 110 000, niin hintaa oli vain alle 20 000e.......että että.....
Tämä auto? :roll: Suomen kilvissä kolmenkympin vehe tuokin.. Ei muuten kuvien perusteella näyttäs yhtään pahemmalta. :roll:
BMW 318d -09
Twinturbo
Viestit: 6
Liittynyt: 14.4.2008 14:19
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Twinturbo »

Juu sama pirssi. No lähelle 30 kymppiä se on tietty tuokin verojen kanssa. Että ei älyttömiä eroja, mutta tarkasti syynättynä, niin parempi tuo tuontimese. Suomessa ei noilla kilometreillä tohon hintaan aivan taho löytyä. Ainakaan en ole vielä törmänneenä.
biff
Viestit: 21
Liittynyt: 16.4.2007 21:50
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja biff »

Kiinnostaisiko 2001 w203 270 cdi farkku?
- avandgarde
- comand
- webasto
- 2X alut
- ajettu 155000
- brilliant siver
Twinturbo
Viestit: 6
Liittynyt: 14.4.2008 14:19
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Twinturbo »

No en tiedä vielä, mutta etsiskelen tässä vielä rauhassa, koska en aio vielä ihan heti pirssiä vaihtaa. Katsellaan ja kuulostellaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”