NonSenCe 300td:n väkertämis-korjaus-huoltamis-blogi

NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

NonSenCe 300td:n väkertämis-korjaus-huoltamis-blogi

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

tulipa ostettua elämän ensimmäinen Auto. tai no.. on nuo aikasemmatkin hyviä olleet.. ihan kaikki! mutta fiat, mazda, opel, toyota, toyota, mitsubishi linjasta siirryttiin nyt siis ihan eri vuosikymmenelle (tarkemmin vuoteen 1992) -hirveä ajatus.. pois 80 luvulta! aarrgg!

ja ns. autoksi isolla kirjaimella.. vähän niinkuin parempaan keskiluokkaan tarkoittuun autoon noista perus halpa kinnereistä..

eli MercedesBenziin. eli w124 300td. eli 3.0l diesel farmari automaatti. mittarissa on muka 523tkm, mutta jotenkin epäilen että enemmänkin on autolla ajeltu joskus.. (saakohan sitä tietoon mistään.. hmm.. )

tuolla linttaklubi osastolla onkin hakemuksessa (sivulla 30) tarkempaa kuvaa ja tietoa autosta. (lisäilen niitä kyllä ehkä joskus tännekkin)

Kuva



mutta tämän viestiketjun on siis tarkoitus oikeastaan olla eräänlainen huoltomuistio..
mitä tein ja milloin..
mitä pitäisi tehdä.. korjata tai kunnostaa tai ainakin harkita joskus.. vikalistausta siis.

lisäksi voisi ylläpitää täällä itselle jonkinlaista listaa mitä mikäkin maksoi.. kulujen vertailua siis.

ja tarinaa kuinka jokin homma luonistui tai ei luonnistunut.. neuvoja ongelma tilanteissa otetaan mieluusti vastaan. (luultavammin teen kyllä jokaisesta probleemasta joko tiedustelun muissa threadeissa tai etsin aiempien kokemuksia asiasta)

tästä kylläkin voi tulle helposti semmonen "mua ottaa päähän ja pakko päästää paineita pihalle tai käytän lekaa tohon romuun" blogi. (se riippuu kuinka hyvin saan itseni motivoitua aktiiviseksi ja pysymään aktiivisena kirjoittelijana myös.. nyt voi olla vielä kyseessä pelkästään uutuuden viehätystä kyseessä hahhah)

kaikkia epämääräisiä ajatuksia ja suunnitelmia ajattelin kirjailla tänne ylös myös ja kaikkea saa kommentoida muutkin jos siltä tuntuu.


-----------------------
tähän autoon ajattelin pitkästä aikaa harkita edes jonkinlaista.. ok pienimuotoista "hifi" asennusta tai järjestelmää.

aikaisemmassa autossa se jäi vain suunnittelu asteelle. oli lievästi metelöivä ja äänekäs Pajero huoltoauto aiemmin ja päätin että ei viitsi alkaa rakentelemaan mitään hifiä sellaiseen jossa kolinat yms peittää kaiken muun alleen. kaiuttimet sain paikalleen ja cd:n asennettua.. mutta en koskaan vahvistinta niiden väliin.. enkä bassokaiutintakaan. hahah.

mutta nyt kun mersu tuli taloon voisi ajatella taas kabiiniin jotain musiikkiakin.. sen verran hiljainen auto on kyseessä jo vakionakin. (en tiedä toimertuuko sitä enää sijoittamaan lisä-äänieristyksiin.. taitaa vakio riittää)

ja ei mitenkään jaksaisi enää alkaa ovien muokkaus operaatioihin tai kickpaneelien tekemiseen mitä nuorempana autoihin viitsi rakennella. mielummin yrittäisi pärjätä vakio paikoilla tai minimaalisilla muutoksilla. lue, helpolla.

eli joskus 10v sitten tuli väkerrettyä enemmänkin musiikkia autoon vaikka kisoihin en koskaan toimertunut. (asennukset sivuseikka, kunhan soi hyvin omiin korviin) ja niiltä ajoilta on jäänyt epämääräinen kasa erilaisia autohifejä. osa sellaisia joita ei saanut kaupaksi helposti tai sellaisia joita ei halunnut myydä syystä tai toisesta. monet hyvät ja parhaat laitteet menivät rahapulassa myytyä kyllä. mutta kai noista jäljellä olevista romuista jotakin vielä rakentelee. -mutta ei niihin vakiopaikoille kojelautaan. :(

mutta tästäkin sitten myöhemmin enemmän juttua kai jos intoa riittää.

sen verran kerkesin jo aloittamaan että sain cd soittimeni asennettua ja vedettyä 2x rca kaapelit apukuskinpenkin alle. :) vielä jäljellä kaikki muu siis! hah.

----

edittiä taas eli lisäyksiä:

aiemman omistajan mukaan ollut hänellä noin 4v ja 100 000km.
ja näitä korjailtu:

2011:
Toinen takajarrusatula
Vesipumppu

2010:
Laturi
Akku
Takapönttö

2009:
Toinen takalaakeri
Tasonsäätöiskarit
Tasonsäätöpallot

2008:
Laakerit eteen

2007:
Moottorin kumityynyt
Vaihelaatikon öljyt ja filtteri
***joo.. noi vaihteiston öljyt siis pitää vaihtaa nyt***

minun aikana mm. :
28.5.2011: syyläri vaihdettu.
Viimeksi muokannut NonSenCe, 30.5.2011 0:54. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

eli oston jälkeen oon tuohon hiljakseen tehnyt sitä sun tätä pikku huoltoa..
en saa mielenrauhaa ennenkuin ne on kaikki tehty..

tämä auto kun on pelkkä käyttöesine. mutta sen pitää olla käyttövarma!

hinnalla ulkonäöllä ja arvolla ei väliä kunhan joka päivä lähtee liikkeelle kun käsketään, toimii ja tuo takaisin kotia. käynnistyy, kulkee eteen ja taapäin, kääntyy molempiin suuntiin ja pysähtyykin. kiva jos vielä valot ja puhaltimetkin toimisi.

aiempi auto (mitsu pajero 86) oli vähän ajettu mutta ruma ja ruosteinen. mutta se toimi kiltisti joka päivä 4v ajan. tältäkin toivoisin samaa palvelu alttiutta ja varmuutta. onhan se sentään MERSU! haha.

eli tehtyjä huoltoja: öljysuodattimen vaihdoin ja lisäsin öljyä kun oli minimissä. päivän unohdin jo mutta noin 20.4.2011. ja n. 522500km.
taitaa polttaa öljyä myös kun oli kulunut pois. muutkin nesteet vaihdoin samana päivänä.

ohjaustehostimen nesteet imin säiliöstä pois ja samanverran uutta. suodattimen voisi vielä vaihtaa. sama päivä kuin öljyt.

samoin tein hydrauliöljyille joiden kanssa perä kai nousee ja laskee.

ja jarrunesteille myös: siis pelkkä säiliö. voisi ne käydä paremminkin läpi kesällä mutta riittänee nyt noin.

naftasuodattimet vaihdoin vihdoinkin tänään 8.5.2011. (siitä seuraavassa osiossa kai tarinaa.)

ostettaessa autossa ei toiminut:

keskuslukitus muualta kuin apukuskin ovesta. vika löytyi mese foorumin avulla pian. joku oli väkertänyt hälyttimen joskus tähän. ja se oli poistettu kun ei toiminut kunnolla. ja siinä poistossa oli unohdettu yhden piuhan korjaus. sen korjaamalla sain kuskinovestakin keskuslukituksen toimimaan.

*takaluukun lukkoon ei sovi avain.

mukaan tuli vain yksi avain.. teetin kaksi uutta. (täytyisi hieman kuluttaa niitä vielä. ei toimi virtalukko kunnolla niiden kanssa)

*takaluukun sulkemisavustin ei toimi.

*kattoluukku ei toimi. (sulakekin poistettu..) ent. omistaja sanoi että se ei toiminut kunnolla niin hän sulki sen ja poisti sulakkeen.

*takaikkunat ei toimi. sähköikkunat siis kaikkialla. muut toimii.

*trippimittari ei toimi. normaali kilometri mittari toimii kyllä. (tästä taitaakin olla jossain täällä foorumilla juttua miten korjata)
----
edit:uusi vika
*syylärin ylempi muoviputki on murtunut, pitää kai ostaa uusi syyläri.. ei taida korjaus onnistua.
KORJATTU. vaihdettu toiseen 28.5.11 523930km.
-----
*lämmönsäätövivuissa saattaa olla jotain häikkääkin.. en ole varma. tuntuisi että puhaltaa kovin lämmintä kaikissa asennoissa paitsi siinä missä se naksahtaa puhaltamaan pelkästään kylmää. -tutkitaan asiaa jos alkaa kesällä haittaamaan.

*peräpitää hieman jyrinää. ykkös asento puhaltimessa niin sen kuulee sisälle vaimeasti yli 80kmh vauhdissa. kakkos asennolla se on huomaamatonta. kolmosella ei tiedäkkään. (missasin tämän ostaessani autoa koska se oli kakkosasennolla kun koeajoin.. ja no.. se aikaisempi autoni tosiaan oli äänekäs, puuttui vertailukohta, ja ostin ekan mersun joka tuli eteen. huokaus. meni aiempi auto alta ja tarvi pikaisesti uuden.. minkä tahansa. ja tämä oli tarpeeksi lähellä että pystyi käydä katsomassa pajeroa pois viedessä.)

ja sitten missasin tosi ison jutun jota kiroan hiljakseen yhä..

*kone huohottaa. jos oisin tämän huomannut/muistanut katsoa oisin jättänyt ostamatta.

konehuone oli siisti ja kävi nätisti siinä lämpinänä. ei savuttanut. ei mustaakaan tullut piipusta. (taidettu alppiventtiili runtata nolliin että on hyvän oloinen)

hieman nuhaisena pidinkin autoa.. mutta tuntui kuitenkin liikkuvan tarpeeksi kunnolla vrt aiempaan. ja tiesin että pumppua rukkaamalla kyllä sen saa savuttamaan ja kulkemaan paremmin. (helppo se oli pajerossakin säätää.. itse käänsin reippaasti poispäin aiemman omistajan voimasavuja. hah)

mutta kun olin sen +500km ajellut autoa kotiin avasin konehuoneen ja totesin että venttiilikopan huohotinputkenjuuresta olikin pöhkinyt öljyä ulos. voihan vvvvttuh!

eli 1. kone oli juuri pesty tai pyyhitty puhtaaksi. ja 2. sen täytyy sittenkin huohottaa ja olla kulunut kone.

live and learn. kai tuolla sentään vielä muutaman tonnin ajelee.

ei tule itsellä paljoa kilometrejä vuodessa. alle 10tkm. ja tässä vaiheessa kuulen monen mersistin/dieselistin haukkovan henkeään.. 10tkm ja ostaa ison dieselin.. automaatin.. mitä se oikein miettii nykysillä hinnoilla. taitaa olla ihan varoissaan silti. EI ole! vaivoin tienaan enemmän kuin työttömänä oleva.
mutta silti tarviin auton.

eli jep.. unohdin sanoa että tämä on siis 2h pakuksi rekisteröity. eli pienellä dieselverolla. en tarvitse takapenkkejä. ei onneksi tarvi enää juoppoja kuskailla yhtä enempää. eikä perhettäkään ole. eikä muuten koiraakaan.

ja farmari siksi kun totuin isoon takatilaan tuossa 2h huoltoautoksi muutetussa maasturissa. ei pysty suoraan enää menemään sedaniin tms. vaikkakin tässä on jo katto tullut pariinkin otteeseen vastaan jo nyt. mutta riittänee ne tilat minulle silti.

ja automaatti, yksi pääsyy auton vaihtoon. tahtoo takaisin automaattikantaan.. väsyin tuohon kytkimen paineluun. virheen tein kun siitä vaihdoin pois.. mutta kun halvalla sain. mutta nyt.. taas sen huomaa että automaatti on mukava!

ja iso auto.. noh pieni ja siro en todellakaan ole itsekkään.. tai no.. virtahepojen kokoontumisissa ehkä. eli tilaa oltava ympärillä. lisäksi mersun penkitkin vaikka surkeita muotoilultaan ovat silti saaneet monilta selkävaivaisilta kehuja. (itsekin kärvistelee sen kanssa välillä)

miksi w124.. noh silloin kun olin nuori niin ne olivat niitä hyvänluokan kulkineita.. pikkasen luksusta jo. arvostettuja pelejä. ja w124 kai se "viimeinen oikea mersu". ja mietin että 90luvun luksus auto voi olla silti parempi auto kuin 90luvun lopun halpis kinneri.

97 modeo oli esim yksi vaihtoehto jota mietin.. vaihdelaatikkojen viat ajoivat minut taas katsomaan mersuja.. kuten monet muutkin autot joista soittelin.. ja sitten totesin siinä viikon aikana mitä minulla oli aikaa etsiä uusi auto.. että nettiauton suosikkilistallani oli 30 autoa.. joista 18 oli mersuja.. aika selvä alitajunnan viesti.

nyt harmittelen että on tällä viikollakin tullut pari tosi mielenkiintoista ja halvempaakin diesel automaatti farmari mersua myyntiin. ikävä etten kerinnyt odottaa ostoksen kanssa. olisi sen 500e voinut mielellään säästääkin :) mutta eipä tästä tarvinnut oikeasti maksaa paljoakaan enempää kuin millä aiemman myin pois. "lähes ilmainen siis" hahah.
Viimeksi muokannut NonSenCe, 30.5.2011 0:51. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

varataan tääkin muille jutuille.

eli edit:

Eli tänään äitienpäivän kunniaksi.. asentelin siskolle sen c.mersuun cd soittimen. ja omaanikin laitoin tuon vanhan alpine mp3 soittimen (dsp malli kuitenkin)

ja sitten päätin että nyt lähtee naftasuodattimetkin vaihtoon.. kaikki kolme.

jep mulla on karkee suodattimia kaksi.. toinen on siinä missä pitää toinen taas oli paluuletkussa!

ensin ilmasuodatin pois tieltä jne. ja sitten niitä karkeasuodattimia tutkimaan. noh väkerrettiin niitäkin sitten pois ja paikalleen.. oli litkuista ja likasta hommaa. mutta onnistui se silti.

pääsuodattimen vaihto olikin siistimpi juttu. näyttääkin helpommalta pelkkä pultti auki. ja.. äh.. ei se mahdukkaan pois ennenkun ottaa ylävesiletkun irti syyläristä.. no helppo se siinä vaiheessa oli ottaa pois. eikun uutta dieseliä suodatin täyteen (niistä pienistä rei´istä valuttelin täyteen) ja paikalleen.

ja sitten kasausta takaisin..

viimeiseksi sitä vesiletkua asentelin.. ja huomasin että samperin hiivatti.. löytyi uusi yllättävä vika.

-syylärin yläputki, on murtunut.

alapuolelta puuttuu kolmionkokoinen palanen. vaikea kiristää klemmaria enää.

ekalla asennusyrityksellä testausta... kahdenlaista siis, naftat ja nesteet.. yritetään autoa käyntiin.. ilmauksen pitäisi tapahtua itsekseen sanovat. voi joutua starttaamaan kauan. voi sammua samantien. ongelmia voi helpottaa täyttämällä suodatin edes hieman ja jos auton saa käyntiin niin antaa hieman enemmän kaasua että pumppu pumppaa tankista kunnolla ainetta.

noh eikun jännittäen starttaamaan.. naftasuodattimet ja vesiletkun vuoto.. pakko katsoa miten käy. laakista käymään! kierrokset pariiin tonniin ja pidin siellä sitä sen puolen minuuttia ja sitten jätin tyhjäkäynnille raksuttamaan.

suodattimien liitokset ei vuoda.. hyvä.

vesiletku: vuotaa. ok, sammutuksen jälkeen uudelleen asennus ja kiristys.

starttaus: käy, ei ongelmia. kaikki pitää.

hyvä. tyytyväinen itseeni.

------------------
---------------
editti: lisätään ostettujen osien listaa ja hintaa tähän viestiin.. on vielä helpohko löytää kun etsii.

käytetty syyläri: 94e.
PlastikPudding radiator fix: 5.90e (käytetään muissakin jutuissa)

motonetista nämä:
Bosch 60cm pyyhinsulka 19.90e

Öljysuodatin 6.50e (vaihdoin heti tämän.. toinen kun vaihdan öljytkin)
Öljysuodatin 8.50e
Ohj.teh.suodatin 5.90e
Ilmansuodatin 11.90e
Diesel suodatin 6.50e
Diesel karkeas suodatin 2.00e (meno putkeen)
Diesel karkeas suodatin 2.00e (+paluu)

hydrl.neste jousitukseen 9.90e
Öljyä 4l teboil gold täys synt. 19.00e
kertaa kaksi..eli kohta öljyt vaihtoon.
-------
noin 200e siis täynnä
-------

biltemasta eksyi mukaan:
Vakuumiöljynvaihtopumppu (ei suoranaisesti mersuun kuuluva)
Viimeksi muokannut NonSenCe, 25.5.2011 21:15. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

NonSenCe kirjoitti:varataan tääkin muille jutuille.
:?:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

NonSenCe kirjoitti:taitaa polttaa öljyä myös kun oli kulunut pois. muutkin nesteet samaan päivään.
Aina sitä näissä vähän menee
mukaan tuli vain yksi avain.. teetin kaksi uutta. (täytyisi hieman kuluttaa niitä vielä. ei toimi virtalukko kunnolla niiden kanssa)
Melkein vaihtaisin sen virtalukkopatruunan, ennenkuin on jumissa

----
-
lämmönsäätövivuissa saattaa olla jotain häikkääkin.. en ole varma. tuntuisi että puhaltaa kovin lämmintä kaikissa asennoissa paitsi siinä missä se naksahtaa puhaltamaan pelkästään kylmää. -tutkitaan asiaa jos alkaa kesällä haittaamaan.
Tuskin on säätimissä. Ennenmmin "närhenmunissa", eli niissä vesiventtiileissää

-
peräpitää hieman jyrinää.
Lieköhän perä, ettei olisi kardaanin laakeri.
ja sitten missasin tosi ison jutun jota kiroan hiljakseen yhä..

-kone huohottaa. jos oisin tämän huomannut/muistanut katsoa oisin jättänyt ostamatta....
..mutta kun olin sen +500km ajellut autoa kotiin avasin konehuoneen ja totesin että venttiilikopan huohotinputkenjuuresta olikin pöhkinyt öljyä ulos.
Eihän se huohotin ole tukossa? Vaikka se huohottaisi kuinka p*rkeleesti, enimmät höyryt kyllä pitäisi hävitä siitä putkesta maailmalle, eikä tunkea juuresta ulos. Ja kyllä ne vanhemmiten vähän tunkee öljyä sieltä täältä.
Tai ei ehkä muilla, mutta kaikki, joita mulla on ollut.
2. sen täytyy sittenkin huohottaa ja olla kulunut kone.
Ei siis välttämättä
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

fenton:

hmm.. jaa.. että virtalukko rikkoontumassa? mutta kun tuolla kuluneella alkuperäsellä avaimella toimii ihan kiltisti.

lämmönsäätö:närhenmunia epäilinkin että siinä voi se vika olla.. unohdin kirjoittaa tuohon että ne vinkit mitä löysin lämmönsäätöön olivat juuri niitä mokkuloita varten konehuoneessa.

ja se huohotus: kun avaa öljykorkin ja jättää siihen päälle niin kilkattaa ja kilisee niin ilosesti että. luulisin että se on hyvä huohotuksen merkki myös. hahah.
mutta.. millais sen letkuputken tai huohottimen saa irti siitä tutkittavaksi että onko se tukossa. onko isokin homma.

muualta öljyä ei tunnu valuvan eikä tihkuvan (paitsi sen hydrl letkun läpi)
*peränsäätöhydrauliletku tihkuu pumpun päästä.. nyt korjattu 25.5 (eli katkaisin pätkän pois) hahah.

kardaaninlaakeri tai perä.. millais sen varmistaa.. kun ei sitä ajossa pysty kunnolla kuulemaan ja paikallistamaan. peräksi epäilin vain kun ääni kuuluu takaa ja se kuulemma on ihan normaali mersun vika kun on paljon ajettu ja ei ehkä huollettukaan aikanaan.

sampo: juu lisäilin juttua siihenkin.. että ei tule yhtä aivan liian pitkää tarinaa kerralla luettavaksi.. vaan kaikki saa pienen tauon lukemiseen.
Viimeksi muokannut NonSenCe, 25.5.2011 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Dodii, olet siis onnellinen....ja ehkäpä hiukan skeptinen mersun omistaja :lol:
No niinhä täällä foorumilla hyvin moni on....onnellinen syystä tai toisesta...no eipä puhuta siitä toisesta syystä ny mitään, vaan jatketaan asialla, ja vasta sen jälkeen sen asian vierustalla :wink:

Mulla loppu tunnin ähertämisellä, luulin että ois ollu vaikiampiki homma, ku vaihoin sen kartaanin kannattimen laakereineen, eikä siinä montaa eurua köyhä köyhtyny ku taattua mätänetin laatua kävin pikaseen hakemassa, kun ei ollu aikaa ootella kl-osista osien perille tuloa.

Mutta tässä sulle linkin takana ohjeet sen kannatinlaakerin vaihtoon:

http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtop ... 202&t=1376

Nuilla ohjeilla tein minä sen tunnissa....mitä suuresti itekki ihmettelin enkä meinannu uskoa muttako keittiönki kello sen kerto ja justiinsa ennen hommaan ryhtymistä puhuin 1 puhelun, ni kaikki ne ajat kerto sen että tunteroinen siinä meni...tupakki ja kiroilu taukoineen....ja sorapihalla...ja hyvä tuli...vaikka kovasti omia taitojani epäilin..ja epäilen vieläkin.

Mutta ei välitetä siitä koska aina välillä on hemmetin kivaa korjailla mersua, varsinki jos ja kun mukana on joku toinen meseläinen :D

Eikä porista oo kovinkaan pitkä matka jävenpäähän sinne rassausmiittiin, itekki ajanu täältä vaasasta sinne pelkästään sen takia ku siellä on kivaa ja näkee muita meseläisiä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

skeptikko jep. realisti jep.

josta tulikin mieleen "mikä on Optimistin kutsumanimi Pessimististä? -Realisti."

***

tänään joutui hieman kiristeleen sitä vuotavaa letkua. toivotaan että pitää taas.

noh kyselty on josko jollain olisi syyläriä ..jos vaikka ostaisi varalle.

äh.. tuon 250d automaatin syyläri ei taidakkaan sopia mulle. (luulin jo että sopii. ja sellainen olisi ollut tutulla ylimääräisenä ja olisi kelpuuttanut yhden linkkarin ja taskulampun vaihdossa.. eli olisin saanut sen "ilmaiseksi".)

ja harkitsi vakavasti nettiauton halvimman 300d automaatin ostamista varaautoksi.. mutta menikin jo. oli liian halpa kai. (se mattamusta isolla mersutähdellä olikos hinta tippunut jo johonkin 600e tms.)

mutta jos löytyisi kokonainen farmari niin parempihan se olisi!

tuo rikkinäinen koristelista takaluukusta olisi se pääsyy miksi farkkuvaraautoa harkitsin hahhah. muuten voisikin riittää sedani. (jos saisin jostain helposti sen listan miten tuo farkku 300d eroaa muista w124 malleista.. koska luulen että tulee äkkiä irto-osina ostellen nuo vähän rikki tai puutteellset osat, on sen perus200dn ostohinta jo kasassa)



yhäedelleen.. tuo eilinen pa-filtterien vaihto kylläkin yllätti ettei tarvinnut yhtään ilmata. senkun starttasi ja eikun menoksi. kannatti siis yrittää täyttää ne naftalla siinä asennusvaiheessa.

--siskon c mersuun iskenyt joku kirous.. eilen hajosi vaihdelaatikko.

tästä johtuen alkoi taas pyöriä mielessä se että
jos oisi se perus 200d varaosaautoksi itselle.. ja siinä sattuisikin olemaan vielä leimaa pari kk.. voisin antaa sen siskolle autoksi siksi aikaa kun hänen auto on rempassa. (kuulemma on kahta eri laatikkoa sen vuotisessa.. ja tällä tuurilla se on kuitenkin se harvinaisempi joka pitäisi löytää)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

tänään: täytin tuulilasinpesunestesäiliön. oli kolmanneksen vajaa.

ja sen jälkeen, syttyi sen varoitusvalo kojelautaan! mmmtäh?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Oisko liitin irti, aiheuttasko se moista? Vai pistikkö vahingossa paistuntasäiliöön. :lol:
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

samperin tuutteri himputti!

kaverin kanssa ajeltiin jonnekkin ja yhtäkkiä huomasin että mitä vitt... lämmöt nousee.. yli 100. ei koskaa ennen ollu nii korkeel.. jatkettiin eteenpäin sen firman halli kun oli vaan kilsan päässä.. mennään sinne pihaan kattoon mikä vikana.. 120.. aaarrg.. hidastus mutkaan.. ja höyryä tulee konehuoneesta.. vitttttttt! ja vesivana tulee perässä.. okee.. se on se letku kai löysässä mikä siihen juuri sai kiristettyä. nou hätä. kai!

eikun koneet seis pihaan ja luukku auki.. jep valuu vettä letkun juuresta..

ok. vettä säiliöön. klemmarin kiristystä ja testausta..

ei auta.. vuotaa yhä reippaasti.

letku pois ja tippui sellanen muovinmurunen mukana.. jassooo..

se pieni murtuma syylärin putkessa.. paheni näemmä itsekseen.
tai siis kun sunnuntaina klemmaria kiristi niin taisi murtua lisää.. ja nyt loputkin..

ok yläpuoliputkesta ok. alapuolella puuttuu ja kyljestä.. *ärräpäitä* ei saa enää letkua kiristettyä siihen ei sitten millään.. ei oo mitään jäljellä kyljellä.

pakko tehdä joku viri viri värkkäys siihen että menis hetken vielä.. ainakin kotiin saakka.

joku holkki.. joo. mistä sellane sopivan kokonen. ei mistää yhtäkkii.. hmm ikean rikkinäisen tuolin vanha metalliputkijalka.. joo.. se on muutaman millin liian pieni. mutta kyl sen siihen sisälle saa ujutettua ja ilmastointiteipillä vahvuutta hieman.

mitäs muuta löytyy.. vesiputki. taloihin ulkoa tuleva sellanen musta kovaputki jossa sininen raita.. joo se sopii huonekaluputken päälle.. ja on lähes tarpeeks iso että saa ton vesiletkun klemmarilla kireelle päälle! joo. näin tehdään.. milläs sitä tiivistäis muuten sitä ikea putkea..

kaksiosaista pikaepoksia.. hmm 15min kuivumisaika käyttö kovaksi. erinomaista. (jaa ..ei kestä yli 100astetta. höh.. olkoon.. kyl se siin sen verra kestää)

sillä tilkittiin mcgyver teipillä vahvistettu ikeaputki syyläriin kiinni. annettiin kuivua sen vartti. sitten ujutettiin se kotivesiputki päälle ja hieman epoksia siihenkin varmuuden vuoksi. kuivukoon siinä.

sitten jännittäen autonvesiletku kiinni ja auto käymään ja veden lisäilyä ja ilmausta.. ei vuoda!

erinomaista! eikun luukku kiinni ja kotia. (eli maanantaina kymmenen jälkeen korjailtiin)

tiistaikin meni ongelmitta. vähän kiristelin viritystä varmuuden vuoksi.

mutta tänään keskiviikkona.. ei aamulla vielä vuotanut kun lähdin liikkeelle.. mutta sitten kaupungissa tuli haju sisälle. syyläri nestettä.

kaupan pihaan parkkiin ja jep.. sieltä oli tullut pieni lätäkkö alle. epoksi pettänyt. äääh. no ei paha vuoto. lisää vettä takaluukusta ja kotiin.

nyt väkersin taas uuden fiksauksen siihen. joku viemäriputken osa pesukoneesta tms siihen paikalle. (ei sekään ihan tiivis mitoitus ollut sinne sisälle.)

nyt oli plasticpuddinkiakin löytyvillä.. eli pieni läätykakku siihen putken ympärille ja odotettiin se vartti. (on nää uudet aineet hienoja kun kuivuvat nopeesti)

vesiletku kiinni ja veden lisäilyä.. auto käyntiin.. ja pah.. pikkunen tihku tulee vieläkin sieltä jostain alapuolelta korjauksen läheltä. saa riittää tältä illalta. jollei sitten vielä kiinnosta mennä lisäämään PPuttinkia siihen johonkin lounaan jälkeen.

uudesta syyläristä oon jo kaupoilla.. en vaa tajunnu tarttevani sitä jo nyt näin nopeesti. :( toivotaan että tulee viikonlopuksi.

editti: mittarissa noin 523470 siis kun tää tapahtu. ittelle muistiin. :)

*on se hyvä että on virittelijän ja fiksarin vikaa.. saa jotenkin viritettyä jonkun niin että pääsee jatkaman matkaa vielä.. se olisi vielä parempi jos olisi siis tosi HYVÄ siinä! ja sitä ei tarvisi korjata uudestaan vaan se väliaikainen paikka olisi pysyvä ja kerrasta toimiva. kai siihenkin joskus pääsee.*

--
ja se varoitusvalo tuulilasinpesunesteestä.. se ainakin sammui taas. hieman käytinkin nestettä jo.. ja kävin siinä heiluttelees johtojakin.. en tiedä kumpi auttoi.. tankin tyhjeneminen vai se. haha. noh.. ei varotusvaloja näytössä enää hyvä niin. -sitten kun vielä oppisi sen käsijarrun käyttämisen oikein.

--

ja siinä tutkiessa (odotellessa sen paikkausaineen kovettumista) huomasin että kiertovesipumpun töpseli on irti. lämpöä kyllä tuntuisi riittävän kabiiniin hyvin ilmankin. eli ei haittaa normaali ajoa?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

itsekseni puhelen..

andyx myi ja lähetti ylimääräisen syylärinsä mulle. laitettu autotalliin odottamaan vaihtoaikaa tai pakkoa. hyvältä se näytti.

äsken pikkasen lisäsin puddinkia putken päähän jos vaikka loppuisi tihku/vuoto. (ettei siis tarvisi alkaa vaihtamaan syyläriä sittenkään heti.) eli nyt odottelen cze-swe jääkiekko matsin erätaukoa. kuivukoon tän 2erän ajan siis. sitten pieni hionta ja letku kii ja vedellä lutrailua. ja sitten testausta.


--editti: tsekki hävisi. kohta suomi venäjä. pelin voittaja ruotsia vastaan mm kultamatsiin.

ja.. se viri-viri osa 2:sen päivitysversio 2.5 taitaa toimia. ei tihku vettä enää. mutta pidetään silmällä nyt silti päivittäin pari viikkoa. :)
--

oon muuten alkanut tykkäämään siitä takaluukun sisällä olevasta "jalkatila" kotelosta. se on täynnä hyödyllistä romua jo nyt.

mahtuisikohan siihen toiseen kannelliseen koteloon mikään mun vahvistin. hmm en oo vielä mitannutkaan sitä. ei kellää ole tiedossa/muistissa sen kokoa tai mittoja? (siis se ylimääräisen istuinrivin "selkänojan tila") kahdesti avannut sen vasta.. näytti kauheesti pienemmältä ja matalemmalta tilalta kun se takimmainen kotelo.

minnes se subbarikotelon kiinnittäisi. ja saisi hieman "piilotettua" uteliailta katseilta. (pitäisi kyllä tummentaa ne ikkunatkin juu.. ei tarvi kaikkien ohikulkijoiden nähdä mitä mulla on kyydissä, ei ainakaan ilman selvää yritystä.) en tiedä viitsiikö sitä alkaa rakentaan vaikka apukuskin takarenkaan taakse koteloa ja naamioisi sen puoli-huomaamattomaksi. vai lykkääkö pienen kotelon vaan jonnekin muualle.

esim oikean takaoven eteen voisi laittaa. ei olisi normaalissa käytössä tiellä.. en muista koska sitä ovea edes oon avannut. kerran vuodessa kai edellisessäkin autossa. :)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kyllä sen kiertovesipumpun puutteen ainakin talvella huomaa. Tiiä sitten, miksi liitin on pitänyt repiä irti. :nocando:
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Kyl sua seurataan mitä kirjoitat :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

Kimmo Koo kirjoitti:Kyl sua seurataan mitä kirjoitat :)
zaarrgg.. ne valvoo mua! mää arvasin sen!

iik! vainoharha iski! iik!

*tinafoliohattu takasin päähän!*


kun sai tuon venäläisen dekooderinkin aukeemaan.. tulipa tutkittua dataa mitä tosta kerrotaan:

paint1: 744
hmm toi on kai se vaaleaharmaa, mutta mikä se alaosan muovihelmojen tummanharmaan koodi on?

744 on briljanttisilver.
7177 stratus grau. tummanharmaa

061 UNKNOWN joo, ei auta ei. hahah.
412 UNKNOWN juu eipä mullakaan oo tietoo mikä toi on?
483 COMBINATION CODE: 481+482 mitä noi on?
524 PAINTWORK - PRESERVATION kestävämpi maali?
620 AIR POLLUTION CONTROL siis onko täs joku katti???
802 AEJ 06/1/M/X öööö.. justiinsa?

muut (vähäiset) varusteet nyt tajusikin.
noh tässä tutkin nettiä samalla niin hieman selviää jo..tai ainakin tulee ehdotuksia:

onko tuo
061 jonkun kangaspenkkien koodi?
412 sähkökattoluukku?
voisko tuo
620 olla vaan joku egr kierrätys eikä katti?
483.. oliko noi korkeempi (15mm) ja jäykempi jousitus. + pohjapanssarit siis?
Viimeksi muokannut NonSenCe, 02.7.2011 2:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Olisiko muovihelmojen värikoodi 7177 stratusgrau Tämän mukaan.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

-viimeisin paikkaus taitaa pitää vedet syylärissä. hyvä.

jaa että stratus harmaa.. selvä. kiitoksia.

pitäisiköhän kokeilla maalata toi maskin sisäosa sillä.. se muovikeskus on aika kulahtaneen harmaa nykysin jo. hieman tummempi väri näyttäisi paremmalta. en vaan nyt yhtäkkiä muista kuinka paljon tummempaa toi helma oli kuin se maskin sisus. mutta kromit jää se on varma. hahah.

mattamustaksi en oikeastaan haluaisi sitä keskiosaa maalata. ainakaan vielä. tämä auto muuttuu mattamustaksi aikaisintaan vasta kun ruosteet on "voittaneet".
(jos siis vielä haluan sen pitää silloin.)

ja muutenkin 4v mattamustilla autoilla ajelu alkoi tuntumaan tylsältä. helppohoitoinen se oli. ei pesua, ei vahausta, ei ruostekorjauksia vaan kilikalipullolla päälle uutta mustaa aivan sama mitä sävyä! hahah

se musta maski sopii valkoisiin ja värillisiin autoihin. mutta tälläisessä vaalean harmaassa autossa.. minun silmissä se ehkä pomppaisi liikaa silmille. (jep. niin tekee valkoisessakin mutta siinä se onkin sen tarkoitus kai kerätä huomiota)

mainitsinko jo täällä tästä mutta että: pyyhkimien varret kyllä vedin jo mattamustalla. hetken mielenjohteesta. se kyllä siisti hieman ulkonäköä kun se eloksiharmaa ja ruoste peittyi. samalla tuli suihkittua vetokoukkua jne hieman.. (ruosteen peittoa mattamustalla.. LiNTTa! jep)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

eipä muuta kun muutama sata kilsaa taas takana..

uusia vikoja/ominaisuuksia(?) löytynyt:

-vilkkuviiksi ei toimi 100%, oikealle päin osapainallus (eli vilautus) ei toimi.

-hieman alle 1500kierrosta veto päällä kuuluu jostain rahinaa/korinaa/ääntä.

-kattoluukku taitaa tiputtaa ihan pari pisaraa vettä apukuskin penkille rankkasateessa yön yli oltuaan. (eipä haittaa mua kai koskaan)

,,,,, hmm vilkku kai täytyisi korjata joskus.. mä en käytä vilkkua mutta mä käytän tota "osaksi päälle vilautusta" paljon. onko kellään ideoita missä on vika?

,,,,, se jyrinärahinakorina-ääni häiritsee kyllä nyt kun sen oikein kuuli ja huomasi että se on olemassa.

-------------------
editti 25.5.. syyläri valuttaa yhä letkun päästä.. säiliö per päivä. pakko se on yrittää vaihtaa la tai su jos aika ja keli antaa myöden. muttakun sadetta uhkaavat.. ja pihalla pitäs tehdä :(

tihkuvan peränkorotus hydrauliletkun "korjasin", eli katkaisin moottorin päästä 3cm pois ja kiinnitin takasin. katotaan huomenna miten kävi..tihkuuko vielä. jos tihkuu niin pakko sekin ostaa uusi. ( ei kukaan tiedä minkä kokoinen se on? pituus ja halkaisija?)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

kysytääpäs täällä tätä jos joku lukee (vähän turha vielä tehdä erillistä kyselyä tonne muualle tässä vaiheessa kun tilanne ei ole mikään hirveän akuutti)

takaluukun mersulogon alla on ruostetta.. miten se logo lähtee irti? että saisi sen kohdan siistittyä hieman joskus..

venttiilikopan päällä on huohotinputki. miten sen saa irti/purettua? että voisi tarkistaa onko se tukossa.

tuo syyläri.. onko se tosiaan vain parilla jousiklipsillä kiinni? ne auki ja letkut auki.. ja ne kaksi automaatinputkea irti.. ja sitten vaan nostetaan ylös? ei muita ruuveja eikä muttereita?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Luukun merkissä on kolme semmoista tappia jolla se on kiinni luukussa. Taitaa lähteä helpoiten irroittamalla verhoilu ja sieltä läpi tuuppaamalla? Vai ovatko ne edes läpi asti olevia reikiä, taitaa se lisäksi olla vielä liimallakin kiinni.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

huohotin lähtee mielestäni nyppäämällä/kanittelemalla.
syyläri lähtee juuri noin niinkuin sanoit.
takaluukun tähti, ota pakkelilasta tms voiveitti ja alat nitkutella varovaisesti jokapuolelta.ymmärrät varmaan varoa tähden rikkomista :wink: ne nastat on juurikin sen tähden alla eikä sen ympyrän eli nitkuta tähden sakaroista.. huomaat jujun kun saat voiveitsen tungettua väliin :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

ok. kiittis.

pitää tutkia jos mä löydän voiveitten.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

NonSenCe kirjoitti:ok. kiittis.

pitää tutkia jos mä löydän voiveitten.
onnistunee haarukallakin :lol: eli tarkotan sitä että äläny kuitenkaan ainoastaan voiveistä kattelu. eli kunhanny mamman lusikkaloorasta jotaki veitsen näköstä nappaat :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

ok etsitään joku ohut mutta tylsä väline.. noi veittet jota itteltä löytyy on liian teräviä kaikkeen tollaseen nitkutteluun :)

uusi juttu jonka totesi tänään: toi kuskin ovikaan ei istu ihan hyvin paikalleen.. alareunastaan hieman töröttää ulospäin. menee suht ok kiinni mutta voisi se paremminkin mennä vielä. ja toi lievä väärä asentokin voisi ehkä olla korjattavissa helpostikin. jos vaan muistaisi mitä piti löysätä ja mitä kiristää että menee vaan alareuna sisäänpäin. hahah. (pitää tutkia joku aurinkoinen päivä.. toi syyläri on yhä etusijalla kaikkeen muuhun väkerrykseen)

ja huomasi tossa töistä pois lähtiessä että ainakin pieni osa nuorisoa kyllä ymmärtää nauraa pakoputkiiviritetylle bemarille (ja muutenkin tunaroidulle.. linssit kirkkaat, puskurit maalattu, aluvanteet väh 18") joka hirveän pörinän saattelemana yritti kiinnittää kaupungin ajelurundilla huoltiksen pihalla parkissa olleiden ihailua.. ajelin tolla omallani nääs sen puskurissa kiinni kun se siitä yritti muka kauheel kiireel polkee karkuun mua siinä onnistumatta

(se nulkki kiilasi siitä parkkiruudusta eteen ja sitten mua otti vähän päähän ja lapsetti..)

ja yks jätkä parkkiksel osotti kavereilleen bemuu nauraen ja sitten mersuu.. joka siis tuli sen perässä ihan samaa vauhdikasta tahtia mutta lähes äänettömästi ja harmaan pienen savupilven tuottaen. (joo mustaa savua tuo ei tee ainakaan alle 4000kierroksen, vielä) ja mulle siis jätkä näytti peukkua. (japsi kinnerillä taisivat olla liikkeellä he)

repes hymy mullekin lahnariiselin ratissa.. ei se taida ihan täys susi olla kun tunaroitu 500sarjan bensabemari aiheuttaa naurua ja tavallinen mersu saa thumbs up.

oli siis ihan kiva olo siinä kotia kurvaillessa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Oliko sillä bimmerikuskilla valkoinen lippis :?: :shock:

Ne kun tuppaavat olemaan monet niin "puhtaita" järenkäytöllään(liekö valkoinen lippis tunnuksena)
Ja ennen vanhaan kehoitettiin liikenteessä varomaan lippispäisiä kuskeja :lol:

Liekö olluna mahdollisuutta, olisit ottanut siltä "nahan" jottei sitten ole selittelyn varaa huolttiksen pihalla räkiessä :wink:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

He mulle kävi liki samanlailla tänään ja oli kuomullinen kärri perässä, kärrissä tavarapainoa noi 250kg kärrin omapainoa en huomannu otteesta katella mutta hyvin kulki perässä ei sitä ees huomannu, ja sitte änkes kiertoliittymästä1 isohko juppipenari eteen, hyvä ettei etupuskuri jääny siihe,no siittä sitte lähettioin peräkkäin suoraa tietä etenemään ni jarruttaa piti ku se penari sitte mennykkään mihinkää, ja het ku tilaisuus koitti ni menin ohitte...sen kuormatun kärrin kanssa, oli siinäsellanen nuorehkolta näyttävä kuski jotta tais sillä rahkeet nopeusajoon loppua kesken, vaan ku mersun mittaria kattelin ni 85km/h oli max nopeus siinä ohittaessa ja tiehotainen nopeus on 80, se on tuo tienpätkä sellanen että oon sitä tässä jo kohta 4 vuotta ihemetlly miksei siinä kukaan...muut ku minä ja muutamat taxit..uskalla ajella sitä nopeutta minkä siinä saa ajella, kertaakaan ei oo minua siinä poliisit topannu, niitä etanoita kylläki.

Noo ajelin sitte sen penarin eessä sen 6kilsaa ja käännyin liittymään josta heti vasemmalle ni eikös se penari meinaa ohittaa siinä risteyksessä..oikealta, sen huomasin ni jäipä pojulla moinen manööveri vaan haaveeks, yritti sitte toisenki kerran mutta ku eihä se penari jostaki syystä ees kiihtyny, no mulla kiihtyvyys mersussa on normaalia luokkaa eikä oo pumppua tietääkseni ees ruuvattu ja mottorina on 250d, ja hyvin kerkeän liikenteen mukaan, eriasia on sitte kerkeekö se muu liikenne minun mukana :shock: :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

kun auto on hieman vauhdissa, vääntö voittaa.. etenkin jos kyseinen kiihdytys on just oikealla nopeudella ja kierroksilla.

-öö mulla ainakin oli lippis päässä!

töissä käytän ja jäi päähän kotiin ajellessa.. siitä kuulemma kaveritkin tietää että oon tulossa tai menossa jonkin asteiseen työrupeamaan, siitä lippiksestä. mutta mä sentään pidän sitä suurinpiirtein lippa eteenpäin osoitettuna. ja mainoslippis se aina on. hahah.. eikä mikään desing huttua. (uteliaille.. monroe sensatrac lukee.. ja yhtään monroe iskaria ei oo mulla koskaa ees ollut)


**edistystä.. MÄ JUST VAIHDOIN SEN PIRUN SYYLÄRIN!!

ha HAA, HI hii!

nyt on 10km ajeltu ja testattu. tuntuisi toimivan ja pitävän nesteet sisällä!

mutta menikin siinä muutama tunti ähkiessä.. oli ahtaat välit ja automaatin jäädytysputket aika jumissa. ne siinä eniten aikaa vei.. niiden aukaisu ja kiinnitys. itte jäähdytin oli helppo.. mutta ne automaatin öljyputket oli vaikeita ujuttaa takasin paikalleen ja saada kierteilleen. ja kun sai.. oli kovin ahdas tila yrittää kääntää lenkkiavainta siinä flektin siipien välissä.

ja vasemmalla kädellä kaiken lisäksi kaiken joutu tekeen.. ja emmä sil mitää osaa tehdä..hahah... sen takia se onkin verinaarmuilla nyt.

ja yks letku jäi löysään ekalla yrityksellä. se alavesiletku.. juu ei mahdu kunnolla kiristään millään kun kaikki muut releet ja suojat on kiinni.. paitti jos käytti hylsyn päässä nivel-jatkoa, taipuisaa jousijatkoa ja pitkää jatkoa ja lyhyttä jatkoa. nyt taitaa olla kireässä kun tippoja ei enää tullut auton alle vaikka ja kiersin pari korttelii ja jätin rakstuttaan tyhjäkäytiä hetkeks... koska piti myös sitten testata autom.öljyn määrä että riittääkö.

oli minimissä ja lisäsin pikkasen, huomenna katon sen paikalleen paremmin.

enää ei selkä jaksa.

toivotaan että ei enää tarvi kantaa vesikanistereita sen takia useampaa mukana.. pärjää sillä yhdellä joka aina mukana.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

ajeltu on.. ei ihmeitä sinänsä.. samaa vanhaa..

auton alta kuuluva jurina tai tärinä on hieman kai pahentunut (se noin 1450kierroksella parhaiten kuulunut ääni) tänään olin kuulevani sen tyhjäkäynnilläkkin ja paikallaan ollessa. taitaa olla aika jossain vaiheessa nostaa auto ylös ja kuunnella hieman tarkemmin mikä siellä pärisee. kertoisi enemmänkin jonkin kuumuussuojapellin löysyydeltä siis jos paikallaankin pärisee. arvailuja yhä silti. siten vasta tietää kun auton nostaa ylös ja tökkii paikkoja.

öljyjä lisäsin pari päivää sitten ennen pikkasen pidempää reissua, meni kai reipas litra (jonnekkin sitä menee aika reippahasti kun pari tonnia mittariin tullut ja ainakin se litra mennyt sinä aikana..)

-ilmansuodattimen vaihdoin.. 524520km. ja tankkasin auton. 7.7litraa/100km meni nyt (maantietä oli hieman alle puolet matkasta)

-takaikkunat.. toinen aukeaa nyt ongelmitta. se korjaantui itsekseen? tai se lapslukkovipu aiheutti häiriöitä??? koska pelkästään sitä oon renklaillut (olin puhelimessa ja napsuttelin kaikkea mitä käteen sattui hahahah.)

toisessa takaikkunassa kuuluu pelkkä vaimea naps naps oven sisältä kun napista painaa. eli sieltä on moottorissa kai vika?

-miksi tuulilasinpesurin letkussa on sähköjohto? (johto poikki.. ja roiski kaikkialle kun siinä ollut liitinkin (jälkiasennus?) oli vääntynyt pois letkun sisältä konepeltiä sulkiessa.

edit: ja auto pesetty koneessa.. pienikin parannus ulkonäköön on plussaa hahah. tiepöly +siitepöly + kyljet ja konepellin täplikkääksi roiskinut syylärivuoto tekee mielenkiintoisia märkälikakuviotahroja kylkeen. :)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

Kuva

tuossa kuvassa näkyneet läiskät..

niitä luulin alunperin kolhun tms aiheuttamaksi maalin lohkeamisiksi (pohjamaali paistaisi alta.. reunankin olin tuntevani)

noh.. nyt kun auto tuli vihdoinkin pestyä osa niistä muutti muotoa ja muutama katosi.. mitä helvettiä?! tarkempi tutkimus hellekelissä osoittikin niiden olevan PIHKAA! (muualla juttua jo aiheesta)

sen jälkeen kun totesin niiden siis olevan poistettavissa ne alkoivat ärsyttämään! hah.. kun luuli niitä kolhuiksi ne ei haitanneet.. ja nyt "likana" ne oli vaan saatava pois!

ensin yritin pihkaa liuottaa käyttämällä tärpättiä. -ei toiminut. tai ei liuottanut tarpeeksi kauan.

sitten ruokaöljyä. rasva lähtee rasvalla? -ei toiminut.

nyt kokeilin mäntysuopaa/saippuaa/nestettä/soopaa... ja taisi auttaa. pehmeni hieman ja taisin saada ne hinkattua irti. tutkitaan asia huomenna valoisassa paremmin.

pitäisi tuo oven istuminen kai korjata.. karmin vastakappaleessa aika ilkeät jäljet ja ei se ihan täydellisesti paikalleen istu ja mene kiinni. (oven alareuna höröttää hieman ulkona.. suhinoita ei kuulu mutta pikkasen ois säädettävää)

olin jo kerran ajatellut löysätä sitä vastakappaletta .. otin kuusiokolo avaimetkin mukaan.. mutta olivatkin jollain torxilla kiinni. ÄHH! noh sitten seuraavalla kerralla sitten kun intoa tulee.

apukuskin turvavyönlukko kuulemma temppuilee. ei loksahda aina kiinni.. pitää renklata. minua itseähän se ei kauheesti haittaa.. emmää siinä koskaan istu. mutta onko siihen mitään korjauskeinoa olemassa? vai pitääkö etsiä parempi lukko jostain?

sopiiko esim takavöiden lukko siihen tilalle? ne voivat ehkä olla tuolla penkin alla vielä.. en tiedä varmaksi.. on sen verran tiukasti kuitenkin penkki sidottu alaasentoon.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Onhan ne lukot ulkosesti aika samannäkösiä, mutta takana on kyllä turvavöiden kiinnitys erilainen. Taitaa tulla vähän liiankin pitkälle, jos eteen laittaa. Voi jäädä ikävästi törröttämään.

Vois kait niitä koiittaa purkaa ja siirtää vaan sen lukko-osan? Purkaminen saattaa kyllä johtaa kasailuun ilmastointiteipillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”