voi poistaa

Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

voi poistaa

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Joo elikkä pari päivää sitten tuli ostettua tuommonen coupe jolla on ajettu 340tkm ja pientä laittoa löytyy.. tai vähän isompaakin :lol: ainakin ruiskussa on imuvuoto tms. koska kierrokset meinaa vähän leijua, ei kierrä kunnolla ja tehoja ei kovin paljon löydy vaikka kuinka polkee.

Joku päivä pitää nyt aluksi takajarrupalat ja levyt vaihtaa että saa leiman kun pomppas ja oik. kallistuksenvakaajan kiinnike on mennyt (rusahtelee jarruttaessa ja enemmän rattia veivatessa).

sähkövikojakin löytynee kun öljynpainemittari ei toimi lainkaan (kerran on toiminu pari sekunttia kun kopautti mittaria), kiekkamittarilla ei oo haluja mennä yli 2 tonnin ja ulkolämpötilamittari taikka kellokaan ei toimi. YJ-rele?

Ja ettei autoa vaan vahingossakaan voi hyväksi mennä sanomaan niin lisää vikoja löytyy, flekti ei tahdo pyöriä niinkuin pitäisi ja orsii- tuossa meinasikin että lämpöanturi rikki niin siksi ei toimi, jos se flekti siis sähkömagneetilla toimii, se kuitenkin pyörii muutaman kierroksen sekunnissa mutta ei mitään isoja nopeuksia, kaupungissa saa ajaa puhallin täysillä että ei nouse lämmöt sataseen :?

Eilen myös alettiin vaihtamaan laatikkoöljyt niin vanhoja oli ehkä puoli desiä ( :shock: ) noo eikun uutta sisään ja liikenteeseen mutta yllätys yllätys illan aikana pukkas kaikki pihalle, aina kun pysähtyi niin lorisi vaan öljyä laatikon päästä, taitaa olla aika elämää nähny se akselin stefa johon tulee kardaani kiinni, siitä saadaanki kysymys aikaan että saako sitä vaihdettua ja mistä uusi stefa? eikö sen mersun pitäny kestää eikä heti lahota ensimmäisinä päivinä että saa laatikkoakin ruveta vaihtamaan :x :D

E: lisätään nyt vielä sekin että käsijarru ei pidä ollenkaan, kehtaako joku neuvoa lyhyesti miten sen säätö onnistuu niin samalla herkistelis sitä kun takajarrut korjaa niin ei tarvi aina jättää vaihetta silmään :)

Kuva

parempia kuvia lisäilen kunhan saa otettua.
Viimeksi muokannut Shatter, 17.9.2011 16:44. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Re: 230 CE Coupe -88 Fixailua

Viesti Kirjoittaja tupru »

Shatter kirjoitti: eikö sen mersun pitäny kestää eikä heti lahota ensimmäisinä päivinä että saa laatikkoakin ruveta vaihtamaan :x
Ota nyt hyvä veli huomioon, että kyseessä on 23 vuotta vanha auto.
Saattaa siinä iässä jo joku stefa vuotaakkin.. :wink:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

nojoo siis ihan ymmärrettävä vika mutta pakostakin ottaa pattiin kun heti "uudesta" tuommonen vika ilmenee :roll: kuin kauan lie vanha omistajakin ajanu ilman öljyjä :?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Re: 230 CE Coupe -88 Fixailua

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

tupru kirjoitti:
Shatter kirjoitti: eikö sen mersun pitäny kestää eikä heti lahota ensimmäisinä päivinä että saa laatikkoakin ruveta vaihtamaan :x
Ota nyt hyvä veli huomioon, että kyseessä on 23 vuotta vanha auto.
Saattaa siinä iässä jo joku stefa vuotaakkin.. :wink:
Nii ja varsinki sillon vuotaa ku talvet pidetty tallissa... :wink: Kuivuu ne paikat vähemmästäki... :lol:

Mut komee pirssi! :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

E: lisätään nyt vielä sekin että käsijarru ei pidä ollenkaan, kehtaako joku neuvoa lyhyesti miten sen säätö onnistuu niin samalla herkistelis sitä kun takajarrut korjaa niin ei tarvi aina jättää vaihetta silmään
Osta valmiiksi ainakin kenkäsarja jousineen, kenties myös linkut ja vaijerit.

Säätöhän on rummuissa, meisselillä pultinreiästä.
Vaijerin säätö on auton alla 13 mm avaimella ja siitä EI kiristetä ellei kenkäpuoli ole kunnossa ja oikeissa säädöissä.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

RoopeK kirjoitti:Nii ja varsinki sillon vuotaa ku talvet pidetty tallissa... :wink: Kuivuu ne paikat vähemmästäki... :lol:

Mut komee pirssi! :lol:
Se on kyllä totta ja kiitos kiitos :) saa nostaa lapasta jos bongaa liikenteessä!
dealer kirjoitti:Osta valmiiksi ainakin kenkäsarja jousineen, kenties myös linkut ja vaijerit.

Säätöhän on rummuissa, meisselillä pultinreiästä.
Vaijerin säätö on auton alla 13 mm avaimella ja siitä EI kiristetä ellei kenkäpuoli ole kunnossa ja oikeissa säädöissä.
kiitän.

tässä nyt niitä vähän parempia kuvia:

Kuva

Kuva

ja öljyä kansalle:

Kuva

lisää kuvia osoitteesta http://shatter.kuvat.fi/kuvat/Mersu/
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2932
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Miks minusta tuntuu siltä että se myyjä kusetti... Ei kuulemma yhtään ruostetta pohjassa mutta insinöörikeppi menee läpi nii että heilahtaa :lol:

Jos joku auto on laiska niin tämä, 200D on terhakampi. Ulkopelleiltä hyvässä kunnossa, iso plussa siitä että kattoluukku toimii. Kattoluukun remppaus on v*ttumaista hommaa nimim. kokemusta on.

Noo josko siitä sais vielä toimivan pelin :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Niino se nyt on vähä niin ja näin tuon ruosteen kanssa näin vanhassa vehkeessä, jos tämä ois kaikin puolin toiminut tuskin se sitä niin halvalla ois myynytkään :D

nyt on ajettu reilu 200km niin on se vähän pirteempi, tai paljonkin pirteempi mitä sillon kun käytiin koeajamassa, vielä pitäs ruiskusta kattoa se imuvuoto kun kiekat leijuu eikä taho kiertää, eikä ne tehotkaan oo vielä kaikki pellin alla :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Aloimpa ajankuluksi katteleen nuita releitä ja kovin positiivista ei siitäkään asiasta irronnu, bp-releessä on joku irti kun heiluttaa niin helisee :? ettei vaan ois tehot tuon takia hukassa jos sieltä joku on rikki? yj-relettä en saanut ainakaan vetämällä irti jotta ois pähkäilly josko mittariston vika siinä piileeniin niin jätin paikalleen, sulakkeet oli ehyet ja varmaan vasta vaihdettu kun ihan uuden näköset (2x10A)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Joskus käy näköjään näinki että menee vetari poikki :lol: uutta en taija ostaa kun hintaa 900e :shock: asd perä kun löytyy :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Eilen tuli vaihdettua BP-rele ja YJ-rele, kiitokset osista RoopeK:lle ja Hese126:lle :wink: mittaristo alkoi pelaamaan ja kierroksiakin ottaa paljon paremmin, huomattiin myös kaasuvivuston palautinjousen puuttuminen kokonaan joka palauttaa vivuston ja painaa tyhjäkäynnin mikrokytkimen pohjaan. nyt rokkaa paljon paremmin vaikkakin vieläkin kierrokset leijuu aavistuksen n. 3tuhannen kohdilla :roll:

YJ-rele oli tosin jo tinailtu kertaalleen piirilevystä ja yhtä niistä tapeista niin toimii aina pari minuuttia ja tärinästä varmaan vähän irtoaa niin nyt saa kokoajan pomppia pellin alla relettä heiluttelemassa että saa kosketusta kunnolla :roll:

öljynpaine pitäisi vissiin olla kylmällä koneella 3 mutta tuossa näyttää mittari karvan alle 2 (1.8 - 1.9) liekö johtuu siitä että moottoriöljyt on minimissä ja ajettu jo päälle 16tkm, pitää nekin tässä vaihtaa vetarin ja muutaman muun härpäkkeen kans ennen koeajoa :)

Tekemistä ennen leimaa:

- vas. vetarin vaihto
- uudet takajarrulevyt/palat
- käsijarrukenkien/jousien vaihto
- uusi oik. etuvakaajan kiinnitysrauta
- vaihdelaatikon takapään stefa
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Shatter kirjoitti:
YJ-rele oli tosin jo tinailtu kertaalleen piirilevystä ja yhtä niistä tapeista niin toimii aina pari minuuttia ja tärinästä varmaan vähän irtoaa niin nyt saa kokoajan pomppia pellin alla relettä heiluttelemassa että saa kosketusta kunnolla :roll:
Se ei sitte pelannu kunnolla... Noh, voishan sitä vähä koittaa tinata jos viittii, saa sen takasi tuua jos ei rupia toimimaan ihimisittäin :)

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Pitää vielä kokeilla tinailla ja tutkia tarkemmin että mistä se huono kontakti johtuu, saahan sen pysymään tiukasti siinä vaikka teipillä kun vetää ympäri, parempihan se kyllä ois ilman omia sovelluksia :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Hehe, totta turiset. Mutta ilmeisesti siitä oli joihinki vaivoihin apua että vika ainaki siltä osin paikallistettu?

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Joo kyllä se vaan paremmin alko heräämään toimivalla releellä :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eli vedot tuli takasi vai oottako viel saanu sitä vetaria paikoilleen..? :wink: Unohin eilen sanoo et mersun mukkaa tyhmäkäynnillä öljynpaineen minimi on sellanen 0,3 bar(vai olikohan..?) mut 3000rpm pitää olla 3 bar nii on sillon viel kunnossa... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

ei oo vielä tien päälle päässy kokeileen, vetaria alettiin vaihtamaan mutta "uudesta" oli nivel paskana kun päässyt hiekkaa yms moskaa sisään rikkinäisen suojakumin takia niin pitää uus hakea huomenna.

muuten tuo nivel pelitti ihan normaalisti, mutta aina tökkäs jossain kohassa silleen että sitä sai melkeen vasaralla hakata irti ja sitten taas liikku vähän lisää.. koitettiin pestä ja liuottaa ja öljytä mutta ei se siitä miksikään menny, parempi uusia kokonaan niin ei tarvi siitä sitten huolehtia :wink:

Pitää tässä joku päivä alkaa värkkään kun saa aikaseksi orsii-:n kans, kuitenkin pitää tässä 2 viikon sisään ennen ajokieltoa vetari vaihtaa, takajarrut/käsijarru korjata ja muuta pienehköä hipistelyä :!:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

"uusi" yj-rele ei taijakkaan olla ihan täysillä käyvä kapistus kun kiekkamittari ja öljynpaine putoaa nollille heti kun valot laittaa päälle ja valot sammuttaessa taas alkaa mittaristo pelaan :D

Sitten semmosta kysyisin että mitkä tulpat on hyvät kun ei näyttänyt äkkiseltään löytyvän ja vanhat on bilteman tuotantoa jossa merkinnät on jotai ihan muuta :roll:

niin ja millä nimellä se puolanjohto kulkee kun oli hapettunut ja murtu poikki kokonaan, eli siis se joka menee puolalle ja toinen pää tulee vj-kannen keskelle
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Jos sulla puolanjohto oli nuin huonossa kunnossa nii käy ostaan koko sytytysjohtosarja uus, itellä motonetistä ostettu sarja(makso n. 38€) ja pelaa ja ite oon tulppana käyttäny ngk:n bp6efs... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Noniin arvailuja kehiin. tuli vaihettua vj-kansi, tulpat ja tulpan/puolanjohto eikä enää lähe käyntiin, kokeiltiin jo johtoja eri asennoissa niin joskus saattaa melkeen lähtä mutta muuten vaan pelkkää sahausta, bensaa saa kun haisee mutta käyntiin ei edes yritä :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

No arvaillaan, että johdot väärässä järjestyksessä. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2932
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Aika moneen asentoon niitä kokkeiltiin...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Ei niitä tarvi arvailla eikä kokeilla. Sytytysjärjestys lukee yleensä venttiilikopassa. Ykköspytyn merkki on kampiakselin limpussa ja virranjakajan koppaa raottamalla sekä vähän konetta käsipelillä liikauttamalla selviää jakajan pyörimissuunta.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kyllä ne samassa järjestyksessä oli kun vanhatki jos mulla ei kovin huono muisti oo, mutta käyntiin se ei lähtenyt :roll:

mistä muualta vikaa vois lähtä ettimään jos oletetaan että se ei oo virranjakajassa?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ostitko aidot "Hot Wire" tulpanjohdot Biltemasta/Motonetista? Jos näin, nakkaa mäkeen ne ja osta kunnon piuhat kerralla.

t. nimim. bensamersun hiljentänyt tuliterillä Hot Wiresillä ja vanhoilla piuhoilla taas heti käyntiin
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 31.7.2011 14:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

----- :oops: tuplat :oops:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2932
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Piuhat on tarviketorilta, en muista merkkiä mutta vois kuvitella että ihan laatukamaa ovat. Vikaan todennäköinen aiheuttaja voisi löytyä myös puolanjohdosta joka ei välttämättä saa kunnon kontaktia...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Itellä oli vanhassa tarviketorilta ostetut kaapelit, joten en usko et niissä vika, mut voihan sitä aina kokeilla... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2932
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Bensapumpulle ei tule virtaa. Sitä siis selvittelemään huomenissa :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kokeileppa Shatter vanhalla pa-releellä... Toivon et vika ei oo siinä... :oops: Muutenhan mä joudun maksaan sulle takas... :cry: Vai onko oikeesti et releelle ei tuu ohjausvirtaa..? :roll: Mä yritän kattoo löytäisinkö mä tuolta kaapista ke-jetin sähkökaavion nii vois mittailla oikeet pinnit, ku releelle tulee ohjausvirta vain pari sekuntia ku avaimesta kääntää virrat päälle... Taas vastaavasti käynnistäessä ja käynnissä ollessaan siellä on jatkuva virta.... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”