mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Alkuperäisen bi-xenon -lampun vaihto?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo -> W211 / W209 / W219 sähkö
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
rtlp23



Liittynyt: 19 Jou 2007
Viestejä: 49
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 28.12.2010 17:36    Viestin aihe: Alkuperäisen bi-xenon -lampun vaihto? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko minkälainen operaatio? Irrotetaanko umpiota vai avataanko kurakaaria vai jollakin ihan muulla tavalla?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1639
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 28.12.2010 18:37    Viestin aihe: Re: Alkuperäisen bi-xenon -lampun vaihto? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

rtlp23 kirjoitti:
Onko minkälainen operaatio? Irrotetaanko umpiota vai avataanko kurakaaria vai jollakin ihan muulla tavalla?


Siis tämähän on mersu, ei sitä autoa tarvitse purkaa lampun vaihdon takia. Lampun takaa suojakansi irti ja se moduuli irti.

Voi se lampun vaihto jossain mersussakin olla vähän hankalaa, uudemmissa pikkumersuissa ainakin ovat saaneet nuo paikat aika ahtaiksi.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
204



Liittynyt: 19 Huh 2008
Viestejä: 662

 LähetäLähetetty: 28.12.2010 19:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lampun takaa suoja irti .lähtee kääntämällä .
Sitten sisällä on sellainen mötikkä sekin lähtee kääntämällä irti.
Siihen mötikään tulee johto liitin kiinni joka lähtee irti kun mötikän ottaa pois,poltin on sillä kiinni.
Katso polttimon asento kun otat vanhan pois ,helpottaa uuden laittoa.
Parhaiten puistaa kun katsoo polttimon sisällä olevan johdon sijainnin,oli jos en väärin muista alhaalla.
Kasaus käänteisessä järjestyksessä.
Johtoliitin on sormipäppäryyttä vaativa homma ainakin itselläni.

Kuskinpuolelle saa lisä tilaa kun ottaa paisuntasäiliön irti pidikkeestään ja kääntää sivulle,ei tartte ottaa letkuja irti.

Vuosimalleissa voi olla eroja.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rtlp23



Liittynyt: 19 Jou 2007
Viestejä: 49
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 29.12.2010 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Edelliseen S210 vaihdoinkin uudet umpiot ja lisäsin jälkiasennusxenonit. Umpion irrotus oli käytännössä lähes helpoin vaihtoehto lampun vaihtoon, siksipä tuota kyselin.

Kuullostaa nyt kuitenkin siltä, että TI-hallissa tuon voisi itse tehdä, jos ei ole kovin isokourainen...
_________________
__________________________
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rtlp23



Liittynyt: 19 Jou 2007
Viestejä: 49
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 02.1.2011 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä jäi johto toisesta kiinnittämättä shout Toinen meni paikalleen kaiketi vahingossa. Eikun aamulla nolona -Vehon pikahuoltoon Embarassed

Miksiköhän on estetty johdon kiinnittäminen sytkäyksikköön, ennen kuin se on paikoillaan? Voisi olla melkoisesti helpompi homnma?
_________________
__________________________
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
204



Liittynyt: 19 Huh 2008
Viestejä: 662

 LähetäLähetetty: 02.1.2011 21:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

rtlp23 kirjoitti:
Kyllä jäi johto toisesta kiinnittämättä shout Toinen meni paikalleen kaiketi vahingossa. Eikun aamulla nolona -Vehon pikahuoltoon Embarassed

Miksiköhän on estetty johdon kiinnittäminen sytkäyksikköön, ennen kuin se on paikoillaan? Voisi olla melkoisesti helpompi homnma?



Korkeajännite suoja taitaa olla ,se johdon irtoaminen.
Muuten voi palaa näpit.
Jopa henkikin voi mennä.
Joissakin jutuissa oli jotta ei saisi itse vaihtaa juuri tuon sähkön takia.

Se johto on toisinaan vaikea laittaa ja se liitin ei sitten käy sinne kuin oikeain päin,se täytyy ensin tarkistaa, kun edes koittaa sitä liitinta sinne arpoa. Idea
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
|Teemu|



Liittynyt: 03 Mar 2010
Viestejä: 165
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

 LähetäLähetetty: 15.6.2011 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Isän eemelistä meni xenoni pimeäksi ja uus pitäisi laittaa, mutta pitääkö varotoimenpiteenä ottaa akun kenkä irti vai riittääkö että virrat on pois päältä ja avain taskussa? Seuraavaan huoltoon olisi yli 10tkm ja varaxenoni löytyisi tallista.

Ja minkäs näköistä piuhaa pitäisi ottaa irti asennuksen ajaksi?, (kyseessä 2005 vuoden E280cdi alkuperäisillä bi-xenoneilla, joissa kaarretoiminto).
_________________
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rtlp23



Liittynyt: 19 Jou 2007
Viestejä: 49
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 12.8.2011 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Asia lienee jo vanhentunut, mutta vastaan silti. Johtojen irrottaminen ei ole ongelma, koska lampun kantaa kääntäessä johto irtoaa automaattisesti. Se oli se takaisinlaitto se pahempi juttu...

Kun lampun kanta on paikallistettu umpion sisältä, kanta kääntyy n. 45 astetta ja irrottaa samalla sekä itsensä että johtonsa. Tuota kantaa kun pyörittelee hyppysissään, asia kyllä valkenee.

Ennen irrottamista jos saisi sokkona jonkilaisen muistijäljen kannan ja johdon sijainnista päähänsä saattaisi auttaa vaihtohommassa.
_________________
__________________________
E250 CDI - 11 farkku nykyinen työkalu
E320 CDI -04 farkku
E220 CDI -99 farkku
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti ex
FORD Focus - 19 farkku nykyinen privaatti
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
asdf



Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 197

 LähetäLähetetty: 15.9.2011 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

..

Viimeinen muokkaaja, asdf pvm 20.2.2012 12:43, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuul4



Liittynyt: 23 Tam 2012
Viestejä: 19

 LähetäLähetetty: 23.1.2012 5:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onnistuin polttimoa vaihtaessani tumpeloimaan hanttarin puolen umpion takaa sen polttimoa kiinni pitävän klipsin irti. Olisiko kellään kikkakolmosia tarjota sen takaisin saamiseksi. Ei viitsisi alkaa näillä keleillä puskurin/umpion irroitukseen..

Viimeinen muokkaaja, Kuul4 pvm 09.11.2012 18:11, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rainmaker



Liittynyt: 31 Elo 2012
Viestejä: 6
Paikkakunta: Paimio

 LähetäLähetetty: 08.9.2012 12:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei kellään ole heittää kuvaa umpiosta takaapäin?

Eli jossa näkyisi, minkälainen se klipsi on, joka pitää itse poltinta kiinni.

Kanta lähtee helposti irti ja menee takaisinkin, johto samaten, mutta en tajua/näe, miten se itse poltin on kiinni.

Muok. Ei mitään, nyt löytyi.

Jos joku sattuu miettimään samaa, niin tuossa kuva:

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo -> W211 / W209 / W219 sähkö Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit