W124 300CE-24, Perkl, kolmion takaa tuli makiasti eteen..

Vastaa Viestiin
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Osa tuli tänään ja kyllä tässä vanhassa osassa on samat numerot kuin tuossa uudessa. Eli kyllä pitäisi olla ihan sama osa kyseessä! Huomenna täytyy säädellä kohdilleen valosan aikaan. jää tältä päivää kun pitää avaruushallissa noi hommat tehdä!


poikkeavuus, numerot vasemmassa yläkulmassa. vanhassa osassa 28 ja uudessa 36
Kuva

Kuva
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Todii, nyt minulla on tälläinen ongelma.

lämpimänä kun käynnistää niin kierrokset nousee johonkin 1700prm paikkeille, mutta kun käyttää kerran kaasua, niin kierrokset putoaa 900prm parkissa.

En tiedä pitääkö kohta ruveta katselemaan toista ilmämäärämittaria jostakin..

Veholta en sitä osta. Kuitenkin 1300€
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

http://www.w124performance.com/service/ ... 3-1665.pdf

ensimmäistä kertaa nyppäsin äsken mas-releen ohjeen mukaisesti pois. heitin oikkarin nastojen välille. surina rupesi kuulumaan, eli ilmeisesti polttoaineenpaine rupesi nousemaan, mutta ilmamäärämittarin lautanen ei kyllä liikkunut mihinkään. Ei hakenut pitää 0-kohtaa.

Missä vika?
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Muutama video:

Videossa esiintyy ilmämäärämittarin välys ja videossa pitäisi läpän hakea 0-asento mutta mitään ei tapahdu. Mas-rele on poistettu polttoainepumppu laitettu päälle pakkosyötölle.

http://s868.beta.photobucket.com/user/F ... 1.mp4.html

http://s868.beta.photobucket.com/user/F ... 2.mp4.html

Tässä videossa auto on juuri käynnistetty kylmänä. Kierrokset ovat noin 1200prm, mutta kun kaasuun koski, niin hirtti jälleen kiinni ja kierrokset nousi noin 1700prm tyhjäkäynnillä.

http://s868.beta.photobucket.com/user/F ... m.mp4.html

Tässä videossa käynti on normaali 900prm. Ongelma poistui, kun sormella painoi lautasta alas, niin oikea alue löytyi. Jonkin hirttää ilmämäärämittarissa.

http://s868.beta.photobucket.com/user/F ... t.mp4.html

http://s868.beta.photobucket.com/user/F ... t.mp4.html
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

http://s868.beta.photobucket.com/user/F ... l.mp4.html kylmäkäynnistys = P= 1200prm D = 1000prm

http://s868.beta.photobucket.com/user/F ... 0.mp4.html 80-astetta = P = 900prm D = 600-700prm

http://s868.beta.photobucket.com/user/F ... 0.mp4.html 100-astetta = P = 900prm
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Nyt uutta. Autossa syttyi ABS ja ASR valo palamaan, kun käynistin tänään auton työpaikan pihassa. lähdin ajamaan, ja moottorin lämmittyä auto sammui myös liikennevaloihin. sit kun starttasin auton uudelleen käyntiin, niin mikään merkkivalo ei jäänyt päälle. Kaikki toimi jälleen kuin pitää.

Ajoin kotipihaan ja luin vikakoodit, niin mitään ei löytynyt.

Missä vika?

Launtaina ilalla kun lähdin liikenteeseen cuupalla, niin taisi tuikahtaa kerran ABS ja ASR valot, mutta sammuivat. Tänään sitten jäivät palamaan siihen asti kunnes sammui liikennevaloihin.

Onko vika ylijännitesuojareleessä vai missä? ylijännitesuojarele on vaihdettu uuteen muistaakseni 2-vuotta.. Tosin auto on kyllä myös seisonut sen 2-vuotta.. tiedä siitä sitten..
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tänään ei syttynyt varoitusvalot
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tänään tuli ruisku Englannista. tosin alkoi myös pakkaset.. Täytyy katsella koska sitä saa aikaseks sen vaihdettua..

alle tuli tänään vaihdettua Kitkat orgis vanteilla.

Kuva
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Hah,

Sain tänään ohjeet boschilta.. Noh nekin väärät. löytyy Boschin ohjeet KE jettiin 230-300-12V vieläkö saisi ne oikeat...
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Nyt on ruiskukin vaihdettu. Näyttäisi toimivan

Coupe on ollut nyt jokapäiväisessä ajossa.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

ongelmia jälleen kerran. Lamda-anturi ylittää reilusti sallitun, kun yritin käydä päästöillä huoltoasemalla tänään.

nyt pitäisi käydä coupesta läpi että mikä sitä nyt vaivaa. Johtuuko ehan säädöistä, lamdasta vai mahdollisesta putkisto vuodosta. sillä tänään käytin päästöillä, niin lamdan arvo huiteli yli sallitun. duty cycle arvot taas ovat 44-53% ja kierroksilla 38-42% (ehan säätö, hitusen laihalla)

Lamdan jännite näytti olevan reilusti alle 450mV kun ilmeisesti pitäisi olla tässä mallissa tuo 450mV (lamda 1V katalysaattori seos 14,7:1)

Löytyykö helsingistä kunnon pajaa johon auton voisi viedä? Itsellä ei tahdo olla energiaa ja eikä paikkaa näin talvella ja eikä aikaakaan. En tahdo tietää mihin viedä laittoon. Isän äkillinen poissamenokaan ei auta lisämään keskittymistä mihinkään.

Kiire olisi löytää paikka ja saada kuntoon, sillä 18.2 menee leima vanhaksi.

ilmaiseksi ei tarvitse laittaa, mutta odotan myös rahalle vastinetta.

Myös jos löytyy forumilaisista kiinnostuneita, niin saa tarjota apuja.
jos löytyy omasta takaa paikka, edellytykset ja perehtyminen tekniikkaan.
220.128 Black devil
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Jaa ilmeisesti tarkotat lambda-arvoa joka meni yli vai???

Ja lambdan jännitteen pitää heitellä.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

H.Salminen kirjoitti:Jaa ilmeisesti tarkotat lambda-arvoa joka meni yli vai???

Ja lambdan jännitteen pitää heitellä.
Kyllä lamda arvo menee yli. Näytti äkkiseltään 1.4-1.5v luokkaa kun pitäisi olla 1V
tuon lamda arvon mukaan auton pitäisi käydä todella laihalla.. Lamda on alkuperäinen Boschilainen joka on uusittu tosiaan noin 1 1/2 vuotta sitten.
220.128 Black devil
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

kryptonite kirjoitti:
H.Salminen kirjoitti:Jaa ilmeisesti tarkotat lambda-arvoa joka meni yli vai???

Ja lambdan jännitteen pitää heitellä.
Kyllä lamda arvo menee yli. Näytti äkkiseltään 1.4-1.5v luokkaa kun pitäisi olla 1V
tuon lamda arvon mukaan auton pitäisi käydä todella laihalla.. Lamda on alkuperäinen Boschilainen joka on uusittu tosiaan noin 1 1/2 vuotta sitten.
Boschin pitäis kyllä kestää paljon pitempään jos koneessa ei ole vikaa.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Mitäs siinä pakokaasulapussa tarkkaanottaen luki?
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

teppo21 kirjoitti:Mitäs siinä pakokaasulapussa tarkkaanottaen luki?
mitään lappua ei tulostettu, koska lamda arvo oli korkea.

Nyt on semmonen että pitäisi vain löytää se ammattilainen joka tekee sen virallisen diagnoosin. Tossa parkkipaikalla tähän aikaan vuodesta en rupea itseäni jäädyttään.

Hämää niin helvetisti, koska vikakoodia ei tule lamdasta. Duty cyle on normaali. jne..

nyt täytyisi löytää ammattilainen joka oikeasti osaa sanoa missä vika on.
jos vika on koneessa, niin missä koneessa. ja olla paikka jossa vika myös osataan korjata tarvittaessa. Tietysti jos hinta 6000€, niin sitten saa jäädä, mutta jos tulee oikeasti kuntoon vaikka 2500€, niin saa luvan korjata.

Tuo auto ei vaan teknisesti toiminut koskaan noin hyvin kun se nyt on toiminut. Ei sammuile risteyksiin ruiskun vaihdon jälkeen. käy kuin kello.

voi olla että lamda meni rikki esim ruiskun vaihdon yhteydessä kun auto kävi väärillä seoksilla ennen kuin sain seokset säädettyä. Onhan lamda varmasti ollut kovilla. Jotenkin itse olen jo kovin kyllästynyt ja väsynyt.

Ei tahdo olla aikaa. Ei ole paikkaa jossa voisi syventyä.

Eikä tahdo olla voimia kysellä kaikista maailman pajoista. Huomannut että ketään ei tahdo kiinnostaa, koska on vähän enemmän aikaa vievä ja joutuu oikeasti syventyyn asiaan.

Helppoja ja ajallisesti nopeita ovat öljynvaihdot, jarrupalojen, tukivarisen vaihdot.

Kuten luin naapurinforumin kehuja huolloista. Niin kaikki koskivat edellämainittuja kehuja.

Niin sanotuista syventävistä huolloista ei ollut tietoakaan.

Tuikkaan tuleen, millään tonnilla tai kahdella en autoa kenellekkään anna. täytyy viedä mökille ruostuun, jos mistään ei korjaajaa löydy.
Viimeksi muokannut kryptonite, 10.1.2013 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Muistatko hapen määrää mittauksessa?
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

teppo21 kirjoitti:Muistatko hapen määrää mittauksessa?
En muista tarkkaa arvoa, mutta mielestäni se oli rajoissa.

Katista taaksepäin putkisto on uutta. Ja eikä pörise omaan korvaan. tietysti jos olisi pakosarja halki..

Tämä on yksi syy miksi ammattilainen voisi nämä käydä läpi.
220.128 Black devil
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ei lambdan jännite saa nousta yli 1v. Jos nousee rikki on.
Anturin sisällä syntyvää jännitettä käytetään suoraan säätöön. Lambda muodostaa itse tuon jännitteen.
Tällainen säätö on aika typerä (vanhanaikainen), anturihan ei osaa kertoa muuta kuin rikasta-laihaa-rikasta-laihaa. Siitäpä sitten säätämään passeliin tahtiin. Ei ole helppoa olla olla ke-jetti, varsinkaan vanhana.

Pitäisi olla näin: Rikas=0,9v Laiha=0,1v. Täyskaasulla tai moottorijarrutuksessa vastaisilla laidoilla.

Miten muuten täyskaasun tunnistus? Toimiiko mikrokytkin? Pitää olla kaasu auki 0 ohm. Muulloin ääretön.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

ok,

En tiedä meneekö tuo lamda kuinka herkästi rikki jos seokset ovat päin persettä.
Tosiaan tuossa kun vaihtelin ruiskun autoon ja hain säädöt, niin tämän aikana lamdan on pitänyt mennä rikki.
Siitähän ei ole pitkä aika kun käytin auton leimalla, mutta kun se leima korvasi väliin jääneen leimauksen niin ei tullut täyttä vuotta ajoaikaa. Jos olisin mennyt leimalle kuukautta myöhemmin, niin olisi tullut täysi vuosi ajoaikaa.

Tilasin uuden boschin lamdan 0258003146 englannista, kun tuli halvemmaksi kotiovelle toimitettuna kun lähteä hakemaan kaupasta. 102€ kotiovelle kun merteilissä näytti olevan olevan 117€ + menovesi.. Ruuhkassa kun ajelee, niin menee meno/paluu noin tunti. helpommalla pääsi tilaamalla ja lentopostina tulee riittävän nopeasti.

En tiedä kannattaako autolla ajella kun lamda ei pelitä oikein, mutta toiminut se on ihan näin pakkasillakin... Vähän laihaa seosta se saa näin pakkasilla kun lamda ei pelitä...
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

ok,

En tiedä meneekö tuo lamda kuinka herkästi rikki jos seokset ovat päin persettä.
Tosiaan tuossa kun vaihtelin ruiskun autoon ja hain säädöt, niin tämän aikana lamdan on pitänyt mennä rikki.
Siitähän ei ole pitkä aika kun käytin auton leimalla, mutta kun se leima korvasi väliin jääneen leimauksen niin ei tullut täyttä vuotta ajoaikaa. Jos olisin mennyt leimalle kuukautta myöhemmin, niin olisi tullut täysi vuosi ajoaikaa.

Tilasin uuden boschin lamdan 0258003146 englannista, kun tuli halvemmaksi kotiovelle toimitettuna kun lähteä hakemaan kaupasta. 102€ kotiovelle kun merteilissä näytti olevan olevan 117€ + menovesi.. Ruuhkassa kun ajelee, niin menee meno/paluu noin tunti. helpommalla pääsi tilaamalla ja lentopostina tulee riittävän nopeasti.

En tiedä kannattaako autolla ajella kun lamda ei pelitä oikein, mutta toiminut se on ihan näin pakkasillakin... Vähän laihaa seosta se saa näin pakkasilla kun lamda ei pelitä...
romu kirjoitti: Miten muuten täyskaasun tunnistus? Toimiiko mikrokytkin? Pitää olla kaasu auki 0 ohm. Muulloin ääretön.
Mikrokytkintä tässä ei ole, koska on ASR versio. Tässä on kaasuasento potenttiometri. Systeemi on vähän erillainen.

Kaasuläppä toimii normaalisti, jos tarkoitat sitten ilmamäärämittari ja imusarjan välissä olevaa läppähärpäkettä.

Nykykään kun tuolla yleisämittarilla kun mittaa tosta 9-napaisesta liittimestä niin siitä saa heti vikakoodit mm ilmamäärämittariin ja kaasuläppä anturaan.
pitäsi antaa kyllä lamda-anturastakin, mutta ei anna. Tosin antaa varmaan vasta sitten kun ei anna mitään tietoa.
tässä tapauksessa antaa vaan väärää tietoa ja 20-vuotta vanha ruisku luulee että kaikki on kunossa.

9-napainen liitin nastat 2 ja 3 (pulssisuhdemittaus)
tässä vikakoodi taulukko kertauksena:

On/off fault codes with ignition on:
0% Unused
10% Idle speed contact at throttle switch not opening
20% Full load contact at throttle switch not opening
30% Coolant temperature below 70°C
40% Air flow sensor potentiometer malfunction
50% All input signals are OK. No faults
60% Vehicle speed limitation signal active
70% Start signal active
80% Selector lever in “DRIVE“ position
90% Electro-hydraulic actuator current implausible
100% Unused

On/off fault codes with engine running:
0% Control unit receives no voltage or is defective
10% Air flow sensor defective or polarity reversed.
20% Full load contact defective or incorrectly connected.
30% Short or open circuit between coolant temperature sensor and control unit or the temperature sensor is defective.
40% Short or open circuit between air flow sensor and
control unit or the air flow sensor is defective.
50% Oxygen sensor not at operating temperature, open circuit or defective.
60% Vehicle speed signal to the control unit implausible
70% Control unit receives no RPM signal.
80% Interrupted data exchange between ECU and ignition control unit (EZL).
90% Current at electro-hydraulic actuator out of range.
95% Deceleration fuel shut-off active.
Values Oscillates: All signals are OK. No fault in monitored signals.
220.128 Black devil
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”