Erillinen jäähdytin automaattivaihteistoöljylle.

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

On. Sen näkee ihan mittaristostakin. 82-92c :lol:
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kumipää kirjoitti:On. Sen näkee ihan mittaristostakin. 82-92c :lol:
Noita näytää
Silloin kun on kunnossa ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

koyama kirjoitti:Onko alkuperäisessä ongelma jäähdyttimessä termostaattia laatikon jäähdyttimelle :roll:
Alkuperäisen mallisessa jäähdyttimessä on lämmönvaihdin vaiheiston öljyille. Moottorin lämpö (joko esilämmitetty tai ajonaikainen) johtuu lämmönvaihtimen kautta vaihteisto öljyyn. Pidemmässä ajossa moottorin jäähdytinneste ja vaihteiston öljy ovat saman lämpöisiä. Erillistä termostaattia vaihteiston öljynkierrossa ei ole.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Meissenkeri kirjoitti:
koyama kirjoitti:Onko alkuperäisessä ongelma jäähdyttimessä termostaattia laatikon jäähdyttimelle :roll:
Alkuperäisen mallisessa jäähdyttimessä on lämmönvaihdin vaiheiston öljyille. Moottorin lämpö (joko esilämmitetty tai ajonaikainen) johtuu lämmönvaihtimen kautta vaihteisto öljyyn. Pidemmässä ajossa moottorin jäähdytinneste ja vaihteiston öljy ovat saman lämpöisiä. Erillistä termostaattia vaihteiston öljynkierrossa ei ole.
Homma hoituu jäähdytys nesteen termostaatilla
(Kuten parissa aiemassa viestissä jo mainitiin)

Jos taas on tehtaan jäljiltä
erilinen jäähdyteli laatikon öljylle
niin niissä on termostaati
Laatikon öljyn kierrolle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kysyjä kysyi että onko alkuperäisessä ongelmajäähdyttäjässä erillistä termostaattia laatikon jäähdyttimelle. Seuraavassa viestissä vastattiin että "on". Minä vastasin että "ei ole".

Toki moottorin nestekierrosta löytyy termostaatti kaikista autoista.
Ernesti86
Viestit: 9
Liittynyt: 06.12.2012 20:44
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ernesti86 »

Itse laitoin oman ulkoisen jäähdyttimen lisäksi bypass termostaattiventtiilin. Tilasin Ebaysta ja on Derale tuote Made In USA. Otin tuotteen siksi, että vaihdelaatikosta tulevat letkut saa kaksoisnipalla suoraan termostaattiventtiiliin kiinni. Letkuissahan on M16 x 1,5 kierre. Termostaattiin taas sitten on helppo kytkeä jäähdyttimen letkut. Öljy alkaa kiertää jäähdyttimessä vasta kun öljynlämpötila alkaa noista lähelle 70 astetta. Termostaattihan on venttiilissä portaaton, joten noin 80 lämmössä ohivirtausta jäähdyttimen ohi ei enää pitäisi olla.


http://derale.com/products/fluid-cooler ... hermostats
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Tuosta alkuperäisosa alle 154 Eurolla:

http://www.mercteil.com/en/action-produ ... oil-cooler
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

tähtikuljettaja kirjoitti:Tuosta alkuperäisosa alle 154 Eurolla:

http://www.mercteil.com/en/action-produ ... oil-cooler
Noniin, nyt näyttää hyvältä!
Ja alkuperäisessä on 90 termari valmiina.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Kennon koko

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

Mites kun tässä dealerin avaimet käteen sarjassa on 13-rivinen tuo kenno.
Onkos se minkä kokoinen suhteessa alkuperäiseen?
Meininki laittaa systeemiin termostaattikin niin olisko järkeä laittaa 16-riviä?
Vai riittääkö 13 riviä joka tilanteessa? Kesähelle ja samalla joku lapsellisuuspuuska... Tai helteellä ison trailan vedossa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alkuperäistä kennoa termareineen löytyy työpaikalta hyllystä sitäkin jos joku välttämättä haluaa termostaatilla varustetun järjestelmän.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Klik, orkkiskennoa asenneltu.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Näytää olevan tuo jälkiasenus kennokin sen kokoinen/asenus että teho on
ainkin yhtä hyvä kuin siinä syylärin kanssa totetussa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

joku puhui w124 tomaatin jäähdytyksestä.

Olisko kertoo varmaa tietoa, kuinka siinä on syylärissä se toteutettu?

ja kuinka se näissä uusissa?

Vähän niinko pelko heräs :oops:
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Samalla tapaa 124:ssä kuin näissä uudemmissakin, mutta 124:ssä ei aiheuta koskaan ongelmia :wink:
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Missä tota termostaatillista OEM jäähdytintä on käytetty? Eikai se mikään vakiovaruste ole kaikissa malleissa kunnen ennen ole nähnyt? Tropical market area?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mou kirjoitti:Missä tota termostaatillista OEM jäähdytintä on käytetty? Eikai se mikään vakiovaruste ole kaikissa malleissa kunnen ennen ole nähnyt? Tropical market area?
Ainkin
Aika monessa takaveto vitossa on näkynyt termostaatilinen laatiko öljyn jäähdytys
ja on niitä jukunen tullut vastaan myös "suomi" 211 malleissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Niko_69
Viestit: 49
Liittynyt: 16.10.2007 8:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Niko_69 »

Saattaa olla malleissa joissa tehdas vetokoukku?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Niko_69 kirjoitti:Saattaa olla malleissa joissa tehdas vetokoukku?
Saattaa olla mutta ei liity 211-korisessa mitenkään siihen vetokoukkuun. Ohessa listaa, löytyy sekä sedanista että farkusta, automaattivaihteinen toki täytyy olla. :)

Kuva
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Jännää. Mimmoisetkohan noissa autoissa on alkuperäiset kiinnitystarpeet?

Laitan nyt kuvan omastakin virityksestä.
Kuva
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moun kuvan AMG-coolerissa olisi hyvät kiinnikkeet päädyissä, mutta letkulähdöt vähän hankalammat rakennella.
Vai onko tuo alkuperäinen vaihteiston jäähdytin ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Ei oo alkup. Setrabin kennon tilasin Briteistä ja asentelin. Litran verran kasvoi ö-tilavuus.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko orkkiskenno ollut tuossa samassa kohtaa ja samassa asennossa ?
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Ei siinä mitään ole ollut. Alunperin öljyt kiersi syylärin päädyssä. Nyt tuon kennon läpi.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

OK ! Joissain AMG-malleissahan on tuon muotoinen kenno vaihteiston jäähdytykselle.
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Onko jollain ylhäällä millainen liitin ja kierre on sielä koneen etuosassa josta alkuperäisen lauhduttimen putket katkeaa?

Perkele kun meni edellisen auton dokumentoinin mukana se kuitti missä oli paikallisen hydrauliikka liikkeen tuoterivit. Joskus joku sitä täälä tai toisella forumilla kyselikin ja kirjoitin kuitin rivit siihen topickkiin vastaukseksi mutta en minä sitä enää mistään löydä.

Olis nopeempi asentaa jäähdytin kun olis letkut valmiina.

EDIT: Löysinkin sen sittenkin. Tiedä sitten löikö myyjä oikeat rivit.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=145183
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Laitetaan nyt kuva tästäkin kun on unohtunut. Kenno on Haydenin RapidCool 679. Asennus on tässäkin ilman termostaattia, mutta on toiminut ihan normaalisti. Itse syyläri muuten on Valeo.

Kuva
Kuva
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
ixu
Viestit: 3
Liittynyt: 06.7.2014 18:37

Viesti Kirjoittaja ixu »

Pitäisi asennella se alkuperäinen termostaatilla varustettu jäähdytin keulalle. Miten olette tehneet liitokset alkuperäisiin letkuihin tälle kennolle? Alkuperäisenä se on ilmeisesti liitetty jonkinlaisilla pikaliittimillä? Onkohan nämä mersuun omia vai saisiko ihan ostaa erikseen jostain? Toki nämä nipat taitaa olla vaihdettavissa siihen termostaattiin, mutta koska ostin jäähdyttimeen käytettynä, nipat ovat hiukan jämähtäneet kiinni.

Kumpikohan laatikosta tulevista letkuista on ns. tulo ja kumpi paluuletku?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuskin puolelta tulo ja vänkärin puolelle paluu.
Liittimet olen hakenut putkiliikkeestä. Jengalla, ja teippi väliin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Kaverin C55:seen laitoin Hayden RapidCool 678 jäähdyttimen.

Kuva
Kuva
Kuva
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Eemeli200CDI
Viestit: 18
Liittynyt: 10.1.2012 1:02

W211

Viesti Kirjoittaja Eemeli200CDI »

Onkohan tietoa tämän mun laitteen valmistuspäivämäärästä?

WDB2112261A509648

Rekisteriote näyttää 18.2.2004, mutta jossain on ollut mainintaa 3/2003 ja autohan on tuotu viime vuonna jostain Suomeen. Syyläri ainakin netin tarkistusohjeiden mukaan (Valeo vs. Behr) näyttäisi olevan Valeolainen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”