Koeajossa Peugeot Expert 2,0 HDi 2006
Koeajossa Peugeot Expert 2,0 HDi 2006
Sekavat oli tunteet kun istuin pösö expertin penkille;toisaalta auto oli uusi (vain 500km ja risat rullattu) mutta todella muovisen ja halvan oloinen.No,kyseessä on kuitenkin tavara-auto eikä mikään pyhäajelupeli.Hehkun merkkivaloa ei ole tai sitten se oli salamannopea .Kojelauta on massiivinen mutta vaihdekeppi vatkaa tyhjäkäynnillä kuin jossain vanhassa missä-lie...Peilit kohdalleen ja sitten etsimään sähköikkunoiden namiskoita.Autoon istunut apukuski osallistuu hilpeästi etsimään myös ikkunanavausnappeja mutta mitä ,eihän me löydetä niitä...Aikamme tutkittuamme napit löytyvät sisävalon yhteydestä katosta;loogista Ja sitten liikkelle ja nyt alkaa paras osuus;auto on kuormaamaton ja herra ihme että Hdi-kone vääntää.Tehoa on ihmeen paljon ja tuntuu että vaihteet loppuvatten kesken..kiihtyvyys on oikeasti hämmentävää niin minustakin kuin viereisen kaistan tuning-golf-lippahattu-aurinkolasi-amiksestakin..väkisin hymyilyttää.Sitten tositoimiin eli lastaamaan.Sivuovi on säälittävä joten takaovesta lastaus ja pam,ovi kiinni.Eihän se mene kiinni kun tiiviste repsottaa välissä.Kuormaa on jonkinverran mutta ajettavuuteen saatikka kiihtyvyyteen se ei vaikuta.
Ratista löytyy ration säätimiä.Ilmastointikin näyttää olevan sekä absit.Mukava kokemus;etenkin moottori saa viisi nakkia,tähteä tai mitä vaan.Kamerakännykkäkuva vielä loppuun:
Ratista löytyy ration säätimiä.Ilmastointikin näyttää olevan sekä absit.Mukava kokemus;etenkin moottori saa viisi nakkia,tähteä tai mitä vaan.Kamerakännykkäkuva vielä loppuun:
Lienee kuuluisaa ranskalaista designiä?Jarno.V kirjoitti:Vaan sanokaa miksi tuohon keulaan piti laittaa tuommonen möhkömaski, se aikasempi versio oli paljon parempi jossa nokka oli tasainen.
Niinkuin vanhassa samarassa tuo keula nykyään.
http://www.uglycars.co.uk/uglycars.asp
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Ratsastetaan hieman topicilla, melkein liittyy aiheeseen.
Auto: fiat scudo -01 turbodiiseli eli HDI?
Veljeni on ranskassa jumissa tuollaisella, siitä(tietysti) on katkennut kuulemma jakohihna ja vehje jossain paikallisella pajalla.. jossa aitoon ranskalaiseen tyyliin ei puhuta sanaakaan englantia.
Mitä nuista koneista morjestaa remmin myötä? venttiilit, kiikut, nokka?
Vai oliko näissä jotain hihnapyöräongelmaa?
Paljonko hihnanvaihtoväli on?
Auto: fiat scudo -01 turbodiiseli eli HDI?
Veljeni on ranskassa jumissa tuollaisella, siitä(tietysti) on katkennut kuulemma jakohihna ja vehje jossain paikallisella pajalla.. jossa aitoon ranskalaiseen tyyliin ei puhuta sanaakaan englantia.
Mitä nuista koneista morjestaa remmin myötä? venttiilit, kiikut, nokka?
Vai oliko näissä jotain hihnapyöräongelmaa?
Paljonko hihnanvaihtoväli on?
Ja samaa koria on käytetty myös Citroenin Jumpyssä.J.T.S kirjoitti:Asiasta moottorisahaan, eikös tuo Peugeot Expert valittu jossain "maailman-rumimmaksi-autoksi". Muistaakseni joku peugeotin henkilömallien muotoilijakin haukkui sitä avoimesti jossain teevee-lähetyksessä. Rojektissa ei kuulemma ollut mukana yhtään muotoilijaa, ja sen muuten huomaa.
® Mesen Porkkana-klubi