1,9 Bensa kone ei starttaa, pieni naks kuuluu vain....?
- Vaneo W414
- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.2.2012 13:20
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
1,9 Bensa kone ei starttaa, pieni naks kuuluu vain....?
Ajettu 120 tkm. vm. -02 1,9 l bensa/automaatti.
Onkohan täällä tietoa...
Ongelmana on starttaminen... kun vääntää avaimesta niin kuuluu pienenpieni vaimea naks konehuoneesta. Kun tuon "starttaamisen" toistaa n. 5-100 krt.!! niin jollain kertaa se sitten lyö startin päälle ja lähtee pyöritämään konetta, tuon jälkeen ei ole taas mitään ongelmia, mutta kun mese on yön seisonut niin taas sama homma!!!
Viimetalvena oli sama vikaa, tuolloin laitettiin uusi akku niin vika poistui/kevät tuli, nyt kun pakkaset tulivat niin samaa vikaa on taas päällä. Ei auta vaikka pitää älylaturissa koko viikonlopun, siltikään ei starttaa laakista! Teki kyllä kesälläkin em. vian muutaman kerran...
Vaihdelaatikon tunnistin on nähdäkseni kunnossa koska ajon jälkeen se ei tee noin, starttaa P tai N:llä jos jaksaa vääntää avaimesta tarpeeksi monta kertaa!
Veho ei osaa sanoa missä on vikaa ja mitä osaa lähtisi arpomaan....?
Onkohan täällä tietoa...
Ongelmana on starttaminen... kun vääntää avaimesta niin kuuluu pienenpieni vaimea naks konehuoneesta. Kun tuon "starttaamisen" toistaa n. 5-100 krt.!! niin jollain kertaa se sitten lyö startin päälle ja lähtee pyöritämään konetta, tuon jälkeen ei ole taas mitään ongelmia, mutta kun mese on yön seisonut niin taas sama homma!!!
Viimetalvena oli sama vikaa, tuolloin laitettiin uusi akku niin vika poistui/kevät tuli, nyt kun pakkaset tulivat niin samaa vikaa on taas päällä. Ei auta vaikka pitää älylaturissa koko viikonlopun, siltikään ei starttaa laakista! Teki kyllä kesälläkin em. vian muutaman kerran...
Vaihdelaatikon tunnistin on nähdäkseni kunnossa koska ajon jälkeen se ei tee noin, starttaa P tai N:llä jos jaksaa vääntää avaimesta tarpeeksi monta kertaa!
Veho ei osaa sanoa missä on vikaa ja mitä osaa lähtisi arpomaan....?
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kyllä.laineracing kirjoitti:kyllä niitä on oikeestaan korjaamon turha ruveta korjailemaan.Sergey kirjoitti:Jep.
Enkä usko että veho ei tietäisi. Sen uskon että ne tyrkyttää uutta starttia vaikka sen voisi korjata.
ti miehien hommia
Mikähän auto tässä on kyseessä ? Ei sillä etteikö viat olisi samat mallista riippumatta mutta -02 1,9 124 ei ainakaan...
- Vaneo W414
- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.2.2012 13:20
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Mallihan on Vaneo W414 (ettekö niin helppoa tiennyt , viat ovat samanlaisia mutta tietäjät tällä palstalla erilaisia kuin esim. A-koppasen W168 osastolla.dealer kirjoitti:Kyllä.laineracing kirjoitti:kyllä niitä on oikeestaan korjaamon turha ruveta korjailemaan.Sergey kirjoitti:Jep.
Enkä usko että veho ei tietäisi. Sen uskon että ne tyrkyttää uutta starttia vaikka sen voisi korjata.
ti miehien hommia
Mikähän auto tässä on kyseessä ? Ei sillä etteikö viat olisi samat mallista riippumatta mutta -02 1,9 124 ei ainakaan...
Kertokaas: Miksi tuo solenoidi ei tee sitä päivällä? Ainoastaan yön yli seisottuaan. PS: Startti maksaa about 750,- ja työt päälle on meinaan niin hiton pahassa paikassa, muistaakseni pitää konetta tiputtaa että pääse käsiksi?? ei viitse TI-hommana vaihtaa ainakaan tallin lattialla.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Onkoos siellä jotain rasvaa, joka voisi kylmettyessään jähmettyä?Vaneo W414 kirjoitti: Kertokaas: Miksi tuo solenoidi ei tee sitä päivällä? Ainoastaan yön yli seisottuaan..
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
No katoppa ku tekee useemman tunnin hommia ja vaihtaa jonkun osan starttiin,sitten se paska hajoo toisesta kohtaa kuukauden päästä ki arvaappa kals kertaa kuka saa kuunnella vittuilut,lukea foorumilta kun ei osata korjata,+ korjata sen takuuseen "ku justiinhan se täällä teillä korjattiin kalliilla"H.Salminen kirjoitti:Se on muuten kumma homma että vaikka osa maksais 2000€ niin sitä ei "kannata" korjaamolla korjata
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Niinkuin sanoin aikasemmin t-i miesten hommia.H.Salminen kirjoitti:En nyt tarkoittanut juuri tätä tapausta vaan ihan yleisesti, kun kaikki korjaamot hokee samaa asiaa.
On aika paljon tapauksia joissa halvalla korjauksella ja pienellä vaivalla saa vehkeet kuntoon.
Ja syyt mun edellisessä postauksessa.
- Vaneo W414
- Viestit: 32
- Liittynyt: 12.2.2012 13:20
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Tuossa alkaa olemaan just niitä ajatuksia mitä itse en ole edes hoksannut. Se voisi selittää ehkä sen miksi startin ankkuri olisi yön jälkeen "jumissa" jospa siellä olisi jotain hiton rasvaa..., kaukaa haettu mutta ei yhtään huonompi vaihtoehto, Hyvä Aku pAku P kirjoitti:Onkoos siellä jotain rasvaa, joka voisi kylmettyessään jähmettyä?Vaneo W414 kirjoitti: Kertokaas: Miksi tuo solenoidi ei tee sitä päivällä? Ainoastaan yön yli seisottuaan..
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Sehän on vain sinun ja kaikkien merkkikorjaamoiden mielipide.laineracing kirjoitti:Niinkuin sanoin aikasemmin t-i miesten hommia.H.Salminen kirjoitti:En nyt tarkoittanut juuri tätä tapausta vaan ihan yleisesti, kun kaikki korjaamot hokee samaa asiaa.
On aika paljon tapauksia joissa halvalla korjauksella ja pienellä vaivalla saa vehkeet kuntoon.
Ja syyt mun edellisessä postauksessa.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
Kannattaa miettiä miksi esim. starttia tai laturia ei aina kannata korjata 60-90 euron tuntiveloituksella jos uuden tai vaihto-osan saa 100-200 eurolla.H.Salminen kirjoitti:En nyt tarkoittanut juuri tätä tapausta vaan ihan yleisesti, kun kaikki korjaamot hokee samaa asiaa.
On aika paljon tapauksia joissa halvalla korjauksella ja pienellä vaivalla saa vehkeet kuntoon.
Takuukin saattaa olla eri mittainen ja sekin on asiakkaan etu.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
No eiku korjaaminen ois niin pirun kivaa ja ihanan halvalla osalla tulis kuntoon.dealer kirjoitti:Kannattaa miettiä miksi esim. starttia tai laturia ei aina kannata korjata 60-90 euron tuntiveloituksella jos uuden tai vaihto-osan saa 100-200 eurolla.H.Salminen kirjoitti:En nyt tarkoittanut juuri tätä tapausta vaan ihan yleisesti, kun kaikki korjaamot hokee samaa asiaa.
On aika paljon tapauksia joissa halvalla korjauksella ja pienellä vaivalla saa vehkeet kuntoon.
Takuukin saattaa olla eri mittainen ja sekin on asiakkaan etu.
Vähän sama ku sorvais vanhoista jarrulevyistä reunat pois
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tottakai se on mun mielipide jos mä joudun semmotteeseen takuunki antaan.H.Salminen kirjoitti:Sehän on vain sinun ja kaikkien merkkikorjaamoiden mielipide.laineracing kirjoitti:Niinkuin sanoin aikasemmin t-i miesten hommia.H.Salminen kirjoitti:En nyt tarkoittanut juuri tätä tapausta vaan ihan yleisesti, kun kaikki korjaamot hokee samaa asiaa.
On aika paljon tapauksia joissa halvalla korjauksella ja pienellä vaivalla saa vehkeet kuntoon.
Ja syyt mun edellisessä postauksessa.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Samoin. Ja takuuhan annetaan ilman muuta.laineracing kirjoitti:Tottakai se on mun mielipide jos mä joudun semmotteeseen takuunki antaan.H.Salminen kirjoitti:Sehän on vain sinun ja kaikkien merkkikorjaamoiden mielipide.laineracing kirjoitti: Niinkuin sanoin aikasemmin t-i miesten hommia.
Ja syyt mun edellisessä postauksessa.
Ja kuten sanoin ei kaikkia osia kannata korjata jos tarjolla on halpa tarvikeosa, ja kulutusosista nyt ei puhuta.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76