mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Ongelmia jakopäissä..
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
T.S



Liittynyt: 31 Lok 2010
Viestejä: 87

 LähetäLähetetty: 28.9.2011 21:31    Viestin aihe: Ongelmia jakopäissä.. Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vehollakin on huomattu uuden w 212 ongelmat jakopäässä. Kiristin venyttää ketjua ja se pääsee hyppäämään rattailta tuhoisin seurauksin.
Ruiskusuuttimet ovatkin jo menneen talven ongelma, mutta jakoketju on isompi ongelma. Muutossarja on olemassa ja varmaan vaihdetaan kaikkiin tarvittaviin yksilöihin, hyvä niin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 28.9.2011 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko kyseessä se takajakopää rattailla ja lyhyvellä riimulla?
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
popmheffalump



Liittynyt: 20 Lok 2010
Viestejä: 4

 LähetäLähetetty: 29.9.2011 3:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tästä tarinoi alkukesästä paikallinen hovikorjaaja, ajattelin itsekseni että mikähän lie mutta nähtävästi pitää paikkansa. tuolloin kuuntelin itku kurkussa tarinaa kahdesta w212 taksista joista 100tkm paikkeilla molemmista jakopää risaksi.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25670

 LähetäLähetetty: 29.9.2011 6:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Missä moottoreissa tämä ongelma on ?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3683
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 29.9.2011 8:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oliskoha tässä kyse 250 mallista
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1418
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 29.9.2011 8:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider kirjoitti:
Onko kyseessä se takajakopää rattailla ja lyhyvellä riimulla?


Ei kun W212-mallista, kun kerran OP ei suostu muuta tarkentamaan niin kai viesti pitää lukea kirjaimellisesti. Mukana kokemusta E63AMG:stä varmaan myös, ja vain W212-korissa. Rolling Eyes

Eiköhän arviosi tarkennuksesta osu oikeaan eli sama kone muissakin korimalleissa oletettavasti toimii yhtä hyvin/huonosti. Jotenkin kuulostaa taksikuskin kommentilta, sen jälkeen kun isäntä on vaihtanut mersun toyotaan. Sinänsä kyllä hyvä tuoda julki tällainen tieto/epäily/vaara.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3683
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 29.9.2011 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Surkeit jakopäithän löytyy vanhemistakin malleista
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.S



Liittynyt: 31 Lok 2010
Viestejä: 87

 LähetäLähetetty: 04.10.2011 5:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ongelmia on ollut ainakin 250 ja 220 cdi malleissa. Ketjunkiristin on syyllinen, se löystyy yönaikana ja käynnistettäessä pamauttaa ketjun hetkessä tositiukalle, tämä aiheuttaa ketjun venymistä ja voi pahimmillaan jopa särkeä koko koneen kuten on jo muutaman kerran käynytkin.
Asiaan on korjaus olemassa ja muutossarja vaihdettaneen kaikkiin autoihin joita ongelma voi koskea (jos ei jo vaihdettu) Siltikin w 212 on seuraava autoni, ainakin toivon niin. Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2522
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 09.10.2011 1:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

CDI203 kirjoitti:
Surkeit jakopäithän löytyy vanhemistakin malleista


Eikä pelkästään autoissa Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1057
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 11.10.2011 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Asiasta tullee aktio viimeistään keväällä. Omassa on ostettu "takuu" kesään saakka, joten toivottavasti siihen mennessä korjaavat neuvottelematta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1057
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 24.10.2011 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eivät ole takseissa yhtä pitkään kestäneet kuin vanhempien mallien suuttimet. Ja vikaa on jo ollut 200cdi:n solenoidi suuttimissakin jossain eniten ajetuissa takseissa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pepi



Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 257

 LähetäLähetetty: 25.10.2011 8:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eräs henkilö sanoi minulle " vanhemmat mersut suunnitteli insinöörit ja nämät nykyiset mersut suunnittelee ekonomit". Pitää kuulema saaha osakkeenomistajille rahaa.

Vanhemmilla mersuilla hän tarkoitti esim. w124, w201 jne. pappa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1057
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 26.5.2012 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Saksassa jo aktio aiheesta. Suomessa ei vieläkään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jusamb
Väyrys-Fani



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 3862
Paikkakunta: Näillä main

 LähetäLähetetty: 27.5.2012 0:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

markoala kirjoitti:
Saksassa jo aktio aiheesta. Suomessa ei vieläkään.
Suomalaisissa mersuissa ei ole vikoja. Ne ovat vain ominaisuuksia, jotka ostaja on hyväksynyt allekirjoittaessaan kauppakirjan Twisted Evil
_________________
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.S



Liittynyt: 31 Lok 2010
Viestejä: 87

 LähetäLähetetty: 27.5.2012 6:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

markoala kirjoitti:
Saksassa jo aktio aiheesta. Suomessa ei vieläkään.


Minulle vaihdettiin takuuaikana ketju ja rattaat. Onko sinulla ollut ongelmaa?
Pitääkö jakopää esim.rapinaa kylmäkäynnistyksessä yms..?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arii



Liittynyt: 09 Hei 2007
Viestejä: 7
Paikkakunta: Itä-Suomi

 LähetäLähetetty: 31.5.2012 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko ongelmaan tullut korjaus jossain vaiheessa vai koskeeko tämä myös esim. 2011 keväällä valmistettuja autoja?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1057
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 01.6.2012 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En tiedä missä vaiheessa tuotantoa on otettu käyttöön toisenlainen kiristin, joka on tietääkseni se joka vaihdetaan jos vaihdetaan. Itse maksan hommasta syksymmällä jos ei siihen mennessä ole aktiota. En odottele milloin on ketju ja rattaat pilalla. Nyt ajettu 65tkm ja vielä kuulemma saa satatuhatta lisää päästellä ennen kuin saa odotella ongelmia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arii



Liittynyt: 09 Hei 2007
Viestejä: 7
Paikkakunta: Itä-Suomi

 LähetäLähetetty: 02.6.2012 8:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ongelma koskee ilmeisesti muitakin mallisarjoja? Itselläni on vuoden vanha w204 C220 CDI. Täytyypä kysäistä asiasta seuraavassa huollossa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1057
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 02.6.2012 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sama moottori, samat ongelmat luultavasti. Tuskin mitään tekevät kunnes jakopää ääntää. Jollei siinä ole jo uudemmat osat.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.S



Liittynyt: 31 Lok 2010
Viestejä: 87

 LähetäLähetetty: 21.6.2012 6:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

markoala kirjoitti:
En tiedä missä vaiheessa tuotantoa on otettu käyttöön toisenlainen kiristin, joka on tietääkseni se joka vaihdetaan jos vaihdetaan. Itse maksan hommasta syksymmällä jos ei siihen mennessä ole aktiota. En odottele milloin on ketju ja rattaat pilalla. Nyt ajettu 65tkm ja vielä kuulemma saa satatuhatta lisää päästellä ennen kuin saa odotella ongelmia.


Niin kiristäjästähän ongelmat kuulemma alunperin alkoivat, jos sinun autossasi on takuuta jäljellä ja jakopäästä kuuluu missään vaiheessa poikkeavaa ääntä, en odottaisi syksyyn vaan kertoisin asiasta heti.
Ainakin minulle suhtautuminen asiaan oli Vehossa asiallista ja työhön ryhdyttiin heti, Tuli uuden kiristäjän lisäksi uudet ketjut ja rattaat. Hävisi ylimääräiset äänet ja hienosti pelaa siltä osin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1057
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 08.8.2012 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Takuuthan on loppu jo kauan sitten... Eikä ääntele vielä 71tkm kohdalla. Vehon mukaan sata lisää saa ajaa ennen ongelmia. Silti tämän vuoden aikana kiristin vaihtuu rahalla jos ei aktio tule sitä ennen. Taksi koodilla oleviin tulossa on viimeisin tieto. Muut ei kai tehtaalle merkitse mitään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jolle

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Mar 2010
Viestejä: 2452
Paikkakunta: Mynämäki

 LähetäLähetetty: 08.8.2012 16:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kaverilla on 08 vm 220 cdi w204 korinen mersu ja sillä on nyt ajettu 250tkm. Onkos noissa ongelmia jakopäiden kanssa? Moottorista kuuluu pienoinen sivuääni jota ei ole ennen ollut, voisiko olla jakoketju?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1057
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 09.8.2012 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos jakopää takana eli moottori 651. Jos 646 ei varmaankaan jakopää vikana.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veppe
Mekka-master



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 1720
Paikkakunta: Tikkakoski

 LähetäLähetetty: 30.11.2012 2:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko jotain tarkempaa kuvausta, millainen sivuääni paljastaa mahdollisen jakopääongelman? Raklatusta, rallatusta, kolinaa, kalinaa, kahinaa??? Ittehän tietysti kans säikähdin, että onkohan tuossa omassa 250:ssä tämä samainen ongelma...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9684
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 30.11.2012 2:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juurikin ääntäminen on ensimmäisiä kuluttajan havaitsemia oireita Confused
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Petri Rintala



Liittynyt: 21 Tou 2006
Viestejä: 171
Paikkakunta: Rauma

 LähetäLähetetty: 02.1.2013 20:03    Viestin aihe: Jakopää Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tere
Ilmoittelettehan heti kun joku saa selville mistä lähtien on koneet on valmistettu paremmalla kiristimellä !
On tässä tullut jo kovasti katseltua C ja E mallia juuri tuolla 220 cdi koneella,myös se kiinnostaisi millaiset takajouset E farkussa 2010 eteenpäin ja C farkussa 2012 mallisissa.
(ettei nyt tarttis sentään bemariin siirtyä Shocked )
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1899
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 14.6.2013 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Bemareissa on myös ongelmia jakopäissä jotka on asennettu moottorin takapuolelle.
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
338LM



Liittynyt: 26 Huh 2014
Viestejä: 39

 LähetäLähetetty: 27.4.2014 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oma 212 saapui männäviikolla, 250CDI 5/2010. Huollettu Berliinin mersulla vimpan päälle, nyt 125tkm A-huolto suomessa. Entinen liisariauto.

Vaan kysymys kuuluu että onkohan tähän jo tehty jakopään päivitys ns automaattisesti Saksassa? Pitäisikö näkyä sähköisen huoltokirjan tulosteissa kuten 105tkm kohdalla tehty kaikkien suuttimien vaihto näkyi?


Tarkoitus oli käydä merkkiliikkeessä ensi viikolla kysymässä- jos kiristäjää ei ole tehty, pitänee teetättää vaikka sitten omaan piikkiin mahd pian!

Enkä uskalla edes arvailla paljonko maksaa jos menee omaan piikkiin- kai se on revittävä koko kone irti että sinne jakopäähän pääsee edes käsiksi prkl Evil or Very Mad
Öljypohjan tiivisteen välistäkin pienenpieni vuoto, ajattelin mussuttaa siitäkin samalla..
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
204



Liittynyt: 19 Huh 2008
Viestejä: 611

 LähetäLähetetty: 27.4.2014 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ääni kuuluu kylmänä käynnistettäessä autoa ,esim kun on seisonut pitemmän ajan .
Jossakin vaiheessa on tehtaalla jo ongelma korjattu,mutta ei ole tietoa milloin?
Näin kertoi paikallinen huolto päällikkö.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jolle

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Mar 2010
Viestejä: 2452
Paikkakunta: Mynämäki

 LähetäLähetetty: 27.4.2014 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

204 kirjoitti:
Ääni kuuluu kylmänä käynnistettäessä autoa ,esim kun on seisonut pitemmän ajan .
Jossakin vaiheessa on tehtaalla jo ongelma korjattu,mutta ei ole tietoa milloin?
Näin kertoi paikallinen huolto päällikkö.


Joka asian kanssa on ollut sama juttu.
Lucas pumppujen kanssa 220D koneissa, w210 ja w203 koristen ruostumisen kanssa, w203 ja w211 koristen glygoliongelmien kanssa jne jne.

"Ongelmaa on ollut vain muutaman tuotantoerän yhteydessä, sinun autosi on jo korjatulla osalla" Laughing

En tiedä miten tämän asian suhteen on mennyt mutta itse suhtaudun aika varauksella tuon tyyppisiin vastauksiin Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit