Tonin 9-3 2.0t ja Ford Mondeo 2.0 TDCi

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

toni1976 kirjoitti:Auto olisi pitänyt leimata lokakuuhun mennessä ja leimalle olisi pitänyt käsijarruvaijerit uusia, samoin iskarin ylätukilaakerit. Jakoremmi olisi myös vaihdettava piakkoin.
Siinäpä se, peugeot :whistle:
Ei muuten mutta mikään noista ei ole mitenkään mukava homma.
Jos meinaa 9-5:n 3 litran v6-tiisselillä ostaa, niin kannattaa ensin lukea sylinteriputkien irtoamisjutut läpi
...ja 607 ison HDI:n osalta imusarjaongelmat...
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Oikeastaan ei vaivaa yhtään onko "mukavia" hommia tiedossa.
Tuohon pihassa seisovaan pösöön on tehty paljon mukavaa. Löytyi sellainen huoltopaikka että lasku on ollut aina todella sopivaa tasoa.
En yleensäkään ajattele sillä lailla ettei tämän hintaiseen autoon kannata satsata. Jos mukavaa tulee, tehdään pois.
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Joo, eihän auto noiden laittojen takia pihasta poistunutkaan. Kaikki oltais tottakai kuntoon laitettu ja kova meno olis jatkunu!
Itseasiassa huomenna oli menossa vaijereiden vaihtoon ja sen jälkeen leimalle :)
Olisin ihan piruuttani kokeillu, olisko katsuri antanu leiman noilla ylätukilaakereilla. Ne ei välttämättä hirmu pahat vielä ollu, mutta vähän rutinaa aiheuttivat kääntäessä...

Iso leijona dieselillä ja automaatilla olisi houkutteleva, mutta ei ehkä sitten kuitenkaan... :roll:
Saab isolla dieselillä muuten houkutteleva, mutta saatavana vain manuaalina ja todellakin kammoksun sitä moottoria kun juttuja olen niistä lukenut :shock:
Ehkä kuitenkin tyydyn Saabin kohdalla traktoridieselin ja automaatin yhdistelmään tai sitten hankin etanolisoftalla varustetun Aeron :?
Tai sitten tulee taas jokin täysin yllättävä valinta :wink:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Tänään tuli sitte hankittua pihaan toinen Saab. Löysin kohtuullisen hyväkuntoisen automaattilaatikolla varustetun 9-5 2.3T Aero Sportcombin vuodelta 2002, mittarissa 215000 km.
Autoon oli valmiiksi asennettu Biopower softa, tehoa jotain 260-270 hv. Kulkee kyllä liukkaasti :lol:
Ajelin sen tänään pääkaupunkiseudulta kotiin ja testikilometrejä kertyi heti alkuunsa 760 km. E85:sta paloi 80 litraa.
Ajomatka sisälsi pääasiassa normi maantieajoa, ei kuitenkaan mitään taloudellisuusajoa ;) Ajotietokoneen mukaan matkan keskinopeus oli 89 km/h. Ihan siististi rajoitusten "ylärajoilla" mentiin ja pitihän sitä ohituksissa vähän käskettää.
Sellainen huomio tuolta matkan varrelta, että oli näköjään tuon E85:sen hinta nousussa. Täällä Torniossa hinta on ollut pitkään 0,998 eur/litra ja noussut näköjään 1,077 euroon. Jyväskylässä hinta oli 1,14 litralta ja tuolla pääkaupunkiseudulla 1,10 :roll:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Bensalla on ~270heppaa ja etanolilla ~240 kun suuttimet loppuu kesken.

3" dp:llä, siemensin 875:lla suuttimilla ja softan päivityksellä bensalalkin hätyyteltäisiin 300:n rajaa ja etanolilla mentäisiin komeasti yli :kuski:
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Maikki kirjoitti:Bensalla on ~270heppaa ja etanolilla ~240 kun suuttimet loppuu kesken.
Näin juuri. Maksimitehon saa irti bensiinillä.
Riittää nuo tehot silti etanolillakin :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

ei riitä :niinpaniin:

Kunhan klubin kimppatilaus-dp:t joskus talven ensilumilla tulevat niin sitten ostan 875:t dekat. 2.0t:stä saa sitten (mitsulla) bensalla 280hv/395nm ja E85:lla ~300hv/425nm. Softa on jo valmiina ja pikkuisen automaatin takia rajoitettiin vääntöjä.
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Aeron kimpussa on tullut vähin puuhasteltua.
Auto on saanut kunnollisen pesun ja vahauksen. Muutenkin sitä on tullut ihmeteltyä ja tutkiskeltua tarkemmasti ajan kanssa. Mitään sen isompia yllätyksiä autosta ei ole löytynyt.
Etuoikealta kuuluneen pienen kolahtelun olen saanut hävitettyä. Tiedä sitten mikä kolahtelua tarkalleen aiheutti, mutta alapallo ja koiranluu olivat antautuneet. Ne on nyt uusittu.
Vaihteistoöljyt on vaihdettu ja kyllähän laatikon toiminta parani huomattavasti. Edellisestä vaihtoajankohdasta ei olekaan tarkkaa tietoa...
Myös raitisilmasuodatin ja polttoaineensuodatin tuli uusittua.

Reilun viikon kuluttua auto menee pajalle ja siihen vaihdetaan alustaan kaikki puslat. Siinä olikin suurin yllätys, että puslat olivat päässeet niinkin heikkoon happeen. Nämähän kyllä tuppaavat olla puslavaivaisia ja kyllähän se jonkin verran tietenkin ajettavuudessakin tuntuu. Puslaremontin jälkeen luulisi, että alusta on vähäksi aikaa iskussa.

Kulutuslukemia oikein hirvittää laskea. Tuolla entisellä Pösöllä kun mentiin taloudellisesti, niin tämä edustaa sitten taas ihan toista päätä :lol:
Taajamapainotteisessa ajossa etanolia palaa 15-16 litraa/100 km ja juuri tuollaista pyöritystähän mulla pääasiassa tulee. Hauskaa on kuitenkin ollut näin alkuunsa eikä tuo ajaminen ole ollut mitään taloudellisuusajoa :wink:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Päivitelläänpäs tännekin pitkästä aikaa...
Aero ollut nyt talossa lähes 5kk ja 11000 km. Mittarissa 226000 km ja meno on ollut toistaiseksi suht huoletonta. Suurin ongelma on tainnut olla, kun toisen ajovalon ballasti antautui. Samaan rysäykseen uusin sitten polttimotkin :)
Alustan puslaremppahan tehtiin silloin syksyllä, jonka seurauksena ajettavuus kyllä tosissaan parani ja meno vakautui.
Etanolia palaa kohtalaisia määriä, mutta onneksi itse tankkaaminen on vastaavasti edullisempaa. Maantiekulutus heiluu 10,1 - 11 litraa/100 km, pikkupyörityksessä menee rapiat 15 :roll: Ja lämmintähän riittää näin talvipakkasilla! Ehdottomasti paras talviautoni tähän mennessä 8)

Vaimon pikku-saapas on toiminut huolettomasti. Sehän on ollut meillä jo 2v ja 2kk / 26000 km. Mittarissa nyt 183000 km ja normi huolloilla ollaan menty. Laatikon öljyt tarttis vaihdattaa ja jokin pienen pieni öljyvuoto moottorin päädyssä vaatisi hieman huomiota osakseen.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

toni1976 kirjoitti:Etanolia palaa kohtalaisia määriä, mutta onneksi itse tankkaaminen on vastaavasti edullisempaa. Maantiekulutus heiluu 10,1 - 11 litraa/100 km, pikkupyörityksessä menee rapiat 15 :roll: Ja lämmintähän riittää näin talvipakkasilla! Ehdottomasti paras talviautoni tähän mennessä 8)
Onkohan nuita nelivetoina :roll: KVG ei iske... liian väsy :lol:
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

XUX63 kirjoitti:Onkohan nuita nelivetoina :roll: KVG ei iske... liian väsy :lol:
Ei oo tätä vanhaa ysivitosta nelivetona. Jonnin verran varsinkin talvikelillä haittaa tuo vajaavetoisuus, ainakin näillä tehoilla :lol:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Vaihtelehan niitä moottoriöljyjä riittävän usein jos etanolilla ajelet. Varmaan olet lukenut sen puhdistavasta vaikutuksesta, tukkeutuneista öljysihdestä kun paska lähteny liikkeelle, jne...
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Juu, 10000 km on sopiva vaihtoväli.
Öljypohjakin käytetty alhaalla edellisen omistajan toimesta viime kesänä ja tuolloin se sihti on puhdistettu. :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Dame Edna etanolilla ja nelivedolla ois aika makee 8)

Kuva
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Meno Saabeilla jatkuu. Pientä laittoakin on taas ollut viime päivityksen jälkeen :)
Aeron mittariin kertynyt nyt 236000 km.
Kevään aikana uusin moniurahihnan kiristimineen ja rullineen. Melko ilkeä homma kun tilaahan siellä ei liiemmin ole. Tulipa kuitenkin tehtyä! Samalla normaali öljynvaihtohuolto, tulpat ja ilmanputsari.
Hiljattain sitten pyöränlaakeri oikealta takaa antautui. Näissähän se tarkoittaa, että koko napa on vaihdettava. Vaihtotyö oli varsin helppo ja suoriuduin siitäkin ihan itse :o
Samalla herkistelin takaa jarrusatulat, vaihdoin uudet jarrulevyt ja palat sekä jarrunesteet.

Vaimon pirssiä jouduin käyttämään pajalla loppukevään aikana. Sen mittariin kilometrejä on kasaantunut 187000.
Autoa pitkään vaivannut öljyvuoto otettiin nyt kiinni ja kampiakselin stefahan siellä päästi öljyä läpi... Samalla jouduttiin uusimaan alatukivarsi, koska alapallo oli päässyt väljäksi. Pyöränkulmatkin jouduttiin säätämään. Etupään kuluneet jarrupalat vaihdettiin uusiin ja laatikkoöljyt vaihdettiin tuoreisiin.
Kyllähän taas passaa 8)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Just tässä koita tuollasesta 9-5 farkusta takanapaa irrottaa mutta kohta ollaa kolmetuntia annettu iskua eikä tunnu että olisi hirveesti inahtanutkaan prkl :ää: Alkaa huumori loppua kun tämän piti S124 verrattuna oli nopee ja helppo nakki...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Navan irrotus oli helppo homma. Kaikkiaan 6 mutteria pitää sieltä jarrukilven takaa irrottaa. Neljä niistä on näkösällä ja kaksi paljastuu kun siirtää jarruputken/letkun kannakepellin siitä syrjään. Jarrusatula irti, jarrulevy irti ja sitten ne 6 mutteria auki niin napa on kädessä. Ettei olis jääny ne 2 (piilo)mutteria huomaamatta, kun noin lujassa on napa ollut... ;)

Mitään sen ihmeempää päivittämistä Saabeista ei tällä kertaa ole. Femman mittariin on kertynyt tässä vaiheessa 250 tkm ja meno on nyt kesän laittojen jälkeen ollut varsin huoletonta.
Vaimon 9-3 on myöskin toiminut moitteitta. Mittarissa karvan päälle 190 tkm.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Jep monen tunnin taistelun jälkeen irrotin koko tukivarren ja meinasin vetää broidia lättyyn ku huomasin että oli vielä kaksi mutteria kiinni ja luulin että broidi oli ne vitsillä ruuvannu sinne. Mutta joo, nehän jäi mukavasti sen jarruputkia tukevan levym taakse piiloon... No se muodottomaksi moukaroitu napa meni kaiverrettavaksi ja siitä tuli vuoden mokaaja kiertopalkinto joka kiertää meillä jatkossa broidien kesken. :lol:
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Kyllä siihen napaan kieltämättä tuli alkuunsa muutama isku annettua :oops: Mutta kun ei kohtuudella alkanut irrota, niin oli pakko ruveta ettiin syytä miksi ei irtoa. Yleensä nuo on ihan ilman väkivaltaa lähteneet... Ja syyhän löytyi juuri noista kannakkeen taakse piilotetuista muttereista :lol:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Juu kyllä koitettiin sinne kuikuilla ja hiplata monta kertaa mutta se kannake on niin levee ettei sormilla heti tuntunut ja siellä oli niin ahdasta ettei kunnolla päässyt näkemään. Asiaa ei myöskään auttanut että saappihuollossa töissä ollut kaveri sanoi puhelimessa että ovat joskus ruostuneet kovaa kiinni siitä kaulasta eikä sitten muistanut sanoa että niissä kahdessa pinnapultissa on tupla mutterit :axe:

Kyllä muuten hiljeni kyyti vaihdon jälkeen taas! Vielä pitäisi jaksaa tutkia etupäänkolina.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Reilu vuosi mennyt taas viime kirjoituksesta :oops:
Meno Saabeilla jatkuu edelleen... En ole Mese-foorumia unohtanut, vaikkakin "vääränmerkkisillä" ajelen. Ruukaan silloin tällöin käydä juttuja täällä lukemassa vaikka en mitään kirjoittelekaan :)

Aeron mittariin on kertynyt tällä haavaa 275000 km, vaimon pikku-Saabiin 202000 km.
Molempien matka on taittunut ongelmitta sitten viime raportoinnin, normaaleilla öljynvaihtohuolloilla.
Aeroon päivitin uudet renkaat loppukesästä, Hankook Ventus Prime 2:set koossa 225/45x17. Ajettavuus parani melko paljon entisiin Kormoranin-tekeleisiin verrattuna. Myös rengasäänet kabiinissa hiljeni huomattavasti.
Syysiltojen hämärtyessä hoksasin osan kojetaulun nappuloista pimentyneen ja niihin tuli vaihdettua uudet tuikut palamaan.
Pientä laittoakin on tulossa, sillä keulasta kuuluu varsinkin käännettäessä ikävän kuuloista narinaa. Keväämpänä pitäisi inspiraation iskiessä irrottaa molemmat etutolpat ja vaihtaa yläpään laakerit. Sen verran olen kuiten tutkinu asiaa, että tiedän mistä ääni tulee ;) Tuulilasikin tuohon Aeroon pitäisi vaihdattaa.
Vaimon auto toimii kuin ajatus. Ei ole tarvinnut laittaa nyt mitään eikä mitään laittoja ole edes tiedossa. No, ehkä uudet kesärenkaat olisi aiheellista laittaa siihenkin, mutta katotaan jos vielä ens kesä menis noilla nykyisillä :D
Eipä tässä nyt sitten tämän ihmeempää. Hyvää alkanutta vuotta mese-foorumin käyttäjille :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

toni1976 kirjoitti:Hyvää alkanutta vuotta mese-foorumin käyttäjille :)
Kiitos! Hyvää alkanutta vuotta sinne Saabin ohjauspyörän taakse myös :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Taas yli vuosi vierähtänyt edellisestä ja vähän tässä vähän kertomusta kuluneesta vuodesta...
Aero on tekniikaltaan toiminut hyvin. 300 tkm on jo pyörähtänyt mittariin.
Viimeksi kirjoittaessani tänne kerroin etupään narinasta. Vikahan ei ollutkaan iskareiden yläpäissä, kuten aluksi epäilin vaan antautuneissa apurungon puslissa, jotka vaihdettiin uretaanisiin. Myös akku piti talven aikana vaihtaa uuteen.
Tuulilasin vaihto on edelleen tekemättä ja se todellakin pitäisi vaihdattaa. Jospa sitten kesällä...

9-3:ssa on mittariin kertynyt "vasta" 212 tkm. Erittäin vaivattomia kilometrejä se on tarjonnut. Jotain pientä päivitystä on kuitenkin tulossa.
Talven aikana olen hankkinut siihen uudet 17" kesävanteet ja renkaat, jotka saa kohtapuolin ruuvata alle. Uudet iskarit ja jouset olen siihen myös tilannut, kun alkuperäiset iskarit ovat tulleet tiensä päähän. Öljyt pitäisi tällekin vuodelle vaihtaa ja kaikki suodattimet. Kulmien tarkastus/säätö tietysti iskarien ja jousien vaihdon jälkeen...

Autokuume meinasi nousta talven aikana aika korkeaksikin. Siihen kyllä auttoi tehokkaasti tyhjän lompakon hierominen otsaa vasten.
Silmäilin E-mallin Mersuja, farkkuja pääasiassa.
Ajatuksena oli käyttöpeliksi hommata taas diesel ja tietysti automaatti. Katselin 220 CDI ja 270 CDI koneisia, noin ikäluokassa 2003-2005. Parikin vahvaa ehdokasta tuolloin oli, mutta eihän Saabista mitään hyvitetä vaihdossa, joten kaupanteko kariutui sitten siihen. Nyt kuume on ainakin hetkellisesti laantunut ja edelleenkin Saabeilla jatketaan yhteistä taivalta :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Pitkään jatkuneen autokuumeen seurauksena Aero joutui väistymään tuoreemman auton tieltä. Olisin tuon 9-3:n mielummin vaihtanut pois, mutta rouva pisti hanttiin :D
Tilalle tuli tällä kertaa - 08 vuosimallin 2-litran dieselillä varustettu farkku Mondeo.
Sikäli mielenkiintoinen tuttavuus, koska Fordia en ole koskaan aiemmin omistanut.
Autohan on aika maukkaalla varustelulla ja tietysti automaattilaatikolla.
Tilaa löytyy ruhtinaallisesti perheen tarpeisiin ja onhan tuo hyvä auto ajaa!
Nyt sitten jännätään miten elämä Fordin kanssa alkaa sujumaan. Ajokilometrejä on kertynyt mittariin tähän mennessä 217000. Sehän ei dieselille pitäisi vielä olla mitään.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10584
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

-08? Tämä taitaa olla ensimmäisiä tätä "nykyistä" mallia. Iso auto ja tuohon ikään hintakin tippunut siedettävälle tasolle.

Mielellään luetaan kokemuksia tästäkin. Aina parempi kuvien kera.

Turvallisia kilometrejä.

Edit. Oliko tässä mittaristossa se "lumihiutale" mikä palaa punaisena tai keltaisena riippuen ulkolämpötilasta.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Kiitos Pappi. Toivotaan, että kilometrit ovat turvallisia ja vähintäänkin kohtuullisen luotettavia. Ajatuksena olisi taas selviytyä muutama vuosi eteenpäin tällä kulkineella. :)
Tämähän on käsittääkseni aika pitkälti samanlainen alustaltaan kuin kolmoskoppanen V70 Volvo. Moottori taas on sama kuin sitikoissa ja pösöissä. Tätä mottia lienee käytetty myös joissain pienemmissä Volvon malleissa (?). Laatikkona Aisinin tekemä 6-vaihteinen perinteinen momentinmuunnin automaatti.
Pappi kirjoitti:-08? Tämä taitaa olla ensimmäisiä tätä "nykyistä" mallia.

2007 on käsittääkseni tulleet nämä Mk4-mallit markkinoille. Ja tämä malli taisi olla markkinoilla 2014 saakka. Eli aika alkupään autoihin tämäkin lukeutuu.
Melkein uutena on tämä yksilö ulkomailta uitettu Suomeen ja kaikki huollot täällä tehty. Varsin hyvin pidetyn oloinen on tämä auto eikä ruostettakaan ole vielä löytynyt.
Pappi kirjoitti:Edit. Oliko tässä mittaristossa se "lumihiutale" mikä palaa punaisena tai keltaisena riippuen ulkolämpötilasta.
Keltainen tai punainen lumihiutale loimottaa mittaristossa ulkolämpötilan mukaan. Eikös tämä hiutale ole läsnä kaikkien Fordien mittaristossa? Muistelisin, että tämä löytyi jo 80-luvun Scorpioista ainakin :D

Ja sitten muutama luminen kuva hankinnasta:

Kuva

Kuva

Kuva
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10584
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pisteet sisustan väreistä. Upea.

Kyllä näissä paljonkin taitaa olla samoja osia kolmoskoppasen h%mo lavetin kanssa.

Joiltakin osin voinee tilojensa puolesta verrata s80 Volvoon.

Järkevä valinta koska tarjontaa on paljon ja merkkiosatkaan ei paljoa maksa.

Huomattavasti nykyaikaisempi kuin edellinen malli.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Hieno sisusta! Muistikuvani mukaan tuo on hiljainen auto.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Sisämelu ei ole paha. Hiljaisissa nopeuksissa moottori raksuttaa sisään rumasti, mutta maantiellä kulkee kuin sukkasillaan.
Itekkin tykästyin tuohon sisustaan. Kuskin jakkara on vielä kahdeksaan suuntaan säätyvä, joten ajoasennon saa mieluisakseen. Ja koska päädyin näinkin "arkiseen" merkkiin, niin sitä piti vähän saada mielekkäämmäksi hyvällä varustetasolla :)

Tilat on suorastaan valtavat, verrattuna esim 9-5 farkku Saabiin. Penkeiltään ja valoiltaan tämä ei yllä Saabin tasolle, mutta muilta osin vähintään Saabin veroinen tai parempi.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Täälähän alkaa olla Ford-miehiä ihan ruuhkaksi asti. Kaiken lisäksi Fordeja kehutaan ihan räävittömästi. Tuo on varmaan parempi kuin edellinen korimalli, joka meidänkin pihaa koristaa. Mondeo on kyllä tilava auto ja etenkin hintaansa nähden.

PSAn kone voi olla parannus, tuo Fordin oma mylly on heikko suuttimistaan, mutta siinä on ketju. Mikä lienee sitten helpommin ja halvemmalla kunnossa pidettävä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”