Onkopa kukaan tempaissut tenavasta pelkkää takakallistuksenvakaajaa irti? Näyttää olevan aika kinkkisessä paikassa ja jos nyt ei jostain löydy 16-tappisen vakaajaa, pitää ottaa vanha pois ja teettää Punkalla mallin mukaan paksumpi. Saako sen kepin pois jos irrottaa pakoputken, kardaanin ja kelkan etupään, vai pitääkö koko kelkka ottaa irti (iskarit, jouset, jarrut, kardaani, putki, abs, yms.) Ja jos tuon kiekuran teettämään joutuu, pitää manööveri suorittaa kahdesti, kun kiesin pitää olla liikuteltavissa (ajokunnossa) koko ajan.
Tietysti jos halvalla saa vakiovakaajankin malliksi niin voisin ostaa, mutta eritoten peräänkuulutan multivalvemallin paksua vakaajaa. Onko kellään ylimääräistä? Mistäpäs sellaisen saisi?
Takavakaaja
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Takavakaaja
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
vakaaja....
missä meinaat teettää vakaajan onko se kallis juttu heräs vaan kiinnostus kun ne paksummat takavakaajat on vähän kiven alla..
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: Takavakaaja
Easy Rider kirjoitti:pitää ottaa vanha pois ja teettää Punkalla mallin mukaan paksumpi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Itse itselleni vastaten: Vakaaja lähtee kuin lähteekin pujottelemalla kelkan päältä kun etummaiset kelkan pultit aukasee ja putkisto ja kardaani on irti. Pikkusen vaan pelotti että iskarit vääntyy kun en ottanut niitä irti, vaan ehyviksi taisiit jäähä. Aika tipalla oli mahtuminen, saapi nähä meneekö paksumpi keppi kivuttomasti takasinpäin. Nyt vaan Vallilan takomoon/Punkalle tuo kanki niin saavat väännellä parikytämillisen tangon.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.