722.3 automaatin ohjausvaijeri jumii? Miten vaihdetaan?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

722.3 automaatin ohjausvaijeri jumii? Miten vaihdetaan?

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Hep,

Mikähän sai yhtäkkiä aikaan että automaatti ei vaihda isommalle ennen kuin ko. vaihteen maksiminopeus tulee vastaan. Kaasuvivustosta lähtevä ohjauspainevaijeri ei tunnu liikkuvan kuin muutaman millin kun käsin kokeilee. Vaijeri on ikään kuin koko ajan täyden kaasun asennossa. Meinasin ottaa vaijerin irti mutta laatikon päässä on vain muoviholkki eikä ulkopuolella mitään kiinnitystä jonka voisi avata. Pitääkö vaijerin vaihtoa varten avata loota? Millainen kiinnitys siellä laatikon päässä on?

Vai voiko tähän olla jokin muu syy? Auto siis S123 300TDT+722.315

Lauantaina piti lähteä reissuun häihin. :evil:
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

muistaakseni se lootan pohja pitää ottaa vaan pois et tulee se kiktaani veijari näkösälle,öljyt ja sen suodattimen vaihat sit myös luonnollisesti samalla.satan kyl sekottaa jenkkilootaanki tuon sijainnin mut korjatkoon viisammat :shock:
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

neheman kirjoitti:se kiktaani veijari
Kiktaani on sähköllä. Tämä ko. veijari hoitaa vaihtokohdan ohjauksen.

Öljyt ja suodattimen vaihdoin vähän matkaa sitten, mutta en silloin tietenkään tutkinut vaijerin kiinnitystä...
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

juu mä täs sekoilen,, :oops: mut eikösse tule kummiski sinne pohjaan semmone muistikuva ois,et oisi nähäny siel vaijerin pään
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Se muovimokkula lähtee lootasta irti vaijereineen. Siinon kynsi joka sitä vähän kinnaa ettei itekseen irtoo, sitä olis hyvä longottaa samalla. Jahka se irtoaapi, niin se tappi johonka vaijeri tulee kiinni kannattaa pyydystää kiinni johonkin, ettei se putoa (jousi vedä sitä) lootaan :arrow: pohja auki. Jos siitä on palautusjousi rikki tai se on jumissa sieltä laatikon sisästä, niin ei se sitten varmaan itekseen kyllä putoa. Uusi O-rengas siihen mokkulaan olis varmaan hyvä olla kasatessa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos siinä vaijerin kuoressa ole jyrkkiä mutkia tai kuori poikkiniin luulen että vaijerin alapään kiinnitys koukku on irtoamassa vaijerin alapäässä ja se ottaa lootan kuoreen kiinni :roll: se koukku on U-mallinen :idea:
ennen kun otat sen vaijerin alapään irti niin putsaa ympäristö erittäin hyvin ettei mene soraa laatikkoon :idea:
tuossahan tuo vaijerin pää näkyy :D jossakin 123 laatikossa täyty pyöräyttää tota valkosta muoviosaa ennen kun se irtos :roll:

Kuva
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Tässähän alkaa tulla tietoa. :ope:
elikkä jos se vaijerin pään kiinnityskoukku on huonona niin uuden vaijerin mukana tulee uusi pää?
voikohan sitä jotenkin fiksata että pääsis yhden reissun ajamaan... Hmm

Vika tuli yllättäen kun säädin koneen venttiilit. :shock: Kovin paljon en vaijeria liikuttanut kun sen irrotin kaasuvivuston päältä, käänsin vain sivuun. Liekö sitten alapää jotenkin pyörähtänyt siinä niin että nyt kinnaa lootan kuoreen niin kuin sanoit. Muuten näyttää suoralta ja ehjältä mutta ei palauta.
Tää on ihan kohta valmis.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos se kinnaa laatikon kuoreen niin laitat vaan sen paikalleen ja sillä hyvä :idea: rusahtiko vaijeri kun käänsit sen sivuun venttiilien säätöö varten :?: jos rusahti niin silloin vaijerin suoja putki on katkennu ja siitä sitten jumittaa :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”