TNewan W126 300SE

Vastaa Viestiin
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

TNewan W126 300SE

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Paremman tekemisen puutteessa tuli hankittua loppukevään kulkineeksi ja ropauskohteeksi otsikon mukainen edustusauto. Alkuperäisenä ajatuksena oli hankkia typ89-koppaista Audia tilavampi perheauto, mutta siinä etsiskellessä sattui tuo hinta-laatusuhteeltaan kohtuullinen ässämersu eteen ja yhden puhelinsoiton perusteella lupasin tulla noutamaan auton ilman sen kummempia manöövereitä. Tahtoo allekirjoittaneella tuo tervejärkisyyden pakkopaita olla melko tiukassa autohankinnoissakin, mutta piti nyt vähän höllätä sitä kauluksesta 8). Ko. mallin ässiä ja varsinkin SEC-malleja tuli jo pikkupoikana katseltua. Jopa Kalajoella oli yksi kappale 199-värisiä SECcejä 80-luvun lopussa/90-luvun alkuvuosina


Puhelinsoittoa seuraavana aamuna VR kuljetti väsyneen matkamiehen Vaasaan ajallaan, eli noin puoli tuntia perässä painettua aikataulua. Seinäjoki-Vaasa väli mentiin bussilla - ekaa kertaa muuten näin konnarin bussissa lippuja tarkastamassa. Asemalla tunsi itsensä herraksi, kun bussista laskeutuessa oli ässämersu odottamassa. Myyjän kanssa ei kauaa aikaa tuhlattu, kierrettiin mersua myötäpäivään ja vastapäivään kierros-pari, kurkisteltiin luukuista sisään, potkittiin renkaita ja fiilistetiin vähän istuimellakin. Kaupan kohde vastasi hyvin tarkkaan puhelimitse saatua käsitystä auton kunnosta, joten siirryimme suoraan viereiselle katsastuskonttorille, jossa puntillinen seteleitä vaihtui saksalaiseen hienomekaniikkaan ja paperitkin tehtiin saman tien uusille nimille.


Kotimatkalla nautiskelin vain tasaisesta kyydistä ja havainnoin amatöörin otteella mersun toimintaa ja äänimaailmaa. Alustassa kuulosti olevan jotain tutkimista vaativaa välystä, öljynpainemittarin nousu tyssäsi kierroksista riippumatta 2,5 barin kohdalle ja lämmönsäätökin vaatisi tutkimista. Muuten ei suurempia huomioita kolmen tunnin ajomatkan aikana kertynyt, moottori kävi tasaisesti ja automaattikin pelasi asian kuuluvalla arvokkuudella.


Sitten menikin pari viikkoa vain ajellessa ja odotellessa sopivaa aikaa käydä mersun kimppuun. Auton sain sentään pestyä ja pari kuvaa otettua. Käytössä tuli havaittua joitakin ylimääräisiä ääniä ja muita pieniä fiksausta vaativia juttuja. Niihin palaamme myöhemmin. Kaiken kaikkiaan ässä on vaikuttanut hintansa arvoiselta ostokselta. Pitkästä aikaa autoilussakin oli jotain sellaista tunnelmaa, mihin näillä steriileillä nykyautoilla ei oikein tahdo päästä :kuski:



Kuva


Kuva


Kuva


Kuva
Viimeksi muokannut TNewa, 06.4.2011 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

TNewan kuvia on aina mukava katsoa. Hiukka eritasoa nämä kuvat kuin "nettiauton normikuvat" 8)

Vakuuttava aloitus. :D
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pappi kirjoitti:TNewan kuvia on aina mukava katsoa. Hiukka eritasoa nämä kuvat kuin "nettiauton normikuvat" 8)
Liian tummia. Näytön pölyt tuleva esiin :oops:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Onpas päheän oloinen auto, ja kuvat oikein tyyliin sopivat.... Harmi kun noita ei oo farkku-matic-diesel yhdistelmänä perheellisiä mäenpäällä asuvaisia ajatellen. Joskus poikasena näin jossain lehdessä 6-pyöräisen keltaisen lavaversion ässästä... Se lie jo liioittelemista vakavilla asioilla.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Hieno on Ässä. Kyllä tuommoisessa 126:ssa on ajatonta tyylikkyyttä. Pitäsköhän se itekki hommata tuommoinen kesäautoksi. :halm:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Makeita kuvia mahtavasta autosta.
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

TNewa kirjoitti:Pitkästä aikaa autoilussakin oli jotain sellaista tunnelmaa, mihin näillä steriileillä nykyautoilla ei oikein tahdo päästä :kuski:
8)
Pappi kirjoitti:TNewan kuvia on aina mukava katsoa. Hiukka eritasoa nämä kuvat kuin "nettiauton normikuvat" 8)

Vakuuttava aloitus. :D
8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Hieno ässähän se on. Vaihdat Euro-kilvet vanhoihin/orkkis aluslevy sille.
Ja porkkanat pitää säilyttää :idea:
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Perusremontteerausta aloittelin öljyn ja suodattimen vaihdolla. Löytyivät ne kadonneet öljynpaineetkin siinä samalla. Vanhaa suodatinta pyörittelin käsissäni, oli sen näköinen että lieneeköhän viime öljynvaihdossa jäänyt vaihtamatta. Vaihtoon menivät myös ilmansuodatin ja moniurahihnan kilisevä iskari. Öljyä laitoin innoissani ensin vähän reilulla kädellä, kun olin vähän optimistinen käsitys 103:n öljytilavudesta. Öljytikusta katselin, että menipä vähän ohi ylämerkistä, mutta arvelin suodattimen syövän ylimäärän ja pistin peltin kiinni. Hetikohta alkoivat tietysti nostajat kalkattaa, arvelin syyksi liiaksi vatkattua öljyä :tuumaus:. Piti sitten pari desiä imaista takaisin tee-se-itse imuvaihtolaitteella :oops:. Nyt ei kuulu kuin vienoa kalinaa ajoittain. Johtuneeko sitten öljynvaihdosta vai ovatko metelöineet jo aiemmin. Tuon moniurahihnan loppuun käytetty iskari rallatti aikaisemmin kuin sepelimylly, joten se kyllä peitti muut äänet alleen. Seurataan tilanteen kehittymistä



Kuva


Kuva


Kuva


Eilen vaihdoin repsikan puolelle moottorin gummityynyn, kun alempi pakoputki otti kiinni apurunkoon D tai R päällä jarrua vasteen pidätettäessä ja auton ollessa vähänkään kallellaan. Remontissa jatkettiin Runtulan-Jovihavan remonttipolitiikkaa, eli operaatio suoritettiin sorapihalla ajoittain kosteassa kelissä. Tyyny kuitenkin vaihtui yllättävänkin helposti ja samalla tuli pohjaa muutenkin tarkastelua. Ihan siistiltä vaikutti. Kuskin puolelle tyyny vaihto näytti vähän haastavammalta rastilta, täytyy harkita lähestymistaktiikkaa sen osalta.


Kuva


Kuva



Seuraavaksi on tarkoitus käydä alustan kimppuun. Jos rehtijiin pajalla saisi sen verran käyttää autoa nosturilla, että pääsisi vähän puistelemaan tuentoja. Jotain välystä kuulostaa jossain olevan. Viimeksi siellä käydessä Jouni oli heti mittanauhan kanssa pellin alla mittaamassa montako holsettia konetilaan mahtuu :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

ruikku kirjoitti:Hieno ässähän se on. Vaihdat Euro-kilvet vanhoihin/orkkis aluslevy sille.
Ja porkkanat pitää säilyttää :idea:

Porkkanoista ei ole tarkoitus luopua, sen verran minustakin pussihousupöpilistiä löytyy. Kilpien aluslevyt linevät tällä hetkellä jotkut ruotsalaiset autoliikkeen muovihärpäkkeet jotka kyllä joutavat pois.


Auton analysointi jatkui perän puolelta, eli suoritin ässälle pyllynpesun. Irrottelin puskurin sekä tavaratilan verhoilut, kuurailin verhoilut mäntysuovalla ja pesin peltipinnat ulko- ja sisäpuolelta. Ulkopuolet olivat tuuletusräppänöiden kohdalta melko siistit, mutta sisäpuolelta rupea löytyi jonkun verran.Pitää kesemmällä porailla pistehitsit auki ja käydä peltihommiin. Tässä vaiheessa tyydyin putsaamaan ja kuivaamaan paikat ja laitoin peräpään takaisin nippuun. Vararenkaan syvennyksen kansi/tavaratilan pohja, mikä se nimitys lieneekään, oli sen verran kostunut, että ajattelin tehdä uuden vanhan mallin mukaan. Vanha versio on jotain kuitulevyä, vähän kuin tuulensuojalevyn tyyyppistä materiaalia joka alkoi jo reunoista hapertua. Pitää katsella siihen jotain sopivaa värkkiä, jos ei hyväkuntoista vastaavaa osaa ole helposti saatavilla


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Loput kuvat tuolta http://tompan.otokset.fi/kuvat/MB%20300%20SE/
Ihan siistiin käyttökuntoon nuo verhoilut sai. Miten tuon moskan kertymisen takapuskurin ja korin väliin saisi estettyä? Oliko siihen koloon saatavissa ihan mallikohtaiset muovilipareet vai onko viisaampi taivutella suoja 123:n sisälokareista? Sellaisestakin muistan lukeneeni. Polttoainelinjankin ajattelin jossain vaiheessa putsailla. Saako sitä polttoainepumpun ja suodattimen välistä mutkaputkea muulta kuin merkkiliikkeestä, se kun näytti päällepäin jo olevan vaihtorajassa? KL:n sivuilta ei ainakaan sattunut harittaviin silmiini.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

TNewa kirjoitti:Miten tuon moskan kertymisen takapuskurin ja korin väliin saisi estettyä? Oliko siihen koloon saatavissa ihan mallikohtaiset muovilipareet vai onko viisaampi taivutella suoja 123:n sisälokareista? Sellaisestakin muistan lukeneeni.
Muistaakseni 123:n sisälokasuojat menee just sovittamalla tuonne; sillai olisi Einiin tarkotus laittaa (sitten joskus ku saa tallin siivottua niin että pääsee taas laittelemaan :oops: )
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Tänään ehdin taas iltasella etsiskellä mahdollisia ruostepaikkoja ässästä. Nostelin akun ja pesunestesäiliön pois ja irrotin akun aluslevyn. Jonkin verran sieltä löytyi havua, humusta ja kaikenlaisia norkkoja, mutta imurointisession jälkeen kaukalon pohja vaikutti yllättävänkin hyvältä. Ilmeisesti vedenpoistoräppänät olivat vuosien saatossa pysyneet auki. Ruostetta oli oikeastaan vain kallistuksenvakaajan puslien pannoissa ja vakaajatangossa muutaman sentin matkalla. Ruiskuttekin kyseisten osien muttereihin ja pultteihin CRC:tä, että irtoaisivat helpommin tulevaisuudessa, kun käytän ainakin pannat irti siistimistä varten.


Kuva


Sulakekotelon ja jarrupääsylinterin altakaan en tehnyt juuri kummenpia löydöksiä. Sielläkin oli kallistuksenvakaajan pannassa ruostetta, mutta pelleissä ei näyttänyt pintakukkia pahempaa korroosiota olevan. Paikka oli aika ahdas puhdistettava ja vaatinee vähän purkamista, että kallistuksenvakaajan puslaan pääsee käsiksi. Puhdistin kaukalot molemmilta puolilta ja kiinnittelin osat takaisin. Nyt alkaa vähäiset mätäpaikat olla kesää varten kartoitettuna. Pääsee pitkästä aikaa kemppiliimaamaan 8). Tuulilasin alamuovin alle en ehtinyt vielä kurkistella, kun alkoi olla sen verran hämärää jo ulkosalla. Jäipä jotain hommaa huomisellekin. Toivottavasti sieltä ei paljastu mitään sopimatonta :eec:


Pellin alta noustessa oli negatiivisten löydösten johdosta niin onnen huumassa, että tasapainoa tapaillessa piti ihan sivuaskeleita ottaa. Kuvastakin tuli sitten tällainen


Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ässän perusruostepaikkoja nayttää olevan. Sulla on kuitenkin pintapellit vielä ilmeisen hyvässä kunnossa. Oliko tästä varustelistaa jo jossain näkyvillä? Mitkä vanteet tulossa kesäksi?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Samuli H kirjoitti:Ässän perusruostepaikkoja nayttää olevan. Sulla on kuitenkin pintapellit vielä ilmeisen hyvässä kunnossa. Oliko tästä varustelistaa jo jossain näkyvillä? Mitkä vanteet tulossa kesäksi?
Pintapellin ovat aika lailla ruosteettomia, mutta repsikan puolella etulokasuojassa siinä kylkipäreen yläreunan kohdalla on pieni painauma. Pitää oikaista tai korvata suoremmalla yksilöllä. Kuskin puolelle tarvitsisin etupuskurin kromilistan kulmapalan ja takakonttin ehjän tiivisteen, kun entinen on poikki yhdestä kohtaa. Myös rekisterikilpien originaalit aluslevyt kiinnostaa, jos jollain on joutavana. Nimim. ruikun kanssa näistä on jo puhelimoitukin, katsotaan mitä hänen varastoistaan löytyy. Vanteita ei ole vielä hommattu, mutta tutkiskellaan tarjontaa aina ajoittain. Onko Samulilla itsellään joutavia valsseja nurkissa? Eikö sinulla ainakin ne 15-tuumaiset lorinserin kaivonkannet jossain vaiheessa olleet. Sellaiset old school-tyyppiset on hakusessa,kuten ko. lorinserit, AMG:n tai Ronalin pentat tms. mieluiten 16"-koossa, mutta 15":kin välttää 8)
Viimeksi muokannut TNewa, 15.4.2011 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ne mun 15" Lorinserit ei mene ilman spaceria ässään. Ottaa raidetankoon kiinni. Ainoat ässään sopivat vanteet mitkä voisi joutaa myyntiin on nämä Ronal r9:t 8x16 ET11
Kuva
Käyn ottamassa parempia kuvia vielä. Nuo on luonnossa ihan hyvännäköiset.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Samuli H kirjoitti:Ne mun 15" Lorinserit ei mene ilman spaceria ässään. Ottaa raidetankoon kiinni. Ainoat ässään sopivat vanteet mitkä voisi joutaa myyntiin on nämä Ronal r9:t 8x16 ET11
Kuva
Käyn ottamassa parempia kuvia vielä. Nuo on luonnossa ihan hyvännäköiset.

Laitapa tosiaan lisää kuvia ja hintapyyntiä voi laittaa vaikka YV:llä
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tuossa pari lisäkuvaa. Jostain syystä vanteet ei kuvissa pääse oikeuksiinsa. Livenä on mielestäni paremmannäköiset.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Onko tuossa jotain lipputangon tynkiä vai mikä tuossa loksussa komeilee?
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Siinä on paikka lipputangolle. Tuo musta muovi on suojatulppa itse kiinnikkeelle.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko sulla salko siihen ja lippu :roll:
Viimeksi muokannut touhottaja, 15.4.2011 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Vaunulla taitaa olla sitten mielenkiintoinen historia, kun on paikka piletillekin.

Muistaakseni marmoritiskillä nuo kilkkeet maksavat hunajaa.

Onko tässä nyt istunut itse Håkan vai mikä Silvester se oli?
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Salko ja lippu on jääneet jonnekin matkanvarrelle.

Dokumentit löytyy, että auto on ollut uutena Neuvostoliiton suurlähetystöllä Turussa diplomaattikäytössä. Edellinen rekisteritunnus on CD-alkuinen. Saattaa olla, että itse Jeltsin on joskus röyhytellyt sikaria takapenkillä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Eipä tässä viikonloppuna ehtinyt ässälle tehdä muuta kuin vähä käydä sunnuntaiajelulla. Mukavaa oli toki sekin. Peltivanteilla mennään kesärattahia odotellessa...



Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Puskurin ja korin väli kannattaa olla mahollisimman avara. Helpompi huuhdella liat ja kurat. Taannoin kun ex ex ex 124:seen vaihdatin lokarit eteen niin maalari otti puskurin ja korin välistä kumilistat pois, koska niiden vuoksi peseminen oli melko mahdotonta tuosta välistä. :wink:
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Ässämiehen elämää,tässä palaamassa tiluksia tarkastamasta :wink:. Rapaisia ovat tiet vielä paikoitellen.



Kuva


Alla viimein kesäkiekot, kiitoksia SamuliH:lle. Taakse pyöräytettiin uudet gummit, kun päälläolleet olivat aika lopussa. Muuten ok homma, mutta ASD-valo syttyy jossain yli 60km/h vauhdissa, kun edessä ja takana on kehämitaltaan vähän erilaiset pyörät. Takana 225/55 R16 ja edessä 205/55 R16. Miten tuossa kannattaisi menetellä? Etugummit menisi helposti vielä tämän kesän joten niitä ei viitsisi vaihdella. Nykäisenkö ASD-releen toistaiseksi irti vai annanko asian olla? Keula jäi vähän korkealla, mutta laskisi varmaan riittävästi (eli sen pari-kolme senttiä), kun korvaisi edessä olevat kakkosen kumit ykkösillä. Takana näytti jo ykköset olevankin.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Olen liikuttunut!

Viesti Kirjoittaja tasty »

Todella kiinnostavaa lukemista! kauniita kuvia katsellessa tulee ihan tippa silmään... :oops:
nimim. "Hullu kun myin" :arrow: :supersad:
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Olen liikuttunut!

Viesti Kirjoittaja TNewa »

tasty kirjoitti:Todella kiinnostavaa lukemista! kauniita kuvia katsellessa tulee ihan tippa silmään... :oops:
nimim. "Hullu kun myin" :arrow: :supersad:

Älä nyt vetistele, kyllä se elämä vielä voittaa. On tässä onneksi kaikenlaista pikkuhommaa, ettei ihan pelkäksi ajeluksi mene. Nuo pihan kevättyöt vaan haittaavat harrastusta, kun meni tuo lumi sulamaan niin nopeasti. Olen aina jossain välissä yrittänyt kuitenkin autoakin ihmetellä. Tuulilasin alamuovin alle tuli kurkittua, eikä sieltäkään onneksi suuria murheita paljastunut vaikka peilin ja lampun kanssa syynäilin paikkoja. Kuskin opuolella tuulilasin alanurkan alla oli pieni ruostepaikka, mutta muuten oli aika siistiä. Vesirännit olivat toiminnassa ja moskaakaan ei ollut kertynyt kaukaloon kovin paljon. Repsikan puolella oli ulompi raidetangonpää väljän tuntuinen, joten tilasin sitten molemmille puolille sekä ulommat, että sisemmät päät uusiksi. Lisäksi muitakin alustan osaa, koiranluita taakse yms. Katsotaan loppuuko kolinat vai vaihdellaanko muitakin osia vielä. Ensi viikolla raporttia siitä. Tänään kävin taas kuvailemassa yhtä projektia varten, mersulla oltiin tietysti liikenteessä


Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitäs tykkäät jos sanosin että kynkkien isot nivelet kolisee :roll:
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

touhottaja kirjoitti:mitäs tykkäät jos sanosin että kynkkien isot nivelet kolisee :roll:

Saattavat ne kolistakin, tykkään eli ei 8) . Yritin kyllä renkaita vaihdellessa käännellä, väännellä ja heilutella noita tuentoja, mutta oli kyllä hankala paikallistaa väljyyttä. Saattoi kyllä olla vikaa myös työkaluissa ja -tekniikoissa. Repsikan puolen raidepää oli kuitenkin selkeästi väljä, mutta muualta en osannut ylimääräisiä klappeja paikallistaa. No, vaihdellaan palikoita sen mukaan, miten tarvetta ilmenee. Takapäässä ei kai olekaan muita mahdollisia kolinan aiheuttajia kuin koiranluut, apurungon limput ja ne takatukivarsien helat. Vaihdetaan niistä nyt alkuun nuo ensinmainitut.

Touhottajalla taisi jossain ollakin hyvä kuvallinen ohje tuon etupään tuennan purkuun.
® Mesen Porkkana-klubi
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Olen liikuttunut!

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Ompa taas perheellisen vähäinen töiden jälkeinen vapaa-aika on mennyt kuvahommissa ja pihatöissä melko tarkkaan. Mersulle en ole saanut vähään aikaan mitään tehtyä, paitsi vaihdettua takapäähän koiranluut toissa lauantaina saunan lämpiämistä odotellessa. Olipa harvinaisen kivuton homma. Heti piti tietysti epäillä, että jotain meni vinoon, kun ruuvit aukeki tuosta vaan ja rystysetkin säilyivät ehjinä. Akkukin alkaa olla aika finaalissa ja parina aamuna autoa on saanut sahata jonkin aikaa käyntiin. Aika laiskasti pyörittää konetta. Olisiko polttoainepuoleltakin irronnut jotain tukkoa, kun tuuppasin tankkiin kokeeksi STP:n Fuel Injector Cleaneria tarkoituksena putsata pollttoainejärjestelmä cleaner-operaation jälkeen. Jos sen viimeistään kesäloman alkaessa reilun viikon päästä ehtisi tehdä. Eli viisainta lienee putsata tankista karkeasuodatin, varsinainen polttoainesuodatin ja eikö siellä koneen päässäkin jonkinlainen sihti ole? Katsastaakin tuo pitää kesäkuun loppuun mennessä, joten päästölapun voisi käydä ennakkoon jossain polkaisemassa.



Aiheeseen aasinsillalla liittyen :arrow: Tuollaisen ässäparin muuten näin kevättalvella Oulaskankaan sairaalan pihalla perheen uusinta tulokasta sieltä noutaessa. Liekkö kumpikaan voorumilaisten pelejä?


Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”