W211 ilmajousitus
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eipä tuohon voi muuta "tietää" kuin, että kulkine töpseliin ja koodien lukua
Yhteen vaihdettiin iskarin piuha
iskarinpäästä urosplugi irti
uusi iskari
Toista oli "korjattu" vaihtamalla iskari......todettii kompuran olevan sökö;
uusi kompura ja sitä ohjaava rele, ilman uutta relettä; noup takuuta kompuralle
Ja kait joitaikin muitakin on ollut, vaan ei muista

Yhteen vaihdettiin iskarin piuha


Toista oli "korjattu" vaihtamalla iskari......todettii kompuran olevan sökö;
uusi kompura ja sitä ohjaava rele, ilman uutta relettä; noup takuuta kompuralle

Ja kait joitaikin muitakin on ollut, vaan ei muista

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Noissahan voi olla näitä "tilapäisiä mielenhäiriöitä".
Tsekkaa esim. huollon yhteydessä ne koodit jos se muutoin toimii ihan ok.
Tsekkaa esim. huollon yhteydessä ne koodit jos se muutoin toimii ihan ok.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1948
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Siis eikö vikailmoitus häviä kun sen on kertaalleen lukenut/kuitannut rattinäppylöistä ja käynnistää auton uudelleen. Vai tarviiko edes lukea jos vika ei ole enää päällä.MB kirjoitti:Miten tuon vikakoodin saa kuitattua pois, niin voisi katsoa sitten paremmin, jos vika uusiutuu?
Eikö se alusta enää tunnu normaalia kovemmalta? Voishan vika olla ollut iskunvaimentimien ohjausventtiileissäkin mutta kun siitä ei ole koko palje rikki (yleistä jos päällimmäinen suojapalje rikkoontuu ensin) niin vuodot ilmaletkuissa/liittimissä tuntuvat jonkin verran yleisiltä. Hetkellinen vika olisi voinut olla jonkun ilmajousen ilmaventtiilissä jos se olisi jäänyt vähän vuotamaan ja sen takia olisi aluksi tuntunut kovalta. Mutta tuossa pitäisi tulla ruutuun ilmoitus "auto liian alhaalla, älä aja" tms.
Outoa jos kaikki tuntuu toimivan ja silti on joku päällä oleva vikakoodi.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1948
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mitenkähän se rajakytkin voi olla rikki kun ei siellä sellaista pitäisi ollakaan.
Tarkoittivatko ilmajousen tilavuusohjausta (additional volume valve) vai ehkä iskunvaimentimen säätöventtiiliä? Jousitus voi mennä kovaksi jos pienempi ilmatila on koko ajan käytössä ja/tai iskunvaimennus on koko ajan kovemmalla. Nuohan voisi itse mitata ja tarkistaa.
Itse ilmajousielementeissä ei virallisia varaosia ole muuta kuin koko elementti, takajousissa iskunvaimennin erikseen.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 142&SGN=04
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 052&SGN=01
Tarkoittivatko ilmajousen tilavuusohjausta (additional volume valve) vai ehkä iskunvaimentimen säätöventtiiliä? Jousitus voi mennä kovaksi jos pienempi ilmatila on koko ajan käytössä ja/tai iskunvaimennus on koko ajan kovemmalla. Nuohan voisi itse mitata ja tarkistaa.
Itse ilmajousielementeissä ei virallisia varaosia ole muuta kuin koko elementti, takajousissa iskunvaimennin erikseen.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 142&SGN=04
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 052&SGN=01
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1948
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kannattaisi hankkia ainakin Airmaticin kytkentäkaaviot, helpottaisi oikeiden venttiilien mittailua.
Se iskunvaimentimen venttiili kytkeytyy kovalle Sport 2 asennossa pysyvästi. Jotain venttiilin toiminnasta voisi varmaan päätellä jo kuuntelemalla (pitäisi kuuluakin, voi sitä solenoidipakettia tunnustellakin) kytkeytyykö se vaimennin eri moodiin Comfort ja Sport 2 asentojen välillä.
Ilmajousen tilavuuden ohjauksesta en ole varma kytkeytyykö se pienemmälle tilavuudelle pysyvästi Sport 2 asennossa, ilmeisesti ei. Sitten sen mittailukin menee hankalammaksi. Ehkä pitäisi irrottaa johdotus ja syöttää sopiva ohjausjännite että saisi venttiilin testattua. SDS:llä nuo saisi varmaan yksittäin ohjattua, helpottaisi kokeiluja aika lailla.
Se Airmaticin ohausboxihan on matkustajan jalkatilassa, sen kick panelin alla.
Se iskunvaimentimen venttiili kytkeytyy kovalle Sport 2 asennossa pysyvästi. Jotain venttiilin toiminnasta voisi varmaan päätellä jo kuuntelemalla (pitäisi kuuluakin, voi sitä solenoidipakettia tunnustellakin) kytkeytyykö se vaimennin eri moodiin Comfort ja Sport 2 asentojen välillä.
Ilmajousen tilavuuden ohjauksesta en ole varma kytkeytyykö se pienemmälle tilavuudelle pysyvästi Sport 2 asennossa, ilmeisesti ei. Sitten sen mittailukin menee hankalammaksi. Ehkä pitäisi irrottaa johdotus ja syöttää sopiva ohjausjännite että saisi venttiilin testattua. SDS:llä nuo saisi varmaan yksittäin ohjattua, helpottaisi kokeiluja aika lailla.
Se Airmaticin ohausboxihan on matkustajan jalkatilassa, sen kick panelin alla.
Viimeksi muokannut tähtikuljettaja, 04.5.2008 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.