W124 300CE-24, Perkl, kolmion takaa tuli makiasti eteen..

Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Mikäli iskunvaimennin on samanlainen kuin muissakin w124 malleissa, niin se on helppo tarkistaa ja helppo vaihtaa eikä tarvitse kuin perusavaimia.
Auton alle pitää kuitenkin päästä...pohjamuovi pois iskarin toisen pään kiinnitys irti ja sitten kokeilet kädellä, että onko siinä vastetta. Jos iskari on ihan löysä...eli liikkuu kuin tyhjää se pitää uusia. Vertaatko nyt ohjausta w203 ohjaukseen vai onko muissa w124 autoissasi ollut erilainen ja parempi ohjaustuntuma kuin tässä kyseisessä yksilössä.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

kardaani kirjoitti:Mikäli iskunvaimennin on samanlainen kuin muissakin w124 malleissa, niin se on helppo tarkistaa ja helppo vaihtaa eikä tarvitse kuin perusavaimia.
Auton alle pitää kuitenkin päästä...pohjamuovi pois iskarin toisen pään kiinnitys irti ja sitten kokeilet kädellä, että onko siinä vastetta. Jos iskari on ihan löysä...eli liikkuu kuin tyhjää se pitää uusia. Vertaatko nyt ohjausta w203 ohjaukseen vai onko muissa w124 autoissasi ollut erilainen ja parempi ohjaustuntuma kuin tässä kyseisessä yksilössä.
Siitä on joku 4-5 vuotta kun olen viimeksi toista 124:sta ajanut, mutta kyllä muistelen että ohjaus oli huomattavasti jämäkämpi. Tämä on nyt ihan liian löysän olonen. Ei ole kovin nautinnollinen ajella saati sitten urheilullinen..

täytyypä tuo tarkastaa. Epäilen että taitaa olla vaimentimesta kaasut pihalla.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tuli tässä nyt mieleen että kun auto sammahdellut 2 kertaa risteyksessä kun painaa jarrua, niin mistä lähteä vikaa hakemaan. Auto kuitenkin lähtee heti käyntiin kun starttaa. Tyhjäkäynti on edelleen kyllä turhan alhainen lämpöisellä koneella, liikkuu siinä 500-600rm

Mitkä kaikki ovat vian aiheuttajia?

-Virranjakaja (A1041580102) ja pyörijä (A1041580231) ? (vaihdettu muistaakseni -07) ajettu kuitenkin alle 10tkm
-tulpat A003159670326? (vaihdettu muistaakseni -07) ajettu kuitenkin alle 10tkm
-Tulpanjohdot? (vaihdettu muistaakseni -07) ajettu kuitenkin alle 10tkm
-Puola? (vaihdettu muistaakseni -07) ajettu kuitenkin alle 10tkm
-Polttoainesuodatin? (vaihdettu muistaakseni -03) ajettu alle 20tkm
Suuttimet? ei ole vaihdettu, voiko aiheuttaa? kuitenkin lähtee nätisti käyntiin myös lämpöisenä.

Esim voisiko olla niin yksinkertainen juttu että tankissa kondensoitunut vettä?
Viimeksi muokannut kryptonite, 25.9.2012 18:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kokeile tota polttoainesuodatinta... On saattanu seisonut bensa tehdä tehtävänsä ajan kanssa... :roll: Ei se nyt niin kallis ole et sitä ei viittis vaihtaa... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Täytyy hakea motonetistä huomenna, kun on työmatkan varrella, näytti olevan 20€

Mitä mieltä olette, pitäisikö polttoainetankki joskus tyhjentää, niin saisi nuo mahdolliset vedet pois tankista? Sinne on voinut kondensoitua viimisen 10-vuoden seisonnan aikana jonkun verran..
220.128 Black devil
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tyhjennä samalla se ku kerran suotimen vaihdat.... :roll: Siinä samassahan voisit käyttää sen tankin pohjassa olevan karkea suotimen pois ja puhistaa sen... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Sit täytyy ajella tankki tyhjäksi. Tankki aivan täysi tällä hetkellä. Noh eipä se kauaa tällä moottorilla kestä ajella kaupungissa kuivaks..
220.128 Black devil
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ja voihan se olla et ku saa tankillisen ajettua nii käyttäytyy taas erillailla... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Täydellinen jarruremppa tiedossa. Levyt kuluneet/ruosteessa. Jarruneste aivan mustaa..
Ajattelin myös vaihtaa suuttimet kokeeksi, koska hyllystä löytyy noin 30tkm ajetut suuttimet mokomaan.

tänään tuli heitettyä tilaus:

-Jarrulevyt etu ja taka
-Jarrupalat etu ja taka
-käsijarrukengät
-Jarruneste DOT4HP
-Jarrupalatunnistimiet 8kpl
-Ohjausiskunvaimennin
-Polttoainesuodatin
Suuttimien O-renkaat 6kpl,

Veholle heitin erikseen tilauksen sytytystulpista,koska kl-varaosat tarjoaa vastuksellisia tulppia!
Vastuksellisia tulppia ei tule käyttää!

Veho = F8DC4 (A003159670326)
Kl-varaosat = "FR8DC+ (F8DC4)"

Ideoita kun pitäis öljyt vaihtaa myllyyn, niin mitä öljyä kannattaisi laittaa mokomaan? Taitaa olla tuo 5w-40 turhan hieno öljy tähän koneeseen. Olisiko vähän astetta jäykempi parempi vaihtoehto? Ei tulisi heti kusemalla läpi?
220.128 Black devil
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Luulisi tuon 5-40 öljyn olevan ihan hyvää öljyä tuohon. Ai niin mutta se olikin Alppilan autohuollon mukaan aivan väljä paska kone ja yli 400 tkm. ajettu, joten enpä osaakkaan sanoa kuitenkaan tuosta öljystä... :lol:
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

kardaani kirjoitti:Luulisi tuon 5-40 öljyn olevan ihan hyvää öljyä tuohon. Ai niin mutta se olikin Alppilan autohuollon mukaan aivan väljä paska kone ja yli 400 tkm. ajettu, joten enpä osaakkaan sanoa kuitenkaan tuosta öljystä... :lol:
Juu väljä kun tulpaton mopo :lol:

Kysäsin veholta, että mitä vehon huollossa käytetään vanhemman kaluston kanssa ja vastaus oli:

Mobil 1 New Life 0W-40, joka täyttää MB -laatuvaatimusluokitukset 229.3 ja 229.5.


Eli 5w-40 on riittävä tähän vehkeeseen.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Kertokaas mitä eroa on Boschin ja Hellan umpioilla?

Autossa on tällä hetkellä Hellan, mutta tänään tuli postissa purkuautosta boschilaiset
220.128 Black devil
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Umpion sisus on erilainen. Ainakin sumuvalon heijastin on ihan erilailla kiinni. Lasissa ei ehkä ole niin paljon eroa.

t.
Rissto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

kummat on paremmat? onko toiset lisävarusteena tai jotain? Vai onko lätkitty autoihin summan mutikassa kiinni?
220.128 Black devil
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kryptonite kirjoitti:kummat on paremmat? onko toiset lisävarusteena tai jotain? Vai onko lätkitty autoihin summan mutikassa kiinni?
en tiedä onko boshi parempi mutta ainakin hellassa lasin liima kovettuu 5 vuodessa ja pettää jolloin kehys alkaa rakoilla ja kosteus pääsee umpion sisään
rapsii vanhan liiman pois ja liimaa wurth liimatiivistemassalla uudestaan kokoon niin kestää
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kaipa siinä on vaan ollut kaksi kilpailutettua alihankkijaa. :lol: 500:n umpiot taisi olla aina Hellan tekemät.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lasissa ei ehkä ole niin paljon eroa.
Lasit sopivat ristiin keskenään, jommasta kummasta lasista piti muistaakseni leikata yksi muovitappi pois että käy toisenmerkkiseen.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Sovin myyjän kanssa että palautin umpiot takaisin. Eli teen seuraavasti. Täytyy hakea harmaan väristä sikakittiä, ja loppuu umpio vuodot.

Kertokaas 124 kattolamppu, miten se lähtee irti
Ei viitsi voimalla irroitella, ettei tule turhia jälkiä. Tarvisi herkistellä kytkintä, koska kokee vähän oikkoilua.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tuoreet kuvat 20.9.12[/b]

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Ps jos jollain muulla on autossa tunkkainen tuoksu ja noi helvetin kamalat hajukuuset eivät kiinnosta, niin kannattaa ottaa yhteyttä sillä emäntäni on erikoistunut harrastuksena näihin tuoksujuttuihin. tästä enemmän toisessa topickissa.

viewtopic.php?t=39724
Viimeksi muokannut kryptonite, 29.9.2012 15:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tänään tuli tehtyä suutinremppaa, mutta eikö mennyt yksi suuttimien pulteista katkeamaan.. (sylniteri 2) Noh tuli jo hankittua uusi pulttikin. samanlainen paitsi sinkitty. Naapurin K-raudasta (kuusiokolo 6X12mm). Ei tarvinnut vehosta hakea..
Vastakierretappi sarja tuli haettua motonetistä.. Täytyy kerää vähän motiovaatiota ja odotella että akkuporakone laitailee..ennekuin rupeata irroittelemaan pulttia.. Huomiseen taitaa mennä, kun saunakin painaa päälle..

Kuva

Kuva

Vanhat suuttimetkin olivat vähän muttaneet väriä..
Voiko 216tkm ajetut suuttimet näyttää tältä? Ihan niinku oikeesti?

Onko muuten kenellään tietoa että saako kyseisiä suuttimien holkkeja tilattua mistään? Jotka on tossa kannen ja suuttimen välissä.

otin vanhat myös irti ja puhdistin ne, mutta ovat kyllä aikansa nähnyt. Olisi voinut nekin uusia..

Kuva
220.128 Black devil
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

älä katkase vastakierretappia sinne pultin sisään vaan poraa keskelle sopiva reikä ja tee uus kierre.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Sain tänään pultin pois vastakierretapilla. Nyt On kaikki suuttimet paikoillaan
Tosin lopetin homman siihen kun aivan kamala ilma. Noh enään on ruiskun laitto takaisin
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Auto on taas läjässä. Tosin sama vika edelleen. Moottorin lämmetessä tyhjäkäynti putoaa liian alas ja käynti on tämän vuoksi turhan epätasainen. Kierrokset noin 500-600rm, pitäisi olla lähempänä 700prm, peräti 900prm
Kylmänä käy kuin unelma kierrokset noin 1100rm
Eli kierrokset eivät liisänny kun P asennosta siirtää vaihde vivun D:lle. Vaan kierrokset putoaa. Tyhjäkäynti ei kytkeydy.

Ideoita?

Voiko johtua siitä ettei korkeampi tyhjäkäynti kytkeydy päälle, kun ilmastoinnin kompura ei kytkeydy liian alhaisen kylmäaineen takia? Aiheuttaako ilmastoiinnin kompura liian alhaisen tyhjäkäynnin?

Engines
102,103,104,119C IS-E 07.3
Battery voltage-dependenidtle speed increase
Engine 119 in model 129
Effective serial number:
As of chassis end no. F 032599
Depending on battery voltage,the engine idle
speed is increased by approx.100r pm with the
transmissionin gear,there by increasing the
charging capacity of the alternator.
The CIS-E control unit received a new part
number to different iattehe control unit from the
prevrous version.
Part no.
@ rederat
@ Catjfornia
012 545 22 32
012 545 23 32
Operation
The idle speed increaseis activated under the
toi lowing conditions:
. Engine coolant temperature between
60 - 110 "c,
. Selector lever in gear,
. Battery voltage < 12.5 V for at least
20 seconds,
. Engine speed exceeded 900 rpm once.
The idle speed increase is switched off if:
. Selector lever positions "N" or "P" are
engaged,
o Engine coolant temperature
exceeds' l 10 "C,
o lgnition is switched OFF.
Once the conditions for activation are met, they
remain stored in the CIS-E control unit until the
ignition is switched off, even if the battery
voltage has since risen above 12.5 V.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Kuva

Veholta tuli vastaus.
Suuttimen o-rengas vo.nro A1039970045 h.1.40e/kpl
Eristeputki/hela suuttimen alapäähän vo.nro A1030700054 h.5.20e/kpl
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Jännä juttu, tänään tarkistin jälleen vikakoodit, ja mitään ei löytynyt. Ei 16 napaisesta liittimestä ja eikä 9-napaisesta.
Seoksia jouduin säätämään hivenen rikkaammalle, koska ilmeisesti nyt jotenkin suutinrempan aikana oli muutoksia tapahtunut, koska auto kävi hitusen laihalla.

Duty cycle oli lämpimänä tyhjäkäynnillä sellainen 57-62%, kun sen pitää toisaan olla se 45-55% välissä. Nyt on säädetty kohdilleen jälleen. käyntikin parani, kas kummaa.

Tein varmistus tilauksen saksasta:

uusi virranjakaja (bosch) ja pyörijä (bosch) hinta postikulujen kanssa (kotiovelle) 142,92€
Kl-varaosat tarjoaa: virranjakaja Bosch 135€ ja bremin pyörin, 42€ hintaan 192€ postikulujen kanssa.(säästöä 49,08€)
Veho: Virranjakaja A1041580102 maksaa 320€ Pyörrin (A1041580231) maksaa 95€, yhteishintaan 415€ (säästöä 272,08€)
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Onko tämä harvinainen w124:ssa että joka jarrupalaan tulee tunnistinjohdot?
tässä autossa näitä näyttää olevan 8kpl

Tilasin 8kpl, mutta sain 4kpl, koska kuulemma niitä ei tule kuin 4kpl. Kuitenkin autossa näitä onkin 8kpl aivan kuin alkuperin tilasin.

Kuva

Ps

Mitä jengi olisi valmis maksamaan näistä RH:n vanteista? ovat kunnostus kunnossa. Hapettumaa huulissa. Ovat 2-osaiset.
220.128 Black devil
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tere,

Edessä on tosiaan neljä tunnistinta ja jos on ASR, niin takanakin on neljä lisää.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Hyvä tietää, kiitos tiedosta.


Tänä viikonloppuna tuli vaihdettua autoon etulevyt, palat ja jarrusatuloiden ilmaus ja nesteiden vaihto.
Ei kerinnyt tekeen takapäätä, mutta eipä ollut takapään antureitakaan valmiina. Oli vahingossa tullut 4kpl antureita, vaikka tilasin 8kpl.
Noh jos ensviikonloppuna saisi takapään tehty. Täytyy sanoa että oli kyllä hienossa kunnosa nämä jarrusylinterit, olisi pitänyt ihan hiekkapuhaltaa ja maalta.
noh ymmärtää sen kunnon kun ei ole maantiesuolaa koskaan nähnyt.

PS loppui mittaristosta jarruvalon herjaaminen. Oli näköjään vika etupään tunnistin antureissa..
220.128 Black devil
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jokapaikassa lukee (myyjän) ohjeessa että yksi pari on per akseli vaikka täs ASR on tosissaan kaksi paria per akseli :)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tänään tuli uusi virranjakaja ja pyörijä saksasta. Nyt olisi sytkäpuolen kitti läjässä. Täytyy viikonloppuna vaihdella kun tekee lopun jarrurempasta ja vaihtelee samalla öölit suodatitmen.. En tiedä pitäisikö panostaa ihan oikeasti momentti räikkään, niin saisi noi tulpat oikeaan momenttiin.. 20-30nm
Tulla aina käänneltyä vaan käsin momenttiin..

öljyksi valitisin mobil peak life 5W-50, sillä on on menty jo vuodesta 2003, niin mennään jatkossakin.. ei sen parempia öölejä tarvita.. Kuitenkin tulee ajettua samoilla öljyillä niin vähän.

Sittenhän auton voi ottaa ajoon :)

Kuva
220.128 Black devil
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”