Käytin muovipaneeleja irti ja pieniä ruosteenalkuja löytyi. Ruosteet on nyt korjattu ja pellit muutenkin putsattu. Kannattaakohan tuonne muovipaneelien alle suihkia kotelosuojaa vai kannattaako sinne ruiskia mitään? Kerääkö kotelosuoja vain turhaan schaissea maalipintaan?
Ovipahveja olen myös käyttänyt irti ja suihkinut jo kotelosuojaa ovien sisäpuolelle.
Mitä muovipaneelien alle? Kotelosuojaa vai ei mitään?
Mitä muovipaneelien alle? Kotelosuojaa vai ei mitään?
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
itelleni oon haaveillut että laittais siihen "hiertymä" kohtaan kivevisku kalvon suikaleen ja kenties jättäis laittamatta ne kotelosuojat vaikka yleensä toisin tehdäänkin
harvemmin ne kyllä keskeltä ovea itestään ruostuu jotta yleensä sielä on menny jokin maalipinnan läpi.

Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Re: Mitä muovipaneelien alle? Kotelosuojaa vai ei mitään?
Omassa suihkutin piiloon jääviin peltipintoihin sen vahamaisen ruoste-estoaineen.rolle kirjoitti:Käytin muovipaneeleja irti ja pieniä ruosteenalkuja löytyi. Ruosteet on nyt korjattu ja pellit muutenkin putsattu. Kannattaakohan tuonne muovipaneelien alle suihkia kotelosuojaa vai kannattaako sinne ruiskia mitään? Kerääkö kotelosuoja vain turhaan schaissea maalipintaan?
Ovipahveja olen myös käyttänyt irti ja suihkinut jo kotelosuojaa ovien sisäpuolelle.
Tarttuu paremmin ja ei valu, kun tuolla tunkeutumisella ym ei niin tarvetta ole, kun tulee puhtaan pellin päälle.
Paha mennä sanomaan toimiiko vai ei, kun auto on viimeiset 7 vuotta ollut talvet lämpöisessä tallissa, eikä lunta nähnytkään..
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Vahamainen ruoste-estoaine? Minkä firman aineita lie?
Itse suihkutin normi kotelosuojaa ulkopuolelta kiinnikkeiden reikien kohdalle sekä muovihelman yläreunaan pellin pokkauksen kohtaan. Tasaisen pellin päälle en nähnyt tarpeelliseksi suihkuttaa ainetta. Oven sisällä tosiaan on kotelosuojaa sitten joka kohdassa.
Tavoitteena ois käyttää nuita muovipaneeleja pois vähintään parin vuoden välein ja puhdistaa p*skat pois.
Itse suihkutin normi kotelosuojaa ulkopuolelta kiinnikkeiden reikien kohdalle sekä muovihelman yläreunaan pellin pokkauksen kohtaan. Tasaisen pellin päälle en nähnyt tarpeelliseksi suihkuttaa ainetta. Oven sisällä tosiaan on kotelosuojaa sitten joka kohdassa.
Tavoitteena ois käyttää nuita muovipaneeleja pois vähintään parin vuoden välein ja puhdistaa p*skat pois.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 300D -90
Tuossa esim. Tectyl:n tuote:rolle kirjoitti:Vahamainen ruoste-estoaine? Minkä firman aineita lie?
http://www.tectyl.fi/vahasuoja.html
Tuota ei ollut se, jota ruiskutin, vaan jonkun muun valmistajan (tai sitten oli, mutta aika tekee tehtävänsä muistille..)
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi