Paawo-Annikin ehostusta
Paawo-Annikin ehostusta
Tosiaan lupailin tuolla kolariprojekteissa joskus aloittaa uuden topikin tästä viime talven projektista, nykyään mamman kauppakassista.
Nyky tälli on tämmönen. Alle löytyi w211:n orkkis vanteet 8,5" ja 9" leveät hiukan naarmuiset vanteet ja niille kaveriksi 235/40 + 265/35 rengastus. Auto oli mersuksi esimerkillisen vakaa ja suoraan kulkeva ajolleen kolarin jälkeen 16" ja 17" rengastuksella, mutta noilla 18" renkailla sain onneksi ajettavuuden palautettua normi mersumallille
Kuvia aikaisemmasta tilasta harrastusten parissa:
Autossahan on aika kattava tuo lista varusteiden ja ominaisuuksien osalta, vakio avantgarde vermeiden lisäksi
-autom ilmastointi
-tutkat
-comand
-orkkis koukku
-integroidut lasten istuin korokkeet
-nahkasisusta
-kauko-ohjattava eberi
-xenonit
-lasiluukku
Autolla tällä hetkellä ajettu 208tkm ja vuosimalli on naapuri kylän -03 eli joulukuu -02 otettu käyttöön.
Lasit tummennettiin eteen asti hillitysti, softalla tuli sen 250hp penkissä todettua löylyä.
Uusi kookkaampi kiinacooleri odottaa asennustaan edelleenkin hallin lattialla, mutta kohta kelit alkaa olemaan sitä vaille kunhan saan projekti pilttuusta nykyisen kolariprojektin pois ja emännälle siksi aikaa ajoon. Sitten hierotaan keula loppuun ja asennellaan puskurikin kiinni asti eikä parilla ruuvilla hollilleen
Nyky tälli on tämmönen. Alle löytyi w211:n orkkis vanteet 8,5" ja 9" leveät hiukan naarmuiset vanteet ja niille kaveriksi 235/40 + 265/35 rengastus. Auto oli mersuksi esimerkillisen vakaa ja suoraan kulkeva ajolleen kolarin jälkeen 16" ja 17" rengastuksella, mutta noilla 18" renkailla sain onneksi ajettavuuden palautettua normi mersumallille
Kuvia aikaisemmasta tilasta harrastusten parissa:
Autossahan on aika kattava tuo lista varusteiden ja ominaisuuksien osalta, vakio avantgarde vermeiden lisäksi
-autom ilmastointi
-tutkat
-comand
-orkkis koukku
-integroidut lasten istuin korokkeet
-nahkasisusta
-kauko-ohjattava eberi
-xenonit
-lasiluukku
Autolla tällä hetkellä ajettu 208tkm ja vuosimalli on naapuri kylän -03 eli joulukuu -02 otettu käyttöön.
Lasit tummennettiin eteen asti hillitysti, softalla tuli sen 250hp penkissä todettua löylyä.
Uusi kookkaampi kiinacooleri odottaa asennustaan edelleenkin hallin lattialla, mutta kohta kelit alkaa olemaan sitä vaille kunhan saan projekti pilttuusta nykyisen kolariprojektin pois ja emännälle siksi aikaa ajoon. Sitten hierotaan keula loppuun ja asennellaan puskurikin kiinni asti eikä parilla ruuvilla hollilleen
Eipä oo tällekään tapahtunu muutaku sotkettu ja ajettu. Vanteet vaihtu mukavuus ja turvallisuussyistä 16"kokoon kun alkoi nuo 265:t nippanappa pinnalla olevat nousta niin komiaan vesiliirtoon ja muutenki olivat äänekkäät ja veteli joka suuntaan. Fiksarilla käytin niin veti kovavahan kesäksi pintaan. Meinas olla ongelma sen jälkeen pestä kun ei pinnalla pysyny shampoo eikä vesi, huutelin sitte vaan pesurilla sääsket pois keulasta ja pölyt pinnasta.
Kolarista ajettu noin 8tkm ja vielä näyttäis kaikki olevan OK.
Keulaa nostan jollain 4-pyttysen taksin jousilla kun kerran piti jo syyläripalkkia oikoa ja tuurilla ei menny uus syyläri viskosta läpi
Kulutus pyörii siinä kahtapuolen 7L todellista. Siinä määrin entinen 270cdi oli parempi. Samalla coolerilla ja turbolla 20hp vähempi, samat väännöt ja toista litraa vähempi kulutusta. Ajossa oli ehkä jopa tehokkaamman tuntonen
Kolarista ajettu noin 8tkm ja vielä näyttäis kaikki olevan OK.
Keulaa nostan jollain 4-pyttysen taksin jousilla kun kerran piti jo syyläripalkkia oikoa ja tuurilla ei menny uus syyläri viskosta läpi
Kulutus pyörii siinä kahtapuolen 7L todellista. Siinä määrin entinen 270cdi oli parempi. Samalla coolerilla ja turbolla 20hp vähempi, samat väännöt ja toista litraa vähempi kulutusta. Ajossa oli ehkä jopa tehokkaamman tuntonen
Kokkeileppa pirruuttas joku kerta minkälainen solis ajjaa jos laittasit gummit niile vantheile Saattas ainaki vähä hiljentyä....Aki P kirjoitti:Vanteet vaihtu mukavuus ja turvallisuussyistä 16"kokoon kun alkoi nuo 265:t nippanappa pinnalla olevat nousta niin komiaan vesiliirtoon ja muutenki olivat äänekkäät ja veteli joka suuntaan.
No Merc at the moment
Ei päivää etteikö tonnin vahinkoa
Oli muu perhe käyny uimareissulla. Uimapaikalla mentäessä oli ollut kalliota pinnassa jonka jälkeen pieni kolo. Pyörä pudonnut koloon, pohja osunut pikkusen kallioon ja kolahtanut. Molemmat turvavyön kiristimet sano poks
Nyt on väykky telakalla, vyöt vaihettu ja nollattu. Auto ei lähde telakalta ennenkuin alle saadaan jo tilatut classicin maasturi jouset
Jospa siihen coolerihommaankin olisi aikaa jo viimeinkin perehtyä ennenkuin kyllästyy koko autoon ja myy pois. Onhan tuo jo puolivuotta ollu talossa
Oli muu perhe käyny uimareissulla. Uimapaikalla mentäessä oli ollut kalliota pinnassa jonka jälkeen pieni kolo. Pyörä pudonnut koloon, pohja osunut pikkusen kallioon ja kolahtanut. Molemmat turvavyön kiristimet sano poks
Nyt on väykky telakalla, vyöt vaihettu ja nollattu. Auto ei lähde telakalta ennenkuin alle saadaan jo tilatut classicin maasturi jouset
Jospa siihen coolerihommaankin olisi aikaa jo viimeinkin perehtyä ennenkuin kyllästyy koko autoon ja myy pois. Onhan tuo jo puolivuotta ollu talossa
Aki P kirjoitti:Ei päivää etteikö tonnin vahinkoa
Oli muu perhe käyny uimareissulla. Uimapaikalla mentäessä oli ollut kalliota pinnassa jonka jälkeen pieni kolo. Pyörä pudonnut koloon, pohja osunut pikkusen kallioon ja kolahtanut. Molemmat turvavyön kiristimet sano poks
Nyt on väykky telakalla, vyöt vaihettu ja nollattu. Auto ei lähde telakalta ennenkuin alle saadaan jo tilatut classicin maasturi jouset
Jospa siihen coolerihommaankin olisi aikaa jo viimeinkin perehtyä ennenkuin kyllästyy koko autoon ja myy pois. Onhan tuo jo puolivuotta ollu talossa
Kävipäs soppelisti. Muistelin että tuohan oli sulle tullessaa melko napakasti kopautettu keulaan, oliko vielä alkuper päkien poksi? Kun noin herkästi halunnut kahlita matkustajat.
Edit: olihan tuossa ylhäällä kuvia kun hieman vaivautui skrollailemaan.
Tähdellisen parantola
Eipä tuo niin erikoinen tapaus ole sinällään. Aika monet vyöt on myyty juurikin mökillä käynnin jälkeen muihinkin väykkyihin ja pohja tai joku oli kuulemma ihan kunnolla kolahtanu. Boksin sisällä itessään ei kyllä ole mitään "kuluvaa osaa" joka löystyisi käytössä. Muutenhan noissa bokseissa on aikamoisia eroja. Nytkin pihassa yksi w202 jossa puun kuva keskellä keulaa ja kaikki kassit ehjänä.
Boksiin ei pääse enää sisälle jos siihen on tullut kolarissa vaurio.
Boksiin ei pääse enää sisälle jos siihen on tullut kolarissa vaurio.
Nyt on remontista toivuttu
Classic jouset löysivät paikkansa, ei tullu ees korkea vaan perä ja keula on nyt "tendenssissä"
Ja COOLERI on vihdoin ja viimein paikallaan , ylitin jopa itseni ettei jäänyt aikomisen tasolle. Voin sanoa että älkää kokeilko kotonanne, ei se sinne oikeasti mahdu. Tilanne ois ihan toinen jos kyseessä olisi vaikka 270 tai lyhyempi kone. Oli kuitenki alkuperäistä sen 4-kertaa suurempi, eli luultavasti aika ylimitoitettu.
Kuvia tulee myöhemmin kun kamera ja tietokone kohtaa.
Sehän voi olla kohta niinku käyttökunnossa.... jos ei erehdy myymään
Classic jouset löysivät paikkansa, ei tullu ees korkea vaan perä ja keula on nyt "tendenssissä"
Ja COOLERI on vihdoin ja viimein paikallaan , ylitin jopa itseni ettei jäänyt aikomisen tasolle. Voin sanoa että älkää kokeilko kotonanne, ei se sinne oikeasti mahdu. Tilanne ois ihan toinen jos kyseessä olisi vaikka 270 tai lyhyempi kone. Oli kuitenki alkuperäistä sen 4-kertaa suurempi, eli luultavasti aika ylimitoitettu.
Kuvia tulee myöhemmin kun kamera ja tietokone kohtaa.
Sehän voi olla kohta niinku käyttökunnossa.... jos ei erehdy myymään
Kyllä sillä coolerilla vissiin joku virka on. Veto jotenki "kestävämpi" kun ei tule semmosta uupumusta heti kohta ahtojen nousun jälkeen. Ja voimaakin ehkä hiukan lisää. Periaatteessa siellä pitäis se n. 270hp olla nyt, mutta ei sitä persdynossa huomaa onko se 250 vai 270...
Jokatapauksessa ajon jälkeen coolerin toinen pää on tulikuuma ja toisessa päässä paleltuu sormet
Jokatapauksessa ajon jälkeen coolerin toinen pää on tulikuuma ja toisessa päässä paleltuu sormet
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kymppitonni on täynnä kolarin jälkeen. Jo keväällä sileänä alle laitetut 265/35/18" takatassut vaihtui eilen 245/40 kokoon ja huomenna pitäsi käydä kokeileen "evo2" softaa coolerin asennuksen johdosta ja muutenkin että saatais tuo laatikko antamaan vääntöjä myös takapyörille
Kesäkuun alussa fixarilla laitettu kovavaha näkyy olevan vieläkin pinnassa.
Kesäkuun alussa fixarilla laitettu kovavaha näkyy olevan vieläkin pinnassa.
Tämäki ollu remontinvälit liikenteessä.
Lämmittimien Telestartista meni patterit emännän avaimissa ja kohta pitäis öljyt vaihtaa.
Kulutusta rukattu reilusti alaspäin laatikon näppäilyllä. Aiemmin meni semmonen 7L matka-ajossa sama miten ajoi ja kaupungissa 9-11L.
Nyt on paikallaan viallinen w211:n laatikon boksi joka latoo isot vaihteet hieman aikaisin päälle pikkukaasulla ja nykittää liikkeelle lähtiissä turbiinin lukkoa + turbiini lukossa suurimman osan ajasta.
Nyt on matka kulutus semmosen 5,7 ja kaupungissa 7l
Kohtuullisen reilu pudotus, ainoa häiritsevä on että vähän nykäsee liikeelle lähdössä.
Lämmittimien Telestartista meni patterit emännän avaimissa ja kohta pitäis öljyt vaihtaa.
Kulutusta rukattu reilusti alaspäin laatikon näppäilyllä. Aiemmin meni semmonen 7L matka-ajossa sama miten ajoi ja kaupungissa 9-11L.
Nyt on paikallaan viallinen w211:n laatikon boksi joka latoo isot vaihteet hieman aikaisin päälle pikkukaasulla ja nykittää liikkeelle lähtiissä turbiinin lukkoa + turbiini lukossa suurimman osan ajasta.
Nyt on matka kulutus semmosen 5,7 ja kaupungissa 7l
Kohtuullisen reilu pudotus, ainoa häiritsevä on että vähän nykäsee liikeelle lähdössä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Juu, on tehty mutta siitä jyristelystä tuli lienee jonkin verran palautetta että softapäivityksellä palauttivat taas luistoa turbiinilukkoon.AM kirjoitti:Eikös mersu tehny uudempiin tuollasen virityksen 204:sessa vai missä ne valitteli lukon toimintaa...
Pitäisi oikeasti päästä itse säätämään niitä vaihtokierroslukuja turbiinilukon toimintaa, niin tulisi hyvä. Tuo tehtaan ohjelma ajattaa kaupungissa laatikkoa siten että moottorissa on 1200 - 1400 rpm. Noilla kieroksilla jos turbiinilukon lyö tönköksi, niin varmuudella jyristää ja toisaalta vaikka tuo tehtaan ohjelma ajattaa noilla matalilla kierroksilla, niin taloudellisuudesta ei ole tietoakaan kun turbiinia joudutaan luistattamaan reilusti.