mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Mersu vaihtui Volvoon
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
SirHenkka



Liittynyt: 17 Hel 2006
Viestejä: 53
Paikkakunta: Leppävirta

 LähetäLähetetty: 01.11.2010 7:20    Viestin aihe: Mersu vaihtui Volvoon Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ex. 230TE väyväy sai siirtyä lähinnä polttoaineen kulutuksen vuoksi Laihialle. Tilalle tuli Volvo V70 Tdi vm. 1999/2000 2-hengen pakettiauto (tuli onneksi takapenkit mukaan eli saa taas takaisin henkilömalliksi.) Varusteet itseä miellyttävät eli: Nahkapenkit, automaatti ilmastointi, vakkari, ajotietokone yms. pientä ja tarpeetonta. Kuvia laitellaan kunhan keretään ja saadaan auto pestyä. Embarassed
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
dealer
Ylläpitäjä

Mese Ry - Jäsen


Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 21112

 LähetäLähetetty: 01.11.2010 8:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Katoppas, pääsitte kauppoihin.
Onnea uudelle ajokille, jatkahan tarinaa tässä !
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 7394

 LähetäLähetetty: 01.11.2010 8:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jyllisglubben vuan vahvistuu... Onko se tuassiisa johonki miittiin kateltava jylliskuskien mökki... Smile Onnea uudelle kulkuneuvolle.

Kirjoita jossain vaiheessa kokemuksiasi bensa väykyn omistamisesta, kerkesit kuitenkin jonkinlaisen siivun sillä pistellä ennen auton vaihtumista. Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SirHenkka



Liittynyt: 17 Hel 2006
Viestejä: 53
Paikkakunta: Leppävirta

 LähetäLähetetty: 01.11.2010 12:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pappi kirjoitti:
Jyllisglubben vuan vahvistuu... Onko se tuassiisa johonki miittiin kateltava jylliskuskien mökki... Smile Onnea uudelle kulkuneuvolle.

Kirjoita jossain vaiheessa kokemuksiasi bensa väykyn omistamisesta, kerkesit kuitenkin jonkinlaisen siivun sillä pistellä ennen auton vaihtumista. Smile
juu täytyy odottaa semmoinen yön pimeä tunti ja heikkona hetkenä kirjoittaa. Tulihan sitä siivua tosiaan 38000km Tammikuusta eiliseen päivään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
nehe
Maanilveilijä

Pelle Peloton


Liittynyt: 30 Maa 2008
Viestejä: 2191
Paikkakunta: Nivala

 LähetäLähetetty: 01.11.2010 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Otan osaa Shocked
_________________
Aikuinen nainen mä oooon,,,,


® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen 199-klubi
http://www.maler.fi/
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
SirHenkka



Liittynyt: 17 Hel 2006
Viestejä: 53
Paikkakunta: Leppävirta

 LähetäLähetetty: 02.11.2010 10:53    Viestin aihe: Mersun tarinaa Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pikku tarina ex. väykystä. Auto tuli minulle vaihdossa tammikuussa 2010, silloin mittarissa oli n.278000km.

Pois vaihdettaessa oli lukema n.316000km.

Ensimmäisenä möin siihen käymättömät 18" keskin kt1 vanteet, ja sain niistä saamillani rahoilla ostettua 2 sarjaa orggis 16" avantgarden vanteita ja kesäkumit Nankang ns II.

Yhteiseen taipaleeseen sopi korjauksia ja tässä niistä yhteenveto:

Takakelkan etupuslat vaihto töineen 112 e.

Koiranluut eteen vaihtelin itse hintaa niille tuli 36 e.

Jarrupalat eteen itsevaihdettuna hinta kokonaiset 9e.

Raitisilmasuodattimet 22e.

Raidetangon pää etuoikea 14e. + suuntaus 70e.

Takajouset 118e.

Ilmastoinnin täyttöhuolto 80e.

Kannentiivisteen vaihto sis. venttiilivarren kumit ja oikaisu. 946e.

Tasonsäädön hydrauliöljyä 1L jota jäi uudellekin omistajalle 13e.

Yhteensä 1420e.

Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.

Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.

Polttoainetta meni n.8-12L/100km ajotyylistä riippuen.

Ystävämme ruostehan se tuossakin rupesi nostelemaan päätään huolimatta siitä vaikka auto oli laitettu 6/2009.

Takapäässä oli jossain jo välystä, koska oli syönyt takarenkaitten sisälaidat melko olemattomiin, narinahelat ilmoitti äänellään olemassa olosta ja etupäässä kuului jo vieno koiranluiden kalina.

Auto oli hyvä ajettava, poislukien suurempi sivutuuli herkkyys kuin esim. edellisessä ja nykyisessä volvossa.

Suurin syy mikä tuon pisti pois vaihdettavien listalle oli vuotuinen ajokilometrimäärä suhteutettuna polttoaineen kulutukseen, ja ruostuminen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 7394

 LähetäLähetetty: 02.11.2010 12:32    Viestin aihe: Re: Mersun tarinaa Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

SirHenkka kirjoitti:
Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.
Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.
Polttoainetta meni n.8-12L/100km ajotyylistä riippuen.


Kyllähän tuota sinäkin kerkeet auton ratissa istumaan... Ymmärrän hyvin vaihdon dieseliin.
Tuo kulutushan ei nyt kovin mahdoton ole, ottaen huomioon auton kokoluokan.
Enkä ainakaan minä osaa moittia noita käyttökuluja. Ainoa harmittava takaisku taisi olla tuo kannentiivisteen pettäminen?

Mitkä on sinun mielestä keskeiset erot jos ajatellaan Mersun w210 sarjaa vs Volvo V70 mk1. Jotain tuolla jo olikin, mutta noin tilojen suhteen tms?

Kuviahan myö jotku ootellaan. Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SirHenkka



Liittynyt: 17 Hel 2006
Viestejä: 53
Paikkakunta: Leppävirta

 LähetäLähetetty: 02.11.2010 19:53    Viestin aihe: Re: Mersun tarinaa Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pappi kirjoitti:
SirHenkka kirjoitti:
Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.
Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.
Polttoainetta meni n.8-12L/100km ajotyylistä riippuen.


Kyllähän tuota sinäkin kerkeet auton ratissa istumaan... Ymmärrän hyvin vaihdon dieseliin.
Tuo kulutushan ei nyt kovin mahdoton ole, ottaen huomioon auton kokoluokan.
Enkä ainakaan minä osaa moittia noita käyttökuluja. Ainoa harmittava takaisku taisi olla tuo kannentiivisteen pettäminen?

Mitkä on sinun mielestä keskeiset erot jos ajatellaan Mersun w210 sarjaa vs Volvo V70 mk1. Jotain tuolla jo olikin, mutta noin tilojen suhteen tms?

Kuviahan myö jotku ootellaan. Wink
Onhan väyrynen tilavampi kuin volvo, ajotuntumaa pidän volvossa kuitenkin parempana. Kohta perheen pienimmäinen rupeaa istumaan naama menosuuntaan niin silloin myös Rouva saa liikuteltua penkkiä taaksemmas, tietenkin sillä edellytyksellä että muutan auton takaisin henkilömalliksi.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Hannu.H
Mese Ry - Jäsen



Liittynyt: 03 Hei 2007
Viestejä: 687
Paikkakunta: Kajaani

 LähetäLähetetty: 02.11.2010 21:26    Viestin aihe: Re: Mersun tarinaa Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

SirHenkka kirjoitti:
Yhteensä 1420e.

Auto oli minulla n.10kk ja kilometrejä tuli n.38000km.

Eli ajettuja kilometrejä kohti kulut jäivät omasta mielestäni hyvinkin pieniksi.

Onpas väykyllä ajelu kallista, tuplasti enemmän ajetulla S124:llä on tullut ajeltua vuosi ja 50tkm, huoltokuluja 115€ - yli 10 kertaa vähemmän. kuningasajatus

Ainiin ja onnea uuden auton johdosta Exclamation
_________________
S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi


Viimeinen muokkaaja, Hannu.H pvm 03.11.2010 12:51, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
thabandit^



Liittynyt: 12 Jou 2006
Viestejä: 844
Paikkakunta: Nomansland

 LähetäLähetetty: 03.11.2010 1:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Itse arvostan tuon ikäisessä Volvossa ehdottomasti ruosteensietokykyä. Exclamation Rolling Eyes
_________________
530d Touring -01
250EXC-F -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 7394

 LähetäLähetetty: 03.11.2010 9:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

thabandit^ kirjoitti:
Itse arvostan tuon ikäisessä Volvossa ehdottomasti ruosteensietokykyä. Exclamation Rolling Eyes


Allekirjoitan tämän... Vaikka muitakin mielipiteitä on tämän suhteen. Aika montaa Volvoa on tullut kurkittua, eikä yhdessäkään ruoste ole ongelmaksi asti muodostunut. Eri asia on sitten kolaroidut, p*rseelleen korjatut pakkelikasat, joita ei ole edes tehty kestämään...

Confused
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaksonen
aktiivimeseläinen

truck-wiki
raskas


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 6101
Paikkakunta: Hollola

 LähetäLähetetty: 29.9.2011 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Volvo vaihtaa kohta "vajaapyttyisiin" koneisiin:
http://tekniikanmaailma.fi/uut.....ia-volvoja Embarassed
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cmeli



Liittynyt: 03 Hel 2006
Viestejä: 868
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 29.9.2011 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Volvo vaihtaa kohta "vajaapyttyisiin" koneisiin:
http://tekniikanmaailma.fi/uut.....ia-volvoja


Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään Laughing
_________________
ajossa w204,180cdi A facelift, exät:W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 7394

 LähetäLähetetty: 30.9.2011 8:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

cmeli kirjoitti:
Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään Laughing


Ihan mielenkiinnosta, onko kuinka monesta kokemusta? Noista bensavehkeistä en tiedä, mutta nyt on 3.s TDI menossa ja suorituskyky on riittävä normaaliin arkikäyttöön.

nocando
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
boogieman



Liittynyt: 08 Mar 2005
Viestejä: 923
Paikkakunta: Joroinen

 LähetäLähetetty: 30.9.2011 8:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pappi kirjoitti:
cmeli kirjoitti:
Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään Laughing


Ihan mielenkiinnosta, onko kuinka monesta kokemusta? Noista bensavehkeistä en tiedä, mutta nyt on 3.s TDI menossa ja suorituskyky on riittävä normaaliin arkikäyttöön.

nocando

Tiisseleistä ei oo kokemusta, mutta kyllä tämä 2,4 matalapaineturpo ('00 S70) lähtee ku mersun jousi huonosta puristimesta.
_________________
Pattikylkidieselfarmari
Pienehkö punainen auto
Korroosiokaravaani
Iso sininen laiva
Keskikokoinen musta klassikko
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pumba
Rauma-giäloppi

Punaniska


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 1338
Paikkakunta: West side Finland

 LähetäLähetetty: 30.9.2011 9:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

cmeli kirjoitti:
Lainaus:
Volvo vaihtaa kohta "vajaapyttyisiin" koneisiin:
http://tekniikanmaailma.fi/uut.....ia-volvoja


Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään Laughing
Sitä puhutaan ilmeisesti ilman faktaa.......tervetuloa ajelemaan.... Cool Laughing Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
audimies
Mopomiesten kuningas



Liittynyt: 17 Mar 2006
Viestejä: 3070
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta

 LähetäLähetetty: 30.9.2011 19:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Teit ehkä elämäsi toiseksi parhaan teon!!!

Siis vaihdoit mersun volvoon... Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
cmeli



Liittynyt: 03 Hel 2006
Viestejä: 868
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 30.9.2011 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kunnon malmivaunussa on perusmoottori ilman puhaltimia tai muita hilppeitä. Muutenhan homma menee joko Daffiksi tai kiinakärryksi
naughty
_________________
ajossa w204,180cdi A facelift, exät:W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 1988
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 30.9.2011 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu Volvo vastustaa ruostetta ihan älyttömän hyvin. Rouva täräytti aikanaan V70:llä cruise päällä asuntovaunun ja Hiacen lunariin ja ajoi Volvon kotiin puolesta välistä Suomea. Pajalla kävin katsomassa sitä pikkuremonttia, mikä Volvoon tuli ja kymmenvuotiaassa Suomi-autossa oli alustassakin aivan kirkkaat pellit ja muutkin pelit. Ihmeellistä sanon minä.

Muuten se on kyllä aika pieni ja ne GM:n tomaattilaatikot on tosiaan vaan niitä vihanneksia varten, ei voimansiirtoa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE
Mese Ry - Jäsen

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 1490
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.10.2011 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Höömy kirjoitti:
Muuten se on kyllä aika pieni ja ne GM:n tomaattilaatikot on tosiaan vaan niitä vihanneksia varten, ei voimansiirtoa.


TÄH ? Shocked

Ymmärrän kaiken kritiikin halvempien mallien Aisin-Warner automaateista ja liityn mielelläni niitä moittivien kuoroon.

Mutta etuvetomalleissa käsittääkseni vain T6:ssa on GM automaatti ja sitä pidetään suunnilleen pomminkestävänä?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE
Mese Ry - Jäsen

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 1490
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.10.2011 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

boogieman kirjoitti:
Pappi kirjoitti:
cmeli kirjoitti:
Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään Laughing


Ihan mielenkiinnosta, onko kuinka monesta kokemusta? Noista bensavehkeistä en tiedä, mutta nyt on 3.s TDI menossa ja suorituskyky on riittävä normaaliin arkikäyttöön.

nocando

Tiisseleistä ei oo kokemusta, mutta kyllä tämä 2,4 matalapaineturpo ('00 S70) lähtee ku mersun jousi huonosta puristimesta.

Ja vaparikin hieman ripeämmin kuin TDI, vaikkei niiden välillä merkittävää nopeuseroa olekaan.

Suurin ero on siinä, että bensvapari on kierroskone, jonka vääntö jossain parin tonnin kieppeillä on noin puolet TDI:stä, joten tinaviitosta pitää kierrättää jos on kiire.

Jos tämä ahdistaa, niin ratkaisu on tuossa yllä, "tennfemma med snurra".
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mariini
Herrasmies



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 981
Paikkakunta: Länsirannikko

 LähetäLähetetty: 03.10.2011 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sehän on satavarma fakta, että jos ensimmäisen korin S80:n ostaa kuutoskoneella, puhaltimilal ja ilman on hyvä alkaa säästämään uuteen laatikkoon kun se leviää jokatapauksessa, näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Juurikin se GM Confused
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cmeli



Liittynyt: 03 Hel 2006
Viestejä: 868
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 03.10.2011 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Sehän on satavarma fakta, että jos ensimmäisen korin S80:n ostaa kuutoskoneella, puhaltimilal ja ilman on hyvä alkaa säästämään uuteen laatikkoon kun se leviää jokatapauksessa, näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Juurikin se GM


Samassa ymmärryksessä ollaan. Bemareissa oli noita samoja GM-laatikoita vielä 2000-luvulla ja niiden kesto ei kyllä ollut raponen Rolling Eyes Melkeinpä arvelisin sen 200tkm välein porsivan AW:n lujemmaksi pappa
_________________
ajossa w204,180cdi A facelift, exät:W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wantti22



Liittynyt: 19 Hel 2008
Viestejä: 168
Paikkakunta: Kemijärvi

 LähetäLähetetty: 03.10.2011 21:22    Viestin aihe: Mitä mieltä ollaan 960 sarjan 2,5 24v volvo? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ostin ruotsin Kirunasta,siis pohjois-ruotsista, Volvo 965 2,5 24v-95 manuaali Farmari,vaikka ajettu 300tkm niin ostopäätös tuli sinne suuntaan ,koska auto oli ollut melkein uudesta vanhemmalla pariskunnalla ja koko ajan siis myös aikasemman omistaja toimesta huolettu samassa volvon huotamossa ja siis täysi huoltokirja ja nyt uusittu jakopään hihna,ja muut hinat,tasosäätö ,iskarit,ilmastointi ja autossa myös vauhdinpitäjä, ja tosiaan vaikka olen vannoutunut mersu mies niin tämän Volvon ajettavuus yllätti kyllä täysin ja vaikka suomesta olisi saanut samalla hinnalla,niin soitto kierros paljasti,ettei suomessa ollut noin kattavaa huolto historiaa ja oli hinnat oli sitten jo kovat,mutta ruotsissa asuneena olen huomannut ,että ruotsalainen vie auton merkki huoltamoon,näimmä tämänkin ikäisen,varsiki jos auto on öllut uudesta koska esin tämä 960 sarjan volvo on ollut luxsusta uutena,kun tuntuu olevan vieläkin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 1988
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 04.10.2011 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Itsellä oli edellinen auto GM:n Meksikossa tekemä Chevrolet Transsport. Siinä oli sama laatikko kuin jossain Volvoissa on (uudemmissa taitaa olla turbomalleissakin 4T65E?). Laatikon kestävyys on todella surkeaa ja niitä on levinnyt alle 200 000 kilometrin pilvin pimein. Itse sain sen jotenkin kukkumaan Forten ATT:n avulla, mutta lootakorjaajatkaan eivät sille luvanneet yli viiden vuoden käyttöikää täysremontillakaan.

Jonkun verran masentavaa oli, kun pajalla tykättiin, että remppaan olisi pitänyt käyttää melkein auton päivän arvo ja maksimissaan sillä saisi viisi vuotta lisää ja siitä asiallista toimintaa pari vuotta. Silloin vaihdoin Mersuun.

GM on alkanut jossain vaiheessa tehdä ikuisten autojen sijasta autoja viideksi vuodeksi ja 100 000 mailille.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ou812
jakoketjubudha



Liittynyt: 02 Hel 2007
Viestejä: 2612
Paikkakunta: Espoo

 LähetäLähetetty: 04.10.2011 14:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

thabandit^ kirjoitti:
Itse arvostan tuon ikäisessä Volvossa ehdottomasti ruosteensietokykyä. Exclamation Rolling Eyes


Velipojalla on 1999 tai 2000 V70, valkoinen auto eikä pilkkuakaan ole korissa Rolling Eyes
_________________
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Pökötti 307 1.6HDi "rouge Lucifer"
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ou812
jakoketjubudha



Liittynyt: 02 Hel 2007
Viestejä: 2612
Paikkakunta: Espoo

 LähetäLähetetty: 04.10.2011 14:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

cmeli kirjoitti:
Onneksi tämä ei haittaa, ei Gyllikset ole ikinä mihinkään kulkeneet ennenkään Laughing


No joo kyllä se vollen bensaturbo kulki ihan perkeleellisen hyvin omaan mersuun verrattuna Wink
_________________
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Pökötti 307 1.6HDi "rouge Lucifer"


Viimeinen muokkaaja, ou812 pvm 04.10.2011 14:28, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 1988
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 04.10.2011 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Turbobensalla en ole ajanut, mutta oma V70, jossa olis 20 venttiilinen vaparikone, ei ollut mikään kulkuihme. Vännöt ja tehot tuli yläkierroksilla ja alhaalla se oli suorastaan laiska tämän päivän kriteereihin. On kait muistettava, että kone on ihan 1990 -luvun alusta ja silloin perusmyllykin oli kova kone.

Nykyinen 320 ML benssakoneella liikkuu paljon paremmin tai vaivattomammin kuin se V70. On toki tehoeroa melkein 50 hv ja tilavuudessakin 0,7 litraa eli eurokossun verta.

On se Volvo kuitenkin kaikesta huolimatta hyvä auto. (Mutta ei Mersun veroinen)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE
Mese Ry - Jäsen

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 1490
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 05.10.2011 0:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

cmeli kirjoitti:
Lainaus:
Sehän on satavarma fakta, että jos ensimmäisen korin S80:n ostaa kuutoskoneella, puhaltimilal ja ilman on hyvä alkaa säästämään uuteen laatikkoon kun se leviää jokatapauksessa, näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Juurikin se GM


Samassa ymmärryksessä ollaan. Bemareissa oli noita samoja GM-laatikoita vielä 2000-luvulla ja niiden kesto ei kyllä ollut raponen Rolling Eyes Melkeinpä arvelisin sen 200tkm välein porsivan AW:n lujemmaksi pappa


Minulle oli uutta, että jostain löytyy siis jopa A-W:ta huonompi automaatti. Hämmästyttävää!

Ongelma on selvästi itse aiheutettu. Mitäs asensivat moottorin väärin päin.

Vaimon S80 meni tänään yli 170.000 km, joten nyt alkaa kiinnostaa, että pitääkö tässä bensavaparinkin kanssa huolestua? Olen ollut siinä käsityksessä, että dieselautomaatti olisi suurin riski, mutta bensakoneen kyljessä tuo A-W vielä jotenkin kestäisi?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE
Mese Ry - Jäsen

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 1490
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 05.10.2011 0:07    Viestin aihe: Re: Mitä mieltä ollaan 960 sarjan 2,5 24v volvo? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

wantti22 kirjoitti:
koko ajan siis myös aikasemman omistaja toimesta huolettu samassa volvon huotamossa ja siis täysi huoltokirja ja nyt uusittu jakopään hihna,ja muut hinat,tasosäätö ,iskarit,ilmastointi ja autossa myös vauhdinpitäjä...ruotsissa asuneena olen huomannut ,että ruotsalainen vie auton merkki huoltamoon,näimmä tämänkin ikäisen,varsiki jos auto on öllut uudesta koska esin tämä 960 sarjan volvo on ollut luxsusta uutena,kun tuntuu olevan vieläkin.


Sama havainto muutamia naapurista tuotuja tutkailleena. Heillä kuulostaa olevan tapana korjata viat tarvittaessa eikä pyytää vaihdettavaksi yhtä iskunvaimenninta ja toisen puolen jarrupaloja tai muuta höpsöä.

Tuollaisen auton ostaja ei joudu hyvittämään edellisten omistajien vanhoja syntejä, vaan riittää kun korjaa sen mitä itse rikkoo.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit