W211 etupään kumit, jotka vaikuttavat korkeuteen

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Cosmo
Viestit: 6
Liittynyt: 01.10.2007 22:30

W211 etupään kumit, jotka vaikuttavat korkeuteen

Viesti Kirjoittaja Cosmo »

Tuli tuossa hommattua avantgarde varustelutasolla oleva MB ja mielestäni auton keula kulkee hieman epäsuhteessa perään nähden... :roll:

Etsiessäni tietoutta ko. automallin madaltamisessa, useissa kesksteluissa tulee esille "kumit" joissa erinäinen määrä "nännejä" jotka vaikuttavat auton korkeuteen.

Kertokaa nyt keltanokalle, tai paremminkin osoittakaa kuva mistä kumeista on oikein kyse ja miten saan sitten selville moniko "nänniset" kumit minulla edessä on? :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa nänneilemään Meselle. :D

Kumit joista puhut ovat jousen yläpäässä pinteessä korin ja vieterin välissä. Nänniluvun saat selville kun kurkkaat sinne jousen yläpäähän: 1 nänni=ohuin kumi :arrow: alusta matalimmillaan. 4 tai 5(?) nänniä=paksuin kumi ja mersu keulii. :x :lol:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Nin W211 korisesa niitä kumeja ei ole. Jousi on iskarissa kiinni ja sitä jousen alapään levyä voi korkeussuunnassa säätää; ylös tai alas 8)

Eli selvisit tästä nännijutusta nyt meleko helepolla :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Cosmo
Viestit: 6
Liittynyt: 01.10.2007 22:30

Viesti Kirjoittaja Cosmo »

Kiitoksia! Joka päivä oppii jotain :P

Sitten seuraava kysymys, ilman että vielä katsoin pyöräkoteloon...

Miten sitten tuon säätö..? Joutuuko ottaan koko paketin irti, vai voiko säätää korkeutta paikallaan?
jolonen
Viestit: 15
Liittynyt: 27.8.2007 14:00

Viesti Kirjoittaja jolonen »

Cosmo kirjoitti:Kiitoksia! Joka päivä oppii jotain :P

Sitten seuraava kysymys, ilman että vielä katsoin pyöräkoteloon...

Miten sitten tuon säätö..? Joutuuko ottaan koko paketin irti, vai voiko säätää korkeutta paikallaan?
Etupäähän molemmille puolille jouset vaihtaneena (poikki molemmat :evil: )
ihmettelin sitä korkeuden säätöä.
Eli siellä on todellakin iskarin varressa jousilautasen alapuolella sellainen jousirengas jota voi korkeussuunnassa urissa nostaa tai laskea. Vatii lautasen noston, jotta saa sen renkaan näkyviin.
Lautanen alas painettuna lukitsee sen renkaan sitten halutulle korkeudelle.
En muista montako rengasuraa siellä oli, mutta ainakin 5 kpl muutaman millin välein.
Vaatii kunnon jousipuristimen ja paketin irrotuksen.

Ja noita jousia menee ilmeisesti näistä uuskoppaisista samaan tahtiin kuin vanhemmistakin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”