LiQQen S 350 Turbodiesel

Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ai tällainen?

Kuva

Tällainen ratti oli ihan viimisissä Möhköissä. Niissäkään ei minusta ihan kaikissa.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Ei vaan

Kuva
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aika tarkkaan 9 litralla on mennyt nämä pahimmat pakkasjaksot. Siinä on ollut aika paljon lämmityskäyttöä joukossa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Kaapo kirjoitti:Aika tarkkaan 9 litralla on mennyt nämä pahimmat pakkasjaksot. Siinä on ollut aika paljon lämmityskäyttöä joukossa.
Se on kyllä aika hurjaa että kolmattatonninen möhkö menee vähemmällä kuin nippa nappa tonnin painoinen kikotin. Vaikka möhkä onkin diesel ja kikotin pesna, niin siltikin. :shock:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No kyllähän sen näillä huippupakkasilla saa tuta, että ihan kaikki nafta ei pala lämpönä harakoille. Kun alkaa huidella 30 astetta, niin Webasto alkaisi olla poikaa ajonkin aikana. Mutta niin jäätyi taksi-Avensis sivuikkunoistaan umpeen kolmen hengen läsnäollessa. Möhkö ei tuota temppua tee, kun on ne tuplalasit 8)

Toisaalta kulutus on aika maltillinen, kun ottaa huomioon jähmeät paikat ja sen myötä isommat ajovastukset. Rengaspaineetkin tippuvat ja pirssi ei rullaa niin notkeasti kuin säädyllisemillä säillä.

Muistaakseni tuo sähkölaatikko antaa bensakoneen jatkona pienemmän kaupunkikulutuksen kuin manuaali (S 280 verrokkina).

Ja kiisselihän kiertää alle 2000 rpm talvinopeuksilla. Ei sitä soppaa silloin määräänsä enempää kerkiä palamaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mutta voi olla että eldorado saisi tuollaisen 300TD möhkön kuluttamaan sen 13L/100km :D
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Heleposti.
ei mullakaan riittäny talvikelissä tuo 13l/100km :D
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Jokunen huomio aiheesta.
Pidän laatikkoa talvellakin S-asennossa. Lähtee siis ykkösellä --> ei luista turhaa niin paljoa ---> kiihtyy tavoitenopeuteen ripeämmin, joka on taloudellisempaa.
Taajamassa kepakko on 4-asennossa, D on turhaa lupsuttelua 60 vauhdeissa, vaikka loota sinne vaihtaakin. Turhan alhaiset kiepit eivät on taloudellisia nekään.
Loota saa lämmetä jonkun minuutin tyhjäkäynnillä, kun kylmästä lähtee - ei ole niin nihkeä alkukilometreillä. Nuokin seikat saattavat vaikuttaa kohtuullisen polkemisen ohella :?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kaapo kirjoitti:Jokunen huomio aiheesta.
Pidän laatikkoa talvellakin S-asennossa. Lähtee siis ykkösellä --> ei luista turhaa niin paljoa ---> kiihtyy tavoitenopeuteen ripeämmin, joka on taloudellisempaa.
Taajamassa kepakko on 4-asennossa, D on turhaa lupsuttelua 60 vauhdeissa, vaikka loota sinne vaihtaakin. Turhan alhaiset kiepit eivät on taloudellisia nekään.
Loota saa lämmetä jonkun minuutin tyhjäkäynnillä, kun kylmästä lähtee - ei ole niin nihkeä alkukilometreillä. Nuokin seikat saattavat vaikuttaa kohtuullisen polkemisen ohella :?
Juuri samoin teen miekin.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Kun nyt ei tähän hätään ole muuta informoitavaa, laitetaan nyt pari kuvaa :roll: Suihkunraikkaana :D

Kuva
Kuva
® Mesen V8 Klubi
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mites tuonne vaihdekepin juureen sais valoa? :idea:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Jari Nysten
Viestit: 384
Liittynyt: 27.10.2010 16:19
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Kaapo kirjoitti:Jokunen huomio aiheesta.
Pidän laatikkoa talvellakin S-asennossa. Lähtee siis ykkösellä --> ei luista turhaa niin paljoa ---> kiihtyy tavoitenopeuteen ripeämmin, joka on taloudellisempaa.
Taajamassa kepakko on 4-asennossa, D on turhaa lupsuttelua 60 vauhdeissa, vaikka loota sinne vaihtaakin. Turhan alhaiset kiepit eivät on taloudellisia nekään.
Loota saa lämmetä jonkun minuutin tyhjäkäynnillä, kun kylmästä lähtee - ei ole niin nihkeä alkukilometreillä. Nuokin seikat saattavat vaikuttaa kohtuullisen polkemisen ohella :?
Mulla ei ole edes kuin 4 vaihdetta, mut lähtee kakkosella S-asennossakin jos ei paina kaasua kunnolla ripeesti.
Valoa kepin juureen kaipaan minäkin.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Jotenki noin se vaihtuu. :lol:

Se lamppu on tuossa vaihdekaavelin etureunassa.
Miepä pengon jos löyvvän parempia kuvia.

Onko sulla se keskikonsolin puu yksi vai kaks-osainen?

EDIT....

Tuhkakuppi pois. Sitten näkyy tuhkakupin kannen kiinnitysruuvi. Se löysälle ja kansi pois.

Kuva

Sitten sieltä keskikonsolin etupäästä tuhkakupin aukon alareunasta löytyy kaksi torx-kantaista ruuvia joilla keskikonsolin puu on kiinni etureunasta.

Kuva

Ruuvit irti niin pitäs palikka nousta etureunasta nostamalla pois.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Kyllä se on yksosainen päre :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei ole poikki siitä vaihekepin ja tuhkakupin välistä?

Ompa kumma. Muistaaseni noissa pre-facelifteissä on sellanen yksosanen puuosa.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Mepä ei purettu puupaneelia olenkaan, vaan RJ:n näppärät sormet vaihtoivat uuden lampun sinne aikoinaan muistaakseni vielä peilin avulla sieltä tuhkakupin aukosta.
En ole varma, onko se ihan täydellisesti paikallaan, mutta kyllä se valo liikkuu kuitenkin kepin mukaisesti.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Kyllä molemmissa on päre yksiosainen :shock:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja mulla on ollu kaikissa kolmessa facelifti möhkössä kaks-osanen. :shock:
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Huh :shock: Tässä sitä seuraava aihe pohdittavaksi mistä johtuu :lol:

Jos koittais kattoa nettiautoa ja löytäis yhteisen tekijän.

EDIT: En kyllä löytäny nettiautosta yhtäkää kaksosaista pärettä :roll:
® Mesen V8 Klubi
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kävinpä tallis ihan tarkistamassa. Yhtenäinen, keskeltä kaareva, n.20cm pitkälti tuhkiksesta ylös päin ja samoin taaksepäin vaakaankin. Siks varmaan ei silloin yritettykään raplata sitä pois.

Mutta mitäs kummaa :shock:
Vänkärin ovea ei nyt imaissutkaan kiinni :roll:
Sulake kontista irti ja heti takaisin => taas imee.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3832467
tuossa ainaki näkyy sauma puuosien välissä.

Samoin tuossa...

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3834949
Viimeksi muokannut Mika.T, 22.3.2011 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Jo on jännä. :shock: Onko vaan tehtaalla ollut joskus noita kaksiosaisia tarjolla ja niitä asenneltu.

Jännä on tuo imuovikin. Joku siellä laittaa alipainepumpun vikatilaan. :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mika.T kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3832467
tuossa ainaki näkyy sauma puuosien välissä.
On siellä joku sauma näemmä. Ja tuo nimenomaan EI ole facelift :shock: :shock: :shock:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mulla on ainakin yksiosainen ja on taatusti original. :roll:

Aiheeseen liittyen: miten tuon puun saa takaosastaan irti? Sieltä vaihdekepin kolosta löytyi paaka josta piti vetää mutta ei irronnut, enkä uskaltanut vääntää takaosasta ettei lakka lohkea.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

LiQQe kirjoitti: Jännä on tuo imuovikin. Joku siellä laittaa alipainepumpun vikatilaan. :roll:
Jos ulkoiset kanitukset kuten jäät, lumet, liian jäykät lukkoöljyt (erittäin yleinen vikatilan aiheuttaja pakkasilla) lasketaan pois, niin tavallinen vikaan tilaan menon syy on hetkellisesti liian alhainen akkujännite.
Kompuran tulee pystyä kehittämään tietty alipaine, en muista lukuja, että imaisu onnistuu. Jos paine on liian alhaisen jännitteen vuoksi matala, systeemi koittaa imaista sen kolme kertaa ja jos ei onnistu, niin luovuttaa homman ja menee siestalle.

Vikatilaan meno voi johtua myös tukkoisesta suodattimesta pumpun ilmanotolla, näin ovat viisaat kertoneet. Muitakin syitä löytyy, mutta ei nyt näin selvästä päästä tule tarkasti mieleen :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Akun jännitteen ja varaustason saa ilmastointilaitteen kautta luettua, kun pitää REST-nappia pohjassa muutaman sekunnin (salavalikko). En nyt muista niitä numeroita, voin tarkistaa illempana.

Mulla näyttää akun varaustasoksi 51%, ei ihme kun pyörittää vähän laiskasti kovilla pakkasilla.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mistäs nuo näki mitä ne tarkoittaa?
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Tuossa on jotaki...

Kuva
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Tässä teille lisää ihmeteltävää :o


Kokonainen päre
Kuva

Ajoneston venttiilikin tuli "asennettua" :D Enää ei vilku disko taustapeilissä.
Kuva

Takaluukun "Addittional locking mechanism" Menee keskuslukon mukana lukkoon tuo. Joku ottanut joskus irti :shock:
Kuva

Tuonne se tulee kiinni
Kuva

Voimasavua :oops:
Kuva
® Mesen V8 Klubi
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Oli pakko koittaa :D
Kuva

Tuninkia? :escape:
Kuva
® Mesen V8 Klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”