W211 ja Törmäysturvallisuus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

W211 ja Törmäysturvallisuus

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Olipa hilpeä huomata mitä tuo Euro NCAP sanoo "Turvallisesta perheautosta" (eli Volvosta) ja "Ökyjuppien kuolemanpesästä" (eli E-sarjalaisesta Mersusta)

Volvo S60 (V70 samalla alustalla): http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =3&id2=103
Volvo S80: http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=4&id2=55
Mersu E: http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =4&id2=130

Ehkä hienointa antia oli tämä:
Volvossa ei ole vakiona matkustajan airbagia :nocando: , kuljettajan polvet ovat suojaamattomat ja turvavyöt aiheuttaa liikaa rasitetta rintakehälle. Muistetaan että Volvo mainostaa niitä monivaiheturvavöitään televisiossa asti. :roll:

-Fantsu (Hankkii Mersun ensi vuoden puolella. E-farmarin.)
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Näin se on, Volvo on aina hallinnut tämän imagon merkityksen.

Eikä se jää ainostaan turvallisuuteen, jossa sen imago poikkeaa melko paljon karusta todellisuudesta.

Mersun imagon takia moni potentiaalinen asiakas jättää auton ostamatta.
Tosin BMW:lläkin on sama ongelma.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Oliko tuossa testissä 2000 mallin S80? Mersu taisi olla 2003? Vai miten tuo suomennetaan. Uutta S80:stä ei vissiin ole vielä virallisesti testattu.

Itse törmäsin kans tuohon turvatyyny hommaan. Aidoissa "suomiautoissa" ei monessakaan ollut matkustajan turvatyynyä. Tuossa Belgiasta tuodussa malmivaunussa taasen on... Taitaa tämä suomen verottaja tehä tepposet turvallisuuden kustannuksella kun turvalaitteet nostattavat auton verotusarvoa maahantuotaessa... (850).

Mitä olen nähnyt harrastukseni tiimoilta kolaroituja autoja niin kyllä siinä polvet on koetuksella vaikka missä merkissä kun kojelauta on melekeen kuskin penkissä kiinni. Monesti miettii tuolla tien päällä kun katsoo joidenkin ajoasentoa, että mitenhän tuollekkin kuskille käy kun tiukka paikka tulee. :roll:

Ootellaas uusimpien mallin testit. :wink:

Ensimmäisen S70:sen testi:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=4&id2=54
Viimeksi muokannut Pappi, 30.9.2006 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Mersut on kokoluokassaan ehkäpä jopa kaikkein turvallisimpia sisälläolijoille, mutta ei niin kauhean suurta möykkää pidä siitä asiasta.

Volvokin ilmeisesti nyt sitten uusien mallien myötä on tulossa siihen viiden tähden kerhoon, en sitäkään huonona pitäisi, mutta esim (omasta mielestä) on turha puhua, että nykyinen V70 muka olisi turvallisempi kuin C-sarja.

Kaikki uudet autot, lukuunottamatta "Itä-Chevroletteja" on turvallisia nykyisin, tosin isompi aina parempi.

Volvoissa ei sitä apparin bagia ole lastenistuimen takia, sen takia se on lisävarusteena ollut, saattaa olla vieläkin. Käsittääkseni uudenkin Volvon voi tilata ilman etubagia jos haluaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”