W124 300CE-24, Perkl, kolmion takaa tuli makiasti eteen..

Vastaa Viestiin
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Easy Rider kirjoitti:Eikö se lambdan lämmityksen jännite ole riippuvainen koneen lämmöstä+/startista kuluneesta ajasta? Turha kai sitä motarilla on käryyttää? Vai onko tuo normaalisti aina päällänsä kun lambda on pitkien sekundäärien tautta niin kaakana pohjan alla? Saattasin omassakin kallistua jalkotilaan mittailemaan jos joku ossaa varmaksi sanoa. (320 E HFM -93)
Easy Rider kirjoitti:Mulla hehkuttaa poksista suoraan.
Ne jotka eivät tiedä, niin lamda-anturin virta tulee MAS-releltä. Ja lamdan vastus on aina päällä kun polttoainepumppu on päällä. Että näin. Kaivoin tiedon ulkomailta.

Kuva

Kuvassa, mittapää nastassa 20.



Niin mas-releen nasta 19 on miinus ja 20 on plus. Lamdan lämmitysvastukselle.

Ja vika oli siinä että tuo mas-rele oli huonosti paikoillaan. Rupesi virta tulemaan kun laitoin sen uudelleen paikoilleen.

Mutta mutta vikaa on. Mutta lamdan vikakoodi lähti resetillä nyt pois.

Eli herjoja ei ole kuin kampiakselin asentotunnistin joka on vaihdettu.
Auto siltikään ei toimi oikein.

Auto odottelee Boch car servicen käsittelyä. Jospa olisikin vika sitten seoksissa. En tiedä. Niihin en mene itse koskemaan.
220.128 Black devil
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla mitään masseja oo, taskussakaan. :lol: Mistä MAS on lyhenne?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Easy Rider kirjoitti:Mulla mitään masseja oo, taskussakaan. :lol: Mistä MAS on lyhenne?
Juu ei mitään hajua. Ehkä massa rele, useampi rele samassa paketissa. Kuka tietää. Google voisi kertoa..
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Kuva

Kuva

ilmeisesti ruiskuboxilla ei ole mitään tekemistä tyhjäkäynnin kanssa.

Vaan sen puolen hoitaisi tämä 1245450132

Kuva
Viimeksi muokannut kryptonite, 02.8.2011 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

MAS == Motoraggregate-Steuergerät

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Roisto kirjoitti:MAS == Motoraggregate-Steuergerät

t.
Risto
Mikä helev*tin akrekaatti, eikös sieloo ihan laturihi sen tähen jotta saahaan lamppuihi valakiaa? :lol: Mitäs kaikkia tuo tekköö?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Moottorigeneraattori-verolaite :ope:

Ilmeisesti generoi automaattisesti jotain saasteveroa
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Oliko tämä kuva sinun autostasi?

Kuva

Tässähän on näköjään kuitenkin tyhmäkäynninsäätöventtiili 11. Jotenkin tuntuu, että KE:n boksi ei tiedä sähköisestä kaasuläpän ohjauksesta tuon taivaallista ja että tyhjäkäynnin säätö oisi vielä KE:n aivojen huolena. Kaasuläpän boksiltahan tulee esim. tieto, onko se tyhjäkäynnin "mikrokytkin" päällä. Tuosta ETM:stä ei tosin kunnolla selviä mikä 1991:stä eteenpän tuota tyhjäkäynnin venttiiliä ohjailee. Tai sitten en vaan hoksinut.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Kyllä kuva on minun autostani, mutta mitä olen nyt tajunnut, Niin tuossa autossahan ei ole mitään helvetin tyhjäkäynti mikrokytkintä tai mitään muutakaan. ASR kaasuasentotunnistin viestii yhdessä kaasuläppäanturin kanssa tuolle aivoboxille tyhjäkäyntiasennon. (boxi minkä pistin aikaisemmassa viestissä.) Sama boxi mm ohjailee tuota tyhjäkäyntimoottoria/ lisäilmaluistinta. ja tietääkseni ohjailee tyhjäkäyntiä yhteistyössä ruiskuboxin kanssa.

-Esim ehalle (polttoaineenpaineen säädin) jota säätelee ruiskuboxi
-Ilmamäärämittari (ruiskuboxi)
- Sit lisäilmaluistinta säätelee tämä mysinen VDO boxi
-Kaasuläppästä lähtee tieto ruiskulle ja VDO:lle.

täytyisi enemmän perehtyä kaavioihin jne.

Tai näin minä uskoisin. Ja sit tuo sama boxi synkkää ruiskuboxin ja abs boxin kanssa.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

joku fiksumpi,

Voisiko joku tulkita mulle että mitä näissä ilmamassamittarin ohjeissa oikein nyt pitäisi tehdä.
Ei vaan ymmärrä.

Suomeksi kiitos. Sillain että tyhmäkin tajuaa

säädetäänkö seoksetkin nyt ihan ilman mitään seosmittaria?

http://www.w124performance.com/service/ ... 3-1612.pdf

http://www.w124performance.com/service/ ... 3-1665.pdf
220.128 Black devil
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ei muutakun otat avaimen ja katot missä asennossa se on ennen kun käännät (kone normi lämpöisenä)
sitten käännät max 45 astetta kerralla joko laihemmalle tai rikkaammalle veikkaisen tässä tapauksessa rikkaampaa suuntaa oikeaksi
hieno säädät sen niin että tyhjäkäynti on suurimmillaan (on tällöin yleensä rikkaalla katsastusta ajatellen mutta muuten pelää hyvin)
tämän jälkeen käännät vähän kerrallaan laihemmalle kunnes on siinä rajoilla että käynti alkaa huonontua
se on sitten siinä :D
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

tänään tuli vehosta haettua puuttuva läpivientikumi kaasuvaijerille ja asennettuakin se jo tuli. nyt on kaasu kohdillansa.

Pystyykö jokumuuten varmistamaan, EHAn johdot, että tuleeko ne nyt varmasti

ruskea/nusta liittimeen kohtaan 2 ja musta kohtaan 1.

liitin on paskana niin haluan tarkistaa. En halua kokeilla ettei käy käry.
Viimeksi muokannut kryptonite, 03.8.2011 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

kryptonite kirjoitti:Pystyykö joku varmistamaan, EHAn johdot, että tuleeko ne nyt varmasti

ruskea/musta liittimeen kohtaan 2 ja musta kohtaan 1. Ehassahan nasta järjestys kääntyy päinvastaseksi.

liitin on paskana niin haluan tarkistaa. En halua kokeilla ettei käy käry.
luin ulkomaan forumilta, niin juurikin toisinpäin. ruskea/musta nastaan 1 ja musta nastaan 2.




vaihdoin johdot toisinpäin ja hetken kuluttua auto rupesi käymään paremmin. otti kierroksia erillailla ja tyhjäkäynti pysyi vaihde silmässä 900rm pintaan.

kunnes heitin pienen lenkin että kone lämpisi kunnolla ja ajoin parkkiin niin tyhjäkäntikierrokset P-parkissa (vaihde) noin 1200-1300 lämpösenä.

Onko nyt noi johdot oikein vai ei? Toimiiko auto paremmin ilman ehaa?

Mitä tämä tarkoittaa?
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

kryptonite kirjoitti:
kryptonite kirjoitti:Pystyykö joku varmistamaan, EHAn johdot, että tuleeko ne nyt varmasti

ruskea/musta liittimeen kohtaan 2 ja musta kohtaan 1. Ehassahan nasta järjestys kääntyy päinvastaseksi.

liitin on paskana niin haluan tarkistaa. En halua kokeilla ettei käy käry.
luin ulkomaan forumilta, niin juurikin toisinpäin. ruskea/musta nastaan 1 ja musta nastaan 2.




vaihdoin johdot toisinpäin ja hetken kuluttua auto rupesi käymään paremmin. otti kierroksia erillailla ja tyhjäkäynti pysyi vaihde silmässä 900rm pintaan.

kunnes heitin pienen lenkin että kone lämpisi kunnolla ja ajoin parkkiin niin tyhjäkäntikierrokset P-parkissa (vaihde) noin 1200-1300 lämpösenä.

Onko nyt noi johdot oikein vai ei? Toimiiko auto paremmin ilman ehaa?

Mitä tämä tarkoittaa?
Sain varmennuksen

Moro.

Eilen en viittiny kattoo niitä johtojen paikkoja kun tuli vettä koko päivän mut äsken ne vilkasin ja paikat on seuraavat.
Musta=2
Ruskee=1

Elikkä ruskee tulee tulipellin puoleiseen ja musta keulan puoleiseen napaan.

Eli nyt se on siis autossa väärinpäin, kun ne laitoin väärinpäin, mutta miksi nyt auto toimii paremmin?

Onko eha nyt vallan pois pelistä?
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tarkistin johdot mittaamalla, niin ruskea/musta johto on 12V ja musta johto on Maa

Mitä tämä tarkoittaa, eikö ruskea ole aina maa?

Onko johdot nyt jotenkin väärinpäin?

Kuuluko EHAN nastaan 1 maa ja nastaan 2 12V?
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Kääsin tänään ehan piuhat sitten oikein päin kuin ne kuuluu olla.
Koska käytin tänään autoa niin toimi taas aivan päin persettä.

Sitten rupesin säätämään seoksia. Ensiksi rikkaalle ja myöhemmin laihalle.
kierrokset pyöri siinä 1000rm pintaan,

Kunnes päätin vähän koskea ASR kaasuasentokytkimeen. Painoin sitä
tyhjäkäyntiasentoon ja ja se liikahti vaikka vivusto oli täysin vapaa.
Auto rupesi käymään 600rm tyhjäkäyntiä.

Taitaa toi perkeleen vika olla tuossa potenttiometrissä. kun noin teki kun siihen koski. Tämän vuoksi varmaankin ovat saksan pojat aikoinaan kaasuvivuston vivustoja säätäneet aivan ihmeellisesti.

Tilasin jo Ebaystä vastaavan tilalle.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0720802472

Toki vikaa voi olla vielä jossain muuaallakin, mutta toi oli mielestäni aika selvä.
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Auto antaa vikakoodin, ettei auto saa nopeuden signaalia hall-anturista.


9 left rear axle vehcle speed sensor from ABS/ASR control module or in 124 Chassis hall-effect speed sensor vikakoodi on taulukosta:

Kuva

Kuva
Asiaa tuli jo puitua naapuriforumilla.

Voipi olla että vika on lähempänä kuin koskaan, mutta en myöskään pois sulje että myös kaasuasentotunnistimessa ei olisi vikaa.

Epäilen että molemmissa, plus seoksissa kun menin seosruuvin sekoamaan.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=106537
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Tänään sitten vaihtelin tuon Hall-anturin ja vikakoodin sain nyt nollattua. Eli se vika oli siinä.

enään auto ei herjaa kuin vikakoodia 17 Crankshaft position sensor faulty, mutta sekin on vaihdettu. Mutta kuulin myöhemmin vaihdon jälkeen että taitaa
näissä autoissa herjaa aina, vaikka ei vikaa olekkaan.

Nyt on ongelma vain se että, että ilmamäärämittari täytyisi saada säädettyä. C02-ruuvista on ainakin seokset päin persettä, kun sitä on käännelty vähän joka suuntaan.

Ideoita KE-jetin ilmäärämittarin säätöön?


http://www.w124performance.com/service/ ... 3-1612.pdf

osaako joku suomentaa ja selittää kuvista, itse en nyt tajua en yhtään.


Kuva
220.128 Black devil
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

kokeileppa onko toi ilmamassamittarin lautanen keskellä työtoverin 300 24 v .ssä oli joku sorkkinut sen lautasen vinoon sitä säätämällä ja seoksia rukaamalla saatiin toimii ja kun seoksia säädät niin ota se pitkä kuusiokolo avain pois ja anna hetken tasoittua käynti lautasen pitää liikkua sutjakasti monesti huohotin paska sotkee tuota toimintaa ja sitten se kumipalje onko ehjä siellä massamittarin alla ennen kaasuläppää ja liitokset tiiviit
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Nyt hain auton huollosta ja säätivät seokset kohdalleen. Siitä lystistä jouduin karvan alle 200€ maksaa.

Lopputulos, mittasivat päästöt ja haukut päälle.
En ole kyllä missään huollossa aikaisemmin käynyt jossa asiakaspalveu on noin perseestä. Mutta ainakin tekivät hommansa.

Sanoi heti alkuunsa, että autolla on ajettu todellisuudessa (moottorilla)
noin 400tkm, kun mittarissa 216tkm.

Ja päästöt on nyt otettu konttoria varten, mutta kuulemma tyhjäkäynnillä HC kasvaa hetken autoa käytettyä, koska auto rupeaa olemaan
koneremontin tarpeessa. Tai näin sanoi palveutiski.
Kysyin että mitä meinaa hetken käytettyä. Sitä että 1-2min joutokäyntiä.
Eli pitäisi lennosta ottaa päästöt..

Alppilan dokumenteissa HC 60 mitattu tyhjäkäynnillä. Ja sanoivat että jos moottori on kunnossa niin sen pitäisi olla lähempänä 0:aa.

Sen päivän näkisi kun M104.980 Moottorista otetaan tyhjäkäynnillä HC0, niin lopetan tupakoinnin.

Mutta joo kansiremppa seuraavaksi, mutta sen teen itse. En tänä kesänä, ehkä enskesänä. Ei ole todellakaan aikaa.

Kaippa se sit johtuu kannentiivisteestä ja venttiilien varsienkumeista. Tai voipi ehjä joku suutinkin valskata. paha sanoa. Näissä 24 venasissa sit yhden suuttimen valstakausta ei heti välttämättä kuule edes moottorin käyntiäänestä.

Kierroksilla auto näyttää voivan hyvin, niin alakertaan ei tarvitse kajota.
Näissä merkeissä.

Onhan se totta että nämä tuontiautot on kaikkea muuta kuin kilometrien suhteen paikkansa pitäviä.
Viimeksi muokannut kryptonite, 17.8.2011 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sanoi heti alkuunsa, että autolla on ajettu todellisuudessa (moottorilla)
noin 400tkm, kun mittarissa 216tkm.
Asiatonta arvailua :?
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mikäs semmosen huollon nimi on?
® Mesen Porkkana-klubi
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Alppilan Bosch Car Service, karjalankatu 2, mutta se siitä

Kansiremppa odottaa. Ei nappais ollenkaan.

Joskus kyselin, niin avaimet käteen syystemillä kansirempalle olisi tullut hintaa 2500€

Ei tuohon hintaan viitsi mitään laitattaa.

Kai se täytyy vaan itse tehdä. Tai täytyisi löytää vähän parempi tarjous jostain pajalta.

Spekuloidaan, että teen kansirempan, niin mitä kaikkea kannattaisi pistää uusiksi kansirempan yhteydessä?

Itselläni on tälläinen visio, että teen itse purun ja kasauksen. irroitetun kannen vien koneistamoon, jossa saavat oikaista kannen, katsoa kannen Yleiskunnon, venttiilit, nokka-akselit jne.

Itse siis en tekisi kuin purun ja kasauksen.
Eli mitä tässä kannattaisi sitten uusia.

Kannen pultit, pakosarjan pultit. Imusarjan pultit?
Kannen tiiviste, imusarjan tiiviste, pakosrjan tiivisteet.
Venttiilikopan tiiviste. suuttimien tiivisteet.
Jakoketju

Kertokaas kurut?
220.128 Black devil
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Siinäpä ne suunnilleen. Muista että jakoketjun idlerin pultti on Svenssonien jengalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Ei muuta ku tänne vaan... on näitä tehty ja öljyvuotoja korjattu. :hang: :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Itselläkin se oisi varmaan edessä. Öljyä kuluu ja tuskin se kaikki menee lattialle vaikka siellä melko komea jälki onkin. Tuskin katti ja kumppanitkaan tykkäävät, jos sinne pukkaa ylimääräisiä hiilivetyjä.

Työkaverille olivat tehneet purku- / kasaustyölle noin tonnin tarjouksen 320 cabrioon – kansityöt erikseen. Siinäkin vuotaa kannen etupää normaalisti. Sillä ei kuulemma öljytikussa näy vaihtovälillä alenemaa, mikä on pistänyt epäilemään oman kotteron venakumeja.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu, se on tuo lekentaarinen M104. Meikäläisenkin autoon tehtiin kaikki mahdolliset korjaukset ja tiivisteiden vaihdot, jotkut useampaankin kertaan, mutta aina se vaan jaksoi vuotaa. :roll: No, se oli silloin se, nythän tuo jo jopa hiukan hymyilyttää vaan silloin ei.

Käyntivaivoja siinä meikäläisen yksilössä ei niinkään ollut, mutta ne alle laskemiset alkoi oikeasti korpeamaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Mahtaako näillä ohjeilla pärjätä?

http://www.w124performance.com/service/ ... 1-4150.pdf
220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Niin eilen kuin hain auton huollosta, niin antoivat päästölapun jonka olivat autosta mitanneet. Lapussa Oli HC 60

Isäukko käytti autoa katsastuksella tänään aamusta ja katsastusinssi päätti lapusta huolimatta heittää pakokaasutesteriin. HC 200 ja hylky.

Tässä on Alppilan Boch Car Servicen (karjalankatu 2) Laatu ja rahastuksen maku. Oli katsastusinssikin todennut ettei ole miksikään muuttunut, että näyttää Alppilalle raha kelpaavan.

Eikö yleensä jos ongelmia on niin asiakkaaseen otetaan yhteyttä ja kerrotaan että mikä tilanne on ja kysytään että mitä tehdään?


Minulle tuli vain ilmoitus että autosi on valmis ja noudettavissa.

Jonka jälkeen oletin että kaikki on kunnossa.

Soitin myös heti viestin jälkeen ja kysyin tilannetta että tuliko se nyt säädöllä kuntoon, niin sanoivat että joo että päästöt on mitattu ja HC on rajoissa.

Sit kun kävin iltapäivästä hakemassa, niin tosiaan hakkuivat auton paljon ajetuksi konevikaiseksi suurinpiirtein romuksi.
Mutta kehuivat kuinka päästölapulla auton saa katsastettua.

Mutta hylätty tuli ja karvan alle 200€ tuhkana tuleen, päälle katsastus tietysti.

Isäni lähtee huomenna aamupäivästä reklamoimaan kyseiseen firmaan puolestani kun olen töissä.
Saa nähdä auttaako mitään.

Taisi olla minun kohdalla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun asioin tuossa firmassa!
Ja enkä voi firmaa suositella kenellekkään!
Viimeksi muokannut kryptonite, 18.8.2011 20:21. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla tuo moottorin kylki on vain kostea. suurinosa öljystä kuluu ventiilinkumien kautta. Ja sen kyllä aamulla huomaakin kun joutuu heti ajamaan satasta pihasta lähtien ja aamuruuhkaan kaasutellessa saa takanatulijat sinisen pilven nautinnoksi. Kesällä ölppää kuluu enemmän kuin talvella.

Mikäs on jiitekin hinta työlle :P
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”