W220 S400 cdi harkinnassa....
W220 S400 cdi harkinnassa....
Onko jollakin tietoa/käyttökokemuksia W220 S400 cdi 2000 mallisesta vehkeestä ja kannattaako ko. vehkeeseen sekaantua??
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
niihin on laiteltu ohjain kisko(siihen tasapaino akselin alle)mikä uudemissa jo onjhs1 kirjoitti:...Kiitti vaan tiedoista...hieman arveluttaa tuo jakopää homma, kun olin jo enneminkin kuullut tuosta jakoketjun hyppäämisestä.... onko tuolle tehtävissä jotain?? ja onko jollain tietoa sähkövioista?....
...ei millään viitsisi käydä Seinäjoella joka viikko korjuulla...
eikä se yleensä hypää muutakun sen verta siitä tasapaino akselin hampaalta
että "tyhjä" käynti tulee epätasaiseksi(yleensä ei isompaa vahinkoa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1913
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Sopiiko kysyä joko päädyit siihen 400CDI-koneeseen, vai pelästyitkö noita kommentteja? Meinaan vaan että kun sen V8:n saa sekä ässään että E-koriin, ja vastaavasti 320 CDI-koneen saa kumpaankin korimalliin niin noita vaihtoehtojahan pitäisi olla enemmän kuin S tai E.jhs1 kirjoitti:Kiitoksia vaan tiedosta..täytynee vielä miettiä ässä vai eemeli...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
320 ei kannata edes harkita jos vaihto ehto sille on 400(enneminkin harkita että josko 420)
S=väljemät tilat hiljaisempi enemän painoa
E=hiukan pienemät tilat enemän ääntä hiukan kevyempi
S=väljemät tilat hiljaisempi enemän painoa
E=hiukan pienemät tilat enemän ääntä hiukan kevyempi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kysyy hiukan urheiluhenkeä...
Itselläni on ollut tuo samainen menopeli kolme vuotta. Auto on kiva ajella, kun varusteita, vääntöä ja tehoa on varsin mukavasti. Ikävä kyllä laatu lienee juuri vm. 1999-2003 väleillä ollut ässä-historian huonoin ikinä.
Tasapainoakseli ei luultavasti ole pahakaan ongelma, ellei se satu rikkomaan koko ketjua.
Omastani olen vaihdattanut edestä toisen ilmaiskarin (olikohan 1200e töineen). Halvemmallakin olisi päässyt, jos olisi itse hankkinut peruskorjatun tolpan ja vaihtanut sen itse ja säädättänyt sen korjaamolla...
Tällä hetkellä akun lataamisessa on jotain vikaa, mutten ole vielä selvittänyt missä Toivoakseni vapaakytkin tai jännitteensäätäjä :}
Muita pienempiä vikoja oli/on:
-Sivupeilin ledivilkku lakkasi toimimasta, mutta sain korjattua kolvaamalla komponentit uudelleen ja valamalla koko kauneuden silikonin sisään.
-kuljettajan istuinosan lämmitin ei toimi
-kuljettajan peilin lämmitys ei toimi
-ikkunannostimien kiinnitys kolmesta sivuikkunasta irti.
Pari ruostevauriotakin oli, mutta korjautin ne maalaamolla ennenkuin pelti pääsi pykimään. Massaaminen varmaan kannattaisi, vaikka kori onkin sinkitty
Tasapainoakseli ei luultavasti ole pahakaan ongelma, ellei se satu rikkomaan koko ketjua.
Omastani olen vaihdattanut edestä toisen ilmaiskarin (olikohan 1200e töineen). Halvemmallakin olisi päässyt, jos olisi itse hankkinut peruskorjatun tolpan ja vaihtanut sen itse ja säädättänyt sen korjaamolla...
Tällä hetkellä akun lataamisessa on jotain vikaa, mutten ole vielä selvittänyt missä Toivoakseni vapaakytkin tai jännitteensäätäjä :}
Muita pienempiä vikoja oli/on:
-Sivupeilin ledivilkku lakkasi toimimasta, mutta sain korjattua kolvaamalla komponentit uudelleen ja valamalla koko kauneuden silikonin sisään.
-kuljettajan istuinosan lämmitin ei toimi
-kuljettajan peilin lämmitys ei toimi
-ikkunannostimien kiinnitys kolmesta sivuikkunasta irti.
Pari ruostevauriotakin oli, mutta korjautin ne maalaamolla ennenkuin pelti pääsi pykimään. Massaaminen varmaan kannattaisi, vaikka kori onkin sinkitty
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Osta se auto, niin opit kaiken tuon
Tuon ikäinen auto on ŕuosteessa vähän sieltä sun täältä ja jos auto on perheenjäsen, niin se kun rapsuttelee pois ja suojauttaa auton, niin siinä sitten mielellään korjaa niitä muita pikkuvikoja.
tuolta mun "euroopan halvin" topikista löytynee aika hyvin perusjutut.
Sisäilmanottoritilikkö on syytä ottaa aina pari kertaa vuodessa irti ja putsata vesireikä sinne kerääntyvästä möhjöstä. Tätä jos ei ole tehty, saattaa jalkatila olla ruosteessa ja puhallin haukannut vettä. Omassani ei jostakin syystä tästä ollut viitteitä.
Ei kai koeajoon oikein voi antaa mitään vinkkiä. Ihan normiasiat pitää testata. Ainakaan minä en voi mitään vinkkejä antaa, kun ostan autoni aina ajamatta ja vaikka moottorista kuuluisi minkälainen kolina, niin ostan silti.
Auton kallein osahan on kori ja sitä ei koeajolla yleensä tule kovin hyvin tutkittua. Varsinkin, kun pohjamuovien irrotus vaatii kärsivällisyyttä ja lämpöpuhaltimen, ettevän kaikki kiinnikkeet katkea auton pohjasta.
Jos vanhaa autoa ei ole koskaan maalailtu uusiksi ja se on silti hyvässä kunnossa, niin kertoohan se jo aika paljon korin kunnosta. Yleensä uutta maalia on pinnassa jo litratolkulla. Ei sekään paha ole, jos ruostevaurioita on asiallisesti korjattu.
Stari mukana kaupassa on kyllä hyvä. Jos ei myyjä anna starilla kurkata, niin sitä syytä voi sitten miettiä
Mutta jos sen tekeekin nurkan takana...
Toisin kun luullaan, on ässän osaset halpoja kuin saippua. Edellinen tarkoittaa, että yhtä halpoja kuin muidenkin mersujen osat.
Ässä on kyllä älyttömän kallis pitää, jos ei itsellä työkalut kadessä pysy. Jos kaikkien murheiden kanssa vehon pihaan kurvaa, niin tietää ajavansa lippulaivalla.
Tee se itse miehen ykkösvalinta
Kun alusta ässässä on kunnossa, niin onpahan vaan mainio peli kilometrejä niellä. Pösöllä kun emännän kanssa ajan yli 100 kmh, niin se rupeaa heti valittamaan. Ässällä kun mennään 170 kmh, niin se ei ees huomaa sitä
Tuon ikäinen auto on ŕuosteessa vähän sieltä sun täältä ja jos auto on perheenjäsen, niin se kun rapsuttelee pois ja suojauttaa auton, niin siinä sitten mielellään korjaa niitä muita pikkuvikoja.
tuolta mun "euroopan halvin" topikista löytynee aika hyvin perusjutut.
Sisäilmanottoritilikkö on syytä ottaa aina pari kertaa vuodessa irti ja putsata vesireikä sinne kerääntyvästä möhjöstä. Tätä jos ei ole tehty, saattaa jalkatila olla ruosteessa ja puhallin haukannut vettä. Omassani ei jostakin syystä tästä ollut viitteitä.
Ei kai koeajoon oikein voi antaa mitään vinkkiä. Ihan normiasiat pitää testata. Ainakaan minä en voi mitään vinkkejä antaa, kun ostan autoni aina ajamatta ja vaikka moottorista kuuluisi minkälainen kolina, niin ostan silti.
Auton kallein osahan on kori ja sitä ei koeajolla yleensä tule kovin hyvin tutkittua. Varsinkin, kun pohjamuovien irrotus vaatii kärsivällisyyttä ja lämpöpuhaltimen, ettevän kaikki kiinnikkeet katkea auton pohjasta.
Jos vanhaa autoa ei ole koskaan maalailtu uusiksi ja se on silti hyvässä kunnossa, niin kertoohan se jo aika paljon korin kunnosta. Yleensä uutta maalia on pinnassa jo litratolkulla. Ei sekään paha ole, jos ruostevaurioita on asiallisesti korjattu.
Stari mukana kaupassa on kyllä hyvä. Jos ei myyjä anna starilla kurkata, niin sitä syytä voi sitten miettiä
Mutta jos sen tekeekin nurkan takana...
Toisin kun luullaan, on ässän osaset halpoja kuin saippua. Edellinen tarkoittaa, että yhtä halpoja kuin muidenkin mersujen osat.
Ässä on kyllä älyttömän kallis pitää, jos ei itsellä työkalut kadessä pysy. Jos kaikkien murheiden kanssa vehon pihaan kurvaa, niin tietää ajavansa lippulaivalla.
Tee se itse miehen ykkösvalinta
Kun alusta ässässä on kunnossa, niin onpahan vaan mainio peli kilometrejä niellä. Pösöllä kun emännän kanssa ajan yli 100 kmh, niin se rupeaa heti valittamaan. Ässällä kun mennään 170 kmh, niin se ei ees huomaa sitä
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
täytyy miettiä asiaa, katsotaan jos sopiva tulee vastaan. pitäisi olla reippaasti alle 200tkm ajettu ja hyvin pidetty.. Harrasteautoksi. Omaan käyttöön. En emännän.. farkulla taitetaan paska reissut ja suolakausi..
Jotain erikoisempaa omaan käyttöön kesäkaudelle.. S kiinnostaisi vähän kyl.. tuonne työpaikan "lasipalatsin" parkkipaikalle sopisi tuollainen S muiden jatkoksi.. tosin dieselinä. Ei noi bensat houkuttele..
tai mites w211 400CDI? onko S se ainoa oikea vaihtoehto?
olisi tässäkin vähän jännä..
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4559380
Jotain erikoisempaa omaan käyttöön kesäkaudelle.. S kiinnostaisi vähän kyl.. tuonne työpaikan "lasipalatsin" parkkipaikalle sopisi tuollainen S muiden jatkoksi.. tosin dieselinä. Ei noi bensat houkuttele..
tai mites w211 400CDI? onko S se ainoa oikea vaihtoehto?
olisi tässäkin vähän jännä..
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4559380
220.128 Black devil