Audi tavoittelee keskiluokan herruutta

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei 210 oole edelleenkään hyvä nnäkönen mutta 211 on edelleen hyvän näkönen kuten uutuutenakin. ja 212 myös kunhan ei ajella niillä 16 tuumasilla kiekoilla vaan laitetaan massiiviseen koriin sopivammat vanteet :)

Tuossa uudessa audissa ei vannevainta ole ainakaan vielä kovinkaan muikea. Tosin audi on jo vuosia onnistunut vannevalinnoissaan, eli eiköhän sieltä ole taas jotain kulttiklassikkoa tulossa.

(vannefetissi ;) )
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2546
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

karvine kirjoitti: Ja eikös uusissa audeissa ole ollut takapainoitteinen neliveto jo jonkin aikaa?
On. Ainakin henkilöauton näköisissä malleissa käytetään takapainotteista 40/60 jakoa.

Ainakin A4 Avant quattro kevyellä neloskoneella on myös ihan oikean takavetoisen kaltainen ajaa, vain rauhallisempi, eikä tarvitse kaivaa lähtökuoppia päästäkseen talvella liikkelle.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 781
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Sergey kirjoitti:ei 210 oole edelleenkään hyvä nnäkönen mutta 211 on edelleen hyvän näkönen kuten uutuutenakin. ja 212 myös kunhan ei ajella niillä 16 tuumasilla kiekoilla vaan laitetaan massiiviseen koriin sopivammat vanteet :)

Tuossa uudessa audissa ei vannevainta ole ainakaan vielä kovinkaan muikea. Tosin audi on jo vuosia onnistunut vannevalinnoissaan, eli eiköhän sieltä ole taas jotain kulttiklassikkoa tulossa.

(vannefetissi ;) )
Joo, vanteet tekee auton. En oo MB:ltä nähny orkkiksena yhtäkään hyvännäköstä vannetta..
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1467
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

simoks kirjoitti:Joo, vanteet tekee auton. En oo MB:ltä nähny orkkiksena yhtäkään hyvännäköstä vannetta..
15-reikäiset :pappa:
® Mesen Porkkana-klubi
1991 420 SE, 1997 SL 320
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

16 tuumaset 15 reikäset o kyl komeet esim just audi a4:ssa tai golffissa. jollaku 185/50 kumilla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uusi kutonen edestäpäin:
Kuva
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9576
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jostain syystä tuosta keulasta tulee mieleen ne Tähtien Sodan Stormtrooperien kasvonaamiot. :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4410
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Eldorado kirjoitti:Jostain syystä tuosta keulasta tulee mieleen ne Tähtien Sodan Stormtrooperien kasvonaamiot. :lol:
Joo :shock:
Miksköhänne suunnittelijat haluaa nuista autoista vihasennäkösiä :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

dry kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:Jostain syystä tuosta keulasta tulee mieleen ne Tähtien Sodan Stormtrooperien kasvonaamiot. :lol:
Joo :shock:
Miksköhänne suunnittelijat haluaa nuista autoista vihasennäkösiä :shock:
Kertoo miten suhtaudumme toisiin autoilijoihin.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9725
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

740 GLE kirjoitti:
karvine kirjoitti: Ja eikös uusissa audeissa ole ollut takapainoitteinen neliveto jo jonkin aikaa?
On. Ainakin henkilöauton näköisissä malleissa käytetään takapainotteista 40/60 jakoa.
Kappas, se on sitten ollu varmaan vain mulle uutta mallia se A4 jolla koitin kylykimyyryä kammeta ja tuntu että vaikka kuin polkee niin se vaan aliohjautuu :roll: Pitääpäs käydä joskus koklaan joku uudenkarhee :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uuden kutosen piiitkä esittelyfilmi:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JNtjQcx2Trg[/youtube] 8)
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

BMW 5:een verraten:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Jotenkin tuo BMW vaan puhuttelee enemmän, kuin Audi. :wink:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9576
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Ulkonäöllisesti bimmerin uusi vitonen on upea, juuri tuli tuossa perjantai-iltana ihmeteltyä moista "kylmien tyyppien" muodossa. Uudesta Audista en oikein vielä osaa sanoa kun oon nähnyt vain kuvissa, mutta siltä pohjalta bemari vie kyllä voiton.

Ja molemmat kuitenkin paljon paremman näköisiä kuin seniilipappamersu (212) omituisine takalokasuojan muotoineen ja pystyp*rseineen. :evil:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ovi on massiivinen audissa, taas baijerilaisen siroon oveen verrattuna. Keskikonsolin osalta taas homma kääntyy päälaelleen. Ohjaamon yleisilmeet on hieman sekavia, saisi olla selkeämmän näköinen molemmissa.

Eikös audi muuten luopunut torsenista lukuun ottamatta S/RS malleja?

EDIT: Kappas, paha moka. Muistin väärin, eli on torsenit ollu vielä käytössä, jostain vain jäänyt takaraivoon moinen muistikuva. Tulipa tarkistettua sitten varoiksi kuitenkin. Etu/takalukoista ovatten jo luopuneet.

EDIT2: Osassa malleja käyttävät haldexia kuitenkin, ne eivät hirveämmin ole kai kehuja keränneet. Eli jostain se muistikuva oli takaraivoon jäänyt, eikä aivan syyttä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Poikittaiskoneisissa on haldex, pitkittäiskoneisissa torsen. RS5 malliin tuli "kruunupyörä"keskitasauspyörästö jossa mekaaninen voimanjako 60% taakse. Elektronisesti voidaan sitte säädellä 15-85% välillä. Tämä värkki on myös tässä A6 quattrossa ja A7 quattrossa.
Audi hakkaa bemun ja mersun laatuvaikutelmassa ja ajettavuudessa etenkin suurissa nopeuksissa. Pari viikkoa sitten tuli testaitua Mynchenin maisemissa... Varsinkin mersu on jo niin kaukana että oikeen pitää ihmetellä millä opeilla niitä saadaan kaupaksi :?
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Eldorado kirjoitti: Ja molemmat kuitenkin paljon paremman näköisiä kuin seniilipappamersu (212) omituisine takalokasuojan muotoineen ja pystyp*rseineen. :evil:
Mielestäni nykyinen Eemeli kilpailee F10:n sijasta pikemminkin Baijerin E60:n kanssa:
Kuva
Kuva
Mersun nykyaikaista haastajaa tähän luokkaan saamme siis odottaa tovin. :roll:
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9576
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Keulastahan tuo 212 on ihan jees, se perspuoli on sitten aika epäonnistunut. Ponttoonimallista lainattu takakaaren vekki tuntuu aika keinotekoiselta, se oli "se juttu" silloin 1950-luvulla, ei enää väkisinväännettynä retrona 2010-luvulla. Toivottavasti seuraajamallissa ei enää ole tekotaiteellista retroilua, mutta pahoin pelkään että jotain kummallisia kylkivekkejä siihenkin on tulossa (etukäteishuhujen mukaan).

Rauhalliset linjat sopivat mielestäni Mersujen muotoihin, eivät hetken muotioikut ja kikkailut. Katsokaa vaikkapa ajattomia 126- ja 124-korimalleja, niiden rauhallinen ja sopusuhtainen muotoilu puree edelleen vaikka autoilla on ikää 25-30 vuotta.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Mun mielestä tuo uusin bimmeri näyttää jopa paljon vanhemmalta kuin edeltäjänsä. Tuossa Laaksosen kuvassa mieleen tulee pallokala. Ei oikein mittasuhteet sovi silimään... Audi taas ehkä jopa liian korostetun aggressiivinen keulastaan, mutta sivulinja sekä takaviistokuvat saa aikaan HIMOA! :D :shock:

Tosin sivukuvassa hieman häiritsee liian "pullukat" takavalot. Olis mielestäni kivemman näköinen jos seuraisivat korin varsinaisia muotoja.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
haju
Viestit: 587
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Kyllähän tuo uusi BMW on tosi miellyttävän näköinen. Audin keula on liian totinen mutta kait siihenkin silmä tottuisi.
MB SLK 230 -00
MB Vito W639 -10


http://harry.pic.fi/kuvat/
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9576
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

haju kirjoitti:Kyllähän tuo uusi BMW on tosi miellyttävän näköinen...
Samaa mieltä. Jos nyt lyötäsiin eteen säkillinen rahaa ja sillä pitäisi ostaa uusi auto, niin kyllähän E-mersun sijaan katse kääntyisi viitossarjaiseen, juurikin kuvien siniharmaassa värisävyssä. Vaikka MB-fani olenkin, olen myös esteetikko ja ulkonäössä bimmeri valitettavasti vetää tällä hetkellä pitemmän korren. Mersun muotoilupuoli hakee nyt kovasti linjaansa näiden kaikenmaailman kikkailujen muodossa, rauhallisuus ja linjakkuus ovat hävinneet ja tilalle on tullut kyllä kovaa yritystä suuntaan jos toiseen. Valitettavasti tuo yritys näkyy sekavana ja väkisinväännettynä linjattomuutena minun mielestäni. Nykymalleista ainoastaan 204 miellyttää enää omaa silmää, ja tietysti R230 (SL) mutta sehän onkin jo vanha korimalli ja korvautuu lähiaikoina, ja tuskinpa parempaan suuntaan.

Kuva

Kuva
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
740 GLE
Viestit: 2546
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

XUX63 kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:
karvine kirjoitti: Ja eikös uusissa audeissa ole ollut takapainoitteinen neliveto jo jonkin aikaa?
On. Ainakin henkilöauton näköisissä malleissa käytetään takapainotteista 40/60 jakoa.
Kappas, se on sitten ollu varmaan vain mulle uutta mallia se A4 jolla koitin kylykimyyryä kammeta ja tuntu että vaikka kuin polkee niin se vaan aliohjautuu :roll: Pitääpäs käydä joskus koklaan joku uudenkarhee :lol:
Jos vakaakulkuisen nelivetoisen haluaa pakottaa kaasulla luistamaan ennen kuin se luisyaa ihan luonnostaan, niin kaasua saa tosiaan olla aika paljon. Mutta silloin ollaan reilusti pidon rajoissa, joten miksi pitäisikään luistaa minnekään?

Kun vauhtia on kaarteeseen tullessa sen verran että pyörät hieman luistavat, kääntää terävä kaasun nosto quattron nätisti yliohjaavaksi tai riittävällä provokaatiolla jopa luistoon, jos se on tavoitteena.

Sen jälkeen luisto on helppo pitää näpeissä kaasullakin.

Samalla periaatteella takapyöriä jarrutellen myös ESP torjuu aliohjausta pari sekuntia myöhemmin, ellei kuljettaja hoida hommaa jo valmiiksi.

Tuohon tarvitaan tietenkin toimiva voimansiirto, mehulinkohan tekee kaasun nostolla täsmällisen moottorijarrutuksen sijasta ihan mitä sille mieleen juolahtaa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mulla tuo bemarin väkisin väännetty konepelti saa kyllä hissipojan liikahtamaan yläkerroksiin, lieneekö inspiraation lähteenä ollut:
Kuva
:D
Viimeksi muokannut sonikki, 18.9.2011 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Miksi näissä nykyvehkeissä on kaikissa tollanen pystykeula? Jalankulkijaturvallisuuden takiako?
S204, AZT250
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1467
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Garcia kirjoitti:Miksi näissä nykyvehkeissä on kaikissa tollanen pystykeula? Jalankulkijaturvallisuuden takiako?
En tiedä mutta minua miellyttää uusissa Mersuissa pystyhköt keulat. Tulee mieleen ajat jolloin Mersut oli vielä Mersuja. Esim. CLS:

Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
1991 420 SE, 1997 SL 320
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mun silmään ei vaan nuo Mersun uudet maskit istu yhtään. Isot tähdet kuuluu vain ja ainoastaan sporttisiin malleihin ja työkoneisiin eikä jonkuu hinnat alkaen perhekiikuttimen nokalle :evil:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1467
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

sonikki kirjoitti:Mun silmään ei vaan nuo Mersun uudet maskit istu yhtään. Isot tähdet kuuluu vain ja ainoastaan sporttisiin malleihin ja työkoneisiin eikä jonkuu hinnat alkaen perhekiikuttimen nokalle :evil:
No joo siinä olen kyllä samaa mieltä että C-sarjasta olis tuo isotähtimaski saanut jäädä :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
1991 420 SE, 1997 SL 320
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ceehen sentäs ainaki joskus sai valita haluaako perinteisen ripamaskin vai tuollaisen kuvotuksen mutta sitä en tiedä onko tuota optiota enää tai onko tämä ollu mahdollista muissa malleissa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”