Ilipon S 300 Turbodiesel

Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

ilipo kirjoitti: On tää voorumi huippu...

Tuo liitinhän se oli irti en tiiä miksi, mutta ei oo ihme ettei ratio kuulu :x :lol: :lol: :lol: :lol:

KIITOS LiQQe ja Wikke avusta!!!! :pusuposkelle:
Mulla oli just samanlainen vika. En tiiä mikä taikka kuka noita liittimiä Ässistä irrottelee. :x

Edit: ehkä se on se sama joka kantaa minun wanhan 300D:n peräkontin sivukoteloon vuosittain yhden saksanpähkinän. :tuumaus:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Viimenen lomaviikko alko ja vasta yksi kunnon hellepäivä, no eiku penkit pesuun ja rasvat perään. 8)
Joka kesäinen homma nuihin vaaleisiin penkkeihin. Saisi kyllä tehä kaksikin kertaa vuodesssa, on jo alkanut pinttymmään sen verran pahasti... :evil:

Kuva
Kyllä kiiltää komiasti....
Kuva

8)
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Tuliko liukas, pyssyykö ahteri penkissä vielä :?:
No Merc at the moment
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Aaahhh, tuollainen kermanvärinen nahkasisustus pitäisi kyllä joskus saada... 8)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Niin ja minkämerkkistä ja mallista tököttiä penkit sai päällensä? :D
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Perse pyssyy penkissä hyvin kuten ennenki, ei oo liukas.
Ensin pesu "nahkasaippualla" ja seuraavana päivanä rasvaus heppatytöiltä ostetulla Equifix merkkisellä mehiläisvahaa sisältävää nahkabalsamilla :escape:

:happy:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Eldorado kirjoitti:Aaahhh, tuollainen kermanvärinen nahkasisustus pitäisi kyllä joskus saada... 8)
Vaalea sisustus on kyllä aika p*skamainen jos pääsee vähänkin paskoittumaan... Olkoonkin nahkaa. :x Mutta onhan ne hienoja. :)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Ulkolämpömittari ruvennut näyttään sitkeästi +54,5-55,5:n astetta, eikä lopettanut akunkengän irrotuksellakaan....Ei kai tuo anturi oo rikki ku sillonhan se näyttää vaan jotain viivoja vai????

Mitäs nyt tehdään....???
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Taitaapa rikki olla. Näihin viimeisiin möhköihin ei saa ulkolämpömittarin anturia enää, ainakaan ite en löytäny epc:stä eikä KL-varaosienkaan kaveri. Taisi tuohon aikaan olla väykässä ja c:ssäkin sellainen vaihdettava anturi jossa liitin on itse anturissa, siis anturi itsessään ilman johtoa.

Mie vaihdoin kesällä omaani väykän anturin, ostin sen muovikuorisen ilman johtoa, maksoi jotain 10e. Purin sen ja oman vanhan anturin ja tinailin kiinni. Näyttää minusta vaan asteen-pari liikaa, tai sitten vain kuvittelen....
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

:evil:

Nonniin....ilmavaivat iskivät, nippanappa lähti eilen reilun viikon seisomisen jälkeen käyntiin. Konepelti ylös ja kas polttoaine putkissa kulkee enemmän ilmaa, ku polttoainetta.... Muistaako kukaan ulukua minkä kokoisia o-renkaita tuonne tarvii hommata.

Ei viitsis yhtä irrottaa ja lähtä sitte metästään toista, vaan vaihtais kaikki yhellä kertaa....tuskin ne kuitenkaan kaikki on saman kokoisia vai onko :shock:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Veholle laitoin aamulla kyselyä ja nyt sieltä tuli vastaus räjäytyskuvan kera, mutta eihän tuo kuva oo sieltä päinkään ku mitä tarkotin... :supersad:

Kuva

Pittääpä lompsia huomenna heti aamusta paikan päälle ja rukkoilla jotakin tiivisteitä sieltä mukaan, että pääsee illalla miittiin... :lol:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Saikkos renkulat vaihettua :?: Ilmavaivan metsästys suomen talvessa on ihanaa puuhaa 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Renkulat vaihdettu tänään :lol:

Ilmat hävisi melkein kokonaan, mutta yhdessä putkessa joka lähtee suodattmelta pumpulle (niitä on 3 kpl.) kulkee aika ajoin sillee pyrskähtelemällä ilmapieruja... :shock:
Ja kun auton sammuttaa lähtee löpö valumaan suodattimelta kohti esilämmitintä ja kohta koko ko. putkenpätkä on tyhjä...

Onkohan tuossa esilämmittimessä itsessään joku takaisku joka valskaa vai onkohan sellainen jossain muualla.... :?: :?: :?: Ei ainakaan moottoritilassa näkyny mitään polttoaineletkussa :huh:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Sielä mithään takaiskuja satavita :wink:
Jos suodattimelta valluu takasippäin niin siinä se vikapaikka on.
Vaihetikkos sen karkeasuodattimen ja sen O-renkhaat?
No Merc at the moment
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

:shock: En vaihtanut karkeasuodatinta, mutta o-renkaan siihen kyllä.
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

ilipo kirjoitti::shock: En vaihtanut karkeasuodatinta, mutta o-renkaan siihen kyllä.
Molemmat :?:
No Merc at the moment
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Jaa oliko siellä useampiki :?: siihen juureen vaihdoin isohkon renkulan....
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

ilipo kirjoitti:Jaa oliko siellä useampiki :?: siihen juureen vaihdoin isohkon renkulan....
No sitte taitaa olla se kohta ok, toinenhan on tietenki siinä putken liittimessä.
No Merc at the moment
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Voisiko pasi hieman selventää tyhymälle miten polttoaine ko. pumpussa kulukee :?:

32 on tieten tulo ja 119 paluu, mutta miten nuo 74, 95, 56 ja 83 liikuttaa löpöä :?: Miksi nuita polttoainelinjoja on nuin palio.. :shout:

Kuva
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Jos on ilmavaivaa, niin hiushalkeama naftan esilämmittimessä riittää, sieltä imaisee. Sitä ei välttämättä edes silmällä erota tai vika voi olla katveessa. Siinä polttoainesuodattimen vieressä tämä pikkumurikka on. Enpäs tiedä onko 350-koneessa tätä lämmitintä, mutta 606 D30 -versiossa eli 3-satasessa on.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

:D Kappas. Tervetuloa takaisin jutuille Kaapo. :jook:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

ilipo kirjoitti::D Kappas. Tervetuloa takaisin jutuille Kaapo. :jook:
Kiitosta vaan, tuossa tuli pientä luovaa paussia monestakin syystä, eikä varmaan ihan entiseen tahtiin yllä - sen verran on käsien liikettä. Mutta aina jotain ehtii laukomaan joutohetkien tilkkeeksi.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Ei tullu leimaa konttorilla :ropinhuud: Toinen etujousi poikki. Ja pakoputkiki vuoti vähän.





Eiku :jook:

:lol:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

ilipo kirjoitti:Ei tullu leimaa konttorilla :ropinhuud: Toinen etujousi poikki.





Eiku :jook:

:lol:
Lyhennä toinen samanmittaseks :lol: Uus stuukki kesäks :shock:
Star
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

:niinpaniin:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Nyt sitten katosivat tehot lähes kokonaan... :shock:
Ikäänkuin alavääntö puuttuisi kokonaan ja kaasu pohjassa kiihdytettäessä vasta n. 3000 kierroksen jälkeen kiekasee kunnolla...

Vikakoodit Sankarin avustuksella tänään katottu :arrow: ei ollut mitään.. :shock:

Mitään näkyvää ei löytynyt, ainoastaan jostain pienen pieni piilevä suhina kuuluu moottori käynnissä konehuoneesta, mutta ei saa paikannettua mistä. Pari tuntia Sankarin kanssa tänä aamuna etittiin ja testailtiin, mutta ei auttanut.

Kävin ajeleen n. 300 km kyläreissun ja oli aika ikävä ajella ja yrittää ohitella ku ei oo paukkuja....

Kertokaa viisaammat mistä lähtä etsiin vikaa jos ei staarikaan anna apuja.
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

ilipo kirjoitti:Nyt sitten katosivat tehot lähes kokonaan... :shock:
Ikäänkuin alavääntö puuttuisi kokonaan ja kaasu pohjassa kiihdytettäessä vasta n. 3000 kierroksen jälkeen kiekasee kunnolla...

Vikakoodit Sankarin avustuksella tänään katottu :arrow: ei ollut mitään.. :shock:

Mitään näkyvää ei löytynyt, ainoastaan jostain pienen pieni piilevä suhina kuuluu moottori käynnissä konehuoneesta, mutta ei saa paikannettua mistä. Pari tuntia Sankarin kanssa tänä aamuna etittiin ja testailtiin, mutta ei auttanut.

Kävin ajeleen n. 300 km kyläreissun ja oli aika ikävä ajella ja yrittää ohitella ku ei oo paukkuja....

Kertokaa viisaammat mistä lähtä etsiin vikaa jos ei staarikaan anna apuja.
niin tai siis sanoha se että se paineanturi tai mikäs se toinen ohojain olikaan mutta kyllä mää siihen liitoksen vuotamiseen lähtisin ekana sormeni sotkemaan :lol: eli siis ahtoputken ja imusarjan liitoskohassa on nelijällä pultilla yhistetty ne niin olikos se nyt jääny sulla löysälle vai miten se olikaan? siis yks pultti ja nyt seo todnäk ruvennu vuoteleen niin päästää ahtoja poies. Sitten 3500rpm jäläkeen "potkasee" kunnolla ja justiisa alavääntö hukassa niin ite eppäilisin justiinsa siihen ahtovuotoon. Paineanturin testi ajettiin ja sitä herjaili mutta väykystäki testailtiin sitä tuohon ja sama vastaus niin senki omasta mielestä sanosin viittaavan siihen ahtovuotoon plus puhallettiin se imusarjalta anturille menevä letkuki niin kuuluu suhina sieltä :P eli elä kysele siinä vaan lähe NYT HETI irrottaan se imusarja :lol: prkl ku joutuu olleen töisä niin vois kato tulla viereen lonkeron kanssa v*ttuileen 8) "ei voi kestää näin kauaa" jne. :twisted:




T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mitäs tekee jos vaihtaa ristiin ne alipainekellot, vänkärin etuvalon takaa ja siitä paisarin vasemmalta puolelta? Mulla oli se vänkärin lampun takana oleva rikki, auto kulki kuin 200D pystäri. :D
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Wikke kirjoitti: auto kulki kuin 200D pystäri.
Dodii.. vaihamma nuo huomenna ja katomma kuin käy.... :shock:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

ilipo kirjoitti:
Wikke kirjoitti: auto kulki kuin 200D pystäri.
Dodii.. vaihamma nuo huomenna ja katomma kuin käy.... :shock:
Joo se toinen (kuskin puoleinen) on EGR:lle ja ei kai niin tärkeä :lol: Tosin voi olla että siitä vikakoodi tulee myös mutta kannattaa kokeilla. Se vänkärin lampun takana on hukkaportille.
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”