Yleistä lisävaloista keskustelutopic.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kun käytettävissä on xenon tai LEDivalolähteen halogeenipolttimoon nähden ainakin nelinkertainen valovirta, on selvä suunnitteluvirhe, jos halogeenivalon "vaatimaton" valokuvio edes erottuu uuden tehokkaan valokuvion alta.
Just näin :idea:

Itse en ole huomannut mitään eroa 35w ja 55w xenonien valotehossa, tosin en ole kalliita sarjoja ostanut (kumpiakaan).

Karmean näköisiä lisävaloja tuollaiset kuin 740GLE 124:n keulalla :lol: Minua(kaan) se ei haittaa, ei silti, pääasia että näkee.
oulaistenliikenne.fi
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Saiskohan tuohon reikään upotettua valoa.... 😉Kuva
Mersu.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Laita se mersun valotähti.
Voin myydä uuden 140 €. :idea:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Mistähän kannattaisi noihin bilteman 9" ämpäreihin ettiä xenonit?
Lisää valoa haluaisin.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ebay.de ja hakuun "55W H7 HID" ?

Vaikkapa
http://www.ebay.de/itm/Profi-H7-55W-600 ... SwbYZXVXwR
oulaistenliikenne.fi
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Sergey kirjoitti:ruottis jengol o kattotelineis tollaset led palkit... :D näkee... Siis niitä o jokatoises uudessaki autos. tuos aika tökerö asennus, monessa tosi upeasti tehty.

Kuva
Tuollainen valkoinen auto, jossa valot katolla saa kummasti vastaantulijat jarruttamaan. :shock: Ei prkl saa naamioitua poliisiksi. :roll:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

740 GLE kirjoitti:
Mäcciz kirjoitti:Omassa w211 on paikallaan 2kpl NBB alpha 55w luminalightsin xenonsarjalla. Valot on kyllä tehokkaat, mutta suunnattomasti ärsyttää kun valot laittaa päälle niin radio ottaa häiriötä niin ettei kuulu muutakuin suhinaa :evil:
Alkuperäisillä kalusteilla koottuna NBB xenon on täysin häiriötön.

Mihin käyttöön vakiotehoinen NBB Alpha xenon pari ei riitä henkilöautossa?
Varmasti vakio tehoinen riittääkin, mutta nämä valot oli alunperin halogeeneillä. Ajattelin kun xenoneita ostin että sijoitan niihin pikkuisen enemmän kun on noita 30€ xenonsarjoja ollut jotka ei kestä 1kk pidempään. Noissa Luminalightsin 35w ja 55w sarjoissa hintaeroa ei ole kuin 15€. Ennen ei ole ollut noita 55w xenoineita ja allekirjoitan myös väitteen että 35w ja 55w sarjoissa ei juuri eroa huomaa.
w212
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Xenonsarja NBB:hen? Ymmärsinköhän jotenkin väärin?

Minun mielestäni NBB Alphaan ei tarvita mitää H1-HID konversiokittiä, vaan sieltä heitetään mäkeen se halogeenipolttimo adaptereineen ja asennetaan ihan katulaillisesti ja ilman mitään adaptereita samanlainen D1S polttimo kuin auton omiinkin ajovaloihin, sekä sille virtalähde, joka mahtuu suuren nuoren sisällä olevaan kiinnitystelineeseen?

Vai käsitinkö väärin ja puhutaan sittenkin samasta asiasta?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tuohon HIR2 9012 tilalle ei löydy oikein mitään hyvää lediä prkl.... Pitää vielä odotella. Maskin taakse vähän jo zoomailin lisäpaneelia mutta eihän siellä oikein häävisti tilaa ole :x
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

740 GLE kirjoitti:Xenonsarja NBB:hen? Ymmärsinköhän jotenkin väärin?

Minun mielestäni NBB Alphaan ei tarvita mitää H1-HID konversiokittiä, vaan sieltä heitetään mäkeen se halogeenipolttimo adaptereineen ja asennetaan ihan katulaillisesti ja ilman mitään adaptereita samanlainen D1S polttimo kuin auton omiinkin ajovaloihin, sekä sille virtalähde, joka mahtuu suuren nuoren sisällä olevaan kiinnitystelineeseen?

Vai käsitinkö väärin ja puhutaan sittenkin samasta asiasta?
Ymmärsit ihan oikein, siellä on paikallaan h1 55w xenonsarja.
w212
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

OK. Viimeisen päälle laillinen ja katsastuskelpoinen asennus on häiriötön, mutta selvästi kalliimpi. Eihän hyvän H1-HID konversiosarjan hinnalla saa edes noita D1S xenonpolttimoita, kun suunnittelivat tuon umpion natiivisti tuolle kalleimmalle saatavissa olevalle xenonpolttimotyypille. Hyvä kun saa yhden polttimon Osramilta tai Philipsiltä.

Meitä jo halogeeni-NBB:t tilanneita ja ne tavalla tai toisella xenonversioksi muuttaneitahan tämä ei enää auta, mutta jos tuollaiset haluaa, on edullisinta ostaa valmiiksi xenonvaloksi kootut valaisimet Erikoistekniikalta tai Jussinmäeltä.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Juurikin näin. Tuossa varsin laskeskelin tuota d1s konversiota jussinmäeltä ja erkoistekniikalta niin hinnat on 300-400€ välissä :evil: Tuohon hintaan huokutus kyllä kasvaa kokeilla noita ledejä mistä oli puhetta tuossa aikaisemmin.

Pitää nyt vielä värkkäillä noita ämpäreitä ja kokeilla eri ballasteilla kun niitä nyt sattuu muutama kappale löytymään, jos vaikka 35w ballastilla sais tuon radion häiriön pois.
w212
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ostin mönkijän keulalle pienehkön ledbarin jossa valokuvio "spot", lisäkaukovaloksi. Arctic Bright R11, 48W.
Valo on E-hyväksytty ja ajatuksena oli mahdollisesti myöhemmin hankkia pari lisää ja laittaa ceehen.

Kokeilin iltapimeässä pihalla akusta kytkien, näytti että ainakin mönkijään sopiva valokuvio.
Kokeilin myös xenontyövaloa joita ostin 4 kpl viime talvena.
Kanadalainen
Hamsar, muuten kuvan mukainen mutta spot ja kirkkaalla lasilla.
Hamsar voittaa sata-nolla. Mönkijään ei hamsarissa mitään järkeä, ei niin kauas tarvitse nähdä.
oulaistenliikenne.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tänään laitoin Hellan 37,5 referenssillä olevat Rallye 3003:t Bilteman 100w "xenon look" polttimoilla s211 keulaan!
Eihän noilla mitään wow elämystä aikaan saa varsinkaan kun en kehdannut kolmea laittaa mutta valoteho parani mukavasti ilman hitaasti syttyviä xenoneja ja asennus on lähes laillinen :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Ei kellään sattuisi olemaan mitään kokemusperäistä haisua Boschin Rallye 175:n ja Touring 190:n eroista? Jotain on tenavan keulalle saatava, noilla vakiopitkillä on märillä maanteillä tunnelma kuin huppu silmillä ajaisi ja päällimmäisinä vaihtoehtoina lienevät nyt NBB Alphat xenoneilla tai toiset noista edellä mainituista halogeeninä.

Ja jokerina, onkohan kukaan kokeillut Hellan Comet FF 500 mallia?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Teddy kirjoitti:Ei kellään sattuisi olemaan mitään kokemusperäistä haisua Boschin Rallye 175:n ja Touring 190:n eroista? Jotain on tenavan keulalle saatava, noilla vakiopitkillä on märillä maanteillä tunnelma kuin huppu silmillä ajaisi ja päällimmäisinä vaihtoehtoina lienevät nyt NBB Alphat xenoneilla tai toiset noista edellä mainituista halogeeninä.

Ja jokerina, onkohan kukaan kokeillut Hellan Comet FF 500 mallia?
Olisi hyvät lisävalot joutilaana .37,5 refenenssi joten tosi hyvä valo.
Romikopat.
95 €
Viimeksi muokannut 204, 17.11.2016 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

204 kirjoitti:
Teddy kirjoitti:Ei kellään sattuisi olemaan mitään kokemusperäistä haisua Boschin Rallye 175:n ja Touring 190:n eroista? Jotain on tenavan keulalle saatava, noilla vakiopitkillä on märillä maanteillä tunnelma kuin huppu silmillä ajaisi ja päällimmäisinä vaihtoehtoina lienevät nyt NBB Alphat xenoneilla tai toiset noista edellä mainituista halogeeninä.

Ja jokerina, onkohan kukaan kokeillut Hellan Comet FF 500 mallia?
Olisi hyvät lisävalot jutilaana .37,5 refenenssi joten tosi hyvä valo.
Romikopat.
95 €
Muuten periaatteessa ehkä, mutta ei "mahdu" keulalle. Omissa taitaa olla referenssi 20.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Teddy kirjoitti:Ei kellään sattuisi olemaan mitään kokemusperäistä haisua Boschin Rallye 175:n ja Touring 190:n eroista? Jotain on tenavan keulalle saatava, noilla vakiopitkillä on märillä maanteillä tunnelma kuin huppu silmillä ajaisi ja päällimmäisinä vaihtoehtoina lienevät nyt NBB Alphat xenoneilla tai toiset noista edellä mainituista halogeeninä.

Ja jokerina, onkohan kukaan kokeillut Hellan Comet FF 500 mallia?
190:sta on kokemusta, oikein hyvä valo xenoneilla. Testeissä muistaakseni selvä ero 190 eduksi.
Laita ne NBB:t jos et jostain syystä xenoneita voi laittaa 190:iin...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Joo, tässä on vaan vähän niinkon tyrkyllä vähän käytetyt NBB:t ja niissä nyt vaan sattuu olemaan xenonit sisällä, mutta ajattelin, että jos menevät kokonsa puoleen hankalan puolelle, niin ehkä sitten noita vähän pienempiä ja halogeenina, kun satun olemaan hitusen pihi enkä usko, että xenoneita varsinaisesti tarvitsen. Keulalla oli tilapäisasennuksessa halpis Siriukset sen aikaa kun ilman puskuria ajelin ja niilläkin näki riittävän pitkälle, olivat vaan turhan pistemäiset.

Toi Touring 190 on ainakin kopaltaan mahottoman solakka, jos oikein muistan. Rallye 175 oli Jussinmäen kuvissa ainakin halogeeni NBB:tä parempi ja hinnan puoleen aika houkutteleva, mutta kokoa siinä on taas sitten enempi, vaikka numero onkin pienempi.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Niissä malleissa missä säleikkö nousee konepellin mukana, on NBB:n ja X-Visionin mitoitus vähän hankala, kun ison kuoren suurin osa on kiinnityspisteen takana ja siten säleikön tiellä vaikka ylätuet olisikin pikairrotettavaa mallia.

Touring 190 oli vuosikymmeniä itsellä vakiosettiä, eli kohtuuhintainen ja hyvä valokuvio. Rihlatulla lasilla tehdyistä varmaan yksi parhaista, eikä se muuten olisi markkinoilla pärjännytkään yli 30 vuotta. Halogeenivaloksi hyvin leveä valokuvio. Mutta ei se valotehossa ja valokuvion leveydessä tai pituudessa aivan pärjää NBB:n halogeeniversiollekaan. Eli vilkkaassa liikenteessä Touring saattaa olla jopa parempi?

Kahdesta muusta ei ole kokemusta, mutta pariin autoon olen tilanpuutteen vuoksi ruuvannut Hella FF 200 Comet lisävalot, jotka ovat osoittautuneet hyväksi kompromissiksi pientä kokoia, edullista hintaa ja kohtuullista valokuvioita. Ei toki Touringin tasoa, vaan eipä ole kokokaan. TM testien mukaan FF Comet sarjassa on kovin eri tasoisia valoja. Valitsin tuon FF200 mallin aikanaan V70 nokalle testin perusteella.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

740 GLE kirjoitti:Touring 190 oli vuosikymmeniä itsellä vakiosettiä, eli kohtuuhintainen ja hyvä valokuvio. Rihlatulla lasilla tehdyistä varmaan yksi parhaista, eikä se muuten olisi markkinoilla pärjännytkään yli 30 vuotta. Halogeenivaloksi hyvin leveä valokuvio. Mutta ei se valotehossa ja valokuvion leveydessä tai pituudessa aivan pärjää NBB:n halogeeniversiollekaan. Eli vilkkaassa liikenteessä Touring saattaa olla jopa parempi?
No tämäpä se on. Kun tuo matkaliikennöinti tapahtuu pääasiassa Lappeenranta-Tampere -välillä, voi hillittömästä kantamasta olla haittaakin. NBB xenoneilla vastaantulijan valoshow alkaa epäilemättä heti, jos et tiputa pitkiä pois jo kilometrin päästä.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Jaha, nyt on NBB:t kokeilussa. Tallin kattoon sohimisen perusteella tuo H1 xenonpolttimo ei oikein toimi tässä umpiossa. Halogeenipolttimoon verrattuna valokuvion korkeus putoaa liki puoleen ja sivuttaisjakauma on selvästi huonompi; keskellä kirkas läiskä ja reunoilla himmeämpää. Lisäksi kun kopan muoto on vielä mahdollisimman epäoptimaalinen ajatellen tukirautojen viemistä maskin alitse, alkaa Touring 190 tuntua vahvalta vaihtoehdolta.

No katsotaan nyt kunhan käyn joku päivä tuolla peltoaukealla huitomassa.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

190:ssä on sitten valokuvio kohdallaan xenoneilla(kin), jos raskii 30-40 euroa sarjaan uhrata :wink:
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Siinä H1 Teddyn xenonsarjassa on jotain outoa. Alkuperäisen D1S xenonpolttimon valokuvio on halogeenia leveämpi. Halogeenin tavoinhan se muutossarjan valolähde asemoidaankin. Katsopa tuolla H1 ja D1S kuvissa vihreää aitaa tien vasemmalla puolella noin sadassa metrissä ja männyntaimia oikealla ennen ensimmäistä sähkötolppaa:

viewtopic.php?t=53840
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Mulla oli aikoinaan bossin navigaattori valot ja siinä oli sama vika kuin teddyllä toisessa umpiossa, xenon polttimon vaihdolla korjaantui..
Mersu.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Niin no näissä muutossarjoissahan nyt tuppaa olemaan se lähtökohtainen ongelma, että valonlähde on aivan eri muotoinen, kuin halogeenipolttimossa. D1S -polttimolla epäilemättä hyvät valot, mutta nyt käsissä oleva sarja lienee aika lailla kuraa, valon värikin varsin sininen.

Katsotaan nyt saako noita kattiloita suosiollisesti keulalle, vai mikä on seuraava siirto, mutta xenonit on nyt ainakin tällä erää hylätty.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Jatketaanpa satuilua. Välillä jo meinasin unohtaa koko homman, kun alkoi lompakon kohdalta niin kolottaa, mutta toisaalta... onhan tämä turvallisuustekijäkin. Paikallisen tarvikeputkan -50% alelaarissa oli kaksi sopivan kokoista Boschin lootaa ja lapussa lukee Touring 190, mutta mun tuurillani niiden piti tietysti olla sumarit. :roll:

Kuvasaasteella eteenpäin. Ei mitään varsinaista käsitystä Boschin valokuviopiirroksien luotettavuudesta, mutta ainakin 190:n kohdalla näyttää töherrys paljolti saman muotoiselta, kuin TeeäMmän vai oliko Tuulilasin testissä, notta ehkä näistä jotain osviittaa saa:

Touring 190
Kuva

Rallye 175
Kuva

Eli noiden perusteella jälkimmäinen näyttää suht kyvykkäältä.

Ja sitten nämä valokuvat:

http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... 21314-644/

http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... -3892-641/

NBB & Rallye 175 -parista edelleenkin jälkimmäisellä tuntuisi näkevän paremmin.

Ehkä tässä taas vaihteeksi sotkeudutaan lillukanvarsiin, mutta hyvin suunniteltu on... kokonaan tekemättä. :lol:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Ja sitten seuraavaa. Tuo jostain ryssien sivulta repäisty Rallye 175 kuvatus olikin omituisen leviä, tämä näyttää realistisemmalta:

Kuva

Että ehkä se 190 on kuitenkin pätevämpi valo, mutta kalliimpi ja tähän kohtaan ehkä hitusen hankalampi asentaa. Ee ossoo piättää.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Mitäs hankalaa asennuksessa on??? Valot maskiin kiinni.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Aikasen raskaat valot on Touringit maskiin laitettaviksi. Eikä miellytä silmää sitten yhtään, jos tulevat niin ylös. Eli kyllä ne puskuriin laitetaan, jos johonkin ja tuet maskin ali, ettei tartte peltiä aukoessa räpeltää ylimäärästä.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”