Auton maalaus edullisesti! Kokemuksia kaivataan

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Hirvee teippaus ja vaiva..

Olis kannattanu vetää telalla :happy:
Kuva

Kuva
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Paljos tuossa säästää? Noin kuin itse vetäisee ruiskulla verrattuna siihen että maalauttaisi oikeilla automaaleilla oikealla maalarilla? Värin vetohan ei maksa oikein mitään, satasella tai vähän reilulla taitavat täällä maalata oikein uunissa. Maalit toisen satasen?

Tietenkin jos tykkää harrastaa niin eri asia. Silloinhan saa maksaa vaikka vähän enemmänkin 8)
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

AM kirjoitti:Paljos tuossa säästää? Noin kuin itse vetäisee ruiskulla verrattuna siihen että maalauttaisi oikeilla automaaleilla oikealla maalarilla? Värin vetohan ei maksa oikein mitään, satasella tai vähän reilulla taitavat täällä maalata oikein uunissa. Maalit toisen satasen?
Pohjat kun tekee itse ja hommaa tarvittavat maalit+lakat nii ei tuolle pinnalle jää hintaa kuin tuo ~100€ priima pinnalla, ilman ötököitä ja pölyä, uunitettuna nii en oikeen itse ole nähny järkeä alkaa tuhertamaa noiden maalien kanssa mutta jokainen tietty tyylillään :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

sonikki kirjoitti:
AM kirjoitti:Paljos tuossa säästää? Noin kuin itse vetäisee ruiskulla verrattuna siihen että maalauttaisi oikeilla automaaleilla oikealla maalarilla? Värin vetohan ei maksa oikein mitään, satasella tai vähän reilulla taitavat täällä maalata oikein uunissa. Maalit toisen satasen?
Pohjat kun tekee itse ja hommaa tarvittavat maalit+lakat nii ei tuolle pinnalle jää hintaa kuin tuo ~100€ priima pinnalla, ilman ötököitä ja pölyä, uunitettuna nii en oikeen itse ole nähny järkeä alkaa tuhertamaa noiden maalien kanssa mutta jokainen tietty tyylillään :D
Miten täällä pk-seudulla puhutaan että ylimaalaus maksaa 2-3 tonnia? Siis joku ihan oikeesti vetää satkulla värit pintaan ja lopputulos on priimaa :shock:
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ou812 kirjoitti:
sonikki kirjoitti:
AM kirjoitti:Paljos tuossa säästää? Noin kuin itse vetäisee ruiskulla verrattuna siihen että maalauttaisi oikeilla automaaleilla oikealla maalarilla? Värin vetohan ei maksa oikein mitään, satasella tai vähän reilulla taitavat täällä maalata oikein uunissa. Maalit toisen satasen?
Pohjat kun tekee itse ja hommaa tarvittavat maalit+lakat nii ei tuolle pinnalle jää hintaa kuin tuo ~100€ priima pinnalla, ilman ötököitä ja pölyä, uunitettuna nii en oikeen itse ole nähny järkeä alkaa tuhertamaa noiden maalien kanssa mutta jokainen tietty tyylillään :D
Miten täällä pk-seudulla puhutaan että ylimaalaus maksaa 2-3 tonnia? Siis joku ihan oikeesti vetää satkulla värit pintaan ja lopputulos on priimaa :shock:
joo se maksaa 2-3 tonnia jos viet ajokuntosen auton maalaamoon ja ajat sen sieltä putsattuna kotiin ja jatkat ajelua.
jos viet auton pohjatyöt tehtynä, pohjamaalattuna ja suojattuna niin eihän se maalari sitä kauaa roiski ja uuni sit vie omat kulunkinsa joka varmaan lopputulokseltaan on sen satasen nurkissa. ite maalarina ollu bout 10v niin ei oo kyl aivan valmista autoa koskaan vielä uuniin ilmaantunut etteikö sitä hiukan (kohtuu paljonkin) suojaus paranteluita joutuisi tekemään taikka kenties pohjatöitäkin koska ei millään viitsi ottaa paskaa mainetta sillä että joku muu on räpeltänyt pohjissa/suojissa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Terho P kirjoitti:ei millään viitsi ottaa paskaa mainetta sillä että joku muu on räpeltänyt pohjissa/suojissa.
Tämän takia ei välttämättä kaikki em. menettelytapaan edes suostukkaan ja ymmärrän sen toki. Ite oon kuitenki tehny aina selväksi että otan ite vastuun kaikistä muista kämmeistä paitsi valumista mutta tähän mennessä on onneks menny kaikki ihan niin ku elokuvissa mun pohjien ja maalarin pintojen osalta :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Kauvankohan sen kannattas antaa kovettua ennen kun alkaa mitään hionta/hionta vaha hommia tekemään?
`
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

on vahoja jotka kärsii laittaa vastamaalatulle mut uskosin et vaikka viikonki päästä jo vahailet niin ei siitä haittaa ole (käytä mikroliinaa ku pyyhit vahoja pois ja oikiaa sientä levittäes niin ei tuu naarmuja :wink: )

todellisuudessahan se maali kuivaa vasta enskesän auringonpaisteessa kunnolla mut enempi siitä on haittaa ku ei oo vaha suojana kovaa talvea vastaan jne :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei muutaku tsemppiä projektiin!
Ei niitä opi ku tekemällä. Itekki joskus puuhastellu hallimaalauksia ja sisäosia ym. maalataan vieläki. Ei tosiaan isoa järkeä ole verraten kammio maalaukseen, mutta siinä ei opi mitään eikä kokemukset kartu :wink:

Nykyään viedään auto peltivalmiina sisäosat maalattuna ja ruosteet puhallettuna ja pohjustettuna, että maalari saa tehä tarkemmat pohjat ja pinnan. Toki vaatimustasokin on noussu ku kohteet tehdään usein kolmannelle osapuolelle eikä itelle arkikäyttöön.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Aki P kirjoitti:Ei muutaku tsemppiä projektiin!
Ei niitä opi ku tekemällä. Itekki joskus puuhastellu hallimaalauksia ja sisäosia ym. maalataan vieläki. Ei tosiaan isoa järkeä ole verraten kammio maalaukseen, mutta siinä ei opi mitään eikä kokemukset kartu :wink:

Nykyään viedään auto peltivalmiina sisäosat maalattuna ja ruosteet puhallettuna ja pohjustettuna, että maalari saa tehä tarkemmat pohjat ja pinnan. Toki vaatimustasokin on noussu ku kohteet tehdään usein kolmannelle osapuolelle eikä itelle arkikäyttöön.
Niin eipä näitä millekkään "asiakkaalle" voi tehdä ja eka auton maalaus on kyseessä. Vaan kyllä ne ammatti maalaritkin osaa tehä vituiks ja silleen. Ja tulee oltua vielä peltiseppä koulussa niin sen pohjalta tämä maalauskin kiinnostaa! :D
tomppaa
Viestit: 56
Liittynyt: 27.12.2007 11:33
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja tomppaa »

Mitä suurinpiirtein maksaa ihan perusvalkoinen automaali litra?Omassa autossa menossa kaarien ja ovien alareunojen hitsaus ja pitäis sen jälkeen maalata.Vähän vielä mietinnässä maalatako vain ikkunoista alaspäin vai koko auto?Jos maalais koko auton niin ei tulisi ainakaan sävyeroja,vai näkyykö maalauksen raja valkoisessa miten helposti?
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Kyllä ite maalaisin koko auton, olis sit jokapuolella puhdas maali, ilman mitään käytönjälkiä 8)
Oliko se 40€/l ku kaveri sutas tuos yhen bmw:n valkosella. Löyty sieltäki toki niitä kalliita valkosiaki :D
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”