Kilanderin E 270 cdi.

Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Tässä pari varoituksen sanaa :pappa:
Katalysaattoritehtaissa ja katalysaattoreiden korjaus- ja purkutöissä työntekijät altistuvat liukoisille halogenoiduille platinasuoloille. Platinayhdisteiden on todettu olevan haitallisia mm. munuaisille ja ne voivat aiheuttaa myös allergiaa.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

jusamb kirjoitti:Tässä pari varoituksen sanaa :pappa:
Katalysaattoritehtaissa ja katalysaattoreiden korjaus- ja purkutöissä työntekijät altistuvat liukoisille halogenoiduille platinasuoloille. Platinayhdisteiden on todettu olevan haitallisia mm. munuaisille ja ne voivat aiheuttaa myös allergiaa.
No panic,ei ole tarkoitus tehdä näitä hommia yhtään enempää kuin pakko :x .

Mulkvisti kirjoitti:Paljonkos pakoäänet kasvoi toimenpiteen johdosta, mulla ainakin melko reilusti kun 2 kattia neljästä lähti pois.
Itseasiassa ei juurikaan äänimaailma muuttunut (vaikka aluksi toisin epäilin).
Koskaanhan ei ole niin kiire,etteikö ehtisi tehdä hommia kahteen kertaan.
Putkihan operaation jälkeen resonoi hieman lämpösuojapeltiin (tai mikä lie alumiinifolio ) pohjassa.

Sitten etummaisen liitoksen osaset auton alla ei olleet ihan parhaassa kunnossa.

Kuva

Elikkäs noita kutsutaan veholla jousi ja tiivisterengas nimellä,40 / 26 euroa maksoivat uudet vastaavanlaiset.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuommoset lukemat oli taulussa eilen:

Kuva

Kymmenen kuukautta sitten,eli ostettaessa oli 298 555 km.

Sen takia vähänlaisesti tullut kilometrejä,kun hiluxilla tullut kruisailtua tänävuonna yli 15 000 km.

Nyt pitää keskittää kaikki ajot mersuun,niin noin kymmenen vuoden kuluttua näkee,pysähtyykö mittari vai jatkaako toiselle miljoonalle.
Juhanit sanoi miitissä,että joissain digimittareissa menee nollille ja jää myös siihen :?: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kilander kirjoitti:Juhanit sanoi miitissä,että joissain digimittareissa menee nollille ja jää myös siihen :?: .
Juu, Tarvaisen pitkässä taksimersussa miljuunan jälkeen mittari meni nollille ja myös jäi nollille, eli ei lähde toiselle kiekalle. Kuulemma mittari muutettiin mailimoodiin ja nyt autolla ajellaan miljoona täyteen myös maileissa ja sitten auto joutaakin jo Mersun museoon. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Olikos tämän Tarvaisen 1600 000 ajettu w124 jo siellä Stuttgartin mersumuseossa?
Silleen vaan ajattelin,että jos sama kaveri,niin kovasti paljon tulee ajoa.
Pitäis ettiä tuolta tietokonneen sisuksista kuvia,siitä paljon ajetusta taxista oli vain kansio paikalla mersumaailmassa toissakesänä,tästähän tais olla myös puhetta Wirtamiitissä
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kilander kirjoitti:Olikos tämän Tarvaisen 1600 000 ajettu w124 jo siellä Stuttgartin mersumuseossa?
Silleen vaan ajattelin,että jos sama kaveri,niin kovasti paljon tulee ajoa.
Pitäis ettiä tuolta tietokonneen sisuksista kuvia,siitä paljon ajetusta taxista oli vain kansio paikalla mersumaailmassa toissakesänä,tästähän tais olla myös puhetta Wirtamiitissä
Onhan se entinen pitkämersu siellä museossa. Nämä Tarvaisen autot lienevät lähes jatkuvalla syötöllä ajossa usean kuskin voimin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pientä askaretta ja puuhaa pitelee,vaikkei aina olisi niin väliksi.
Eilen aamulla työmatkalla rekkaa ohittaessa pöllyävän lumen takia huono näkyvyys,ja ajoin semmoiseen (varmaan jostain rekasta pudonnut) rantapallon kokoiseen lumipaakkuun.
Töissä huomasin että pelkääjän puoleinen sumari puuttuu.No onneksi on tiiviit pohjamuovit,niin oli tallessa vielä.
Eilisiltana korjailin sitä,toinen kiinnike poikki-tein pellistä uuden,ja hyvä tuli.
Huomasin siinä touhutessa,että coolerin pääty vuotaa.
Pitää katella siihen tilalle joku helposti sopiva yleismallinen,alkuperäismallista ei kehtaa alkaa edes kyselemään mistään.
Nyt pitää lähteä kaupungille katselemaan,onko vielä coolerikauppoja auki.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Lähimmästä coolerikaupasta löytyi semmoinen jäähytin,mikä menee varmaankin hyvin paikalleen,vaikka on alkuperäistä vähän paksumpi/korkeampi.

Kuva

Sitten tarvitsi 2 kpl. 70mm. 90 asteen silikonimutkia.

Supistusholkit tein fuusioimalla Bilteman tuotteen: 79-8548 Motonetin tuotteen:14-8452 (nämä oli vaikeasti saatavia,piti tilata sieltä ja tuolta että löytyi).

Tuommoiset niistä tuli:

Kuva

Lisäksi pätkät rubber hose radiator 55mm. letkua.

Nyt ei puutu enää kuin viisi klemmaria.Tiiä jos viikonloppuna iskee inspiraatio ottaa puskuri pois,väsätä kiinnikkeet uudelle coolerille,ja loppu meneekin melkein itsestään kun on näin hyvin suunniteltu :wink: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuo on hyvä coolerin malli.
Sisärivoitettu
Voi olla, että tarviit toisetkin mutkat, kun se cooleri on niin pitkulainen, ettei alkuperäisiin ahtoputkiin ihan "suoraan" yhdistäminen onnistukkaan.


Hyvällä mallilla...
Alahan miettimään sitä ahdin/mappi-politiikkaakin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eldorado kirjoitti:
kilander kirjoitti:Juhanit sanoi miitissä,että joissain digimittareissa menee nollille ja jää myös siihen :?: .
Juu, Tarvaisen pitkässä taksimersussa miljuunan jälkeen mittari meni nollille ja myös jäi nollille, eli ei lähde toiselle kiekalle. Kuulemma mittari muutettiin mailimoodiin ja nyt autolla ajellaan miljoona täyteen myös maileissa ja sitten auto joutaakin jo Mersun museoon. :wink:
Kuusen alla pyörähtänyt parit 211 mallit missä on ollut aika paljon
päälle miljoona mittarissa(tosin näytössä vaan sadattuhannet...)
yhdesäkin oli jotain 6miljoonaa, kivasti oli sadat tuhannet sitten
osunut alle 250000 ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

CDI203 kirjoitti:
Kuusen alla pyörähtänyt parit 211 mallit,
yhdesäkin oli jotain 6miljoonaa
W210:ssä (ainakin faceliftissä) ollut mittariston pixelivikaa.
W211 sitten tuommoinen vika,alkaa pyöriä kuin hedelmäpeli.
Kun ajattelee noitten ikää,niin vanhimmillakin 6 miljoonaa kilometriä vaatisi semmoisen 2050 km. ajoa joka päivä :shock: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu enpä oikein usko että millään 211:llä olisi vielä ehditty ajaa kuutta miljoonaa. :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eipä niin...
on ollut kyllä ne miljoonat ihan muista syistä
muisteissa :lol:
(mutta kyllä ne mittarit on niissä jatkaneet "pyörimistä"
eikä pysähtyneet miljoonaan)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu, enpä tiedä miksi Tarvaisen autossa pyöriminen on sitten loppunut. Jos mersu on jo ajatellut että "ei, ei enää...!" :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei ollut tänään inspiraatio ylimmillään,pakkasta -14 astetta,ja tuo meikeläisen rasvamonttu on pohjolanliikenteen tallissa.
Mutta ei auta,joulu menee Venäjällä,uusivuosi Virossa,sitten tipaton tammikuu-mites asennuskaljat :?:

Eli noilla meinasin pärjätä.

Kuva

Sitten puskuri pois.

Kuva

Vanha cooleri pois,ja siihen uudet mutkat.

Kuva

Nuo silikonit taisi olla 120x120x70mm.coolerin puolelta lyhensin muutaman sentin,sovitekappaleet ja cooleri väliin.

Kuva

Kiinnikkeet hitsasin etupalkkiin kiinni,tuurilla meni silleen sopivaan kohtaan,että pohjamuovikin mahtui paikoilleen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

On se väykkykuskilla helppoa... Ceessä saat purkaa kaikki jäähdytintä ja lauhdutinta myöten ennenkuin saat coolerin irti.
Tähdellisen parantola
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

tapio89 kirjoitti:Ceessä saat purkaa kaikki jäähdytintä ja lauhdutinta myöten ennenkuin saat coolerin irti.
Ei niitä tarvi kokonaan purkaa pois, riittää ku vähän siirtää sivuun. Saa olla putket ja letkut paikoillaan molemmissa. Ainakin vakiocoolerin saa tällä tavalla vaihettua. Jos isompaa(paksumpaa) on laittamassa niin voi olla ahtaampaa.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Eldorado kirjoitti:
kilander kirjoitti:Olikos tämän Tarvaisen 1600 000 ajettu w124 jo siellä Stuttgartin mersumuseossa?
Silleen vaan ajattelin,että jos sama kaveri,niin kovasti paljon tulee ajoa.
Pitäis ettiä tuolta tietokonneen sisuksista kuvia,siitä paljon ajetusta taxista oli vain kansio paikalla mersumaailmassa toissakesänä,tästähän tais olla myös puhetta Wirtamiitissä
Onhan se entinen pitkämersu siellä museossa. Nämä Tarvaisen autot lienevät lähes jatkuvalla syötöllä ajossa usean kuskin voimin.
Nyt löytyi,ei tosin ollut silloin kun kävin koko autoa,nämä vain:

Kuva

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tänään päätin ajella Viipurin kautta töistä kotiin,ja väykky halusikin mennä vikatilaan just Viipurissa :evil: .
On aika rasittavaa körötellä savuavan itä-rekan perässä,kun ei invalidiautolla arvaa ohikaan lähteä.
Kotiin kun pääsin,irroitin ja puhdistin ahtoputken anturit,melkosen öljyssä oli-etenkin kuskinpuoleinen.

Laitoin huohottimen letkun menemään ulkoilmaan,jos vähemmän menisi coolerin läpi öljyä.Vanha kun vuoti päädystä,niin ei mennyt niin paljoa antureille asti.
En tiiä,voihan se turbokin laskea öljyä läpi :?:

Eiköhän tuo selviä kun muutaman tuhatta kilometriä ajelee :idea:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kyllä se vaikuttaa että (ahto)ilmanlämpöanturilla tullut tunnit täyteen.

Tallinnan veholta (SilberAuto) hain eilen uuden.

Näköjään varaosissakin tapahtuu tuotekehittelyä.

Siinä vanha ja uusi.

Kuva

Uudessa ei enää näköjään tarvita rautalankaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Vähän on väykky viimeaikoina tykännyt viheltää mennessään.Johtuneeko huonoista radio-ohjelmista vai kattien tyhjennyksestä.
Ajattelin tänään katsoa ahtimen pakosiiven,oisko siinä vaikka palanen hukassa.
No samalla päätin tyhjentää kolmannenkin katin ,gynegologi tyyliin,eli tuosta reiästä.

Kuva


Sitten samalla tuumasin laittaa vähän matskua noihin jo tyhjennettyihin katteihin sisälle,kun kuulosti sieltä vihellystä kuuluvan.Niin,pakosiipi näytti ehjältä.

Kuva

Tuommoisia laittelin sinne.

Kuva

Saas huomenna nähdä (kuulla) loppuuko ääntely.
Tänään jäi vielä kesken,en ehtinyt kattien huoltoluukkuja sulkemaan,kun piti viedä Pluto treffeille koirapuistoon.

Mutta näin se vaan menee -ainakin omissa hommissa;ikinä ei ole niin kiire,etteikö ehtisi kahteen kertaan tekemään :idea: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Onpahan noihin saatu kunnollinen virtausvastus. Ei ihme miksi takana puskurinreuna on musta joissakin vakioputkisissa. Alavääntö ainakin kohenee tuolla tyhjennyksillä. Millainenko se vastuspönttö on :?: Tai onko seuraava se taaimmainen mistä tulee 2 ulos :?: (kun en ole kumarrellu väykkyjen alle)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kilander kirjoitti:Vähän on väykky viimeaikoina tykännyt viheltää mennessään.Johtuneeko huonoista radio-ohjelmista vai kattien tyhjennyksestä.
Ajattelin tänään katsoa ahtimen pakosiiven,oisko siinä vaikka palanen hukassa.
No samalla päätin tyhjentää kolmannenkin katin ,gynegologi tyyliin,eli tuosta reiästä.

Kuva


Sitten samalla tuumasin laittaa vähän matskua noihin jo tyhjennettyihin katteihin sisälle,kun kuulosti sieltä vihellystä kuuluvan.Niin,pakosiipi näytti ehjältä.

Kuva

Tuommoisia laittelin sinne.

Kuva

Saas huomenna nähdä (kuulla) loppuuko ääntely.
Tänään jäi vielä kesken,en ehtinyt kattien huoltoluukkuja sulkemaan,kun piti viedä Pluto treffeille koirapuistoon.

Mutta näin se vaan menee -ainakin omissa hommissa;ikinä ei ole niin kiire,etteikö ehtisi kahteen kertaan tekemään :idea: .
Reijästä tyhjentäessä muistaa sen pyöreän pöntön sisuksen ja ulkokuoren välissä olevan huopamaisen"mistä oli juttua" töhnän poistta tarkasti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kimmo Koo kirjoitti: Tai onko seuraava se taaimmainen mistä tulee 2 ulos :?: (kun en ole kumarrellu väykkyjen alle)
Joo,ei siinä noitten lisäksi ole kuin se takapönttö.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Reijästä tyhjentäessä muistaa sen pyöreän pöntön sisuksen ja ulkokuoren välissä olevan huopamaisen"mistä oli juttua" töhnän poistta tarkasti
Porakoneen teräsharjalla jo puhistelin,pitää vielä ettiä manuaalimallin teräsharja,kun ei poran kanssa ylettänyt kaikkea "huopaa"poistaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Minä katsoin ensin, että häkäpöntölläkö se ajelee:

Kuva
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Jos olisi rahaa, ja haluaisi päästä helpolla muutaman satatuhatta kilometriä, niin paljonkohan maksaisi koko putkisto uutena etukatteineen kaikkineen?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Meissenkeri kirjoitti:Jos olisi rahaa, ja haluaisi päästä helpolla muutaman satatuhatta kilometriä, niin paljonkohan maksaisi koko putkisto uutena etukatteineen kaikkineen?
mä vähän luulen että se ei kuitenkaan täyttäisi tarkoitusta jota tällä haetaan :wink: ...putkiston teettäminen sitävastoin taitaa olla 500-1000e jolloin muut konttii jne... :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Eiku minä tuota omaa autoa mietiskelen. Ei se tietenkään tonni mikään mahdottomuus ole jos kunnollisen koko putken saisi teetettyä. Takapönttö siitä on nyt repaleina ja todennäköisesti katit enempi tai vähempi tukossa.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Minkälaisesta kaupasta tuommosta reikäputkea kannattis hakea?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”