Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.

Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Vielä ei ole koittanut se päivä kun tulen viimeisen kerran Kaapista ulos :ope:

Muutta, onpahan jäänyt tämän topikin päivittäminen vähän heikoille, oisko tässä taas kopeutua :P

Kuva
Väriä pinnassa

Kyljen pituudelta
Kuva

Kiiltoakin löytyy
Kuva

Kabiinin lunkka
Kuva

Ja lissää kuvasia tieten tuolla: http://s242.photobucket.com/user/joviha ... aus%202015
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Vähän on näitä kuvia odoteltu. Onko tämä jo liikenteessä?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kiitosta kiinnostuksesta Meissenkeri :)

Onhan se liikenteessä, heti joulun jälkeen palasi takas ajoon 8) Takajarrujen tasapainon kanssa meinasi olla säätöä että sai kohdilleen, johti siihen että tehtiin kaverin kanssa toteuttamiskelpoisuustutkimus rintterin levyjarrujen soveltamisesta taka-aksilalle, mutta ei se oikein onnista :(

Mutta 3.77 välitys rintteristä voisi onnistua kyllä siirtää, vaan siitä tuonnempana jos menee työn alle :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Mulla otatti kans nuitten takajarrujen kans melko kauan että kelpas leimalle, sekin leimasedän säälistä rimaa hipoen vaikka kengät oliki uudet :lol:

Jeesuksen paska systeemi vaikka on täysin manuaali.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Lerssinen kirjoitti:Jeesuksen paska systeemi vaikka on täysin manuaali.
Kumma juttu sinänsä, kun yleensä vanhempi tekniikka on ollut yksinkertaisempaa ja näin toimintavarmempaa.

Se toki silti on pari tuhatta vuotta sitten ollut kaiketi haasteellisempaa kehitellä toimiva systeemi, mutta yksi ihme lisää keksijänsä listalle mun tietoon. Vaikkei toimi odotetusti sekään. :D
johanonlihava kirjoitti:toteuttamiskelpoisuustutkimus rintterin levyjarrujen soveltamisesta taka-aksilalle, mutta ei se oikein onnista
Mikä muuten on levyjarrukonversiossa kynnyskivenä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Greasy Aider kirjoitti:Mikä muuten on levyjarrukonversiossa kynnyskivenä?
Kaikki. Kokonaista rintterin akselia ei saa mahutettua kaappiin tai pitäisi levittää takapyöränkaaria törkeästi ulospäin. Rintterin perän kaventamiseen tulee ongelmaksi rintterin vetoakselit joissa on boorin jälkeen pitkälti niin ohutta matskua että siihen ei saa uutta booria jyrsittyä. Kaapin vetoakseli olisi sopivan pituinen ja perään tuleva boori sopii eli on samoilla mitoilla mutta siinä taas ei ole vetolaipan päässä tilaa edes rintterin laakerille saatikka kun se laakeri pitäisi tulla paljon sisäänpäin että seisontajarrun hilppeet mahtuisi vetolaipan ja laakerin väliin.

Yksi miinuspuoli noissa Kaapin isoissa rumpujarruissa on kanssa se että joka kiesuksen kerta kun vesikeliltä pakastuu yön yli on takajarrut jäässä, joskus niin tiukkaan että on pitänyt lämmittimien kanssa sulatella että pääsee pois pihasta.

Miten muuten Lerssinen, onko sulla 23 vai 26 cm rummut? Noita näyttää olevan jotenkin randomisti sekasin näissä 2xx ja 3xx alustoissa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Tuusaa sellaset formuloista tutut renkaanlämmittimet rumpujarruille? :D
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jovihava kirjoitti:
Greasy Aider kirjoitti:Mikä muuten on levyjarrukonversiossa kynnyskivenä?
Kaikki. Kokonaista rintterin akselia ei saa mahutettua kaappiin tai pitäisi levittää takapyöränkaaria törkeästi ulospäin. Rintterin perän kaventamiseen tulee ongelmaksi rintterin vetoakselit joissa on boorin jälkeen pitkälti niin ohutta matskua että siihen ei saa uutta booria jyrsittyä. Kaapin vetoakseli olisi sopivan pituinen ja perään tuleva boori sopii eli on samoilla mitoilla mutta siinä taas ei ole vetolaipan päässä tilaa edes rintterin laakerille saatikka kun se laakeri pitäisi tulla paljon sisäänpäin että seisontajarrun hilppeet mahtuisi vetolaipan ja laakerin väliin.

Yksi miinuspuoli noissa Kaapin isoissa rumpujarruissa on kanssa se että joka kiesuksen kerta kun vesikeliltä pakastuu yön yli on takajarrut jäässä, joskus niin tiukkaan että on pitänyt lämmittimien kanssa sulatella että pääsee pois pihasta.

Miten muuten Lerssinen, onko sulla 23 vai 26 cm rummut? Noita näyttää olevan jotenkin randomisti sekasin näissä 2xx ja 3xx alustoissa.
Etenet siis törkeästi ja olet muutenkin tuiki röyhkeä. Asennat 4xx Kirmaajan akselin parirattailla ja kaaret pistät rouvisti kattopeltiruuveilla tynnöripellistä sopevilla puolipeittävillä pisaraskirteillä. Katsurin viet sitten nurkan taa rakentavaan keskusteluun.

Uhkaus, lahjonta ja kiristys on kaikki hyviä neuvotteluaiheita teknisen kelvollisuuden rinnalla. :idea: :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Mulla oli ne isommat mihin ei saanu niitä kenkiä vaan pelkät pinnat..



Hömm.. Mullahan olis leveämmälle akselille tilaa helposti :happy:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

http://www2.dana.com/pdf/44DIMSPEC-812.pdf

Laittaa sinne jonkun tämmösen niin on varoja lyhennellä ja palikkaa löytyy niin paljon että nuukaa hirvittää.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3022
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

No entäs jos tekee pienoisen korinvaihdon ja sittenhän se pikajuoksijan akseli mahtuu jo helposti.

Tai levittää koko koria takaosasta hieman, jolloin se muuttuisi huomattavasti aerodynaamisempaan kiilamuotoon :idea:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Fenton kirjoitti:Tai levittää koko koria takaosasta hieman, jolloin se muuttuisi huomattavasti aerodynaamisempaan kiilamuotoon :idea:
Sitä minä varovasti niillä tynnörinpuolikkailla meinoottelinki. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3022
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei ku koko kori halki ohjaamoon asti ja takapäätä leviämmälle. Säilyy linjakas suora kylkipelti ennallaan.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nii tahi hommaiis ylimääräsen kaapin korin ja laittas siivun keskelle eli levittäs koko koria, tulisi vähän semmonen hummerityylinen kuappi :idea:
Runtula kirjoitti:http://www2.dana.com/pdf/44DIMSPEC-812.pdf

Laittaa sinne jonkun tämmösen niin on varoja lyhennellä ja palikkaa löytyy niin paljon että nuukaa hirvittää.
Kyllähän tieten 44 dana olis makia vaan ei taija nuukan sepittäjän putjettiin upota :p


Rojektikuvia on zilijoona, kiitosta vaan tekijälle, mutta vihtoin viimein kopeuvuin ottamaan kuvija Kuapista uudessa maalissa 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Siitähän tuli vallan upea nyt :P Kyllä nyt kelpaa taas huristella 8)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29052
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Komia on Kaapi :shock: 8)

Omassa 310D:ssä en muista olleen takajarruissa juurikaan mitään vikaa niinä vuosina kun se meillä oli.

*niiskk*
Kuva
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

kaappi

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Onko tuo 26cm jarruilla varustettu perä sama kun on 460 G mersussa.

T Jamppa
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ei kait G:ssä ole ollut lehtijousia? Eikö ne ole vietereillä aina?

Jarret tieten voisi olla tuutrillaan samat.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikai nyt puhe mistään jousituksista olekaan vaan perästä akseleineen jarruineen. Korvia ja talloja raapii irti ja liimaa kiinni vaikka pystyrauasta tarpeen sanelemana. Just siihen mihin haluvaa. :lol: :wink:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Komia tulikin!
Tuommonen puhtaan valkoinen ja mustat tilperöörit sopii mun silimään mainiosti.
Ainakin tommosissa pimeällä otetuissa kuvissa :wink:

Tuohon kylkipokkauksen kohalle saattais joku vauhtiviiva sattua nätisti.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Hämärässä on autokuvaajan hyvä nettiautokuvat kuvata :ope:

Joka kaappijätkällä tieten löytyy tallinkulmalla varaperä, tahtoo kuitenkin näistä pahimmillaan jo alle kahden miljoonan alkaa perä lonksumaan, etenkin jos tefat kuivuu ja öljyä puuttuu. Omani ostin nimimerkin Mese300 taustalla vaikuttavalta masinistilta.

Tämän aksilan kaivelin tippeestä tallin kulumalta ja purkasin vähän roippeita vähemmäksi, vetarit ja jarrekilivet poise ja sitten öljyt talteen.

Ihan ehjän näkönen panjo :idea:

Kuva

Eikun...

Kuva
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Mitäs on perän suhteen suunnittelmissa? :roll: Vai ihanko huvin ja urheilun vuoksi ajattelit kurkata mitä se on syönyt :lol: Et uskokaan miten olisi perän tarvitsijoita ollut sen jälkeen kun kaupat tehtiin :lol: Muunmuuassa serkkupoikakin sitä sitten sen jälkeen kyseli :twisted:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ajat ja tarpeet muuttuvat. Muunmuassa perhetilanteessamme tulleiden muutosten takia tämä silmäteräni ja terapiaprojektini on myytävänä :cry:

Ei helppo päätös mutta joskus on aika mennä eteenpäin :fillari:

Jos jotakuta kiinnostaa keskustella asiasta niin numeroon 040 849 3103 voi ottaa yhteyksiä, tahikka millä muulla nykyajan suomalla tavalla tahansa, mukaanlukien tämä tuttu ja turvallinen foorumi.

Myynnissähän ei ole vain auto vaan elämäntapa :pappa: Ja mukaan tulee tietenkin kattava harrastepaketti varaosia ja tarvikkeita sekä loppuelämän Kaappikonsultaatioturva :whisper:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Suosittelen unohtamaan kaapin myynnin, vaikeista ajoista pääsee yli ja sit kaappi on taas hyvä olla..
Mulla on ollut -11 mallin mersu ja se oli joka puolelta teknisesti aina rikki, rahaa hävisi tuhansia euroja aina kun kävi marmoritiskilla kyselemässä.. vikavalo syttyy-> koneet sammuu, kaapissa ei edes ole vikavaloa, kun siihen tekee perushuollot se toimii varmasti..
Nyt pitkän etsimisen jälkeen löysin korkeen pätkä kaapin enkä usko että myyn sitä ihan heti.. on kumminkin hyvä muistaa että Kongolainen maksaa läpiruosteisesta matalasta pätkä kaapista 3000€ koska ne saa siitä +6000€ kongossa... 2000vm pitkä/korkee sprintteri ei kelpaa niille mistään hinnasta...
(Siinä on vikavalo ja muita turhuuksia)(ja Kongolainenkin ymmärtää sen verran dieseltekniikan päälle että 130hp ottaminen melkeist kolmelitrasesta turbodiesel-moottorista ei vaadi minkäänlaista elektroniikkaa..)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ongelmanahan tämmösellä maattomalla miehellä on se ettei ole tiloja missä piilottaa kalustoaan sille varalle josko joskus olisi vielä paluu vanhaan :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Minä kattoinki että joku punanen kinneri sillä oli alla kun sählättiin.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Soli semmonen 2006 kolohvi, ei jää talouteen, oli vaan päivähoidossa eräältä vaimon sukulaiselta ;)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Kaapinhan voi lainata jollekkin kaverille siksi aikaa....
Mulla olis kyllä yksi kaveri joka on aina mun kaappeja ihaillut, ja juuri kun tuon pätkän ostin se höpisi että tuollasen kun jostain joskus sais,, ei mitään muuta ihminen tarttis.. se vois tyhmyyksissään myydä sen takasikkin sitten kun sellanen aika koittaa..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ei muuta kun pyyät kaveria ottamaan yhteyksiä :hvm_asentaa:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Kaveri on kyllä meinannu että mä saan hommata sille sen valmiiks ku määä kuulemma käsnään jotain noista vehkeistä :roll:
Että sillä on kuulemma hommana vaan maksaa ja nauttia kyydistä :shock:
Oletko miettinyt hintaa jo kaupankohteelle?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Linttaklubi”