Kertokaapas mikä on vikana, kun käynnistän väyrysen moottorin niin mukavuusvarusteet (sähköpenkit, -lasit, -peilit, -kattoluukku, -alustansäätö ja radio) lakkaavat toimimasta. Silloin kun virta on päällä, mutta kone ei ole käynnissä, kaikki toimii normaalisti. Jossakin kosketushäiriö?
Vika on ilmennyt noin viikon ajan ja nyt sitten tuli vielä semmoinen, että automaattilaatikkokin temppuilee. Maantie ajossa saattaa jäädä käytössä oleva vaihde päälle risteykseen pysähdyttäessä ei vaihda pienemälle ja liikkeelle lähtee esim. viitosella. Kotia kun pääsin ja sammutin auton ja lähdin kokeilemaan niin ei vaihtanut ykköstä isommalle.
Onko tuossa 420:n laatikossa kuinka paljon sähköaivoja, että voiko samainen sähkövika sekoittaa laatikon toimintaa.
Kokeilin vaihtaa esiohjausreleen (se musta isohko boksi siellä konetilassa vänkärin puolella kannen alla) , mutta vika ei korjaantunut.
Autaakaa jos tiedätte, kyseessä on perheen käyttöauto joten asialla on kiire.
PS. Ei syö niin paljon, etteikö sillä työssä käyvä ajaisi. Joku kysyy kumminkin
Apuaa! - 96 E420 sähkövika
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuo on vissiin semmoinen vanha essonbaarin ohje kaikkiin auton sähkövikoihin. Uskoisin että tuo ohje on siltä ajalta kun autoissa ei ollut muita sähkölaitteita kuin akku, laturi, starttimoottri, valokatkaisija ja "virtalukon pohja".Roobert kirjoitti:olisko virtalukonpohjassa vikaa
Turhaan ostettuja "virtaluko pohjia" on Suomen kaikki autoharrastajien autotallit täynnä.
Väyrysen, kuten muidenkin uudempien autojen sähköjärjestelmät on varustettu suojausjärjestelmällä, niin että kun sähköstä on pulaa (alhainen akkujännite), niin toisarvoisia järjestelmiä kytketään pois päältä (esim. mukavuusvarusteet). Varsinaista vian aiheuttajaa en pysty varmuudella arvaamaan.
Minä lähtisin tuon kaltaista ongelmaa ratkaisemaan, kuten edellä kerrottiin, vikakoodien luennalla ja latauksen/akun kunnon tarkastuksella.
mutta monesti tuo on todettu vian aiheuttajaksi silti, ei se mitään baarin humpuukeja oleMeissenkeri kirjoitti:Tuo on vissiin semmoinen vanha essonbaarin ohje kaikkiin auton sähkövikoihin. Uskoisin että tuo ohje on siltä ajalta kun autoissa ei ollut muita sähkölaitteita kuin akku, laturi, starttimoottri, valokatkaisija ja "virtalukon pohja".Roobert kirjoitti:olisko virtalukonpohjassa vikaa
Turhaan ostettuja "virtaluko pohjia" on Suomen kaikki autoharrastajien autotallit täynnä.
Väyrysen, kuten muidenkin uudempien autojen sähköjärjestelmät on varustettu suojausjärjestelmällä, niin että kun sähköstä on pulaa (alhainen akkujännite), niin toisarvoisia järjestelmiä kytketään pois päältä (esim. mukavuusvarusteet). Varsinaista vian aiheuttajaa en pysty varmuudella arvaamaan.
Minä lähtisin tuon kaltaista ongelmaa ratkaisemaan, kuten edellä kerrottiin, vikakoodien luennalla ja latauksen/akun kunnon tarkastuksella.