Kuvia automaatti laatikon sisältä turbin lukon solenidi ym

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Kuvia automaatti laatikon sisältä turbin lukon solenidi ym

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ventiili koneisto solenoit johdinlevy

Kuva

Kuva

E:laatikon sisus
E2: 5V
Viimeksi muokannut CDI203, 01.10.2013 12:14. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Tuolta se näyttää. Suoraan ajosta purettuna kiusallisen kuumia palikoita.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Joo kuumaa on
usein on vika tossa mustassa muovi läpykässä(johdin levy)
ja samalla kannatta uusia myös turbini lukon solenoidi

(vanhoja kuvia toiseen kertaan laittelin kun sattui löytymään jospa niistä jollekin jotain...)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

solenoidit

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva

E:solenoidit
Viimeksi muokannut CDI203, 06.3.2013 8:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Laatiko

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Ventiilipoyta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva

E:ventili
Viimeksi muokannut CDI203, 06.3.2013 8:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

automaatilaatikon valitys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Juuri näitä kuvia moni kaipaa.

Laatikko on aikalailla sama kuin kaikissa näissä sähköohjatuissa,
nyky mersuissa.


Tuo läpivienti ja kyp venttiili on kysyttyjä kuvia.
Viimeksi muokannut 204, 06.11.2010 18:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

204 kirjoitti:Pääotsikkoon voisi lisätä ,automaatti.

Niin useampi löytäisi aiheen.
Juuri näitä kuvia moni kaipaa.

Laatikko on aikalailla sama kuin kaikissa näissä sähköohjatuissa,
nyky mersuissa.


Tuo lävivienti ja kyp venttiili on kysyttyjä kuvia.
Kuin myös onkelmat
(sopii myös muutamiin muihin kulkimiimin)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mitä vikaa mahtaa olla omassa laatikossa kun kylmänään D:tä tarjotessa tykkää aina sammua , tai jossei sammu niin kierrokset noikkaa aika alas, voisko olla vikaa tossa turbiinilukon solenoidissa?
Kun jotenkin tuntuu että laatikolla olis kauheesti meno päällä koko ajan...

Onkos miten paha homma vaihtaa toi kyb?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

CDI203 kirjoitti:Joo kuumaa on
usein on vika tossa mustassa muovi läpykässä(johdin levy)
ja samalla kannatta uusia myös turbini lukon solenoidi

(vanhoja kuvia toiseen kertaan laittelin kun sattui löytymään jospa niistä jollekin jotain...)
no ei turbiinista sattus olle ihka aitoo kuvvaa (avattuna) :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti:Mitä vikaa mahtaa olla omassa laatikossa kun kylmänään D:tä tarjotessa tykkää aina sammua , tai jossei sammu niin kierrokset noikkaa aika alas, voisko olla vikaa tossa turbiinilukon solenoidissa?
Kun jotenkin tuntuu että laatikolla olis kauheesti meno päällä koko ajan...

Onkos miten paha homma vaihtaa toi kyb?
Mitäs *:ri näytää siinä kohtaa?

Turbin lukon pwm soleniodi on helppo vaihtaa(oikeestan sama homma kuin johdin levyn vaihto)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

En ole käyttäny vielä starin nokassa.
Kannattaisko johdinlevy vaihtaa samalla jos vaihtaa turbiini lukon solenoidin?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti:En ole käyttäny vielä starin nokassa.
Kannattaisko johdinlevy vaihtaa samalla jos vaihtaa turbiini lukon solenoidin?
Jep myös se ja tepselin läpivienti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
klunssila
Viestit: 4
Liittynyt: 21.11.2010 19:56

Viesti Kirjoittaja klunssila »

CDI203 kirjoitti:
Jep myös se ja tepselin läpivienti
Nämä samat vinkit toiminee myös W211 E270 CDI:n (v. 2004) 5-vaihteiseen automaattilaatikkoon?

Olisiko kyb-venttiilille, johdinlevylle ja "tepselille(?)" jostakin saatavissa osanumeroita juuri tähän minun autooni? Entä meneekö mitään tiivisteitä vaihtoon? Ajatuksena on hoitaa osat itse ja viedä osaavalle kaverille vaihdettavaksi.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

klunssila kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Jep myös se ja tepselin läpivienti
Nämä samat vinkit toiminee myös W211 E270 CDI:n (v. 2004) 5-vaihteiseen automaattilaatikkoon?

Olisiko kyb-venttiilille, johdinlevylle ja "tepselille(?)" jostakin saatavissa osanumeroita juuri tähän minun autooni? Entä meneekö mitään tiivisteitä vaihtoon? Ajatuksena on hoitaa osat itse ja viedä osaavalle kaverille vaihdettavaksi.
Rekisterikilvellä pärjää aika pitkälle.
esim,
KL-Varaosista
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

klunssila kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Jep myös se ja tepselin läpivienti
Nämä samat vinkit toiminee myös W211 E270 CDI:n (v. 2004) 5-vaihteiseen automaattilaatikkoon?

Olisiko kyb-venttiilille, johdinlevylle ja "tepselille(?)" jostakin saatavissa osanumeroita juuri tähän minun autooni? Entä meneekö mitään tiivisteitä vaihtoon? Ajatuksena on hoitaa osat itse ja viedä osaavalle kaverille vaihdettavaksi.
Jos on 5v laatiko niin nämä osat on nissä samoja,
laatikon öljypohjan tiiviste ja öljyn suodatin menee samalla vaihtoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
klunssila
Viestit: 4
Liittynyt: 21.11.2010 19:56

Viesti Kirjoittaja klunssila »

CDI203 kirjoitti:
klunssila kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Jep myös se ja tepselin läpivienti
Nämä samat vinkit toiminee myös W211 E270 CDI:n (v. 2004) 5-vaihteiseen automaattilaatikkoon?

Olisiko kyb-venttiilille, johdinlevylle ja "tepselille(?)" jostakin saatavissa osanumeroita juuri tähän minun autooni? Entä meneekö mitään tiivisteitä vaihtoon? Ajatuksena on hoitaa osat itse ja viedä osaavalle kaverille vaihdettavaksi.
Jos on 5v laatiko niin nämä osat on nissä samoja,
laatikon öljypohjan tiiviste ja öljyn suodatin menee samalla vaihtoon
Kiitos herroille vinkeistä! Vielä saisiko tuolle "tepselille" jotakin virallisempaa nimeä tai räjäytyskuvasta, että mikä osa on kyseessä. Minä en ole ihan kartalla tämän osan kanssa :lol:
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Löytyykö 7g:stä mithään kuvia?
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

klunssila kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
klunssila kirjoitti: Nämä samat vinkit toiminee myös W211 E270 CDI:n (v. 2004) 5-vaihteiseen automaattilaatikkoon?

Olisiko kyb-venttiilille, johdinlevylle ja "tepselille(?)" jostakin saatavissa osanumeroita juuri tähän minun autooni? Entä meneekö mitään tiivisteitä vaihtoon? Ajatuksena on hoitaa osat itse ja viedä osaavalle kaverille vaihdettavaksi.
Jos on 5v laatiko niin nämä osat on nissä samoja,
laatikon öljypohjan tiiviste ja öljyn suodatin menee samalla vaihtoon
Kiitos herroille vinkeistä! Vielä saisiko tuolle "tepselille" jotakin virallisempaa nimeä tai räjäytyskuvasta, että mikä osa on kyseessä. Minä en ole ihan kartalla tämän osan kanssa :lol:

Cdi203 sattui luultavasti typo ja hän tarkoittaa sillä töpseliä, pistoketta jolla auton johdot tulevat laatikkoon kiinni. Ja se minkä takia se kannattaa, on se että alkaa vuotamaan ja sitä öljyä löytyy jopa laatikon ohjauspoksista kun öljy kulkee johdon kuorta pitkin kapilaari-ilmiön johdosta. :shock:
Tähdellisen parantola
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ja se töpselihän kannattaa vaihtaa ihan normi öljynvaihdonkin yhteydessä. Varmuuden varalta ainakin kerran. Tuo plugi maksoi jotain 7€ nurkilla joten ei ole oikein kannatusta alkaa vaihtamaan siihen pelkkiä o-renkaitakaan.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4351
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Juu,7 euroa maksoi kl-osissa.Kesällä vaihdoin omaan kun alkoi öljyt nousta laatikon ohjausboksiin.
Huonompi juttu oli kun tämä sattui just laatikon öljynvaihdon jälkeen.
Pari litraa laskin varovasti propusta ölppää pois ja sitten sai tuon vaihettua.
Kannattaa vielä hetki vaihon jälkeen tsekata että boksi on kuiva,sitä öljyä kun saattaa olla vielä johdoissa matkalla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Mitä eroa on 203:sen 200/220cdi JA 270cdi laatikoissa??
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tuskin mitään muuta kuin kitkalevyjen määrä. Ainakin kun vertasin omaani ja väykyn 270 laatikkoa niin omassa kitkalevyjä 3-4 per pakka ja 270 4-5 per pakka.
Tähdellisen parantola
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Joo, mutta eikös tässä 270:ssä nyt ole toi loota se 580nm kestävä versio? :kuski:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

xin811 kirjoitti:Joo, mutta eikös tässä 270:ssä nyt ole toi loota se 580nm kestävä versio? :kuski:
Enemän levyjä ennemän pitoa=enemän väänönkestoa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Onkos muuten noissa johdinlevyissä jotain eroja?

Kun niitä näkyis saavan saksasta satasen halvemmalla kun veholta ja tuoteluettelon mukaan näyttäis olevan sama kaikkiin 5 vaihteisin. Kun 7 vaihteisissahan on monta erilaista olemassa...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4250
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kumipää kirjoitti:Löytyykö 7g:stä mithään kuvia?
Joo mitä kuvia?
(pitkäälti samanlainen kuin 5v)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Tombha
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2010 20:29
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Tombha »

Mikähän vika voisi olla -98 290TD:n laatikossa kun kakkoselta kolmoselle vaihtessa sellanen väli että kierrokset ehtii nousta lähes 1000 kierrosta ennen kuin kytkee kolmosen :?:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tombha kirjoitti:Mikähän vika voisi olla -98 290TD:n laatikossa kun kakkoselta kolmoselle vaihtessa sellanen väli että kierrokset ehtii nousta lähes 1000 kierrosta ennen kuin kytkee kolmosen :?:
Onko öljyä tarpeeksi?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”