Paawo-Annikin ehostusta

Vastaa Viestiin
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Paawo-Annikin ehostusta

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tosiaan lupailin tuolla kolariprojekteissa joskus aloittaa uuden topikin tästä viime talven projektista, nykyään mamman kauppakassista.
Nyky tälli on tämmönen. Alle löytyi w211:n orkkis vanteet 8,5" ja 9" leveät hiukan naarmuiset vanteet ja niille kaveriksi 235/40 + 265/35 rengastus. Auto oli mersuksi esimerkillisen vakaa ja suoraan kulkeva ajolleen kolarin jälkeen 16" ja 17" rengastuksella, mutta noilla 18" renkailla sain onneksi ajettavuuden palautettua normi mersumallille :lol:
Kuva
Kuva

Kuvia aikaisemmasta tilasta harrastusten parissa:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Autossahan on aika kattava tuo lista varusteiden ja ominaisuuksien osalta, vakio avantgarde vermeiden lisäksi
-autom ilmastointi
-tutkat
-comand
-orkkis koukku
-integroidut lasten istuin korokkeet
-nahkasisusta
-kauko-ohjattava eberi
-xenonit
-lasiluukku

Autolla tällä hetkellä ajettu 208tkm ja vuosimalli on naapuri kylän -03 eli joulukuu -02 otettu käyttöön.

Lasit tummennettiin eteen asti hillitysti, softalla tuli sen 250hp penkissä todettua löylyä.

Uusi kookkaampi kiinacooleri odottaa asennustaan edelleenkin hallin lattialla, mutta kohta kelit alkaa olemaan sitä vaille kunhan saan projekti pilttuusta nykyisen kolariprojektin pois ja emännälle siksi aikaa ajoon. Sitten hierotaan keula loppuun ja asennellaan puskurikin kiinni asti eikä parilla ruuvilla hollilleen :oops:
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Melekosen maukkaan näkönen nuilla vanteilla :halm:
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

On kyllä komia. Herättää omistushaluja...
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz...

tsot zsot zsot..

Älä himoitse lähimmäisesi muijaa ... tai sen autoa



:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eipä oo tällekään tapahtunu muutaku sotkettu ja ajettu. Vanteet vaihtu mukavuus ja turvallisuussyistä 16"kokoon kun alkoi nuo 265:t nippanappa pinnalla olevat nousta niin komiaan vesiliirtoon ja muutenki olivat äänekkäät ja veteli joka suuntaan. Fiksarilla käytin niin veti kovavahan kesäksi pintaan. Meinas olla ongelma sen jälkeen pestä kun ei pinnalla pysyny shampoo eikä vesi, huutelin sitte vaan pesurilla sääsket pois keulasta ja pölyt pinnasta.
Kolarista ajettu noin 8tkm ja vielä näyttäis kaikki olevan OK.
Keulaa nostan jollain 4-pyttysen taksin jousilla kun kerran piti jo syyläripalkkia oikoa ja tuurilla ei menny uus syyläri viskosta läpi :evil:

Kulutus pyörii siinä kahtapuolen 7L todellista. Siinä määrin entinen 270cdi oli parempi. Samalla coolerilla ja turbolla 20hp vähempi, samat väännöt ja toista litraa vähempi kulutusta. Ajossa oli ehkä jopa tehokkaamman tuntonen :?
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Aki P kirjoitti:Vanteet vaihtu mukavuus ja turvallisuussyistä 16"kokoon kun alkoi nuo 265:t nippanappa pinnalla olevat nousta niin komiaan vesiliirtoon ja muutenki olivat äänekkäät ja veteli joka suuntaan.
Kokkeileppa pirruuttas joku kerta minkälainen solis ajjaa jos laittasit gummit niile vantheile :roll: Saattas ainaki vähä hiljentyä....
No Merc at the moment
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei päivää etteikö tonnin vahinkoa :kele:

Oli muu perhe käyny uimareissulla. Uimapaikalla mentäessä oli ollut kalliota pinnassa jonka jälkeen pieni kolo. Pyörä pudonnut koloon, pohja osunut pikkusen kallioon ja kolahtanut. Molemmat turvavyön kiristimet sano poks :shout:

Nyt on väykky telakalla, vyöt vaihettu ja nollattu. Auto ei lähde telakalta ennenkuin alle saadaan jo tilatut classicin maasturi jouset :pappa:

Jospa siihen coolerihommaankin olisi aikaa jo viimeinkin perehtyä ennenkuin kyllästyy koko autoon ja myy pois. Onhan tuo jo puolivuotta ollu talossa :arrow:
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Aki P kirjoitti:Ei päivää etteikö tonnin vahinkoa :kele:

Oli muu perhe käyny uimareissulla. Uimapaikalla mentäessä oli ollut kalliota pinnassa jonka jälkeen pieni kolo. Pyörä pudonnut koloon, pohja osunut pikkusen kallioon ja kolahtanut. Molemmat turvavyön kiristimet sano poks :shout:

Nyt on väykky telakalla, vyöt vaihettu ja nollattu. Auto ei lähde telakalta ennenkuin alle saadaan jo tilatut classicin maasturi jouset :pappa:

Jospa siihen coolerihommaankin olisi aikaa jo viimeinkin perehtyä ennenkuin kyllästyy koko autoon ja myy pois. Onhan tuo jo puolivuotta ollu talossa :arrow:
:rollin:

Kävipäs soppelisti. Muistelin että tuohan oli sulle tullessaa melko napakasti kopautettu keulaan, oliko vielä alkuper päkien poksi? Kun noin herkästi halunnut kahlita matkustajat. :lol:

Edit: olihan tuossa ylhäällä kuvia kun hieman vaivautui skrollailemaan.
Tähdellisen parantola
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eipä tuo niin erikoinen tapaus ole sinällään. Aika monet vyöt on myyty juurikin mökillä käynnin jälkeen muihinkin väykkyihin ja pohja tai joku oli kuulemma ihan kunnolla kolahtanu. Boksin sisällä itessään ei kyllä ole mitään "kuluvaa osaa" joka löystyisi käytössä. Muutenhan noissa bokseissa on aikamoisia eroja. Nytkin pihassa yksi w202 jossa puun kuva keskellä keulaa ja kaikki kassit ehjänä. :roll:
Boksiin ei pääse enää sisälle jos siihen on tullut kolarissa vaurio.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Nyt on remontista toivuttu :oops:

Classic jouset löysivät paikkansa, ei tullu ees korkea vaan perä ja keula on nyt "tendenssissä" :wink:

Ja COOLERI on vihdoin ja viimein paikallaan :shock: , ylitin jopa itseni ettei jäänyt aikomisen tasolle. Voin sanoa että älkää kokeilko kotonanne, ei se sinne oikeasti mahdu. Tilanne ois ihan toinen jos kyseessä olisi vaikka 270 tai lyhyempi kone. Oli kuitenki alkuperäistä sen 4-kertaa suurempi, eli luultavasti aika ylimitoitettu. :?

Kuvia tulee myöhemmin kun kamera ja tietokone kohtaa.
Sehän voi olla kohta niinku käyttökunnossa.... jos ei erehdy myymään :roll:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä sillä coolerilla vissiin joku virka on. :? Veto jotenki "kestävämpi" kun ei tule semmosta uupumusta heti kohta ahtojen nousun jälkeen. Ja voimaakin ehkä hiukan lisää. Periaatteessa siellä pitäis se n. 270hp olla nyt, mutta ei sitä persdynossa huomaa onko se 250 vai 270...

Jokatapauksessa ajon jälkeen coolerin toinen pää on tulikuuma ja toisessa päässä paleltuu sormet 8)
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

No nyt Aki tais kyllä koittaa koijjata apinoita että ihan jäätyis sormet coolerin toisessa päässä =D vai oliko sulla hiilihappo jää teline ennen cooleria ;D
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

laineracing kirjoitti:No nyt Aki tais kyllä koittaa koijjata apinoita että ihan jäätyis sormet coolerin toisessa päässä =D vai oliko sulla hiilihappo jää teline ennen cooleria ;D
8) :lol:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kymppitonni on täynnä kolarin jälkeen. Jo keväällä sileänä alle laitetut 265/35/18" takatassut vaihtui eilen 245/40 kokoon ja huomenna pitäsi käydä kokeileen "evo2" softaa coolerin asennuksen johdosta ja muutenkin että saatais tuo laatikko antamaan vääntöjä myös takapyörille :twisted:

Kesäkuun alussa fixarilla laitettu kovavaha näkyy olevan vieläkin pinnassa.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Uus softa tuli ja muutokset oli halutunlaiset :twisted:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tämäki ollu remontinvälit liikenteessä.
Lämmittimien Telestartista meni patterit emännän avaimissa ja kohta pitäis öljyt vaihtaa.
Kulutusta rukattu reilusti alaspäin laatikon näppäilyllä. Aiemmin meni semmonen 7L matka-ajossa sama miten ajoi ja kaupungissa 9-11L.

Nyt on paikallaan viallinen w211:n laatikon boksi joka latoo isot vaihteet hieman aikaisin päälle pikkukaasulla ja nykittää liikkeelle lähtiissä turbiinin lukkoa + turbiini lukossa suurimman osan ajasta.

Nyt on matka kulutus semmosen 5,7 ja kaupungissa 7l 8)

Kohtuullisen reilu pudotus, ainoa häiritsevä on että vähän nykäsee liikeelle lähdössä.
RH
Viestit: 309
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Aki P kirjoitti: Nyt on matka kulutus semmosen 5,7 ja kaupungissa 7l 8)
Tahtoo samanlaisen virityksen...
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Mulle kans, jos kulutus tippuu nuin niin mie saisin alkaa tankkaahmaan Vitoa ässän tankista :roll: :twisted:
No Merc at the moment
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikös mersu tehny uudempiin tuollasen virityksen :D 204:sessa vai missä ne valitteli lukon toimintaa...
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

AM kirjoitti:Eikös mersu tehny uudempiin tuollasen virityksen :D 204:sessa vai missä ne valitteli lukon toimintaa...
Juu, on tehty mutta siitä jyristelystä tuli lienee jonkin verran palautetta että softapäivityksellä palauttivat taas luistoa turbiinilukkoon.

Pitäisi oikeasti päästä itse säätämään niitä vaihtokierroslukuja turbiinilukon toimintaa, niin tulisi hyvä. Tuo tehtaan ohjelma ajattaa kaupungissa laatikkoa siten että moottorissa on 1200 - 1400 rpm. Noilla kieroksilla jos turbiinilukon lyö tönköksi, niin varmuudella jyristää ja toisaalta vaikka tuo tehtaan ohjelma ajattaa noilla matalilla kierroksilla, niin taloudellisuudesta ei ole tietoakaan kun turbiinia joudutaan luistattamaan reilusti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”