W124 300CE-24, Perkl, kolmion takaa tuli makiasti eteen..
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
W124 300CE-24, Perkl, kolmion takaa tuli makiasti eteen..
Onko ideoita, mistä vikaa hakea?
öljyt, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, Tulpat, virrajakaja, tulpanjohdot ja puola vaihdettu.
Katalysaattori vaihdettu, tosin käytetystä autosta.
Eipä vaikutusta. Kaikki muut arvot ovat rajoissa paitsi HC, eli häkä. arvon pitäisi olla siinä 100 ja alle, niin antoi arvon 258 tyhjäkäynnillä, ja auto tuli moottoritieajosta (50km) ennen päästöjen ottoa, joten ei voi sanoa ettei auto olisi ajettu lämpöiseksi.
2000r/min Kierroksialla mitattuna häkä oli 54. Eli ongelma esiintyy vain tyhjäkäynnillä. Kierroksilla laite menee päästöihin.
kk olisi aikaa keksiä ideoita.
katsastuskonttorilla väittivät että kyseessä olisi alipainevuoto mahdollisesti imusarjassa, ja samalla kyllä huomauttiviat että katalysaattori vetää kohta viimisiään (ruosteessa), mutta siinä ei olisi vika katsastusinssin mielestä.
eli siis tarkat arvot olivat moottoritieajon jälkeen:
Tyhjäkäynti: HC= 258, CO= 0.16 , C02=14.11
kierroksilla 2000r/min: HC= 54, CO= 0.06 , C02=14.88 ,Lamda= 1.01[quote][/quote]
öljyt, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, Tulpat, virrajakaja, tulpanjohdot ja puola vaihdettu.
Katalysaattori vaihdettu, tosin käytetystä autosta.
Eipä vaikutusta. Kaikki muut arvot ovat rajoissa paitsi HC, eli häkä. arvon pitäisi olla siinä 100 ja alle, niin antoi arvon 258 tyhjäkäynnillä, ja auto tuli moottoritieajosta (50km) ennen päästöjen ottoa, joten ei voi sanoa ettei auto olisi ajettu lämpöiseksi.
2000r/min Kierroksialla mitattuna häkä oli 54. Eli ongelma esiintyy vain tyhjäkäynnillä. Kierroksilla laite menee päästöihin.
kk olisi aikaa keksiä ideoita.
katsastuskonttorilla väittivät että kyseessä olisi alipainevuoto mahdollisesti imusarjassa, ja samalla kyllä huomauttiviat että katalysaattori vetää kohta viimisiään (ruosteessa), mutta siinä ei olisi vika katsastusinssin mielestä.
eli siis tarkat arvot olivat moottoritieajon jälkeen:
Tyhjäkäynti: HC= 258, CO= 0.16 , C02=14.11
kierroksilla 2000r/min: HC= 54, CO= 0.06 , C02=14.88 ,Lamda= 1.01[quote][/quote]
Viimeksi muokannut kryptonite, 21.2.2013 19:48. Yhteensä muokattu 80 kertaa.
220.128 Black devil
Ensinnäkin, HC=palamattomat hiilivedyt, CO=hiilimonoksidi eli häkä ja CO2= hiilidioksidi
Eli jos sulla oli HC-arvo pielessä, sieltä tulee palamatonta bensaa putkesta liikaa, ei suinkaan häkää.
Tuon kai voi aiheuttaa juurikin lopuillaan oleva katti.
Seisoiko auto yhtään ennen mittausta?
Jos mahdollista niin aja auto lämpimäksi pienillä kierroksilla huudattaen, ja sitten suoraan testeriin
Moottorin lämmöt eivät sinällään ole merkittävät, vaan katin lämpö, ja sekun on vaan pieni peltikikkare, niin se myös jäähtyy nopeasti
Eli jos sulla oli HC-arvo pielessä, sieltä tulee palamatonta bensaa putkesta liikaa, ei suinkaan häkää.
Tuon kai voi aiheuttaa juurikin lopuillaan oleva katti.
Seisoiko auto yhtään ennen mittausta?
Jos mahdollista niin aja auto lämpimäksi pienillä kierroksilla huudattaen, ja sitten suoraan testeriin
Moottorin lämmöt eivät sinällään ole merkittävät, vaan katin lämpö, ja sekun on vaan pieni peltikikkare, niin se myös jäähtyy nopeasti
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Mulla oli aikoinaan 300-24:ssä just sama ongelma, ei sitten niin millään mennyt päästöistä läpi. Lopulta ainoa konsti oli nöyrtyä ja hommata uusi putki/katti, ja sen jälkeen heti män läpi kirkkaasti. Köyhtyi vaan muistaakseni kuutisensataa juuroa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Kunkaikki muu edellä mainittu on vaihdettu konehuoneesta siirrytään kokeilee toista ilmamassamittaria. Sitten muutaman kilsan lenkki, 2-vaihteella ja sata lasiin Sitten suoraan testiin ja hyväksytty kärylappu tulostimesta.
Toinen vaihtoehto on virtaava putkisto jolla kuumenee katti normaalisti ilman rääkkäämistä. Kaksoiskateilla olevilla ei liene näitä ongelmia. jossa kattia kohti kaasumäärät on jaettu puoliksi.
Saman tekee pakoputken tupla ulostulo. Koska puikko on vain toisessa röörissä.
Meillä Wankkurissa on tapeltu päästöjen kanssa joka kerta kun viivalle viety Siinä kun ei ole kuin yks ulostulo ja osittain vakio putki. Coupen kanssa ei ollut mitään ongelmia sen jälkeen kun putkisto vaihtu virtaavampaan.
Toinen vaihtoehto on virtaava putkisto jolla kuumenee katti normaalisti ilman rääkkäämistä. Kaksoiskateilla olevilla ei liene näitä ongelmia. jossa kattia kohti kaasumäärät on jaettu puoliksi.
Saman tekee pakoputken tupla ulostulo. Koska puikko on vain toisessa röörissä.
Meillä Wankkurissa on tapeltu päästöjen kanssa joka kerta kun viivalle viety Siinä kun ei ole kuin yks ulostulo ja osittain vakio putki. Coupen kanssa ei ollut mitään ongelmia sen jälkeen kun putkisto vaihtu virtaavampaan.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
jatketaas.
Olen tuossa tutkinut autoa, niin voisiko vika jäädä kyiseisiin osiin.
Polttoainesuuttimet, kylmäkäynnistyssuutin ja tyhjäkäyntikierroluku.
Eli autossa on jalka jarrulla (liikennevaloissa) tyjäkäynti siinä 500-600rm,
Kun tietääkseni sen pitäisi olla lähemmäksi 700rm-800rm ja parkissa P-asennossa sen pitäisi olla noin 1000-1100rm, kun nyt se on sen 800-900rm
Vaikka arvo on pienet, niin se vaikuttaa paljon tyjäkäyntiin. Tämä vaikuttaa myös päästöihin.
sitten auto saattaa joskus harvakseen sammahtaa liikennevaloihin. Tänä kesänä tehnyt sen kerran. Ja sitten se ei suostu heti lähteä käyntiin uudelleen. Pitää vähäsen jäähtyä. Tuli mieleen polttoainesuuttimet, jos ne vähän valskaa ja tiputtaa harvakseen. Tämä vaikuttaa myös päästöihin.
Ja viimeinen kylmäkäynnistysuutin. Tänä aamuna kun täräytin käyntiin, niin mielestäni eipä paljon apuja ollut. Käynti oli vähäsen huono kunnes auto lämpesi, niin käynti parani. Tosin käyntiin lähtee nätisti. Ei starttauta. niin kylmä ja kuumana.
Mutta joskus tuntuu että kun hienosäädät kierroksia kaasuvaijerista. Sit kun ne on kohdallaan sen about 800rm, niin lämpöisellä koneella teki että kierrokset pomppas yhtäkkiä 1500rm, voiko tuo suutin jotenkin jumittaa?
Ajattelin jos vikaa olisi vähän noissa kaikissa 3 kohtaa.
Eli ajattelin jos suuttimet käyttäisi ultraäänipesussa ja uusisi tivarit suuttimiin.
Ja hienosäätäisi vähän kaasuvaijeria. sillä tyjäkäyntikierrokset 500-600 ja 700-800, niin käynnin laadulla ja tasaisuudella on ero kuin yöllä ja päivällä. Kun kierroksia on taulussa se 500, niin ei se jaksa käydä kunnolla ja varmaan tulee sytytyskatkoksia.. Minun mielestäni. Koska käynti on vähän ravistava.
Sit mites voiko tuon kylmäkäynnistyssuuttimen lykätä ultraäänipesuriin?
Sitten näissä kaasuvivustoissa on jotain aivan ihmeellistä. Minusta ne ei toimi kuin normaalisti. Yritin niitä rasvata, mutta mutta. Niissä on aivan ihmeellinen välys.
Kuuluuko punasella palolla merkityn niitin venyttää tankoa eli liikkua vapaasti? Ja onko tuo kaasuvaijerikin jotenkin outo. vaijerin keskellä on joku palanen mikä on haljennut jostain..
Olen tuossa tutkinut autoa, niin voisiko vika jäädä kyiseisiin osiin.
Polttoainesuuttimet, kylmäkäynnistyssuutin ja tyhjäkäyntikierroluku.
Eli autossa on jalka jarrulla (liikennevaloissa) tyjäkäynti siinä 500-600rm,
Kun tietääkseni sen pitäisi olla lähemmäksi 700rm-800rm ja parkissa P-asennossa sen pitäisi olla noin 1000-1100rm, kun nyt se on sen 800-900rm
Vaikka arvo on pienet, niin se vaikuttaa paljon tyjäkäyntiin. Tämä vaikuttaa myös päästöihin.
sitten auto saattaa joskus harvakseen sammahtaa liikennevaloihin. Tänä kesänä tehnyt sen kerran. Ja sitten se ei suostu heti lähteä käyntiin uudelleen. Pitää vähäsen jäähtyä. Tuli mieleen polttoainesuuttimet, jos ne vähän valskaa ja tiputtaa harvakseen. Tämä vaikuttaa myös päästöihin.
Ja viimeinen kylmäkäynnistysuutin. Tänä aamuna kun täräytin käyntiin, niin mielestäni eipä paljon apuja ollut. Käynti oli vähäsen huono kunnes auto lämpesi, niin käynti parani. Tosin käyntiin lähtee nätisti. Ei starttauta. niin kylmä ja kuumana.
Mutta joskus tuntuu että kun hienosäädät kierroksia kaasuvaijerista. Sit kun ne on kohdallaan sen about 800rm, niin lämpöisellä koneella teki että kierrokset pomppas yhtäkkiä 1500rm, voiko tuo suutin jotenkin jumittaa?
Ajattelin jos vikaa olisi vähän noissa kaikissa 3 kohtaa.
Eli ajattelin jos suuttimet käyttäisi ultraäänipesussa ja uusisi tivarit suuttimiin.
Ja hienosäätäisi vähän kaasuvaijeria. sillä tyjäkäyntikierrokset 500-600 ja 700-800, niin käynnin laadulla ja tasaisuudella on ero kuin yöllä ja päivällä. Kun kierroksia on taulussa se 500, niin ei se jaksa käydä kunnolla ja varmaan tulee sytytyskatkoksia.. Minun mielestäni. Koska käynti on vähän ravistava.
Sit mites voiko tuon kylmäkäynnistyssuuttimen lykätä ultraäänipesuriin?
Sitten näissä kaasuvivustoissa on jotain aivan ihmeellistä. Minusta ne ei toimi kuin normaalisti. Yritin niitä rasvata, mutta mutta. Niissä on aivan ihmeellinen välys.
Kuuluuko punasella palolla merkityn niitin venyttää tankoa eli liikkua vapaasti? Ja onko tuo kaasuvaijerikin jotenkin outo. vaijerin keskellä on joku palanen mikä on haljennut jostain..
220.128 Black devil
elä säädä sitä tyhjäkäyntiä kohdilleen kylmänä jos auto ei pyöri entisillä säädöillään hyvin, tekee just tuon että sitte nousee yli tonniin lämpimänä. nyt sinä oot tekohengittäny sitä kylmänä bensansaantia avaamalla kaasuläppää vaijerista, joka on yhtäkuin kierroksia koneelle lämpimänä. tuo kylmäkäynnistyssuutin ei varmaan ruikkaa olleskaan evästä, tsekkaa yj-rele ekaks se selittäisi tuon tyhjäkäynnin mataluudenkin kun jalka on jarrulla, tahi sitten tj-moottori jumittelee hieman, voi se sen tehdä yj-releen väärästä ohjauksestakin johtuen
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tyhjäkäynti vapaalla pitää olla juurikin 700-800rpm lämpimällä koneella, kylmänä n.1000rpmkryptonite kirjoitti:jatketaas.
Eli autossa on jalka jarrulla (liikennevaloissa) tyjäkäynti siinä 500-600rm,
Kun tietääkseni sen pitäisi olla lähemmäksi 700rm-800rm ja parkissa P-asennossa sen pitäisi olla noin 1000-1100rm, kun nyt se on sen 800-900rm
Tyhjäkäyntikierroksia ei todellakaan säädetä kaasuvaijerilla, vivuston pitää olla vapaana kaasu ylhäällä, ja tällöin myös vivustossa olevan mikrokytkimen pitää olla kytkeytyneenä
Ja viimeinen kylmäkäynnistysuutin. Tänä aamuna kun täräytin käyntiin, niin mielestäni eipä paljon apuja ollut. Käynti oli vähäsen huono kunnes auto lämpesi, niin käynti parani. Tosin käyntiin lähtee nätisti. Ei starttauta. niin kylmä ja kuumana.
Mutta joskus tuntuu että kun hienosäädät kierroksia kaasuvaijerista. Sit kun ne on kohdallaan sen about 800rm, niin lämpöisellä koneella teki että kierrokset pomppas yhtäkkiä 1500rm, voiko tuo suutin jotenkin jumittaa?
Olethan tarkistanut YJ-releen kunnonAjattelin jos vikaa olisi vähän noissa kaikissa 3 kohtaa.
Eli ajattelin jos suuttimet käyttäisi ultraäänipesussa ja uusisi tivarit suuttimiin.
Ja hienosäätäisi vähän kaasuvaijeria. sillä tyjäkäyntikierrokset 500-600 ja 700-800, niin käynnin laadulla ja tasaisuudella on ero kuin yöllä ja päivällä. Kun kierroksia on taulussa se 500, niin ei se jaksa käydä kunnolla ja varmaan tulee sytytyskatkoksia.. Minun mielestäni. Koska käynti on vähän ravistava.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
mikrokytkin on siellä kaasuvivuston kupeessa, siihen menee kolme johtoo ja yksi kaasuvivuista painaa sen pohjaan. kytkin vapautuu kun kaasuläppää avataan. jos koko tj-moottorin ottaa irti, niin konehan saa aivan pirusti eli putken täydeltä ilmaa kaasuläpän ohi kun mikään ei sitä ole kuristamassa, ei pitäisi koneen käydä ollenkaan jos on joku huohotinletkuista irroitettu jos taasen ot piuhan siitä ottanu irti, ja parani, nii sillo se jumittelee syystä tai toisesta.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
niin siis kierrokset nousi. Kun kierroksia oli 600, niin kun nyppäsin ton tyhjäkäyntimoottorin niin kierrokset nousi 1000 pintaan. Ja sit kun pistin sen takas kiinni niin se jäi 1000 pintaan.Roobert kirjoitti:mikrokytkin on siellä kaasuvivuston kupeessa, siihen menee kolme johtoo ja yksi kaasuvivuista painaa sen pohjaan. kytkin vapautuu kun kaasuläppää avataan. jos koko tj-moottorin ottaa irti, niin konehan saa aivan pirusti eli putken täydeltä ilmaa kaasuläpän ohi kun mikään ei sitä ole kuristamassa, ei pitäisi koneen käydä ollenkaan jos on joku huohotinletkuista irroitettu jos taasen ot piuhan siitä ottanu irti, ja parani, nii sillo se jumittelee syystä tai toisesta.
Niin ja olisi ihan kiva tietää että missä siellä vivustoissa on tuo kytkin, sillä olen aika tarkkaa noi vivustot kattonut niin siellä ei mitään mikrokytkintä ole.
minkä vivuston vieressä sen pitäisi olla? onko kellää mitään kuvia?
Viimeksi muokannut kryptonite, 07.7.2011 21:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
ei tuollasta mötikkää ainakaan tässä ole.. Hmnn eikö täällä ole yhtään 24 venasen omistajia?
1 kaasuvivusto kiinteä
2 kaasuvivusto välyksellä
3 automaattilaatikon vaijeri
4 kaasupolkimen asentoanturi (ASR)
5kaasuvivuston palautin jouset
6 kaasuvaijeri
7 polttoaineen määräjakaja
8 Ilmamäärämittari
9 eha
10 kylmäkäynnistyssuutin
11 tyhjäkäyntimoottori
12 polttoainepainesäädin
13 suihkutussuutin
14 kaasuläpän vivuvsto
1 kaasuvivusto kiinteä
2 kaasuvivusto välyksellä
3 automaattilaatikon vaijeri
4 kaasupolkimen asentoanturi (ASR)
5kaasuvivuston palautin jouset
6 kaasuvaijeri
7 polttoaineen määräjakaja
8 Ilmamäärämittari
9 eha
10 kylmäkäynnistyssuutin
11 tyhjäkäyntimoottori
12 polttoainepainesäädin
13 suihkutussuutin
14 kaasuläpän vivuvsto
Viimeksi muokannut kryptonite, 07.7.2011 22:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/sma ... 0M104.980-
Kyllä se vaan on tuolainen, mutta kun tietäisi että missä sen kuuluu olla
Perkl jos se tästä autosta puuttuu, niin ihmekkö se ei toimikkaan oikein.
Kyllä se vaan on tuolainen, mutta kun tietäisi että missä sen kuuluu olla
Perkl jos se tästä autosta puuttuu, niin ihmekkö se ei toimikkaan oikein.
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
mutta katos antaakos se tähän autoon myös wis siis? WDB1240511B545652sonikki kirjoitti:WIS:ssä oli tuollainen kuva mikä ainakin näyttää että siellä pitäisi se mikrokytkin olla (osa S27/2 Decel fuel cutoff microswitch)kryptonite kirjoitti:Hmnn eikö täällä ole yhtään 24 venasen omistajia?
THIS IS A MERCEDES OEM THRUST CUT-OFF MICRO SWITCH AT THROTTLE LINKAGE ON INTAKE MANIFOLD WITH SINGLE ROLLER/LEVER. THIS IS FOR MODELS WITHOUT ASR (ACCELERATION SKID CONTROL). PART NUMBER IS 0025456814.
Eli jos on ASR niin onko silloin kytkintä ollenkaan? Tässä autossa nimittäin on ASR
220.128 Black devil
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
todii, onko nämä asentoanturit usein viallisia? ja kuinka noi vivustot pitäisi suhteessa tuohon asentoanturiin säätää?Roisto kirjoitti:Terve,
Sulla on ilmeisesti ASR? Siinä ei ole mikrokytkintä erikseen vaan se mysteeriosa numero 4, kaasupolkimen asentoanturi, hoitaa homman. Eli ei enää tartte etsiä.
t.
Risto
220.128 Black devil
Ei ole.kryptonite kirjoitti:mutta katos antaakos se tähän autoon myös wis siis? WDB1240511B545652
THIS IS A MERCEDES OEM THRUST CUT-OFF MICRO SWITCH AT THROTTLE LINKAGE ON INTAKE MANIFOLD WITH SINGLE ROLLER/LEVER. THIS IS FOR MODELS WITHOUT ASR (ACCELERATION SKID CONTROL). PART NUMBER IS 0025456814.
Eli jos on ASR niin onko silloin kytkintä ollenkaan? Tässä autossa nimittäin on ASR
A002 545 68 14 - Switch, thrust cutoff - Used without Acceleration Skid Control (ASR)
Sitten se nelosmöllikkä:
A000 540 18 17 - Sender unit - Used only w/Acceleration Skid Control (ASR)
EDIT: Hoksitkin näköjään jo.
t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 07.7.2011 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/1 ... 520/07/190Roisto kirjoitti:
Sitten se nelosmöllikkä:
A000 540 18 17 - Sender unit - Used only w/Acceleration Skid Control (ASR)
Risto
Okei, mihin kaikkeen tuo mahtaa vaikuttaa?
Onko aiheesta paljon keskustelua käyty aikaisemmin?
Joku minua fiksumpi sanoo että miten minun nyt kannattaa lähteä säätämään tuo kaasuvaijeri kohdillensa ja hienosäätään vaihteiston vaijeri.
Sitten onko mitään mahdollisuuksia mitata kaasupolkimen asentotunnistinta ja todeta toimivaksi tai vialliseksi?
Onko vika nyt tuossa vai mahdollisesti vikaa myös tuossa tyhjäkäyntimoottorissa.
Vinkkejä vian hakuun. Perkl ei noi halpoja osia ole, joten ei nappaa
upottaa omaisuutta turhaan.
220.128 Black devil
Säädön pitäisi mennä suurin piirtein näin:kryptonite kirjoitti:kuinka noi vivustot pitäisi suhteessa tuohon asentoanturiin säätää?
-kaasuvaijeri löysälle (vaijerin pään jousi pitäisi saada löysäksi)
Allaolevan kuvan yläosan "saranalta" pitäisi mennä tanko kaasuläpälle. Voisi olla kuvassa ympyröity osa 1.
-löysätään säätö 1:stä ja 2:sta.
-tarkista, että kaasuläpän vipu on kiinni-asennossa
-sytytysvirta päälle, läpän säätömoottori hakee tyhjäkäyntiasennon, pidä kaasuanturi (se nelonen) tyhjäkäyntiasennossa (käännä myötäpäivään)
-kiristä 1:n säätö
-virta pois
-käännä kaasuanturi tyhjäkäyntiasentoon, jos se tuli pois, varmista myös että kaasuvaijerin vipu on rajoittimessaan (myötäpäivään)
-kiristä 2:n säätö
-säädä vaihdelaatikolle menevää vaijeria siten, että kaasuanturin kahden vivun päissä olevat nuolet ovat kohdakkain (ympyröity, toinen nuoli on putken ja vivun takana piilossa).
Säädä kaasuvaijeri:
-virta päälle
1.
-kaasu pohjaan (ei kick-downille asti)
-kaasuanturin alemman vivun pitäisi levätä kevyesti ekan kuvan 3-kohdan vasteeseen
-säädä tarvittaessa vaijerin yläpään mutterista
2.
-kaasu ylös
-kaasuläpän yläpään jousi pitäisi olla löysällä
-säädä tarvittaessa polkimen puolelta
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
.mmm
Viimeksi muokannut kryptonite, 08.7.2011 20:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black devil