4-Maticin öljypohjan irroitus

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
hmk
Viestit: 68
Liittynyt: 21.10.2006 9:42
Paikkakunta: Ilomantsi

4-Maticin öljypohjan irroitus

Viesti Kirjoittaja hmk »

Auto on 300 DT 4-Matic ja ajettu reilu 450 000 km. Ja ongelmana on koneen naksutus tyhjäkäynnillä. Koneeseen on vaihdettu kannentiiviste, nostimet, jakoketju ja kiristin mutta naksutus vain jatkuu. Kansi näytti silmämääräisesti ehjältä eikä halkeamia näkynyt. Nyt on syöttöpumppu myös tarkistettu, joten pahin näyttäs olevan edessä, eli koneen aukaisu. Kone ei syö öljyä mutta huohottaa epätasaisesti, kuin laskisi yhdestä pytystä ohi. Ja kyseinen pytty on ykkös pytty ja siinä mahdollisesti rengas poikki.
Siispä onnistuuko Maticissa öljypohjan irroitus ilman koko koneen irroitusta, nosturille ei nyt ole mahdollista päästä niin ajattelin kysellä täältä onko kellään asiasta kokemusta :?: :?:

PS. Tänään kävin paikallisesta R-kioskilta hakemassa iltapäivälehden ja samalla viereen tuli 300 DT Mersu, ja kone kävi yhtä nätisti kuin tehtaan jäljiltä. Voi että se söi meikäläisen sielua.... :? ..Mutta olen positiivisesti kateelinen.... :D
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mitäänhän minä en mersuista tiijä, mutta kyllä epäilen että 4maticissa on sitä riesaa etupäässä niin paljon ettei ehken irtoa ölppäpohja konetta nostamatta :?

Toki kannattaa kuulostella jos joku joka jostain jotain tietää ottaisi kantaa :oops:

Terveisiä Ilomantsiin :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Alin öljypohja lähtee ihan helpolla, mutta sen yläpuolella on etuperä.

Kuvitettu ohje on saatavana englanniksi bensamatikin öljysumpun vaihdosta:
Ilmanpuhdistin pois
Pohjamuovi pois
Tuuletintunneli pois
Akkukaapeli irti
Moottoriöljy pois
Moottorinkannakekumien pultit irrotetaan alapuolelta
Kallistuksenvaimennin irti
Öljytikun putki irti
Raidetanko ja ohjausiskunvaimennin irti
Pakoputki irti pakosarjasta
Etukardaani irti
Etuvetoakselit irti
Öljytason anturin johto irti
Öljypohja irti
Ölypumpun tuki irti
Ohjainlevy moottorin ja rintapellin väliin
Moottoria hiukan ylös
Männät 3 ja 4 yläkuolokohtaan
Vasen moottorinkannake irti
Etuperä irti
Öljypumppu pois

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
hmk
Viestit: 68
Liittynyt: 21.10.2006 9:42
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja hmk »

jovihava kirjoitti:

Terveisiä Ilomantsiin :!:
Kiitoksia terveisistä. Lieneekö Linttaklubin Ylipäälliköllä tuttuja/sukulaisia täällä Pogostalla ???

Mut takas Mersuun. On ollut taas korjaus into vähän tyvenessä kun on noita muita kiireitä ihan riittävästi.
Mutta seuraava operaatio on sit semmoinen että nokka akseli ja nostimet ylös ja nostimille tulevan öljykanavan tarkastus/ puhdistus. Jos ei auta niin sitten hommasta pohja pois. Siis öljypohja, ja männän renkaiden ynnä laakereiden vaihto.
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”