W124 300CE-24, Perkl, kolmion takaa tuli makiasti eteen..

Vastaa Viestiin
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

W124 300CE-24, Perkl, kolmion takaa tuli makiasti eteen..

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Onko ideoita, mistä vikaa hakea?

öljyt, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, Tulpat, virrajakaja, tulpanjohdot ja puola vaihdettu.
Katalysaattori vaihdettu, tosin käytetystä autosta.

Eipä vaikutusta. Kaikki muut arvot ovat rajoissa paitsi HC, eli häkä. arvon pitäisi olla siinä 100 ja alle, niin antoi arvon 258 tyhjäkäynnillä, ja auto tuli moottoritieajosta (50km) ennen päästöjen ottoa, joten ei voi sanoa ettei auto olisi ajettu lämpöiseksi.
2000r/min Kierroksialla mitattuna häkä oli 54. Eli ongelma esiintyy vain tyhjäkäynnillä. Kierroksilla laite menee päästöihin.

kk olisi aikaa keksiä ideoita.

katsastuskonttorilla väittivät että kyseessä olisi alipainevuoto mahdollisesti imusarjassa, ja samalla kyllä huomauttiviat että katalysaattori vetää kohta viimisiään (ruosteessa), mutta siinä ei olisi vika katsastusinssin mielestä.

eli siis tarkat arvot olivat moottoritieajon jälkeen:

Tyhjäkäynti: HC= 258, CO= 0.16 , C02=14.11
kierroksilla 2000r/min: HC= 54, CO= 0.06 , C02=14.88 ,Lamda= 1.01[quote][/quote]
Viimeksi muokannut kryptonite, 21.2.2013 19:48. Yhteensä muokattu 80 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ensinnäkin, HC=palamattomat hiilivedyt, CO=hiilimonoksidi eli häkä ja CO2= hiilidioksidi

Eli jos sulla oli HC-arvo pielessä, sieltä tulee palamatonta bensaa putkesta liikaa, ei suinkaan häkää.

Tuon kai voi aiheuttaa juurikin lopuillaan oleva katti.

Seisoiko auto yhtään ennen mittausta?

Jos mahdollista niin aja auto lämpimäksi pienillä kierroksilla huudattaen, ja sitten suoraan testeriin :idea:

Moottorin lämmöt eivät sinällään ole merkittävät, vaan katin lämpö, ja sekun on vaan pieni peltikikkare, niin se myös jäähtyy nopeasti :pappa:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mulla oli aikoinaan 300-24:ssä just sama ongelma, ei sitten niin millään mennyt päästöistä läpi. Lopulta ainoa konsti oli nöyrtyä ja hommata uusi putki/katti, ja sen jälkeen heti män läpi kirkkaasti. Köyhtyi vaan muistaakseni kuutisensataa juuroa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Kunkaikki muu edellä mainittu on vaihdettu konehuoneesta siirrytään kokeilee toista ilmamassamittaria. Sitten muutaman kilsan lenkki, 2-vaihteella ja sata lasiin :shock: Sitten suoraan testiin ja hyväksytty kärylappu tulostimesta.
Toinen vaihtoehto on virtaava putkisto jolla kuumenee katti normaalisti ilman rääkkäämistä. Kaksoiskateilla olevilla ei liene näitä ongelmia. jossa kattia kohti kaasumäärät on jaettu puoliksi.
Saman tekee pakoputken tupla ulostulo. Koska puikko on vain toisessa röörissä.
Meillä Wankkurissa on tapeltu päästöjen kanssa joka kerta kun viivalle viety :x Siinä kun ei ole kuin yks ulostulo ja osittain vakio putki. Coupen kanssa ei ollut mitään ongelmia sen jälkeen kun putkisto vaihtu virtaavampaan.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

jatketaas.

Olen tuossa tutkinut autoa, niin voisiko vika jäädä kyiseisiin osiin.
Polttoainesuuttimet, kylmäkäynnistyssuutin ja tyhjäkäyntikierroluku.

Eli autossa on jalka jarrulla (liikennevaloissa) tyjäkäynti siinä 500-600rm,
Kun tietääkseni sen pitäisi olla lähemmäksi 700rm-800rm ja parkissa P-asennossa sen pitäisi olla noin 1000-1100rm, kun nyt se on sen 800-900rm
Vaikka arvo on pienet, niin se vaikuttaa paljon tyjäkäyntiin. Tämä vaikuttaa myös päästöihin.

sitten auto saattaa joskus harvakseen sammahtaa liikennevaloihin. Tänä kesänä tehnyt sen kerran. Ja sitten se ei suostu heti lähteä käyntiin uudelleen. Pitää vähäsen jäähtyä. Tuli mieleen polttoainesuuttimet, jos ne vähän valskaa ja tiputtaa harvakseen. Tämä vaikuttaa myös päästöihin.

Ja viimeinen kylmäkäynnistysuutin. Tänä aamuna kun täräytin käyntiin, niin mielestäni eipä paljon apuja ollut. Käynti oli vähäsen huono kunnes auto lämpesi, niin käynti parani. Tosin käyntiin lähtee nätisti. Ei starttauta. niin kylmä ja kuumana.
Mutta joskus tuntuu että kun hienosäädät kierroksia kaasuvaijerista. Sit kun ne on kohdallaan sen about 800rm, niin lämpöisellä koneella teki että kierrokset pomppas yhtäkkiä 1500rm, voiko tuo suutin jotenkin jumittaa?

Ajattelin jos vikaa olisi vähän noissa kaikissa 3 kohtaa.

Eli ajattelin jos suuttimet käyttäisi ultraäänipesussa ja uusisi tivarit suuttimiin.
Ja hienosäätäisi vähän kaasuvaijeria. sillä tyjäkäyntikierrokset 500-600 ja 700-800, niin käynnin laadulla ja tasaisuudella on ero kuin yöllä ja päivällä. Kun kierroksia on taulussa se 500, niin ei se jaksa käydä kunnolla ja varmaan tulee sytytyskatkoksia.. Minun mielestäni. Koska käynti on vähän ravistava.

Sit mites voiko tuon kylmäkäynnistyssuuttimen lykätä ultraäänipesuriin?

Sitten näissä kaasuvivustoissa on jotain aivan ihmeellistä. Minusta ne ei toimi kuin normaalisti. Yritin niitä rasvata, mutta mutta. Niissä on aivan ihmeellinen välys.

Kuva
Kuva

Kuuluuko punasella palolla merkityn niitin venyttää tankoa eli liikkua vapaasti? Ja onko tuo kaasuvaijerikin jotenkin outo. vaijerin keskellä on joku palanen mikä on haljennut jostain..
220.128 Black devil
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

elä säädä sitä tyhjäkäyntiä kohdilleen kylmänä jos auto ei pyöri entisillä säädöillään hyvin, tekee just tuon että sitte nousee yli tonniin lämpimänä. nyt sinä oot tekohengittäny sitä kylmänä bensansaantia avaamalla kaasuläppää vaijerista, joka on yhtäkuin kierroksia koneelle lämpimänä. tuo kylmäkäynnistyssuutin ei varmaan ruikkaa olleskaan evästä, tsekkaa yj-rele ekaks :roll: se selittäisi tuon tyhjäkäynnin mataluudenkin kun jalka on jarrulla, tahi sitten tj-moottori jumittelee hieman, voi se sen tehdä yj-releen väärästä ohjauksestakin johtuen :lol:
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

yj-rele on vaihdettu viimekesänä.
220.128 Black devil
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

voisko se käynnistyssuutin olla tosiaan sitte tukossa, ootko sitä putsaillu? :roll:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

kryptonite kirjoitti:jatketaas.



Eli autossa on jalka jarrulla (liikennevaloissa) tyjäkäynti siinä 500-600rm,
Kun tietääkseni sen pitäisi olla lähemmäksi 700rm-800rm ja parkissa P-asennossa sen pitäisi olla noin 1000-1100rm, kun nyt se on sen 800-900rm
Tyhjäkäynti vapaalla pitää olla juurikin 700-800rpm lämpimällä koneella, kylmänä n.1000rpm


Ja viimeinen kylmäkäynnistysuutin. Tänä aamuna kun täräytin käyntiin, niin mielestäni eipä paljon apuja ollut. Käynti oli vähäsen huono kunnes auto lämpesi, niin käynti parani. Tosin käyntiin lähtee nätisti. Ei starttauta. niin kylmä ja kuumana.

Mutta joskus tuntuu että kun hienosäädät kierroksia kaasuvaijerista. Sit kun ne on kohdallaan sen about 800rm, niin lämpöisellä koneella teki että kierrokset pomppas yhtäkkiä 1500rm, voiko tuo suutin jotenkin jumittaa?
Tyhjäkäyntikierroksia ei todellakaan säädetä kaasuvaijerilla, vivuston pitää olla vapaana kaasu ylhäällä, ja tällöin myös vivustossa olevan mikrokytkimen pitää olla kytkeytyneenä
Ajattelin jos vikaa olisi vähän noissa kaikissa 3 kohtaa.

Eli ajattelin jos suuttimet käyttäisi ultraäänipesussa ja uusisi tivarit suuttimiin.
Ja hienosäätäisi vähän kaasuvaijeria. sillä tyjäkäyntikierrokset 500-600 ja 700-800, niin käynnin laadulla ja tasaisuudella on ero kuin yöllä ja päivällä. Kun kierroksia on taulussa se 500, niin ei se jaksa käydä kunnolla ja varmaan tulee sytytyskatkoksia.. Minun mielestäni. Koska käynti on vähän ravistava.
Olethan tarkistanut YJ-releen kunnon :?: :!:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

ymmärsin eli vapaana. Se on säädetty vapaaksi, mutta missä se mikrokytkin on? Mitä tarkoitatte mikrokytkimellä?

Lisäksi otin tuon tyhjäkäyntimoottorin irti, niin tyhjäkäynti parani?

Miten tämä on mahdollista. Eikö sen pitäisi huonontua?
220.128 Black devil
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

mikrokytkin on siellä kaasuvivuston kupeessa, siihen menee kolme johtoo ja yksi kaasuvivuista painaa sen pohjaan. kytkin vapautuu kun kaasuläppää avataan. jos koko tj-moottorin ottaa irti, niin konehan saa aivan pirusti eli putken täydeltä ilmaa kaasuläpän ohi kun mikään ei sitä ole kuristamassa, ei pitäisi koneen käydä ollenkaan jos on joku huohotinletkuista irroitettu :roll: jos taasen ot piuhan siitä ottanu irti, ja parani, nii sillo se jumittelee syystä tai toisesta.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Roobert kirjoitti:mikrokytkin on siellä kaasuvivuston kupeessa, siihen menee kolme johtoo ja yksi kaasuvivuista painaa sen pohjaan. kytkin vapautuu kun kaasuläppää avataan. jos koko tj-moottorin ottaa irti, niin konehan saa aivan pirusti eli putken täydeltä ilmaa kaasuläpän ohi kun mikään ei sitä ole kuristamassa, ei pitäisi koneen käydä ollenkaan jos on joku huohotinletkuista irroitettu :roll: jos taasen ot piuhan siitä ottanu irti, ja parani, nii sillo se jumittelee syystä tai toisesta.
niin siis kierrokset nousi. Kun kierroksia oli 600, niin kun nyppäsin ton tyhjäkäyntimoottorin niin kierrokset nousi 1000 pintaan. Ja sit kun pistin sen takas kiinni niin se jäi 1000 pintaan.

Niin ja olisi ihan kiva tietää että missä siellä vivustoissa on tuo kytkin, sillä olen aika tarkkaa noi vivustot kattonut niin siellä ei mitään mikrokytkintä ole.

minkä vivuston vieressä sen pitäisi olla? onko kellää mitään kuvia?
Viimeksi muokannut kryptonite, 07.7.2011 21:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black devil
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

nuo vivustot mitä oot kuvannu, niin niiden vieressä sen kuuluu olla jossain jos sitä ylipäätään on siellä :roll:
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

tarkennusta tarvitsen edelleen.
220.128 Black devil
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tuossa mun ex 12-venasesta missä näyttää olevan hitusen erillainen vivusto mutta siis tuollainen harmaa mötikkä mikä tuossa keskellä on:

Kuva
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

ei tuollasta mötikkää ainakaan tässä ole.. Hmnn eikö täällä ole yhtään 24 venasen omistajia?

Kuva
Kuva

1 kaasuvivusto kiinteä
2 kaasuvivusto välyksellä
3 automaattilaatikon vaijeri
4 kaasupolkimen asentoanturi (ASR)
5kaasuvivuston palautin jouset
6 kaasuvaijeri
7 polttoaineen määräjakaja
8 Ilmamäärämittari
9 eha
10 kylmäkäynnistyssuutin
11 tyhjäkäyntimoottori
12 polttoainepainesäädin
13 suihkutussuutin
14 kaasuläpän vivuvsto
Viimeksi muokannut kryptonite, 07.7.2011 22:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Mikä tuo 4 on alemmassa kuvassa. Se on jokin sähköinen osa vivustossa?

ja ylemmän kuvan numero 3 tanko liikuttaa kaasuläppäkoteloa, mikä on ilmamassamittarin alla, nro 5. Pitäisikö sen kytkimen olla jossain siellä?
220.128 Black devil
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

kryptonite kirjoitti:Hmnn eikö täällä ole yhtään 24 venasen omistajia?
WIS:ssä oli tuollainen kuva mikä ainakin näyttää että siellä pitäisi se mikrokytkin olla (osa S27/2 Decel fuel cutoff microswitch)

Kuva
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

onpa selkee kuva.. edelleen oon ihan pihalla
220.128 Black devil
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

kryptonite kirjoitti:onpa selkee kuva..
Kieltämättä joo :happy: Tarkotin tuolla vaan lähinnä sitä että sellaisen kuuluisi siellä jossain kaasuvivuston tienoilla olla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/sma ... 0M104.980-

Kyllä se vaan on tuolainen, mutta kun tietäisi että missä sen kuuluu olla

Perkl jos se tästä autosta puuttuu, niin ihmekkö se ei toimikkaan oikein.
220.128 Black devil
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Sulla on ilmeisesti ASR? Siinä ei ole mikrokytkintä erikseen vaan se mysteeriosa numero 4, kaasupolkimen asentoanturi, hoitaa homman. Eli ei enää tartte etsiä. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

sonikki kirjoitti:
kryptonite kirjoitti:Hmnn eikö täällä ole yhtään 24 venasen omistajia?
WIS:ssä oli tuollainen kuva mikä ainakin näyttää että siellä pitäisi se mikrokytkin olla (osa S27/2 Decel fuel cutoff microswitch)

Kuva
mutta katos antaakos se tähän autoon myös wis siis? WDB1240511B545652

THIS IS A MERCEDES OEM THRUST CUT-OFF MICRO SWITCH AT THROTTLE LINKAGE ON INTAKE MANIFOLD WITH SINGLE ROLLER/LEVER. THIS IS FOR MODELS WITHOUT ASR (ACCELERATION SKID CONTROL). PART NUMBER IS 0025456814.

Eli jos on ASR niin onko silloin kytkintä ollenkaan? Tässä autossa nimittäin on ASR
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Roisto kirjoitti:Terve,

Sulla on ilmeisesti ASR? Siinä ei ole mikrokytkintä erikseen vaan se mysteeriosa numero 4, kaasupolkimen asentoanturi, hoitaa homman. Eli ei enää tartte etsiä. :D

t.
Risto
todii, onko nämä asentoanturit usein viallisia? ja kuinka noi vivustot pitäisi suhteessa tuohon asentoanturiin säätää?
220.128 Black devil
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kryptonite kirjoitti:mutta katos antaakos se tähän autoon myös wis siis? WDB1240511B545652

THIS IS A MERCEDES OEM THRUST CUT-OFF MICRO SWITCH AT THROTTLE LINKAGE ON INTAKE MANIFOLD WITH SINGLE ROLLER/LEVER. THIS IS FOR MODELS WITHOUT ASR (ACCELERATION SKID CONTROL). PART NUMBER IS 0025456814.

Eli jos on ASR niin onko silloin kytkintä ollenkaan? Tässä autossa nimittäin on ASR
Ei ole.

A002 545 68 14 - Switch, thrust cutoff - Used without Acceleration Skid Control (ASR)

Sitten se nelosmöllikkä:
A000 540 18 17 - Sender unit - Used only w/Acceleration Skid Control (ASR)


EDIT: Hoksitkin näköjään jo. :D

t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 07.7.2011 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Roistohan tuossa ylhäällä ratkaisikin asian :ope: mä katsoin vain tuota 300/24 yleensä ottaen...

The decel fuel cutoff microswitch (S27/2) is not fitted to vehicles with ASR. löyty ku tarkemmin selas :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
Pitää näköjään olla tosi tarkkana tätä topikkia lukiessa, kun vastauksia tulee niin vinhaan, että vastattavan viestin jälkeen kerkiää tulla vaikka kuinka monta viestiä. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Roisto kirjoitti:


Sitten se nelosmöllikkä:
A000 540 18 17 - Sender unit - Used only w/Acceleration Skid Control (ASR)



Risto
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/1 ... 520/07/190

Okei, mihin kaikkeen tuo mahtaa vaikuttaa?

Onko aiheesta paljon keskustelua käyty aikaisemmin?

Joku minua fiksumpi sanoo että miten minun nyt kannattaa lähteä säätämään tuo kaasuvaijeri kohdillensa ja hienosäätään vaihteiston vaijeri.

Sitten onko mitään mahdollisuuksia mitata kaasupolkimen asentotunnistinta ja todeta toimivaksi tai vialliseksi?
Onko vika nyt tuossa vai mahdollisesti vikaa myös tuossa tyhjäkäyntimoottorissa.

Vinkkejä vian hakuun. Perkl ei noi halpoja osia ole, joten ei nappaa
upottaa omaisuutta turhaan.
220.128 Black devil
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kryptonite kirjoitti:kuinka noi vivustot pitäisi suhteessa tuohon asentoanturiin säätää?
Säädön pitäisi mennä suurin piirtein näin:
-kaasuvaijeri löysälle (vaijerin pään jousi pitäisi saada löysäksi)
Allaolevan kuvan yläosan "saranalta" pitäisi mennä tanko kaasuläpälle. Voisi olla kuvassa ympyröity osa 1.
-löysätään säätö 1:stä ja 2:sta.
-tarkista, että kaasuläpän vipu on kiinni-asennossa
-sytytysvirta päälle, läpän säätömoottori hakee tyhjäkäyntiasennon, pidä kaasuanturi (se nelonen) tyhjäkäyntiasennossa (käännä myötäpäivään)
-kiristä 1:n säätö
-virta pois
-käännä kaasuanturi tyhjäkäyntiasentoon, jos se tuli pois, varmista myös että kaasuvaijerin vipu on rajoittimessaan (myötäpäivään)
-kiristä 2:n säätö

Kuva

-säädä vaihdelaatikolle menevää vaijeria siten, että kaasuanturin kahden vivun päissä olevat nuolet ovat kohdakkain (ympyröity, toinen nuoli on putken ja vivun takana piilossa).

Kuva

Säädä kaasuvaijeri:
-virta päälle
1.
-kaasu pohjaan (ei kick-downille asti)
-kaasuanturin alemman vivun pitäisi levätä kevyesti ekan kuvan 3-kohdan vasteeseen
-säädä tarvittaessa vaijerin yläpään mutterista
2.
-kaasu ylös
-kaasuläpän yläpään jousi pitäisi olla löysällä
-säädä tarvittaessa polkimen puolelta

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

.mmm
Viimeksi muokannut kryptonite, 08.7.2011 20:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black devil
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”