Audi tavoittelee keskiluokan herruutta

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9576
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Avangarde C:ssä on vakiona tuo isotähtimaski, ja perusmallissa ja Elegancessa sitten se perinteinen malli. E:ssä ja S:ssä maski on sitten aina tuo perinteinen malliversiosta riippumatta.

Makuasia tämäkin, on totta että perinteisesti iso tähti keulalla on yhdistetty sporttimalleihin (SL ja isot coupét), mutta 1990/2000-luvuilla tuo linja alkoi lipsumaan. Mersun mallikirjo ja muotoilulinjat huitelee muutenkin nykyään niin laajalla skaalalla että sellaista yhtenäisyyttä kuin takavuosikymmeninä ei enää ole eikä tule.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
karvine
Teräshermo
Viestit: 744
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Kyllä minun mielestä näissä uusissakin on aika selvä sukunäkö niin sisällä kuin ulkonakin. Nykyinen E ja C sisältä suhteellisen samannäköisiä, samalla tavalla kuin esim 202 ja 210.

203 ja 211 taas helposti tunnistettavissa saman sukupolven edustajiksi.

Uusi CLS taitaa edustaa nyt sitä uutta sukupolvea, mihin C, E ja S menee kohtapuoliin. Omasta mielestä näyttää pirun hyvältä.

Ja nykyään taitaa suurin osa C-malleista tulla jollain business-paketilla, mihin kuuluu avantgarde varustelu ja se iso tähti. Perinteistä pientä tähteä kyllä saa edelleen. Uudet E:kin ovat järjestään avantgardeja, mutta niissähän on aina perinteinen tähti.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jos Seat Exeo on jonkinasteinen jäljitelmä edellisen sukupolven Audi A4:sta, niin tämä Yema F16 on aivan suora valokopio nykyisestä:
Kuva
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... ta-nayttaa
Merkkiä valmistaa Sichuan Automobile Industry Group . :lol:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Katsokaapa mikä merkki johtaa Ajovalo.net-sivuston mukaan kaikkia sedanien perusluokkia ranking-listoilla:
http://www.ajovalo.net/parhaat_uudet.htm :roll:
Lohdutuksena tähtikeula näkyisi olevan coupe-luokiien kuningas. :?
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tässä vertailussa Audi on saanut vastaansa jaappanin laatuvaunun:
Kuva
http://www.caranddriver.com/comparisons ... rison-test :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

ABT pitää huolen, että dieseleiden teholukemissa mennään koko ajan mersua karkuun, 360 hv luvassa A6:n V6 TDI:hin
http://www.abt-sportsline.de/en/latest- ... alon-genf/
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Auto Motor und Sport esittää kysymyksen, onko uusi A8 parempi kuin Ässä:
Kuva :?:
Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1577
Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Mikä oli vastaus?
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

2-litraisesta 4:sta 420 hp:
http://www.egmcartech.com/2014/03/04/au ... at-geneva/
-105 hv/sylinteri :!: :shock:
Kuva
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Laaksonen kirjoitti:2-litraisesta 4:sta 420 hp:
http://www.egmcartech.com/2014/03/04/au ... at-geneva/
-105 hv/sylinteri :!: :shock:
Näillä varmaan oli tarkoitus ajaa samoja kilometrejä kun 200 deellä :lol:

Vai oisko että kovien huoltokustannusten kera satatonnia ja paaliin.... Kun alkaa nää perusfiestatkin olla jotain litrasia kolmipyttysiä ja 130hp..... sen verran olen perämoottorien kanssa elämäni aikan pelannut että tiedän ettei toi kovin pitkäikäinen kone ole.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Meinasin lähinnä sitä että....puhutaan nyt vaikka 2 tahtikoneista. Kelkkoja ja pyöriä on huono serrata mutta otetaan vanha kolmipyttynen yamahan perämoottori. Ikuisia koneita, jos nyt tommonen perus 70hp jamppu vei jotain pulpettivenettä keskinopeudella 35km/h sen 5000h ilman ongelmia niin se tekis semmoset 175tkm maantietä. Viritysastetta kun nostettiin kisakoneissa samasta siihen 130-150hp niin konehan ois kestänyt sen parhaimmillaan 2000h, tietty kovemmin kiertäen jne. Tossa ajassa hevosvoimat ois tippunu takasin sinne 70 tienoille kun alkaa kulumaan. Kisakone kesti 12 tuntia pysyen tossa hevosvoimahaarukassa.

Niin, saahan sitä tehoa irti mistä tahansa mutta mikä on se kestoikä? Kelkasta saa varmasti 500 kuutioisesta rotaxista ahtamalla tappiin sen 700 hevosta irti....kestää yhden kiihdytyksen ja se oli siinä. Ja niin saa nelitahtikoneistakin, ikä vaan lyhenee ja loppukuluttajan ongelmat kasvaa.
Eli nyt on palattu -70 luvun öljykriisiin. Sillon ratkasu oli 600 fiiatti, mutta eipä siinä olluttkaan 100 hevosta, auto oli puolta pienempi kun nykyajan nissanmikra ja niin poispäin. Palataan taas litrasiin minikotteroihin nykyajan parkkiruutukoolla(joka ei ole muuttunut vaikka autot on) ja ahdetaan ne tappiin asti. Ne sitten kestää sen minkä se kuivausrummun laakeri, eli takuuajan. Saa, ja pitääkin kommentoida ja spekuloida....esim. heitin noita faktoja ihan arviosta jos joku haluu alkaa hieroa lukuja.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Kestävyydestä en osaa sanoa . Mutta tässä esim vastaava mersun kone

http://grip-magazin.de/news/chip-tuning ... 50-ps.html

Löytyy samat kun Audin konseptista . 2 L / 4 sylinteriä . Neliveto .

En yhtään ihmettelisi jos maantie käytössä Suomessa ei rataajoa

niin voi hyvikin kestää esim 175 000 km
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Audilla 3-litraisen V6-dieselin pienemmät tehoversiot 204 hv & 245 hv [ http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/a ... ainer=page ] korvautuvat kai 218 hv ja 272 hv versiolla:
Kuva
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 48870.html
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Auto Motor und Sport esittää kysymyksen, onko uusi A8 parempi kuin Ässä:
Kuva :?:
Kuva :?
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

A6:een facelift:
Kuva
Bensakoneet: 190 - 333 hv (S6: 450 hv; RS6: 560 hv)
dieselit: 150 - 326 hv
http://www.autozeitung.de/auto-news/aud ... l-benziner
Kuva
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Audia ajettua voi vain todeta, että Audi on Audi ja Mersu on auto.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

Mielipide on vähän niin kuin prsereikä...kaikilla on omansa ja jotenkin tuntuu, että varsinkin toisen sellainen varmaankin haisee erityisen pahalle
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Mielipide on vähän niin kuin prsereikä...kaikilla on omansa ja jotenkin tuntuu, että varsinkin toisen sellainen varmaankin haisee erityisen pahalle
Näin on ja Audin omistajilla ne haisee tosi pahalle :!:

Nimimerkillä: Juuri 450km uudella A4:lla ajanut. Etuvetoinen kiillotettu Nintendo. Ei ajajan auto!
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9725
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

cmeli kirjoitti:
Mielipide on vähän niin kuin prsereikä...kaikilla on omansa ja jotenkin tuntuu, että varsinkin toisen sellainen varmaankin haisee erityisen pahalle
Näin on ja Audin omistajilla ne haisee tosi pahalle :!:
Paha :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.

Kuva
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

cmeli kirjoitti:
Mielipide on vähän niin kuin prsereikä...kaikilla on omansa ja jotenkin tuntuu, että varsinkin toisen sellainen varmaankin haisee erityisen pahalle
Näin on ja Audin omistajilla ne haisee tosi pahalle :!:

Nimimerkillä: Juuri 450km uudella A4:lla ajanut. Etuvetoinen kiillotettu Nintendo. Ei ajajan auto!
Jaa...mersutko ne on olleet perinteisesti "ajajan" autoja??? :D Niin ja tärkein varuste on puuttunut tuosta sinunkin koeajamasta autosta....eli vetoakselit taakse.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

aa...mersutko ne on olleet perinteisesti "ajajan" autoja??? Very Happy Niin ja tärkein varuste on puuttunut tuosta sinunkin koeajamasta autosta....eli vetoakselit taakse.
ÖÖÖ, niin!?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

Niin sitä vaan, että aika harvoin missään yhteydessä mersuun on liitetty sellaisia tuntemuksia kuin "ajajan auto", tosin kun esim. erilaisissa autoalan medioissa on usein ylistetty Audin ajettavuutta/tunnokkuutta.... mutta kuten puhuin niistä prsereijistä...kukin tavallaan : :lol:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uskaltaisin väittää, että edestä raapivista autoista paras ajettavuudeltaan on Alfa Romeo. Suurin uudistus facelift-mallissa ovat matriisi-led-ajovalot. Nyt onkin "neljän rinkulan" koko perusmallisto faceliftattu (A4, -6 ja -8 ). Yksi syy, miksi näitä Audi-juttuja täällä jaksan hehkuttaa on mm. se, että merkki on mielestäni ollut muotoilussa edelläkävijä.
Vertailun vuoksi:
Kuva
Audi A6 -97

Kuva
"Paavo itse"

-Tämä nyt vaan on sitten minun mielipiteeni. :roll:
Kuva
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

paras ajettavuudeltaan on Alfa Romeo.
Oli, totta!

Alfakin, LUOJAN KIITOS palaa takaisin takavetoon uudella Giuliettalla.

Etuveto on homoilua jos ajettavuudesta puhutaan. Jos sitä ei ymmärrä niin sitten ei ole km takana.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

aika harvoin missään yhteydessä mersuun on liitetty sellaisia tuntemuksia kuin "ajajan auto", tosin kun esim. erilaisissa autoalan medioissa on usein ylistetty Audin ajettavuutta/tunnokkuutta
Vedän kädet kattoon jos joku sanoo että BMW on ajajan auto, sitä se on, tosin menee rikki aika äkkiä. Mercedes on pitkän matkan ajajan auto(ja kestää). Audi on lelu, ei sitä muulla sanalla osaa kuvata.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

cmeli kirjoitti:
paras ajettavuudeltaan on Alfa Romeo.
Oli, totta!

Alfakin, LUOJAN KIITOS palaa takaisin takavetoon uudella ...
...Giulialla:
http://www.carnews2015.com/2015-alfa-romeo-giulia/
2016 kaiketi tulee takavetoinen Alfetta E:n ja BMW 5:n kokoluokkaan. :roll:
Audilla ja BMW:llä on tulevaisuuden malleihin tulossa laservalot.
Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kuva

Tää edelläkävijä julkastiin vuosi ennen tuota A6 :P
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

^Onkin mielenkiintoista nähdä, milloin tuon "edelläkävijämerkin" 240 hv 2.0 TDI päätyy ingolstadtilaiseen:
http://en.volkswagen.com/en/innovation- ... ssat2.html
Erikoista, että Audi tuntuu olevan ainakin Suomessa tarkin siitä, millaisessa liikkeessä sitä saa myydä, kun taasen tähtimerkkiä myydään monessa kaupungissa melko vaatimattomissa puljuissa Hyundai'ten ja Skodien seassa. :?
Viimeksi muokannut Laaksonen, 04.9.2014 22:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9576
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Laaksonen kirjoitti:...tähtimerkkiä myydään monessa kaupungissa melko vaatimattomissa pouljuissa Hyundai'ten ja Skodien seassa. :?
Sehän on ihan luonnollista kun uudet MB:t näyttävät nykyään ihan Hyundailta. Uuteen C:hen kun vaihtas tähden tilalle Hyundain tain Kian merkin niin täydestä menis.

Ennen vanhaan kaukoidässä kopioitiin, nyt niksmannit kopioi kaukoidän ihmeitä... mutta ajat näköjään muuttuu... :roll: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”