1,9 Bensa kone ei starttaa, pieni naks kuuluu vain....?

Vastaa Viestiin
Avatar
Vaneo W414
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2012 13:20
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

1,9 Bensa kone ei starttaa, pieni naks kuuluu vain....?

Viesti Kirjoittaja Vaneo W414 »

Ajettu 120 tkm. vm. -02 1,9 l bensa/automaatti.

Onkohan täällä tietoa... :)

Ongelmana on starttaminen... kun vääntää avaimesta niin kuuluu pienenpieni vaimea naks konehuoneesta. Kun tuon "starttaamisen" toistaa n. 5-100 krt.!! niin jollain kertaa se sitten lyö startin päälle ja lähtee pyöritämään konetta, tuon jälkeen ei ole taas mitään ongelmia, mutta kun mese on yön seisonut niin taas sama homma!!!

Viimetalvena oli sama vikaa, tuolloin laitettiin uusi akku niin vika poistui/kevät tuli, nyt kun pakkaset tulivat niin samaa vikaa on taas päällä. Ei auta vaikka pitää älylaturissa koko viikonlopun, siltikään ei starttaa laakista! Teki kyllä kesälläkin em. vian muutaman kerran...

Vaihdelaatikon tunnistin on nähdäkseni kunnossa koska ajon jälkeen se ei tee noin, starttaa P tai N:llä jos jaksaa vääntää avaimesta tarpeeksi monta kertaa!

Veho ei osaa sanoa missä on vikaa ja mitä osaa lähtisi arpomaan....?
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Startti sökö?
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Tuo kuulostais nyt ihan perinteiseltä jumittavalta startin solenoidilta kyllä.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jep.

Enkä usko että veho ei tietäisi. Sen uskon että ne tyrkyttää uutta starttia vaikka sen voisi korjata.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sergey kirjoitti:Jep.

Enkä usko että veho ei tietäisi. Sen uskon että ne tyrkyttää uutta starttia vaikka sen voisi korjata.
kyllä niitä on oikeestaan korjaamon turha ruveta korjailemaan.

ti miehien hommia
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

laineracing kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Jep.

Enkä usko että veho ei tietäisi. Sen uskon että ne tyrkyttää uutta starttia vaikka sen voisi korjata.
kyllä niitä on oikeestaan korjaamon turha ruveta korjailemaan.

ti miehien hommia
Kyllä.

Mikähän auto tässä on kyseessä ? Ei sillä etteikö viat olisi samat mallista riippumatta mutta -02 1,9 124 ei ainakaan...
Avatar
Vaneo W414
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2012 13:20
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Vaneo W414 »

dealer kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Jep.

Enkä usko että veho ei tietäisi. Sen uskon että ne tyrkyttää uutta starttia vaikka sen voisi korjata.
kyllä niitä on oikeestaan korjaamon turha ruveta korjailemaan.

ti miehien hommia
Kyllä.

Mikähän auto tässä on kyseessä ? Ei sillä etteikö viat olisi samat mallista riippumatta mutta -02 1,9 124 ei ainakaan...
Mallihan on Vaneo W414 (ettekö niin helppoa tiennyt :-), viat ovat samanlaisia mutta tietäjät tällä palstalla erilaisia kuin esim. A-koppasen W168 osastolla.
Kertokaas: Miksi tuo solenoidi ei tee sitä päivällä? Ainoastaan yön yli seisottuaan. PS: Startti maksaa about 750,- ja työt päälle on meinaan niin hiton pahassa paikassa, muistaakseni pitää konetta tiputtaa että pääse käsiksi?? ei viitse TI-hommana vaihtaa ainakaan tallin lattialla.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Se on muuten kumma homma että vaikka osa maksais 2000€ niin sitä ei "kannata" korjaamolla korjata :lol:
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Vaneo W414 kirjoitti: Kertokaas: Miksi tuo solenoidi ei tee sitä päivällä? Ainoastaan yön yli seisottuaan..
Onkoos siellä jotain rasvaa, joka voisi kylmettyessään jähmettyä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

H.Salminen kirjoitti:Se on muuten kumma homma että vaikka osa maksais 2000€ niin sitä ei "kannata" korjaamolla korjata :lol:
No katoppa ku tekee useemman tunnin hommia ja vaihtaa jonkun osan starttiin,sitten se paska hajoo toisesta kohtaa kuukauden päästä ki arvaappa kals kertaa kuka saa kuunnella vittuilut,lukea foorumilta kun ei osata korjata,+ korjata sen takuuseen "ku justiinhan se täällä teillä korjattiin kalliilla"
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

En nyt tarkoittanut juuri tätä tapausta vaan ihan yleisesti, kun kaikki korjaamot hokee samaa asiaa.
On aika paljon tapauksia joissa halvalla korjauksella ja pienellä vaivalla saa vehkeet kuntoon.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

H.Salminen kirjoitti:En nyt tarkoittanut juuri tätä tapausta vaan ihan yleisesti, kun kaikki korjaamot hokee samaa asiaa.
On aika paljon tapauksia joissa halvalla korjauksella ja pienellä vaivalla saa vehkeet kuntoon.
Niinkuin sanoin aikasemmin t-i miesten hommia.
Ja syyt mun edellisessä postauksessa.
Avatar
Vaneo W414
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2012 13:20
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Vaneo W414 »

Aku P kirjoitti:
Vaneo W414 kirjoitti: Kertokaas: Miksi tuo solenoidi ei tee sitä päivällä? Ainoastaan yön yli seisottuaan..
Onkoos siellä jotain rasvaa, joka voisi kylmettyessään jähmettyä?
Tuossa alkaa olemaan just niitä ajatuksia mitä itse en ole edes hoksannut. Se voisi selittää ehkä sen miksi startin ankkuri olisi yön jälkeen "jumissa" jospa siellä olisi jotain hiton rasvaa..., kaukaa haettu mutta ei yhtään huonompi vaihtoehto, Hyvä Aku p :-)
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

laineracing kirjoitti:
H.Salminen kirjoitti:En nyt tarkoittanut juuri tätä tapausta vaan ihan yleisesti, kun kaikki korjaamot hokee samaa asiaa.
On aika paljon tapauksia joissa halvalla korjauksella ja pienellä vaivalla saa vehkeet kuntoon.
Niinkuin sanoin aikasemmin t-i miesten hommia.
Ja syyt mun edellisessä postauksessa.
Sehän on vain sinun ja kaikkien merkkikorjaamoiden mielipide.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

H.Salminen kirjoitti:En nyt tarkoittanut juuri tätä tapausta vaan ihan yleisesti, kun kaikki korjaamot hokee samaa asiaa.
On aika paljon tapauksia joissa halvalla korjauksella ja pienellä vaivalla saa vehkeet kuntoon.
Kannattaa miettiä miksi esim. starttia tai laturia ei aina kannata korjata 60-90 euron tuntiveloituksella jos uuden tai vaihto-osan saa 100-200 eurolla.
Takuukin saattaa olla eri mittainen ja sekin on asiakkaan etu.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

dealer kirjoitti:
H.Salminen kirjoitti:En nyt tarkoittanut juuri tätä tapausta vaan ihan yleisesti, kun kaikki korjaamot hokee samaa asiaa.
On aika paljon tapauksia joissa halvalla korjauksella ja pienellä vaivalla saa vehkeet kuntoon.
Kannattaa miettiä miksi esim. starttia tai laturia ei aina kannata korjata 60-90 euron tuntiveloituksella jos uuden tai vaihto-osan saa 100-200 eurolla.
Takuukin saattaa olla eri mittainen ja sekin on asiakkaan etu.
No eiku korjaaminen ois niin pirun kivaa ja ihanan halvalla osalla tulis kuntoon.
Vähän sama ku sorvais vanhoista jarrulevyistä reunat pois :lol: :lol:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

H.Salminen kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
H.Salminen kirjoitti:En nyt tarkoittanut juuri tätä tapausta vaan ihan yleisesti, kun kaikki korjaamot hokee samaa asiaa.
On aika paljon tapauksia joissa halvalla korjauksella ja pienellä vaivalla saa vehkeet kuntoon.
Niinkuin sanoin aikasemmin t-i miesten hommia.
Ja syyt mun edellisessä postauksessa.
Sehän on vain sinun ja kaikkien merkkikorjaamoiden mielipide.
Tottakai se on mun mielipide jos mä joudun semmotteeseen takuunki antaan.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

laineracing kirjoitti:
H.Salminen kirjoitti:
laineracing kirjoitti: Niinkuin sanoin aikasemmin t-i miesten hommia.
Ja syyt mun edellisessä postauksessa.
Sehän on vain sinun ja kaikkien merkkikorjaamoiden mielipide.
Tottakai se on mun mielipide jos mä joudun semmotteeseen takuunki antaan.
Samoin. Ja takuuhan annetaan ilman muuta.
Ja kuten sanoin ei kaikkia osia kannata korjata jos tarjolla on halpa tarvikeosa, ja kulutusosista nyt ei puhuta.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”